Mikä niskassa on vikana?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on ihan sama ongelma, lantio tilttaa eteenpäin, hartiat tippuu eteen ja pää[...]

Itelläkin on toi ihan sama asento. Aiheuttaa huimausta kun yläniska vetää välillä kunnon tiltit.
Pitäis tosiaa saada asialle tehtyä jotakin... Eli ryhti kuntoon, just noin miten mainitsit eli pakarat, takareidet jne jne.

Taitaa olla aika yleinen asento nykyää kännyköiden, läppäreiden yms vuoksia, työskennellään aina eteenpäin mut selkä ei tee duunia ja vedä vastaan.

Päivitystä tilanteeseen................... niskasta kuuluva ritinä ja napse on kyllä tosi ärsyttävää. Alkanut pelottaa, että näinköhän tuosta pääsee koskaan eroon. Jos sitä on onnistunut paskomaan huonoilla asennoilla ja huonoilla työasennoilla kroppansa niin, että tuota saa kuunnella lopun ikäänsä.........

Tyynyn vaihtokin saattaa jeesata jossain määrin tässä.

Joo eilen tuli taas uusi tyyny hankittua. Vasta kolmas tänä vuonna. Käy kalliiksi nämä vaivat.
Millainen tyyny? Tyyny pitää olla sellainen että maatessa niskan ranka on suorassa. Selällä maatessa tyyny saa olla aika matala, kyljellä samaten. Kokeile sanoa kumppanille että se katsoo kun makaat että koko selkäranka on suorana kun oot kyljellä.

Millainen tyyny? Tyyny pitää olla sellainen että maatessa niskan ranka on suorassa. Selällä maatessa tyyny saa olla aika matala, kyljellä samaten. Kokeile sanoa kumppanille että se katsoo kun makaat että koko selkäranka on suorana kun oot kyljellä.

No nyt hommasin tällaisen: https://www.prisma.fi/fi/prisma/uni-medical-future-muototyyny-50x60cm

Tuo on aika ohut ja painuu helposti kasaan, vaikka kuvassa näyttää aika muhkealta.

Edellinen ostos oli tällainen muhkeampi, jonka senkin piti muotoutua hyvin: https://www.prisma.fi/fi/prisma/hoie-of-scandinavia-dreamy-cool-tyyny-50x60-cm

Ja löytyypä multa myös tällainen Tempur, minkä kanssa lompakko kärsi mutta vaivat vain jatkuivat: https://fi.tempur.com/tyynyt/muotoi...TFI2002M.html?cgid=ergonomiset-tyynyt&start=2

Patja taitaa olla tämä: https://jysk.fi/makuuhuone/sijauspatjat/gold/sijauspatja-160x200-gold-t110-wellpur

Mä en itse voi muotoutuvaa tyynyä käyttää, ainakin se mikä mulla on tuntuu jotenkin kovalta.
Mulla on ihan tavallinen tyyny josta saa itse säädellä täytteen määrää. Saa sopivan korkuiseksi.

Kun sai niskajumit loppuun niin näköjään ihan sama millä tyynyllä nukkuu kun ei ole liian korkea. Pieni sohvatyyny tai välillä lainassa 3v tytön tyyny mikä on sopivan matala. Mulla melko pehmyt patja niin pärjää ihan matalalla tyynyllä. Jokin säädettävä tyyny olisi varmaan hyvä.

Riippuu paljon millainen muotoutuva tyyny on, ainoa mielestäni hyvä halpa versio on Wellpur, niitä saa Jyskistä 20€/kpl. En usko, että juuri mitään eroa Tempuriin.

Kokeilin joskus jotain Tokmannin tai jonku muun halpakaupan versiota, niin se oli ainakin itselleni liian kova.

Nyt parin yön nukkumisella, tuo littana tosiaan tuntuu näistä edellä mainituista parhaalta. Ja tietysti se on vielä näistä halvin. :unsure: Voihan se tosin olla, että kun nyt on tullut töissäkin liikuttua vähän normaalia ennemmän työpisteeltä muualle, niin se on osaltaan auttanut.

Nyt parin yön nukkumisella, tuo littana tosiaan tuntuu näistä edellä mainituista parhaalta. Ja tietysti se on vielä näistä halvin. :unsure: Voihan se tosin olla, että kun nyt on tullut töissäkin liikuttua vähän normaalia ennemmän työpisteeltä muualle, niin se on osaltaan auttanut.

Riippuu ihan sun nukkuma-asennosta mikä paras tyyny. Eli jos nukut selällään, niin toki matalampi ja jos kyljellään niin sitte korkeampi että peittää olkapää-pää välin kokonaan ettei pää jää kenottamaan vinoon vaan ois rankaan nähden suorassa linjassa.

Mulla kävi nyt niin, että loppuvuodesta oli pakko lopettaa fyssarilla ja hieronnoissa käynti, kun se kävi niin kalliiksi. No joka tapauksessa hoitojakson jälkeen tilanne oli ihan yhtä huono kuin ennenkin. Lääkärillekin menin taas, mutta ei voi kuulemma olla mitään vikaa. "Jumppaan ja hierontaan vaan siitä valittamasta". Itse olen aika vakuuttunut, että näissä vaivoissa on kyse jostakin sairaudesta. Ei voi olla normaalia, että niska ritisee ja rahisee pienimmästäkin liikkeestä ja sisäänhengityksellä. Olen näistä vaivoista yrittänyt löytää tietoa internetistä, mutta vastaavaa ei ole vielä vastaan tullut. Tuntuu, että kroppa on edeltävän puolen vuoden aikana navasta ylöspäin jotain 50 vuotta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla kävi nyt niin, että loppuvuodesta oli pakko lopettaa fyssarilla ja hieronnoissa käynti, kun se kävi niin kalliiksi. No joka tapauksessa hoitojakson jälkeen tilanne oli ihan yhtä huono kuin ennenkin. Lääkärillekin menin taas, mutta ei voi kuulemma olla mitään vikaa. "Jumppaan ja hierontaan vaan siitä valittamasta". Itse olen aika vakuuttunut, että näissä vaivoissa on kyse jostakin sairaudesta. Ei voi olla normaalia, että niska ritisee ja rahisee pienimmästäkin liikkeestä ja sisäänhengityksellä. Olen näistä vaivoista yrittänyt löytää tietoa internetistä, mutta vastaavaa ei ole vielä vastaan tullut. Tuntuu, että kroppa on edeltävän puolen vuoden aikana navasta ylöspäin jotain 50 vuotta.

Eilen googlettelin kaularangan sairauksia ja jossain oli oireena tuo ratina ja rahina. Oisko ollu joku kaularangan kuluminen tai vastaava juttu.

Eilen googlettelin kaularangan sairauksia ja jossain oli oireena tuo ratina ja rahina. Oisko ollu joku kaularangan kuluminen tai vastaava juttu.

Joo se nyt onkin mulla jo ihan magneettikuvin todettu. Pelkkä kuluma ei tosin tätä kaikkea selitä. Kulumaa voi olla täysin oireettomillakin ihmisillä, ja kai sitä iän myötä tulee lähes kaikille.

Back
Ylös Bottom