Mikä läppäri n. 700-900€:lla???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Relg
  • Aloitettu Aloitettu
Mun pitäisi hankkia naapurin tätille joku läppäri. Käyttö olisi ihan peruskäyttöä, nettiselailua ym. Eli ihmeellisyyksiä ei tarvita, mutta joku laadukas kone kuitenkin olisi syytä olla.

En itse ole niin perillä nykyisistä läppäreistä että osaisiko joku suositella hyvää konetta tuohon hintaan?

Tän päivän lehdessä näytti olevan HP Pavilion 2025 EA:lla hintaa 799€, kommentteja/kokemuksia tästä koneesta???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noi on aika hyviä noi HP:n koneet hinta ja laatusuhteeltaan mutta kannattaa katsoa ettei ole celeron prosessorilla, eikä sempronkaan ole paras mahdollinen. Kannattaa myös katsella mitä softia tulee mukaan koska naapurin täti tuskin ekana asentaa bittorrenttia. www.verkkokauppa.com tuolta löytyy hyviä vaihtoehtoja.

HP:n halpisläppärit on ihan jees tavaraa. Ainoo isompi miinus ainakin noissa vanhemmissa Pavilioneissa on niiden törkee koko...

joo, nää uudet dv-mallit on tosi näppärän kokosia ja muutenkin siistejä, mutta esim noi ZV Pavilionit 15.4" näytöllä oli saatanan kauheen kokosia

Ei koko niin haittaa. Kunhan vaan on läppäri. Joku paketti missä tulis käyttis, virustorjunta ja palomuuri mukana olis ihan jees.

Tässä vähän mietitään käytetyn ja uuden välillä. Jos jollain sattuu olemaan kaupan hyvä käytetty niin saa sitäkin tarjota.

Apple on paras. Saat iBookin 12" näytöllä tohon hintaan. Mä olen ollut todella tyytyväinen, samoin useat mun kaverit, jotka on tutustuneet mun koneeseen, ja sitten ostaneet samanlaisen.

Kaikki tiedostot ja ohjelmat ovat yhteensopivia PC:n kanssa, esim memory stickin välityksellä. En tiedä ketään joka olisi vaihtanut Applesta takaisin PC-formaattiin. Kannettavissa asia korostuu, sillä lujuus, akun kesto, design sun muut ovat ihan seuraavalla tasolla verrattuna mihin tahansa muuhun. Kannattaa ainakin tutustua...

anttioksanen sanoi:
Apple on paras. Saat iBookin 12" näytöllä tohon hintaan. Mä olen ollut todella tyytyväinen, samoin useat mun kaverit, jotka on tutustuneet mun koneeseen, ja sitten ostaneet samanlaisen.

Jos olisin itelleni konetta hommaamassa varmasti tutustuisinkin, mutta kyllä nyt on hakusessa ihan sellanen perus pc.

Relg sanoi:
Ei koko niin haittaa. Kunhan vaan on läppäri. Joku paketti missä tulis käyttis, virustorjunta ja palomuuri mukana olis ihan jees.

HP:n koneissa tuleepi 60 päivän lisenssi nortonin antivirus 2005:lle ja wordi+works. Esim NetAnttilassa HP:n DV1006 läppäri kustantaa 849€ ja mukaan tulee vielä usbimuisti eli ei ole hinnalla pilattu. Tehoa riittää varmasti normaaliin surffauskäyttöön.

Nostetaas ylös...

Minkälaista konetta porukka suosittelee hintahaitarissa 700-1200e. En pelaa koneella vaan se tulee enemmän yleiskoneeksi. Tarkoitus välillä raahata mukana, mutta suurimman osan ajasta makaa kotona internet- ja työkäytössä.

Nostetaas ylös...

Minkälaista konetta porukka suosittelee hintahaitarissa 700-1200e. En pelaa koneella vaan se tulee enemmän yleiskoneeksi. Tarkoitus välillä raahata mukana, mutta suurimman osan ajasta makaa kotona internet- ja työkäytössä.

Vaikkapa Asuksen F5R. 2vuoden takuu, laukku ja hiiri mukaan.
Suosittelen virustorjunta softaksi hommaamaan vaikka 2v lisenssillä F-Securen 2008.

Mun pitäisi hankkia naapurin tätille joku läppäri. Käyttö olisi ihan peruskäyttöä, nettiselailua ym. Eli ihmeellisyyksiä ei tarvita, mutta joku laadukas kone kuitenkin olisi syytä olla.

Jos ei tarvi mukana raahata niin kotikäyttöön voisi harkita jo Mac Miniäkin.

Jatketaas tähän kun oli valmiina..

Eli n. 1000€:n budjetissa liikutaan ja uus kannettava pitäis hankkia. Pelin peliä ei tuu siihen hankittua, mutta AutoCad pitää pyöriä. Eli työ- ja kouluhommien tekemistä varten. Käytetytkin voisivat periaatteessa tulla kysymykseen kun otan koneeseeni Vistan vain aseella uhaten tai äärimmäisen pakon edessä..
Hyviä vinkkejä kellään? :)

Jatketaas tähän kun oli valmiina..

Eli n. 1000:n budjetissa liikutaan ja uus kannettava pitäis hankkia. Pelin peliä ei tuu siihen hankittua, mutta AutoCad pitää pyöriä. Eli työ- ja kouluhommien tekemistä varten. Käytetytkin voisivat periaatteessa tulla kysymykseen kun otan koneeseeni Vistan vain aseella uhaten tai äärimmäisen pakon edessä..
Hyviä vinkkejä kellään? :)

minkä vuosimallin acad? Joku 07 on varmaan suht jäätävä kokemus keskivertokannettavassa mutta joku 02 tai 04 pitäis olla jees vähän halvemmissakin kuin 1000e koneissa..

minkä vuosimallin acad? Joku 07 on varmaan suht jäätävä kokemus keskivertokannettavassa mutta joku 02 tai 04 pitäis olla jees vähän halvemmissakin kuin 1000e koneissa..

04 -ois levyllä valmiina, mutta mahdollisesti -06 (?) ois myös saatavissa. Pärjään tosin mainiosti tolla -04:llä, ei uudempiin ole tullut sellaisia ominaisuuksia, joita ilman ei tulis toimeen. 3D:n pyörittäminen vaatii kuitenkin yllättävän paljon, ainakin hieman vanhahko pöytäkoneeni on ollu välillä tahmea..
Niin oliko niitä konevinkkejä? :) Ja ei tosiaan oo pakko tuota tonnia maksaa. Jos 700-1000€ laitetaan niin saa siihen jos aika ison kiintolevynkin.

Niin oliko niitä konevinkkejä? :) Ja ei tosiaan oo pakko tuota tonnia maksaa. Jos 700-1000€ laitetaan niin saa siihen jos aika ison kiintolevynkin.

Miten olisi HP: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=25096

# Prosessori: Intel Core 2 Duo -prosessori T7250 (2,0GHz)
# Keskusmuisti: 1GB (1x1GB) DDR2 667MHz, max. 4GB.
# Näytönohjain: Intel GMA x3100
# Kiintolevy: 120GB S-ATA 5400rpm.
# Windows XP Professional

Tuossa tosin vain 14,1" näyttö.

04 -ois levyllä valmiina, mutta mahdollisesti -06 (?) ois myös saatavissa. Pärjään tosin mainiosti tolla -04:llä, ei uudempiin ole tullut sellaisia ominaisuuksia, joita ilman ei tulis toimeen. 3D:n pyörittäminen vaatii kuitenkin yllättävän paljon, ainakin hieman vanhahko pöytäkoneeni on ollu välillä tahmea..

Itse ostin AutoCadille reilu kuukausi sitten tommosen:
http://www.netanttila.com/webapp/wc...yId=31156&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

Jotkut on sanonut, että Acer ei olisi kovin hyvä merkki, mutta minulla on ollut ainakin vaan hyviä kokemuksia. AutoCad -08 pyörii todella ripeään. Koneessa mm.
# Prosessori: AMD Turion TL58
# Keskusmuisti: 2Gb, 4Gb maksimi
# Kiintolevy: 2x160Gb = 320Gb
# Näyttö: 17" WXGA
# Näytönohjain: NVidia GeForce 8600M-GS
# Näytönohjaimen muisti: 512 Mb omaa muistia, max 1024 mb
# Optinen asema: DVD-Supermulti (lukee ja polttaa cd:t ja dvd:t myös tuplatiheyksiset)
# Ja hintaa 999€

Ominaisuuksiltaan oli melko ylivertainen muihin saman hintaluokan koneisiin verrattuna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom