mikä mättää vai mättääkö?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
33
elikkä ku treenaan vatsalihaksii nii sillon niis tuntuu mut seuraavana päivänä tuntuu siltä et ei ois treenannu ollenkaa ku ei tunnu missää.. muut paikat on sit kipeenä ja tietää treenanneensa.. oon kyl treenannu vatsaa kauiten.
oisko se hyvä et ne on kipeet seuraavana päivänä?

mulle on tehny yks äijä joka käsittääkseni ihan työkseen tekee kunto ohjelmii.
elikkä juoksen, ja muita liikkeit on mut vatsoja on kahtena päivänä viikossa
vatsarutistuksia 35kpl ja kaks sarjaa
jalkojen nostoja 35 myös ja kaks sarjaa. noil ei saa tuntuu juuri miltään.

hölkkääjä sanoi:
mulle on tehny yks äijä joka käsittääkseni ihan työkseen tekee kunto ohjelmii.
elikkä juoksen, ja muita liikkeit on mut vatsoja on kahtena päivänä viikossa
vatsarutistuksia 35kpl ja kaks sarjaa

Unohda nuo 35 mittaiset sarjat. Treenaa vatsoja niinkuin muitakin lihaksia, perusvoimaa vaikkapa toistoilla 10-12 ja lisäpainoja sen mukaan että tämän enempää ei tule :evil:

Itse teen rutistuksia jalat penkillä 4*12 niiin että alhaalla hengitän ulos juuri ennen rutistusta ja vastaavasti alaslaskuvaiheessa sisään, saa aika muikean tuntuman.
Tuohon lyön joka toinen kerta päälle 2*20 jalkojennosto/lantion kohotus komboa selinmakuulta.

Niin ja vatsat treenaan joka kolmas päivä, paitsi jos ovat kovin kipeät.

mut ku en haluis luistaa sen Gdanen tekemäst ohjelmastkaan.
onks sul sitten sixpack näkyvis pyranha? kert oot tolla ohjelmalla tehny?

hölkkääjä sanoi:
onks sul sitten sixpack näkyvis pyranha? kert oot tolla ohjelmalla tehny?

Eipä juuri, kert on rasvat bulkin vuoksi aika ylhäällä.
Mulle on itselleni ollu vatsat ongelma, kaikki muut lihat kasvaa, mut vatsat olleet aina todella pienet. (eivät heikot kuitenkaan). Nykyisellä ohjelmalla oon saanu kuitenkin selvää kehitystä aikaan, mielenkiinnolla odotan seuraavaan pidempää diettiä ja mitä sieltä alta paljastuu.

Btw, mikäli treenivinkit ja niiden pätevyys arvioidaan kertojan kunnon perusteella 90% porukasta täällä ei tiedä mistään mitään ja minäkään en tiedä muusta kuin korkeintaan ojentajien treenaamisesta :lol2:

hölkkääjä sanoi:
..muut paikat on sit kipeenä ja tietää treenanneensa.. oon kyl treenannu vatsaa kauiten.
oisko se hyvä et ne on kipeet seuraavana päivänä?

Minä en kyllä saa enää mitään paikkoja kipeäksi, ensimmäisiä kertoja ku tekee jotai liikettä ni sillon tuntuu seuraavana päivänä, mutta eipä juuri muuten.
Onkohan tuo huonoki juttu....? :(
Ainut mikä kipeytyy on perse; sjmv:ssä ja kyykyssä..:rolleyes:

Eilen yritin tehdä normaalia rankemman rintatreenin, mutta ei tänään tunnu ku pikkusen sillon ku venyttelee..
2-jakosella siis mennään..

Jos sun on mahdollista tehdä jollain laitteella, jossa voi määrittää paljonko tulee vastusta, niin kannattaa tehdä 12-20 toiston sarjoja ja nostaa painoja pikkuhiljaa ylöspäin. Tai sitten justiinsa lisäpainoilla normaaleja liikkeitä. Panosta jalkojen nostossa jalkojen laskuvaiheen pidättämiseen.

No mulla nyt ei just nyt niin hyvin näy vatsat, mut neuvoinpas kumminkin... :nolo: :D

Mulla on aika lailla samanlainen vatsaohjelma pyranhan kanssa (toistot, sarjat, liike), vaikka en bodausmielessä niitä teekkää, tosin teen vielä staattisia linkkuveitsipitoja 2x10 jalkojennostojen välillä. Vatsalihakset kyllä näkyy levossa jännittämättäkin.

Sorry huono kuva.

Liitteet

• vatta.webp
    vatta.webp
    7,4 KB · Katsottu: 161

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jaaha. no repikääs tästä huumoria. paino indeksi on 16. eli ei johdu siitä et ois liikaa rasvaa mahas. onks mitää järjellist syytä miks ne ei näy??
vaikuttaaks se et syön joka toinen päivä kortisonia 5mg?

hölkkääjä sanoi:
Vatsoja pitää osata treenata, tai ei tosiaan tunnu juuri miltään. Riippuu tietenkin liikkeistäkin. Toi jalkojen nosto on varmaan se kaikista vaikein. Itselläni siinä tulee hikisesti 12 kun oikein keskittyy. Keskittymättä kun heiluu, niin tulee 120. Pyrin kyllä pitäytymään liikkeissä joissa ei keskittyä tarvitse, vaan vastusta on tarpeeksi. Ovat tehokkaampia. Eli mun treeniin kuuluu vaihdellen voimapyörä, vartalon kierto laitteessa, vatsat ylätaljassa, sivutaivutukset taljassa ja jalkojen nosto penkin reunalla istuen.

