Mikä liittymä?

"Tähän tulee kohta niin iso palomuuri ettei teiltä enää meille näykkään!"
Eli sonera löytyy, osin siitä syystä että satun itse myymään ko. liittymiä ja siitäkin syystä että se on ollut varma ja luotettava. Jos ruotsalaisuutta pelkää niin silloin ei kannata ajella volvolla, eikä myöskään käyttää nordean palveluja...

Samalla tavalla kun löytyy vanhoja sonera-jästejä jotka ei sitä privat duooaan vaihda halvempaan löytyy myös muita jääriä muilta operaattoreilta. Aika turha kinastella kunkin operaattorin paremmuudesta, kukin tykätköön omastaan. Hyvä myyjä saa jästinkin kokeilemaan uutta :)

Hinnat ja kuuluvuus on varmasti ne asiat mitä kannattaa miettiä, paljon puhuvalle opiskelijalle puhepaketti, vähän ja vaihtelevasti puhuvalle joku halpaliittymistä tai esim. soneran netto-liittymä. Tekstari-liittymistä saunalahdella ja soneralla parhaat vaihtoehdot(hintojen puolesta). Tosiasia kuuluvuuksissa on että sonera kattaa 99% suomesta+ roaming sopimukset ulkomaisten operaattoreide kanssa, elisa pari prosenttia vähemmän ja dna taas pari prosenttia vähemmän. Dna kuuluu parhaiten kehä kolmosen sisäpuolella, mutta lapin tuntureilla ei kannata henkikultaansa dna:n verkon varaan jättää :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saunalahdella iso miinus on laskut ja varsinkin niiden myöhästely, mikä itseni sai kypsymään aivan täysin ja vaihtamaan Elisalle. Eli jonain kuukausina ei kuulunut laskua ollenkaan ja joskus saattoi tulla kolme laskua viikon sisään. Kun kysyin vain hieman vittuuntuneena Saunalahden asiakaspalvelusta "mitäs jos maksan laskut kuukauden myöhässä, kun ne teiltäkin tulevat kuukauden myöhässä?" niin minulle lähinnä vittuiltiin päin naama. Se oli se viimeinen pisara.

:down:
 
Dna:ta en voi kyllä suositella kuuluvuuden kannalta. Kehä III:n sisäpuolellakin on aivan liikaa katvealueita jossa kentät pamahtavat nollille ja puhelu katkeaa. Esimerkiksi omassa työpaikassa saa oikein etsimällä etsiä paikkaa missä on yli 3palkkia kuuluvuutta, kun taas kaikkien muiden operaattoreiden kentät ovat täysillä (soneralla jopa alakerran pommisuojassa!!!). Kuukauden verran ongelmaa selviteltiin asiakaspalvelusta ja lopputulos oli, ettei asialle voida tehdä mitään tällähetkellä. No nyt vaihtuu liittymä Kolumbukseen. Toivotaan, ettei sen kanssa tule mitään ongelmia, muuten loppuu vaihtoehdot mihin liittymän siirtää.:) Tuntuu että asiakaspalvelun taso on suoraan verrannollinen puhelun hintoihin riippumatta palveluntarjoajasta. Nimimerkki "sukset-ristissä-kaikkien-operaattoreiden-kanssa".
 
IMO Sonera on sellanen rip-off liittymä tyyppi, ettei mitään rajaa. Tavoittelee laajoja ikääntyviä ihmisryhmiä kalliisiin liittymiinsä, joiden "ilma hinnoista" puhuvat jo mm. nämä sunnuntain 1€ puhelut jne.
Kertoohan se nyt Pälli-Jaakollekin että hinnat ei ole tarpeeksi alhaalla puheluissa jos sunnuntait lätistään eurolla jne.
 
Vaihdoin Sonerasta Tele Finlandin pulina-liittymään reilu vuosi sitten, ja täytyy sanoa, että kyllä kannatti! Laskut putosivat puoleen eikä muutenkaan mitään ongelmia ole ollut ko. liittymän kanssa. Sitten siinä on lisänä se kaverisoitto puhelut 3,9sent/min ja samoin tekstarit. Äidillä on Sonera ja se ihmettelee kun on niin isot puh.laskut, vaikka enimmäkseen puhuu sunnuntaina (euron päivänä)...
 
