Mikä on hyvä määrä liikuntaa vko:ssa huonokuntoiselle aloittelijalle ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Melinaa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noh niin nyt sain sitten vihdoin ja viimein hommattua sen kuntosalikorttin itselleni ja into aivan todella korkea. Pari kertaa jo oon pääsyt treenailemaan ja olo on aivan mahtava treenin jälkeen. Fiilis, miks mä en oo tajunnut tehdä tätä aikaisemmin.

Mulle tehtiin sitten 2 jakoinen ohjelma ylä ja alakroppa erikseen, tavoitteena on kiinteytyminen. Tossa ensimmäisenä päivänä kun tein tot ohjelmaa niin tajusin että mun kunto on aivan siis surkea. Siis pienimmällä vastuksella mennään. Jo on korkee aika saada liikettä niveliin. Siis kestävyyskunto on huono kanssa. Kauhia puuskutus päällä kun polkee pyörällä ylämäkeä.. Voin sanoa että hävettää millaiseen kuntoon oon itteni päästänyt.. :/

Ajattelin täältä teiltä kysellä että miten mun kannattaisikaan treenailla. Siis tavoitteena on saada oma peruskunto nousemaan ja saada sielt laitteista hieman ennemmänkin sit painoa nousemaan ja saada liikunnan muodostetuksi säännölliseksi osaksi elämää :D.

Niin ja sitten harrastan myös melontaa ja keskiviikkosin on treenit siitä, vasta muutaman kerran pääsyt melomaan.

Mutta itte ajattelin että kävis 3 kertaa viikkossa salia ja salin yhteydessa kunnon lämmittelyt ja jäähdyttelyt niin samaalla kestävyys treeniä ja sit tuo melonta päälle 1xvko. Onkos hyvä? Vai tuleeko äkkisältään liikaa? Siis mulla on ollut vähän että menee tää innostus vähän niin ku hyökyaaltona. Toisena viikkona tehdään kauheesti ja toisena taas tuntuu että ei mitään. Mitä meinaatte? Vai olisko parempi että vain 2 salikertaa viikko?

Niin ja varmaan joku ihmettelee et miks mä oon haluunut 2 jakosen ohjelman. Niin välillä saattaa olla päivii että salilla käyntii onnistuu vain peräkkäisinä päivinä, niin tuolla tulee helpommin käytyy treenailees. Mutta tällä hetkellä oon työttömänä, et käytännössä voisin käydä vaikka joka päivä treenaa, mut eihän siinä oo mitään järkee.

Joka päivä pystyy harjoitella, periaatteessa , riippuu harjoittelun intensiivisyydestä.

Jos käyt salilla 2 tai 3 kertaa viikossa ja melontaa siihen päivä päälle niin muina päivinä voi käydä vaikka lenkillä.

2 päivää juoksua oman jaksamisen mukaan ja 1 normaalia kävelyä (lepopäivä), sekin on paljon parempi kuin ei mitään.

Jos pyhittää yhden tunnin päivässä omalle keholleen harjoittelun muodossa, se ei ole loppuenlopuksi mahdoton määrä.

Ruokailut ja kuntoon niin avot.

Kyllä ne treenimäärät (varsinkin alussa) on hyvin tärkeää huomioida ja mitoittaa. Alkuun laittaisin sen 3 punttia, 1 melonta ja väh. 1 tasavauhtinen kävelylenkki viikkoon. Myöhemmin voit sitten lisätä tota aerobista, naisilla varmasti kovaa huutoa nää jumpat, sumpat, spinningit ja podipumpit; valinnanvaraa siis löytyy. Lepopäivinä voit venytellä ja yleistä touhuilua harrastaa ja jos oikein haluttaa, niin pieni kävelylenkkikään ei pahaa tekisi.

Into tuntuu olevan kova, mutta epäilit vähän, että miten käy kun aikaa mennään eteenpäin. Pyri hakemaan rytmi ja rutiini noista reeneistä itsellesi ja koita tehdä niistä osa itseäsi ja elämääsi, monesti ihmiset näkevät kuntosalin ja muun urheilun ikäänkuin velvollisuutena, joka käydään suorittamassa päivästä toiseen. Oppikaa nauttimaan siitä ihmiset!

Ruokavalioon en ala tarttumaan tässä, kun en tiedä syömisiäsi tai ruokailutottumuksiasi. Voit laitella niitä tänne jos haluat, tai sitten joku muu voi valistaa. Foorumilta löytyy myös todella kattavaa ravintotietoutta, ei muuta kuin kahlomaan ja reeni-iloa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom