Mikä olisi hyvä iso tv??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Relg
  • Aloitettu Aloitettu
Laittelen kämpän sisustusta hieman uusiksi ja nyt pitäisi sitten tv hankkia.

Kokoa pitäisi olla ainakin se 40 tuumaa jo ihan ulkonäön takia. Samsungin m86 sarjan telkkuja monet on kehuneet ja kieltämättä se kuva liikkeessäkin hyvälle näyttää. Siitä olisi saatavilla 40 ja 46 tuumaiset versiot, tällä hetkellä vielä se 46 tuumainen menee hieman yli budjetin maksaen yli 3000€. Mitä muita malleja porukka osaisi suositella??

Hintahaitariksi voisi sanoa vaikka 1500-2800€. Tarkoitus asentaa tv seinälle. Tyylikäs ulkonäkö aina plussaa.

Mitä luulellet laskeeko näiden uutuustelkkujen hinnat 6 viikon aikana? 6 viikkoa on kirjahyllyn toimitusaika eli sinällään kiire ei ole telkun kanssa mutta voihan sen jo nyt ostaa jos sopiva kohdalle sattuu..

Tiedän että parhaiten asia selviää liikkeessä itse vertailemalla mutta silti ajattelin täältä kysyä hyviä vinkkejä, kiitos...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä ketju, sillä nythän on paljon telkun ostajia liikkeellä. Sanoisin silti hiukan off topiccina tähän väliin, että minun mielestä on huonoin mahdollinen hetki ostaa telkkua nyt, sillä FullHD-töllöjä on vain vähän markkinoilla, kaikkia ominaisuuksia ei vielä tueta ja ne ovat sikakalliita.

Muropaketissa keskustelua uuden HD-töllön ostamisesta:

http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t492053

Mutta pelit-lehti arvio neljä tähteä Sony Bravia KDL40W2000 sekä KDL-46W2000, eli 40 ja 46 tuumaiset versiot. Hintaa 2200 ja 2700 euroa.

Hyvää

Loistava kuva 1080p-materiaalilla
Monipuoliset liitännät
Kuvan säätövaraa on runsaasti

Huonoa
Musta ei ole mustaa
Blu-ray elokuvien 24p-tuki puuttuu
Paneelissa pientä pilvisyyttä(yksilövika)

http://www.sony.fi/view/ShowProduct.action?product=KDL-40W2000

4032

Mutta pelit-lehti arvio neljä tähteä Sony Bravia KDL40W2000 sekä KDL-46W2000, eli 40 ja 46 tuumaiset versiot. Hintaa 2200 ja 2700 euroa.

Itse olen tuollaista 40 tuumaisena tuijottanu muutaman kuukauden, eipä hirveästi voi valitella. Voin melko hyvin mielin suositella ainakin vilkaisemaan miltä kuva näyttää.

Ajattelin itsekin että taitaa olla huono hetki ostaa full hd telkku mutta melkein pakko se nyt on 6 viikon sisällä ostaa niin saa sisustuksen kerralla kuntoon..

Tota Sonya täytyykin käydä vilkaisemassa liikkeessä, ei 46 hintakaan ihan älyttömälle kuulosta.

Mitähän tuo blueray elokuvien 24p tuen puuttuminen noin niinkun käytännössä tarkoittaa??

Ehdotelkaahan ja kommentoikaa lisää..

Kun leffassa kuva panaroi sivulta sivulle, niin kuvassa on havaittavissa liikevärinää. Johtuu siitä, että elokuva pyörii 24 framea sekunnissa, kun taas kuva muunnettaan telkun ymmärtämäksi 60 framea per sekka. Uusissa Bravian malleissa tämä ominaisuus on lisätty, eli tuki 24 kuvaa/sekunnissa töllön puolesta.

Edit, wikin linkki, josta kaikki voi tarkistaa kuinka paljon lööperiä puhuin:

http://en.wikipedia.org/wiki/24p

52" mahtuu budjettiisi jos tilaat sen saksasta, samsungilla on european takuu niin ei haittaa vaikka töllö menis paskaksi. Tosin kohta on tulossa taas uudet ja paremmat mallit... ;)

52" mahtuu budjettiisi jos tilaat sen saksasta, samsungilla on european takuu niin ei haittaa vaikka töllö menis paskaksi. Tosin kohta on tulossa taas uudet ja paremmat mallit... ;)

Kiitos Terminaattorille selostuksesta..

Juu ainahan niitä uusia ja parempia tulee jos niitä jää odottelemaan... :thumbs:

Mulla on tollanen Sonyn KDL W 2500 40" ja ei mitään valittamista. Full HD ja mielestäni on testeissä pärjännyt erinomaisesti. Lähinnä voittanut tai ollut jaetulla 1. sijalla.

Mistäs saitilta voisi tilata saksasta? Ja paljoko sieltä saa halvemmalla kuin suomesta? Kiinnostaisi kyllä tilata.

Technikdirekt.de

Varmaan yksi saksan suurimmista(= luotettavimmista) mutta samalla myös sieltä hintojen keskitasolta. Ainakin näin vielä pari vuotta, tuoreita kuulumisia ei ole tullut kuulosteltua.

Mites tuo saksasta tilaaminen, paljonko lähetyskulut?

Kannattaa lueskella dvdplaza foorumia. sieltä saa kaiken mahdollisen tiedon. Kannattaa myös miettiä, onko se FULL HD tv hintansa väärtti ( 40" ja pienemmät taulut + katseluetäisyys 2-3m, silmä ei erota full hd:n ja hd readyn eroa) Mitä tulet katsomaan? SD lähetystä eniten? (tv lähetys siis) ehkä dvd leffoja? Vai eniten blu-ray/hd-dvd leffoja? Sonyn W2000 sarja kannattaa unohtaa suosiolla. vanhaa tekniikkaa. (vain 2 hdmi liitintä, ei 24p tukea. eli blu-ray leffoissa liike/kuva nykii) Tällä hetkellä IMO parasta antia antaa lcd: tv:issä Sonyn D3000 sarja. Mulla on 40"D3000 himassa ja en ole löytänyt mitään huonoa sanottavaa. tv on "vain" HD-ready mutta esim PS3 kanssa Blu-ray kuva on loistava. Paremmasta ei väliä. (ja mä en ainakaan huomaa eroa fullhd:n välillä. Jos ei sit nenä ole kiinni paneelissa) Ja mikä parasta tv:ssä, SD kuva on myös loistava. Samoin ps3:n kautta dvd kuva. D3000 on myös 24p tuki ja mun mielestä yksi tärkeimmistä ominaisuuksta, Motion flow 100hz. Tätä ei monessakaan tv:ssä ole. Sonyn uudet W3000 ja X3000/3500 FULLHD mallit tulevat nyt syys-lokakuussa. 100hz tosin on vain kalleimmissa X sarjan malleissa. (siis x3000/3500) 40D3000 tv:n saa noin 1500€ ja 46D3000 noin 1800€ mutta tv:t alkaa olee lopussa. :)
http://www.sony.fi/view/ShowProductCategory.action?site=odw_fi_FI&category=TVP+LCD+TV
http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=86

Suositut

Back
Ylös Bottom