Tytteli sanoi:
Sitten siinä on lisänä se kaverisoitto puhelut 3,9sent/min ja samoin tekstarit. .
Eikös se ole 2 snt/min?

Edit. Ei kun se oli se joku joulun ajan tarjous...
Eli 3,9 on hinta
 
Lainaanpa tätä trediä kysyäkseni mikä mahtaa olla edukkain prepaid-liittymä? GoMobile aloituspaketti näytti olevan 2,90 ja sisältää 5 euroa puheaikaa. Puhelut 0,12 ja tekstarit 0,08.
 
-Marchi- sanoi:
IMO Sonera on sellanen rip-off liittymä tyyppi, ettei mitään rajaa. Tavoittelee laajoja ikääntyviä ihmisryhmiä kalliisiin liittymiinsä, joiden "ilma hinnoista" puhuvat jo mm. nämä sunnuntain 1€ puhelut jne.
Kertoohan se nyt Pälli-Jaakollekin että hinnat ei ole tarpeeksi alhaalla puheluissa jos sunnuntait lätistään eurolla jne.

No eipä noita liittymiä kannata paskempaan vaihtaa muutaman sentin takia. Sonera ainakin kuuluu joka paikassa, laskutus ja asiakaspalvelu pelaa hienosti. Vanhana asiakkaana saa joka vuosi ilmaista puheaikaa kun vaan viitsii pyytää. Koskaan ei ole ollut mitään valittamista toisin kuin tutuilla, jotka koko ajan valittavat jonkin "halpayhtiön" palvelusta.
 
Tytteli sanoi:
Vaihdoin Sonerasta Tele Finlandin pulina-liittymään reilu vuosi sitten, ja täytyy sanoa, että kyllä kannatti! Laskut putosivat puoleen eikä muutenkaan mitään ongelmia ole ollut ko. liittymän kanssa. Sitten siinä on lisänä se kaverisoitto puhelut 3,9sent/min ja samoin tekstarit. Äidillä on Sonera ja se ihmettelee kun on niin isot puh.laskut, vaikka enimmäkseen puhuu sunnuntaina (euron päivänä)...

Toivottavasti ei mitään ongelmia tulekaan, ettet joudu soittamaan niiden sikakalliiseen palvelunumeroon.
 
WastingTime sanoi:
Saunalahdella iso miinus on laskut ja varsinkin niiden myöhästely, mikä itseni sai kypsymään aivan täysin ja vaihtamaan Elisalle. Eli jonain kuukausina ei kuulunut laskua ollenkaan ja joskus saattoi tulla kolme laskua viikon sisään. Kun kysyin vain hieman vittuuntuneena Saunalahden asiakaspalvelusta "mitäs jos maksan laskut kuukauden myöhässä, kun ne teiltäkin tulevat kuukauden myöhässä?" niin minulle lähinnä vittuiltiin päin naama. Se oli se viimeinen pisara.

:down:



Tähän on pakko vastaa saunalahden työntekijänä että olikohan kyseessä ulkopuolisten palveluntarjoajien takia tapahtunut viive? Jos emme saa esim roaming kumppaneiltamme tarpeeksi ajoissa laskua kun teemmee lasku ajoa ne siirtyvät sitten automaattisesti seuraavaan laskuun. Meillä oli vuosi sitten laskujärjestelmässä pieni ongelma uuteen mvno-järjestelmään siirryttäessä. Niin se hidasti sitten laskujen tekoa, ja niin ollen ne myöhästeli. Mutta nyt ei ole tuollaiselle ole perusteltua syytä. Ainoastaan ulkopuolisten tahojen laskuttaessa meitä myöhään niin se tarkoittaa sillon laskujen kasaantumista. Mutta tätähän ei sinällään asiakas ikinä tiedä, eikä ymmärrä kun meille soittaa ja suivaantuu.:whip:
 
Mä en ymmärrä miksi kaikkien mielestä saunalahden, tele finlandin jne. liittymien hommat eivät pelaa. Ikinä ole ollut mitään kummempia ongelmia vaikka on kaikenlaisia liittymiä kokeiltu.
Jos rahaa löytyy on se Sonera hieno vaihtoehto. Kaikki eivät halua sitä rahaa syytää ilmaan.
 
