Mikä farkku? Hinta alle 25.000€

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Tässä on nyt jälkikasvua tulossa ja on todellinen ongelma saada kamat mahtumaan tohon suht pieneen sedaniin, eli olisi harkinnassa vaihto farkkuun tai tila-autoon.

Eli mitä vaihtoehto uusissa olisi alle 25.000 euron? Käytetytkään ei tietenkään ole poissuljettu, mutta mitään paljon ajettuja en huoli ja hinta silloin ehdottomasti alle 20.000 euroa.

Eli kokemuksia, ehdotuksia, hyviä ja huonoja puolia. Eniten kiinnostaa tietysti omat ja tuttujen kokemukset ja lehdistä luettu faktatieto. Eli ei tehdä tästä mitään merkkisotaa vaan keskustellaan fiksusti. Mulla ei ole mikään merkki ehdoton ei, eikä vastaavasti mikään ehdoton suosikki, eli kaikki hyvät vinkit otetaan vastaan.

Tällä autolla ois kuitenkin tarkotus jokunen vuosi pärjätä, että myös ne huollot ja korjaukset takuun jälkeen pitäisi huomioida kuten myös käyttökustannuksetkin. Kilsoja vuodessa tulee n. 20.000.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaa huomioida sitten turvaistuimen asennus huolella. Esim. meidän edellisessä autossa, eli farmari-Xsarassa turvaistuin oli hanttimiehen takana olevalla paikalla, ja asennuksesta/asennosta riippuen hanttarin penkin joutui siirtäämään aivan eteen. Siinä ei sitten käytännössä mahdu normaalikokoinen ihminen istumaan ollenkaan.

Samaan autoon kyllä mahtui tavaratilaan rattaiden lisäksi tavaraa ihan kunnolla, joten siellä tilaa piisasi. Mutta tuo tuo taakse asennetun turvaistuimen haukkaama tila siis tuntuu huomattavasti myös etupenkillä.

Muuten tuo sitroeen oli mukava ajella, ja myös todella luotettava. Tosin ykspistekasina melko laiska.

Mitä mieltä Opel Merivasta? Se nyt menee jo tila-autojen puolelle, mutta ihan näppärän oloinen sekin.

Ja hyvä pointti tuo turvaistuin, en muuten tiedä ees miten käy meidän autossa sen kanssa. Takapenkille se nyt on ainakin laitettava kun turvatyynyä ei saa pois päältä.

Itse olen ajellut Ford Focuksen farkulla (2003 Sport) ja on kyllä mukava auto ajaa ja tilaakin on. Sportissa alusta on vähän jäykempi ja vaihdevälit pienemmät ja lähteekin vähän vikkelämmin. Mitään ongelmia ei ole ikinä ollut.

EDIT. Turvaistuin on myös takapenkillä ja edessä pystyy istumaan ainakin 185cm mies ilman ongelmia.

Meillä on kanssa focce joka tosin on nyt vaihtumassa isompaan kun muksutkin
on jo vähän kasvaneet.
Siinä tilat ainakin riittää hyvin kolmihenkiselle perheelle, onhan se luokkansa tilavimpia ja pesee esim. tavaratiloillaan monet isommankin luokan autot. Muutenkin ollut kaikinpuolin hyvä peli (1,8td), paljon mainettaan parempi.

Toyotat nyt on aina varmoja autoja. Myös uuden primeran saisit tuolla 25k€ budjetillasi.

Merivasta ei mitään kokemuksia, mutta opeleiden laadusta en menisi takuuseen,
tosin nykyään tuntuu joka merkillä olevan omat ongelmansa.

Yksi vaihtoehto jota kannattaa miettiä on chevrolet(Daewoo?) nubira. MItä olen auto läheltä katsonut, niin auto hyvinkin kilpailukykyinen esimerkiksi juuri focuksen kanssa. Mutta focuksessa on jälleenmyyntiarvo ehkä hieman parempi. Lisäksi uusi astra farkku voi olla fiksu vaihtoehto, mutta lieveät käynnistysongelmat alkupään malleissa eivät ainakaan itseä ilahduta. Mitsubishi lancer 2.0 stw saa uutena alle 25000€ ja ainakaan minua lievä kojeutaulun vanhanaikaisuus haittaa(itse en tätä kauheasti edes huomaa). Auto on mielestäni kokoluokan hiljaisempia myös.

Monet pikkufarkut on oikeasti pikkufarkkuja. Monesti yleinen luulo on, että farkut on tilavia, mutta näin ei ole. Isommanluokan farkussa sitten tietenkin on enempi tilaa, mutta hintatasokin yleisesti korkeampi.
Ja jos päätyy pikkufarkkuun, ja siihen päätymisen syy on lähinnä tavaratilan koko, niin niissä on suuria eroja. Kannattaa kiinnittää suuresti huomiota siis tavaratilan kokoon.
Tila-auto voi tietenkin tulla kanssa kysymykseen. Varmaan tuohon 25 000e budjettiin löytyy isojakin farkkuja joiltakin merkeiltä tai sitten ostaa hiukan ajetun käytetyn pelin. Jossa taas mahdollisesti on 2 renkaat, lohkolämmittimet, lisäherkkuja ym.
Kuitenkin tuollainen vaikka hyvämerkkinen isompi farkku vaikkapa 50 000km taulussa on vasta sisäänajettu. Varsinkin jos on hyvin pidetty ja luonnollisesti ne on kyllä jo takuidenkin takia huollettu säännöllisesti. Riippuu siis ihan millaiseen käyttöön sitä on käytetty, esim. pitkää maantieajo (pitkä työmatka tms.)
Itse saattaisin hyvinkin kallistua hiukan käytettyyn, jos sellaisen hyvän yksilön löytää ja luotettavalta merkiltä. Enemmän saa samalla rahalla.
Itse voisin suositella vaikka pari vuotta vanhaa wv passattia farkkuna, esim. 1,8 turbokoneella. Tilaa on, hyvä peli ja ihan suht pirteä kone (150hv).

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tässä on vain yksi vaihtoehto. Mazda 6. Suosikkimalli joten tarjontaa on. '03 mallisten pyynnit vähän päälle 20k€. Parilitraisella liikkuu kohtalaisesti ja ulkonäössäkin pientä sporttisuutta. Auto on ollut tasaisesti eri lehtien kehuma ja joissain laatu- ja vikatilastoissa myös hyvin sijoittunut.

Timba79 sanoi:
Mitä mieltä Opel Merivasta? Se nyt menee jo tila-autojen puolelle, mutta ihan näppärän oloinen sekin.
.

tuo meriva on kyllä aika onneton koppi tilojen puolesta vrt. corsa

Kyllä munkin suositus kallistuu VW Passatin farkkuun. Itsellä tuollainen on tosin jo hiukan vanhempi eli -98, mutta olen ollut todella tyytyväinen ja ollaan hyvin mahduttu kyytiin lomareissuille pakkautuessakin. Vaunut menee kyytiin nätisti pyörineen ja muutkin tavarat mahtuvat silti takakonttiin. Moottorivaihtoehdoissahan on sitten valinnanvaraa riippuen kuinka paljon vuodessa tulee ajettua. Itse hankkisin kyllä TDI:n jos budjetissa varaa olisi.

Itsellä on Golf variant 1.6 vm. 04. Olen ollut kaikin puolin tyytyväinen autoon. Tilaa on riittävästi pienelle perheelle ja koiralle. Vaunut mahtuu taakse heittämällä. Kun ostaa uutena niin takuuta 2 vuotta. Halvat huoltokustannukset ja suht hyvä jälleenmyyntiarvo vaihtaessa. Uusi vastaava maksaa n. 22 tuhatta ja sisältää jo hyvät varusteet. Ei mikään raketti mutta hyvä laadukas käyttöauto edukkaasti...

Tolla hinnalla saat uuden Nissan Primeran, eli "iso farkku", niinkuin mainos sanoo. Ja onhan se iso, mitä sisko kävi perheineen sitä ajamassa.

Myöskin uusi Verso on iso. Serkku tuollaisen juuri osti, jolla pari muksua, joista toinen istuin iässä :)

Uusi Skoda Octavia Combi. Todella laadukas ja näyttävä auto. Tilat kasvaneet huomattavasti, sitten edellisen mallin.

Combi 1.6 Classic lähtee n. 23 000€

Timba79 sanoi:

Ja hyvä pointti tuo turvaistuin, en muuten tiedä ees miten käy meidän autossa sen kanssa. Takapenkille se nyt on ainakin laitettava kun turvatyynyä ei saa pois päältä.

Merivalla ajelin reilut 2v, sitten vaihdoin farmari avensikseen - ihan näppärä auto kaupungissa, mutta jos vauhtia oli 100km/h tai yli, niin meno oli jokseenkin "vaappuvaa". Corolla farmari oli hetken harkinnassa, mutta ainakin kolmen muksun kanssa (kaksi korokepenkkiä + turvaistuin) oli aivan liian pieni.

Corolla Verso oli jo paljon lähempänä, mutta siinä oli hieman samaa (korkeudesta johtuvaa ?) ongelmaa, kuin merivassa + sen tavaratila jäi 7p -versiona turhan pieneksi.

Tästä syystä Avensis - ison auton mukavuus, ainakin omasta mielestä pirun hyvä ajaa, sekä RIITTÄVÄSTI tavaratilaa rattaidenkin ollessa kyydissä !

Hinta vaan saattaa tulla vastaan, autotalli.comin mukaan tällä hetkellä on 30 2004- avensista, alle 25k€ - osa farmareita, mutta taisi olla kaikissa 1.6 pata...joka sekin toki riittää ?

Ja pakollinen saapasmaan puheenvuoro :=)

Miten olisi Fiat Stilo Multiwagon?
Tilaa lienee riittävästi.

Käytettynä:
Marea Weekend - reilusti asetetun budjetin alapuolella,
tai:
Alfa 156 Sportwagon - tässä tosin tilat kortilla.

-Franco

Suositut

Back
Ylös Bottom