Mikä mussa on vikana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MJ45
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsellä toimi se kun kyykkäsi useasti 3-4 kertaa viikkoon vaihtelevilla sarja/toisto määrillä. Esim 5x5, 6x3, sarjoja paljon sinne viikkoon niin rauta alkaa tuntuu kevyeltä, eikä tietenkään mitään failure sarjoja.
Totakin vois kyl kokeilla että vaihtelis sarja ja toisto määriä! Eipä sitä ole oikeastaan koskaan tullu kokeiltua edes alle vitosen sarjoja. Voipi olla että tekis hyvää päästä käsiks edes hiukan suurempiin painoihin.

Tossa on mun mielestä jo liikaakin lämppää. Ei noin pienin välein kannata nostella, vaan jos tekisit esim. 3x6x95kg niin esmes parempi (omasta mielestä) voisi olla 8-15xtanko (tuntumalla, hitaasti ja nopeasti ylös), 8-10x40kg->6-8x60kg->3-4x70kg->1-2x80kg->1x90kg ja sitten sarja tai muu ton tyylinen. Ja noi viimoset voi olla esim. alas->stoppi ja tauko->ylös. Eli tossa sun lämppäreissä tulee ihan kunnon sarjojakin mikä ei oo ihan lämpääreitten tarkotus, vaan ne olis jo työsarjoja sitten.
Joo no tota olen itsekin ajatellu että vähän on turhan paljon lämppäreitä. Tuohon teen kyllä heti muutoksen.

Tosta tekstistä saa sen kuvan, että tekis sulle pirun hyvää pidemmänt sarjat. Kyllähän ne tuntuu, ja se on hyvä koska sen jälkeen kun oot tehnyt jonkun aikaa kymppejä niin 6 toistot tuntuu tosi iiseiltä.

e: ja sanotaan vielä sen verran, että itellä on juuri päinvastanen tilanne suhuun verrattuna. Eli penkin sarjapainot ovat ihan naurettavat kyykkyyn ja maveen verrattuna. Kyllähän niillä geeneillä/välityksillä ja muilla jutuillakin on vaan luontaista vaikutusta vaikka ei niin halutakaan sanoa.
Pitää kyllä seuraavissa kyykkytreeneissä kokeilla tehdä pelkkiä kymppejä niin isoilla painoilla kuin pystyy.

Parempi se noin päin on! Kyykky on kuitenkin kuningasliike ja siinä sais ny nousta reippaasti enemmän kuin penkis!
Tää on vaan niin säälittävää kun 16 vuotiaat pikkupojat jotka painaa 30kiloo mua vähemmän ni kyykkää 30kg. mua enemmän!:dance:

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
MJ45: Mulla on varmaankin toi alaselkä kohtuu kohtuu heikossa hapessa. Itse oon aina katsonut eteenpäin hiukan yläviistoon, joskus junnuna joku valmentaja opetti noin. Onkohan mitään merkitystä että mihin kattelee??

Itsekin luulin aloittaessa kyykkäämistä, että pitää katsoa yläviistoon, koska tällöin selkä pysyy ikäänkuin "automaattisesti" suorassa. Tässä tyylissä oli vaan se ongelma, että en saanut nostoon takareisiä mukaan. Kun kyykyn ala-asennossa katsoo lattiaan katon sijasta, on helpompi keskittyä "puskemaan" koko kroppa ja jalat suoraksi kyykyn pohjalta noustessa. Tällä tavalla liikkeeseeen saa helpommin lantion ( takareidet, perse, alaselkä ) mukaan, ja koko homma ei enää hyydy siihen, että etureisistä loppuu voimat. Alaselkää pitää tietenkin tietoisesti jännittää noston aikana, jotta se ei mene mutkalle. Tämä on tosi tärkeää.

En itse enää kyykätessä katso lattiaan, mutta silti se oli sellainen "ahaa" elämys, kun ekaa kertaa tajusi mitä kropan kuuluu liikkeen aikana tehdä. Eli siis niinkuin Rippetoe sanoo "drive your ass up".

Back
Ylös Bottom