Maso sanoi:
Toivottavasti ei mitään ongelmia tulekaan, ettet joudu soittamaan niiden sikakalliiseen palvelunumeroon.
Netissä mä olen ainakin hoitanut asiani telefinlandiin.Mulla oli vähän aikaa elisan liittymä ja pakko todeta ,että kyllä niissä kuuluvuuksissa on vaan eroja vaikka luulin että ei ole.Varsinkin tuntuu olevan ruuhkaa verkossa kun esim.soitat 1622 ruuhkasta kehä ykkösellä,niin koko ajan tulee vaan että verkko varattu.Soneran verkko toimii kyllä hienosti joka paikassa missä olen liikkunut.Paitsi halti tunturilla ei kuulunut.
 
Heh, telefinlandista sen verran että ex muija oli soittanu sinne (hänellä ei ollut nettiä sillion kotona), ja halusi lisätä puhepakettiinsa tekstaripaketin. Sai ensin jonottaa vaikka kuinka kauan maksulliseen asiakaspalveluun josta sanottiin tylysti että sen voi lisätä netistä. En muista sanoiko että siitä pitää maksaa tai jotain asiakaspalvelun kautta tehtynä, mutta kuitenkaan ei siitä onnistunut. Sanoi vielä että ei ole nettiä, niin aspasta sanottiin että voi käydä kirjastossa :lol2: Siis wtf?! :D

Fakta on se että soneralla on suomessa paras verkko, ja parhaat roaming sopimukset ulkomailla. Saunalahdella on melkein samat roamingsopimukset kun elisalla (käyttää siis samoja, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, esim arabiemiraatit). Dna'n huonoina puolina on tullut esille huono verkko ja suuria ongelmia laskutuksessa.

Saunalahdella tosiaan oli laskut reilusti myöhässä vuosi sitten johtuen tosta mainitusta mvno järjästelmään siirtymisestä, ja nyt 2vk myöhässä johtuen viikonloppuetujen uudelleenanalysoinnista. Saa olla aika :david: jos luulee että voi maksaa laskut 1kk myöhässä (toki laskuja voi siirtää, jos on rahallisia ongelmia). Ei varmasti ole kukaan saanut kolmea laskua viikossa, ellei sitten ole eri liittymiltä (eri asiakasnumerot).

Elisan kuuluvuuden voi tarkistaa täältä: http://map3.centroid.fi/elisapeitto/mapa.php
Kannattaa tietenkin kuitenkin muistaa että kartta on elisan oma, ja ainakin kokemuksen mukaan UMTS verkon kattavuus ei oikeasti ole ihan noin laaja (riippuu toki paikkakunnasta)

Kuten Marchi jo sanoi, jos on rahaa, sonera on varmasti paras, itse kyllä kuitenkin maksan mielummin 50%+ vähemmän ja olen ilman sitä kuuluvuutta jossain jumalan selän takana, jonne en kuitenkaan mene. Tuli vielä mieleen että kerran olen soneran (internet) asiakaspalveluun soittanut (koskien hoasnettiä), jonotus kesti 15min+. Läpi päästyäni otettiin yhteystiedot ylös, sanottiin että asiaa tarkistellaan ja soitetaan mulle takaisin. Koskaan ei puhelua takaisin tullut, mutta 1-2 päivän päästä lähti netti toimimaan.. En sitten tiedä jos tälle tehtiin mitään, mutta jos tehtiin niin ainakin tekstarilla olisi voinut ilmoittaa.
 
