Mikä on kun ei kulje?

Menin salille hyvillämielin ja muutenkin oli ihan normaali olo. Olen tehnyt Miken 2x6 ohjelmaa penkissä ja nyt oli vuorossa 2x6x75kg (tein viime viikon maanantaina jo 6x75kg ja 4x75kg)
Menin penkille ja lämmittelin tuttuun tapaani. Jo lämmittelypainot tuntui ihmeen painaville. Loppupelissä kovimmaksi sarjaksi jonka sain tehtyä jäi 3x70kg. En edes viitsinyt koittaa 75kg:tä.
Ruokailut on ollut mulle normaalit ja lepoa on tullut hyvin. Viimeksi tein rintaa siis yli viikko sitten. Toissa viikko oli kevyt viikko.
Mikäs ihme tässä mättää nyt?:wall:

Edit: Lisään vaan että muu treeni (sivuolat , ojentajat ja vatsa) meni ihan hyvin.

Oot varmaan vetäny liian kovaa lopputreenin. Pistähän ihan koko treeni kaikkine painoineen tähän niin voi jotain päätellä.

PS. Mike, et viittis pistää kaikki ne liikkeet mitä otit penkki päivänä vielä lisäks, (ei varmaan oo tarkotus tahkota penkin päälle vinopenkkiä, käsipainopenkkiä, pec deckkiä yms. ? :)) ja mitä kaikkia liikkeitä varsinaisena ojentajapäivänä oli mukana?

eiks siinä miken systeemissä pitänyt tehdä esim ma rinta ja se 2x6 systeemi ja sit kolmen päivän päästä ojentajat? et ehtii palautua maanantaista..niin esim kapea penkki torstaina jne..btw itse teen keskiviikkona ojentajat..

Originally posted by Sumppari
Oot varmaan vetäny liian kovaa lopputreenin. Pistähän ihan koko treeni kaikkine painoineen tähän niin voi jotain päätellä.

Tässä olis treenit kevyen viikon jälkeen:

Maanantai: rinta, sivuolkapäät, ojentajat, epäkkäät ja vatsat
penkki: lämmittely + 6x75kg ja 4x75kg +2pakkotoistoa
vinop. kp: 6,8
viparit rinnalle: 10
viparit sivulle: 3x10-12
ranskalainen maaten otsalle 15,10
ojentajat istuen(2kättä ja yksi kp.: 9
epäkkäät: 10,12
vatsat taljassa: 15,10
rutistukset: 12, 10
sivulle taivutus: 10

Perjantai: Selkä ja hauis
Leuat myötäotteella: 6,5
kulmasoutu vastaotteella: 2x15, 2x12
vipuvarsikone ylhäältä: 10, 9
kulmasoutu kp.: 2x12
Hauiskääntö kp.: 8
hauis istuen kp. molemmat kädet yhtaikaa 14, 10

Sunnuntai: Jalat
Etukyykky 10, 8, 2x6
SJMV: 2x12, 10
Etureidet: 10
takareidet 2x10
Pohkeet seisten: 3x10

Tiistai: R,O,O,E ja V
penkki: lämmittely + 3x70kg
Tasap.10x23kg
viparit sivulle 3x12
ojentajat istuen 2kättä 1kp.: 14, 11, 6
taljapunnerrus 12, 2x10
vatsat taljassa: 12,10,8
rutistukset 2x12
epäkkäät: 3x10

Huom! Maanantaina tein penkissä pakkotoistoja pitkästä aikaa, viimeksi
ehkä 2-3kk sitten. Tämän takia käsipainojen painot tippui silloin 6kg.
Seuraavan viikon tiistaina rintatreeni meni ihan pipariksi.

Originally posted by mik99
eiks siinä miken systeemissä pitänyt tehdä esim ma rinta ja se 2x6 systeemi ja sit kolmen päivän päästä ojentajat? et ehtii palautua maanantaista..niin esim kapea penkki torstaina jne..btw itse teen keskiviikkona ojentajat..

Tuota noin. Otin oikeudekseni muuttaa hieman sitä systeemiä itselleni sopivammaksi, tosin en tiedä menettääkö se tehonsa näin. Kyllä mulla on tullut kehitystä tähän asti, hitaasti mutta varmasti.
Mulla ei siis palautuneet ojentajat silloin kun tein rinnan tiistaina ja ojentaja perjantaina. Yleensä ojentajat olivat ihan muussia melkein koko viikon ympäri ja tiistain rintatreenit meni perseelleen sen takia. En ymmärrä miten joku voi olla näin hidas palautumaan?
Teen siis nyt perinteisellä Veto/Jalat/Työntö- jaolla kropan kerran viikossa läpi.

Ei yhtä reeniä tai sen reenin yhtä liikettä kannata jäädä märehtimään. Joskus reeni tai liike kulkee, joskus ei, so not, kunhan pidemmällä tähtäimellä homma toimii. Ihminen ei ole ropotti.

Originally posted by hovinarri
Tuota noin. Otin oikeudekseni muuttaa hieman sitä systeemiä itselleni sopivammaksi, tosin en tiedä menettääkö se tehonsa näin. Kyllä mulla on tullut kehitystä tähän asti, hitaasti mutta varmasti.
Mulla ei siis palautuneet ojentajat silloin kun tein rinnan tiistaina ja ojentaja perjantaina. Yleensä ojentajat olivat ihan muussia melkein koko viikon ympäri ja tiistain rintatreenit meni perseelleen sen takia. En ymmärrä miten joku voi olla näin hidas palautumaan?
Teen siis nyt perinteisellä Veto/Jalat/Työntö- jaolla kropan kerran viikossa läpi.

joo täytyy myöntää et itselläki yleensä saattaa olla vielä sunnuntaina ojentajat kipeänä..mut mullä ainakin toimii se et maanantaina rinta ja keskiviikkona ojentajat..ihmetyttää et miten voi noin paljon tippua painot viime viikosta..:eek: ps..ethän sortunut alkoholiin viikonloppuna..tai sul ei jostain syystä mennyt syöminen/lepo ihan putkeen viikonloppuna?

Originally posted by mik99
joo täytyy myöntää et itselläki yleensä saattaa olla vielä sunnuntaina ojentajat kipeänä..mut mullä ainakin toimii se et maanantaina rinta ja keskiviikkona ojentajat..ihmetyttää et miten voi noin paljon tippua painot viime viikosta..:eek: ps..ethän sortunut alkoholiin viikonloppuna..tai sul ei jostain syystä mennyt syöminen/lepo ihan putkeen viikonloppuna?

Oon itekin ihan ihmeissäni.
Ei todellakaan tullut ryypättyä, viimeksi kännissä joskus 3-4kk sitten. Nukkuminen saattoi jäädä pari tuntia vähemmäksi, mutta ei mitenkään dramaattisen paljon. Pitää nyt kattoa miten menee selkä ja hauis treeni huomenna.

?

Tää nyt vaikuttaa trollilta koko juttu. Jos olet tosissasi niin annan vinkin, älä märehdi yhtä treeniä noin pitkään. Monestikin hyvän treeniviikon jälkeen tulee huonompi. Tällaisessa lajissa tavoitteet on monesti vuosien päässä, tuolla asenteella ei kovin pitkälle pää kestä.

Re: ?

Originally posted by julios
Tällaisessa lajissa tavoitteet on monesti vuosien päässä, tuolla asenteella ei kovin pitkälle pää kestä.

joo itsekkin on nuo tavoitteet asetettu 2010 vuoteen asti..ja siinä sit välitavoitteet 2005-6 kesät..:) meni muuten vähän..:offtopic:

Originally posted by julios
Tää nyt vaikuttaa trollilta koko juttu. Jos olet tosissasi niin annan vinkin, älä märehdi yhtä treeniä noin pitkään. Monestikin hyvän treeniviikon jälkeen tulee huonompi. Tällaisessa lajissa tavoitteet on monesti vuosien päässä, tuolla asenteella ei kovin pitkälle pää kestä.

Perusteletko miksi tämä olisi trolli?
Ajatuksena oli vain kysyä, jos jollain olisi samanlaisia kokemuksia tai apua tilanteeseen.
Mutta eiköhän tämä tästä lähe taas nousuun. Tiedän kyllä että tässä tarvitaan kärsivällisyyttä ja kovaa työtä.

Originally posted by hovinarri
Perusteletko miksi tämä olisi trolli?
Ajatuksena oli vain kysyä, jos jollain olisi samanlaisia kokemuksia tai apua tilanteeseen.
Mutta eiköhän tämä tästä lähe taas nousuun. Tiedän kyllä että tässä tarvitaan kärsivällisyyttä ja kovaa työtä.

Kannattaa jättää pakkotoistot ainakin ihan ekana pois, jo pelkkä epäonnistumiseen johtanut sarja romahduttaa voimatasot ja tällä on vaikutusta aina seuraavaan treeniin astii... Sarjoja ei kannata vetää epäonnistumiseen asti vaan lisätä toistoja ja painoja vasta seuraavassa treenissä. Jos olet harjoitellut pitkään tällä tavalla niin yhden viikon kevennys ei riitä vaan tarvitaan pidempi palauttava jakso pienistä painoista aloittaen ja painoja vähän lisäten treeni treeniltä.

Originally posted by pahvieikka
Kannattaa jättää pakkotoistot ainakin ihan ekana pois, jo pelkkä epäonnistumiseen johtanut sarja romahduttaa voimatasot ja tällä on vaikutusta aina seuraavaan treeniin astii... Sarjoja ei kannata vetää epäonnistumiseen asti vaan lisätä toistoja ja painoja vasta seuraavassa treenissä. Jos olet harjoitellut pitkään tällä tavalla niin yhden viikon kevennys ei riitä vaan tarvitaan pidempi palauttava jakso pienistä painoista aloittaen ja painoja vähän lisäten treeni treeniltä.

Joo olet varmasti oikeassa. Ei mulla ole ollutkaan tapana tehdä noita pakkotoisto, vaan kokeilin nyt vaan pitkästä aikaa. Loppupeleissä tulin siihen päätökseen että en rupea tekemään pakkotoistoja säännöllisesti ainakaan ihan lähiaikoina.
Tänään tulikin sitten ennätyssarja penkissä. Joten tuo viime viikon huono kunto johtui varmaankin noista pakkotoistoista ja etukyykystä jalkapäivänä.

Back
Ylös Bottom