Itteä kans kiinnostais tehdä ensi vuodeksi kunnollinen treenisuunnitelma. Suunnitelma pitäs olla noin 8kk mittanen, sillä treenaamisen pystyisin aloittaa kesätöiden jälkeen elokuussa. Seuraavan vuoden huhtikuussa taas olisi uudestaan töihinlähtö, joten treeniaikaa ois 8kk, jonka haluaisin käyttää tehokkaasti ja suunnitelmallisesti.
Treenitaustaa minulla on noin vuosi, sekin hieman epäsäännöllisestä. Olen siis täysin aloittelija. Tavoitteenani olisi saada lihasta ja voimaa sopivassa suhteessa. Käyn 1-2 kertaa viikossa pelaamassa jääkiekkoa ja muutakin airobista saattaa olla. Tällä hetkellä ei ole juurikaan ylimääräistä, joten koko treenikauden aion syödä kunnon kotiruokaa kuin hevonen. Treenin jälkeen aina palautusjuoma.
Olen ajatellut aloittaa voimatasojen nostamisella kesän jälkeen. Tarkoituksena olisi hinkata Starting Strengthiä noin 3kk, jonka jälkeen pitäisi siirtyä bodausohjelmiin. Olen tehnyt itselleni omia heikkouksia kehittäviä treeniohjelmia, niin 2-, 3- kuin 4-jakoisiakin. Niistä pitäisi valita sopivat ohjelmat. Perusvoiman nostamisen jälkeen aikaa on vielä noin 4-5kk bodailla. Voimakausen jälkeen siirryn luultavasti 2-jakoiseen ja teen sitä 2-3kk, riippuen kuinka lihasmassa kehittyy kyseisellä ohjelmalla. Sitten loppuun tekisi mieli vielä kokeilla 3- tai 4-jakoista, kuinka se toimii itselleni.
Näillä siis mennään. Otan todalla mielläni vastaan kaikenlaisia mielipiteitä ja vinkkejä kokeneemmilta treenaajilta. Onko suunnitelmani ihan päätön vai kuulostaako edes kohtalaiselta :