Tässä lyhyesti miten vatsoja treenataan, jos käytät sellaisia liikkeitä joihin ei vastusa saa tarpeeksi. Ja vastusta ei ole tarpeeksi jos toistot menee 15 yläpuolelle. Eli muista jännittää vatsoja koko liikkeen ajan oikein helvetisti. Älä laske liikettä niin alas, että jännitys katoaa. Tooodella rauhallinen alaslasku, yläasennossa sekunnin-parin pito. Jos noillakaan tempuilla ei jalkojen nostossa tai rutistuksissa toistot tipu alle viidentoista, teet vieläkin jotain väärin. Tota maksimaalisen tuntuman saamista pitää harjoitella, ja vähitellen ne toistot tippuu. Tärkeintä on kuitenkin keskittyä siihen liikkeeseen, eikä vain suorittaa sitä jotenkin.

hölkkääjä sanoi:
jaaha. no repikääs tästä huumoria. paino indeksi on 16. eli ei johdu siitä et ois liikaa rasvaa mahas. onks mitää järjellist syytä miks ne ei näy??
vaikuttaaks se et syön joka toinen päivä kortisonia 5mg?

Jep, ne on aivan liian pienet. Ja siihen ei auta tuollaiset kestovoimaa harjoittavat 35 toiston sarjat.

Pyranha sanoi:
Jep, ne on aivan liian pienet. Ja siihen ei auta tuollaiset kestovoimaa harjoittavat 35 toiston sarjat.

Noniin pitänee tänne kirjuutella.

Aloitustilanne selviää kaverilta muista thredeistä mutta mainittakoon nyt sen verran että painoindeksi on 15, ruokaa tuli aiemmin muistaakseni jotain 1500 kcal, ikää on 14 vuotta ja lisäksi taustalla on sairauksia.

Asiaan vaikuttaa myös se, että salille päästään vasta ensivuoden puolella eli painoja ja laitteita ei ole vielä käytössä muutamaa käsipainoa lukuunottamatta.

Alotetaan luomalla pohjaa turvalliselle ja nousujohteiselle harjoittelulle ja samalla olisi tarkoitus opetella liikeratoja valmiiksi tulevaisuutta varten ja totuttaa kroppa reenaamiseen.

Eli harjoittelu kulkee peruskestävyydestä -> voimakestävyyden kautta -> perusvoimareeniin (massareeni) mikäli tavoitteet vuoden vaihteessa ovat sen suuntaiset. Käsittääkseni tarkoituksena alunperin oli myös juoksukunnon parantaminen joten mahdollisesti harjoittelu pysyy jatkossakin yhdistelmäharjoitteluna ainakin tuonne massareeniin saakka.

Sellaista.

Edit:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=39914
Tuosta kaikki sai alkunsa.

Harjoittelu on siis aloitettu yhdistelmäharjoittelulla jossa lihaskunto-osa tehtiin kuntopiiri tyyppisesti kotosalla (kun sinne salille ei siis päästy).

Siitä sitten lisättiin tempoa lenkkeihin (mukaan tuli intervalli) ja lihaskunto-osa vaihtui patteriharjoitukseksi tehon samalla kasvaen sielläkin.

Seuraava vaihe on voimakestävyys (4viikkoa) josta sitten ensivuoden alussa siis salille oikeiden painojen pariin. Sellainen selkeä kaava.

Gdane sanoi:
Noniin pitänee tänne kirjuutella.
..

Noniin, kannattanee silloin tällöin kysellä valmennettavaltaan hänen omista tavoitteistaan ja kertoa kuinka niihin päästään ;)
Vastaukseni hänen kysymyksiinsä pysyvät edelleen samoina.

Fiksun linjan vedät noin nuorelle kaverille, samalla tapaa meidän seurassa tuon ikäiset harjoittelevat.:thumbs:

Pyranha sanoi:
Noniin, kannattanee silloin tällöin kysellä valmennettavaltaan hänen omista tavoitteistaan ja kertoa kuinka niihin päästään ;)
Vastaukseni hänen kysymyksiinsä pysyvät edelleen samoina.

Fiksun linjan vedät noin nuorelle kaverille, samalla tapaa meidän seurassa tuon ikäiset harjoittelevat.:thumbs:

Sähköpostilla tavoitteista ja keinoista sinne päästä olemme keskustelleet jatkuvasti ja lisäksi niitä tietysti pyritään muuttamaan aina sitä mukaa kun ne tarkentuvat. Intoa vain tuntuu olevan aika tavalla ja välillä ehkä unohtuu mitä ohjeita on jo tullut. Ei se mitään. Vain asioista kyselemällä saa vastauksia ja hakemalla tietoa on paljon helpompi säilyttää se motivaatiokin ihan itsekin.

Taustat monissa tilanteissa kuitenkin ratkaisevat paljon.

Niin ja pyranha: Vastaukset samoihin kysymyksiin ovat samat täälläkin. Mutta jos SALILLE EI VIELÄ PÄÄSE ON VÄHÄN VAIKEAA TEHDÄ MASSAREENIÄ. Edes vatsoille ;)

Niin ja sitäpaitsi harjoitusmuoto koskien lihaskunto-osaa on tällähetkellä "patteri" jossa tehdään vatsoja sekunnin parin pidolla rutistuksina kahdessa osassa ja pitoina toistot ovat 15-25. Eli 35 on jo historiaa. Ja muutoinkin se on ollut haarukan yläpää...

Suositut

Back
Ylös Bottom