Sonera netto -liittymä käytössä. En jaksa vaihtaakaan vaikka voi olla että halvemmalla pääsisi jollakin muulla liittymällä. Ja ainakin kaikki toiminut hyvin, asiakaspalvelu ja laskutus, toisin kuin vaikka saunalahdella ja dna:lla. Ja kyllä ne saunalahden omituiset laskutukset oli ihan totta vielä muutama kuukausi sitten, ensin ei tule mitään pariin kuukauteen ja sitten tuleekin muutama lasku putkeen. Ja asiakaspalveluun on aika turha soitella, ei sinne meinaa päästä millään.
 
Soitapa nyt, jono 0min, 09-42430700 :) Soita samalla telefinlandille, vastaavat varmaan huomenna kun aspa aukeaa taas.
Päivisin kuitenkin jonot kasvaa kun tulee paljon kysymyksiä uusista palveluista + on paljon sairastapauksia aspassa. Muutenkin kuukauden alussa jonot kasvaa aina kun laskuja on erääntynyt yms.
 
Käytössä dna-helmi liittymä.
 
japadahoe sanoi:
Tähän on pakko vastaa saunalahden työntekijänä että olikohan kyseessä ulkopuolisten palveluntarjoajien takia tapahtunut viive? Jos emme saa esim roaming kumppaneiltamme tarpeeksi ajoissa laskua kun teemmee lasku ajoa ne siirtyvät sitten automaattisesti seuraavaan laskuun. Meillä oli vuosi sitten laskujärjestelmässä pieni ongelma uuteen mvno-järjestelmään siirryttäessä. Niin se hidasti sitten laskujen tekoa, ja niin ollen ne myöhästeli. Mutta nyt ei ole tuollaiselle ole perusteltua syytä. Ainoastaan ulkopuolisten tahojen laskuttaessa meitä myöhään niin se tarkoittaa sillon laskujen kasaantumista. Mutta tätähän ei sinällään asiakas ikinä tiedä, eikä ymmärrä kun meille soittaa ja suivaantuu.:whip:

No, en ota kantaa mistä johtui, mutta oli kuitenkin jatkuvaa. Melkeinpä joka toinen kuukausi oli "laskuton" ja seuraavassa napsahtikin kaksi laskua. Kaipa ison operaattorin täytyy saada yhteistyökumppanitkin toimimaan säännöllisesti?

No, kuitenkin viimeinen pisara oli tuo vittuilu asiakaspalvelussa, uhattiin mm. ulos-otolla jne. mikä ei minusta todellakaan hyvään asiakaspalveluun kuulu, itsekin asiakaspalvelussa tällä hetkellä työskentelevänä. Nyt olen Elisan asiakas ja homma on toiminut, laskut tulee ajallaan ja asiakaspalvelu on ainakin tähän asti ollu loistavaa

ps. enkä muuten ole ainoa jonka nuo laskujen myöhästelyt ovat saaneet vaihtamaan operaattoria pois Saunalahdesta...
 
ak8400 sanoi:
Kuten Marchi jo sanoi, jos on rahaa, sonera on varmasti paras, itse kyllä kuitenkin maksan mielummin 50%+ vähemmän ja olen ilman sitä kuuluvuutta jossain jumalan selän takana, jonne en kuitenkaan mene.

Aivan. Ylä-asteella kun yritin kavereita houkutella ACN:n liittymätyyppiin (ilmaisiin puheluihin jne) niin kaverit eivät innostuneet asiasta ja vetosivat palvelujen puutteeseen. Mitä vitun "palveluja" 15-16 vuotias jannu tarvitsee. Ymmärrän jos joku 30+ business matkailija tarvitsee gprs:ää,wappia,pappia ja bluutuutteja niin siihen on parempi liittymä vaihtoehto kuin hese-liittymä, mut veikkaan et kaverit vaan pelkäs et ei olisi saanu enää uusia logoja kännyyn tai jtn.
Tää kertoo myös siitä et kaverit on ahdasmielisiä, eivätkä avoinna uusille asioille. Tässä tapauksessa hyvin pienille kännykkälaskuille.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom