Mikä ihmeen rahka?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon vähän pihalla näistä kaikista ravintoon liittyvistä jutuista, mutta ainakin sen haluisin tietää että mitä on se rahka jota täällä hoetaan joka paikassa?
Saako sitä ihan tavallisesta kaupasta?
Mitä rahkaa tarkemmin sanottuna syötte?

Rahkamerkkejä ovat esim. Valio, Pirkka, Spar, Ehrmann ja Milbona. Valiota saa varmaan joka kaupasta, Pirkkaa K-kaupasta, Sparia Sparista, Ehrmannia S-ryhmän kaupoista ja Milbonaa nazisiwasta eli Lidlistä. Kokeile eri merkkejä. Jotkut ovat enemmän "kittiä" eli paksumpaa, toisiin (Ehrmann) on sotkettu hieman jukurttia sekaan, joten ovat notkeampaa. Myös ravintoarvoissa on pieniä eroja, hinnoissa isojakin eroja.

Muista myös että jos rahka ei mene ilman suuria aspartaamimääriä alas, niin et ole välttämättä huono ihminen :P Muitakin korvaavia protskulähteitä löytyy. Itse suosin mieluummin ravintolisiä.

Tällä hetkellä uppoaa Ehrmannin rahkaa. Parasta ilman mitään lisukkeita.

Ite tulee syötyä valion rahkaa maustamatonta siihen makeutusainetta ja anasta ja voila! :thumbs:

Ehrmanni menee alas ja lujaa... Aluksi tuli sotkettua ananasta siihen, mutta jossain vaiheessa sitä tottui tohon raakaankin Ehrmanniin ja nyt siihen on jo suorastaan "koukussa"... ;)

Eikä sitä yhtä purkillista isolla ruokalusikalla tarvi kovin montaa sekuntia makustella... ;)

- Pete

Milbonaa täällä ja jogurtin kanssa sekaisin tai milbonapurkki,mansikkakermaa ja sekahedelmäpurkki..(kun en ikinä ole dieetillä).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ei se nyt mitään erityisesti "auta", onpahan vain hyvä ja muuntelukelpoinen (ja kohtuuedullinen) proteiininlähde.

Kalzu, ehkä se sitten vaihtelee myymälöittäin, mutta ainakin muutamasta Helsingin ja Oulun Valtsusta olen Ehrmannia löytänyt.

Onko muuten mitään hyvää valmiiks maustettua rahkaa olemassa? Yleensä tuppaavat sitten olemaan semmosia hiilaripommeja, ainakin ne mitä itse olen katsonut. Kellekkään osunut silmään?

Maustetut rahkat tosiaan ovat yleensä huonompia bodysafkaksi kun sisältävät paljon enemmän hiilareita kuin perusrahka. Makua saa hiilareitta vaikka sokerittomilla tiivistemehuilla.

Ite laitan ehrmann rahkaan desin kaurahiutaleita, pari banaania, ruokalusikallisen rypsiöljyä ja jotain marjoja tai mustikka/mansikka soppaa. Siinä on silloin minun mielestä kaikki. Proteiinit(rahka), kuidut(kaurahiutaleet), hiilihydraatit(banaanit), rasvat(rypsiöljy) ja vitamiineja(marjat tai mustikka/mansikka soppa...
Ja maistuu muuten oikeasti tosi hyvältä :D
Että tällästä tällä kertaa...

Weeboom sanoi:
Maustetut rahkat tosiaan ovat yleensä huonompia bodysafkaksi kun sisältävät paljon enemmän hiilareita kuin perusrahka. Makua saa hiilareitta vaikka sokerittomilla tiivistemehuilla.

Joo noissa valmiiksi maustetuissa on huonommat ravintoarvot..esim proteiinia ei yleensä oo läheskää yhtä paljo ku tavallisessa rahkassa..

--Jani-- sanoi:
Ite laitan ehrmann rahkaan desin kaurahiutaleita, pari banaania, ruokalusikallisen rypsiöljyä ja jotain marjoja tai mustikka/mansikka soppaa. Siinä on silloin minun mielestä kaikki. Proteiinit(rahka), kuidut(kaurahiutaleet), hiilihydraatit(banaanit), rasvat(rypsiöljy) ja vitamiineja(marjat tai mustikka/mansikka soppa...
Ja maistuu muuten oikeasti tosi hyvältä :D
Että tällästä tällä kertaa...
aika yksinkertanen resepti maustamatonta rahkaa 1prk luumupilttiä1prk ja makeutusainetta tai sokeria sekotetaan ja hyvää on. voi kokella muitakin pilttejä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom