Mikä farkku? Hinta alle 25.000€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Voi samantien unohtaa jotkut turbo Passatit ja Passatit yleensäkin. Auto varmasti enemmän kuin hyvä, mutta karkaa hinta pahasti hanskasta. Mä en todellakaan laita rahaa väliin jotta saisin enemmän ajetun ja vanhemman auton mitä nyt on. Nissanilla ois kans aika hyvän hintasia farkkuja, täytyy huomenna käydä liikkeessä tsekkaamassa. Toyotat pitää kans kattoa, mutta Mazdalla ei vissiin ole muuta kuin se vitonen joka on myös aika kallis?

Mä en siis tartte siihen suuria takajalkatiloja, riittää että takana pystyy matkustamaan ja että edessä on tilaa ja konttiin mahtuu tavaraa. Tuo menee vaihtoon jo siinä vaiheessa kun alkaa takajalkatiloja tarvitsemaan. Että sen ei tartte ton puolesta olla iso farkku, niissä on hinnat senverran korkeella ettei mahdu budjettiin.

Auton ei siis tartte olla uus, mutta tuo nykynen on kohta 2,5 vuotta vanha ja 40 tkm ajettu, joten en laita paljon väliin jos ei ole tota tuoreempi.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
- Peugeot 307 Wagon XT 2.0 ... n. 24990 EUR (1.6: 23200)
- Peugeot 307 Wagon Trendy 1.6 ... n. 22400 EUR
Mukavia sisätiloiltaan, ja korkeuttakin on mukavasti, joten autoon kulkeminen on vaivatonta ja pääntilaa riittää. Peugeotit ovat hyviä ajettavia ja mukavia matkustaa.

Tai
- Opel Astra Wagon 1.6 Enjoy .. 22350 EUR
Opel on myös koeajon perusteella mukava ajaa.
 
Peugeot on todellakin yksi varteenotettava vaihtoehto. Pitääkin ilmeisesti tehdä ihan täysi kierros autokaupoissa ja vinkua tarjoukset kaikista ja ajaa lenkit. Viimeksi kun autokauppoja tein, oli ihan törkeitä eroja noissa hyvityshinnoissa, eli sekin tulee varmasti ratkomaan paljon tätä asiaa.
 
Meiltä löytyy tuollainen corolla farmari. Tosin ajettavuudesta en sitten tiedä yhtään mitään sattuneesta syystä. Kyllä sinne ihan hyvin mahtuu, paitsi jos takapenkillä on kolme täysikasvuista niin tiukkaa tulee. Takajalkatilatkaan eivät ole kovin ruhtinaalliset isompiin farkkuihin verrattuna, mutta kyllä sinne mahtuu. Kohtapuoliin kolme vuotta meillä ollut ja mittarissa 45tkm eikä ole vikoja oikeastaan ollut.
 
Nämä keskustelut menevät aina samanlailla: ensin suositellaan tojotaa ja volkkaria, sitten listataan kaikki ko. luokan autot mitä markkinoilta löytyy...

Itse kehottaisin selailemaan niin koti- kuin ulkomaisten autolehtien vika/tyytyväisyystilastoja. Niissä on yleensä aina eri voittaja, mutta häntäpään autot ovat yleensä samoja, niitä siis vältettäköön.

Mene autokauppaan/nettiautoon potkimaan renkaita, koeajamaan ja viskomaan rattaita konttiin. Uhkaile, lahjo ja kiristä myyjää. Kun löydät auton, jossa hinta, varustelu ja ajokilometrit kohtaavat tarpeesi niiin osta poijes.

Lähes kaikkien autojen ajettavuuteen tottuu melko nopeasti, vaikkei auto ekalla rundilla täydelliseltä tunnu, ei sitä välttis kannata heti sulkea pois, hyviä kai ne kaikki on.

Ei nykyään taideta enää sysipaskoja autoja tehräkkään.

Osta minkä ostat... Ihan sama... Kuha tehoo on enempi ku naapurilla... Älä selitä... Kyllä sillä on merkitystä...
 
Timba79 sanoi:
Teholla ON merkitystä

Jeps, kyllä sen 1.6 8v merivan jälkeen 2.0 avensis tuntui "vähän" mukavammalta, vaikka automaatti viekin parhaimman terän kiihtyvyydestä - pääsee sillä kuitenkin ihan hyvin liikenteeseen mukaan :thumbs:
 
kopsis sanoi:
Jeps, kyllä sen 1.6 8v merivan jälkeen 2.0 avensis tuntui "vähän" mukavammalta, vaikka automaatti viekin parhaimman terän kiihtyvyydestä - pääsee sillä kuitenkin ihan hyvin liikenteeseen mukaan :thumbs:

Niinpä. Ei sen tartte mikään tykki olla, mutta pitää sillä ohi päästä ilman kilometrin suoraa ja alamäkeä. Johan se on iso osa turvallisuuttakin kun tienpäällä ajetaan, varsinkin jos auto on kuormattu.
 
Liekö Chevrolet Nubiraa vielä mainittu? On siis entinen Daewoo, korealaisseevuja siis. :D TM:ssä oli vastikään sen ja Stilon välinen vertailu. Stilossa ei muuta vikaa ole (hinta/tilat suhde varmasti markkinoiden parhaimmasta päästä), mutta vikoja pirusti. Kaverin äiti oli ostanut tuliterän ja joutuu kuulemma myötäänsä korjauttamaan. Nubiran 1.8L konetta TM:ssä haukuttiin janoisaksi, muuten autosta ei muistaakseni isompaa moitetta löytynyt. 1.6L koneella Nubira Wagonin saisi vissiin alle 19k€, jotta halpa on kokoon ja uutuuteen nähden, kolmen vuoden takuukin.

Jos olisin Timban tilanteessa, niin joko toi korealaisseevu tai Skoda Octavia farkkuna olisivat ehkä vakavimmin harkittavat. Mahdollisesti myös käytetty Octavia, Avensis tai Mondeo tulisivat kyseeseen. Tod.näk. päätyisin uuteen Octaviaan, 1.6 FSI koneella tai käytettynä TDI malliin.

Mitä koneiden tehoihin tulee, niin olen muutamien vuosien aikana kokenut 1.6L koneilla Vectran ja Avensiksen ja mun mittakaavalla liikahtavat todella hyvin, uskaltaisin ohittaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onneksi olkoon Timba ja suosittelen corollan farkkua itsekkin. Työautona itselläni tuollainen ja yllättävän hyvä ajettava, ainakin dieselinä.
 
Tuo Skodan 1,6 FSI taitaa olla kuitenkin kohtuu pirteä peli? Ja ne mahdolliset ongelmat tehojen suhteen alkaa siinä kohtaa kun auto on kuormattuna, tyhjänä ne nyt menee 1,3 koneellakin riittävän hyvin.

Kohta aukee autokaupat. :rock:
 
Zone-sarja -42%
Uuden Octavian saa melkeimpä mahtumaan tuohon budjettiin 1.6 koneella, ite kallistuisin tähän. Tuo vanhakin 100hv 1.6 on ihan pirteä kokoisekseen. Käy ihmeessä koeajamassa.;)
 
Tänään kävin kattomassa seuraavat menopelit:

Peugeot 307 farmari, hinta 25,262, 1,6 koneella

Nissan Primera 1,8 farkku 25,460

Renault Megane 1,6 farkku 26,290

Kaikissa tietysti ilmastoinnit sun muut mitkä tulee vakiona, kaikissa oli käsittääkseni ESP (Nissanista en ihan 100% varma, mutta esitteessä luki että ei 1,6 eli eiköhän se sitten muissa ole) Ja kaikkiin kahdet renkaat ja vakionopeudensäädin, lohkolämmitin sisähaaralla. Eli suht samalla varustetasolla.

Parhaiten vaihdokista alustavasti lupasi Nissanin myyjä, tosin Rellun myyjä sanoi, että on bruttotarjous, eli väännetään sitten uuden hintaa alaspäin.

Huomenna pitäs tsekata vielä Opelin vaihtoehdot, Citikan vaihtoehdot Ja Fordilta Focus. Skodalla oli niin ruuhkasta, että en jaksanut jäädä odottamaan ja hintalapun lähtöhintakin oli senverran korkeella, että mun haluumilla varusteilla lähtee käsistä. Toyota pitää myös katsoa, mutta vissiin ei ole näyttelyä huomenna sillä.

Nissan oli tähän astisistan muutenkin aika kova, tilaa on kyllä aika kivasti tossa Primerassa ja hintakaan ei lähtenyt lapasesta.

Kuka tietää, että paljonko noista esittämistäni hinnoista käytännössä tullaan vielä alaspäin? Nuo on siis ihan suoraan listalta laskettu ja vaihdokista tarjottu summa x. Eli rupeeko ne nyt sitten jauhamaan jostain nettotarjouksesta vai onko noissa jokatapauksessa reilumminkin tinkivaraa. Ja rahat tulee pankista, eli autokaupan kanssa on käteispeliä.
 
Se käteisalennus taitaa tulla silloin kun teet kaupat ilman vaihtoautoa. Silloin pitäisi tulla alennusta ihan kivasti. Aikoinaan tarjosin vaihdokiksi vanhaa Corollaa, jolloin myyjä sanoi suoraan ettei sitä kannata antaa vaihdossa kun käteisalennus olisi suurempi kuin vaihtoautosta olisi saanut hyvitystä. Joten myin Corollan manneille ja sain käteisalennuksen uudesta....
 
Tota mä vähän pelkäsinkin, tosin onhan noita kauppoja useita, että eiköhän se hinta ala hioutuun kohilleen kun riittävän kauan jaksaa niitä kiusata.

Ja minäkin joskus tarjosin jotain 20 vuotta vanhaa läpilahoa Escorttia ja ne sanoi ihan suoraan etteivät edes halua sitä sinne. Oisin joutunut suurinpiirtien maksaan että sen olisivat ottaneet. Annoin sitten kaverin kaverille ilmaseksi sen lopulta.

No eipä tuo nykynen varmaan ole hankala myydä, että senpuoleen ei varmasti ole ongelmia. Mutta onko kokemusta että minkälaisia hintoja sitä saa kun myy yksityiselle, verrattuna autokaupan hyvityksiin?
 
Jos uus ja suht edullinen pitää olla tai ainakin n. 25000e luokkaan pitää mahtua, niin itsekkin suosittelen sitten Skoda Octavia 1,6 FSI:tä. Suht pirteä 1,6 koneiseksi FSI:n takia.
 
BS1 sanoi:
Tässä on vain yksi vaihtoehto. Mazda 6. Suosikkimalli joten tarjontaa on. '03 mallisten pyynnit vähän päälle 20k€. Parilitraisella liikkuu kohtalaisesti ja ulkonäössäkin pientä sporttisuutta. Auto on ollut tasaisesti eri lehtien kehuma ja joissain laatu- ja vikatilastoissa myös hyvin sijoittunut.

Juuri näin. Itse omistan sedanin. Jäät paljosta paitsi jos et tutustu.
 
Jokohan alkaisi olemaan kaikki merkit ja mallit lueteltuna? :D

Melkein kannattaa vaivautua itse niihin liikkeisiin istumaan autoissa. Ensin säädät kuskinpenkin itsellesi sopivaksi ja sitten käyt katsomassa mahdutko takapenkille enää. Turvakaukalo menee vielä melkein ok moniin autoihin, mutta turvaistuin ei enää menekään.

Meillä oli aikaisemmin variantti Golf, ja se vaihtui pois kokosyistä. Kun kaukalo oli takana, niin itse en mahtunut enää vänkärinpuolelle istumaan. Otti hanskalokero polviin kiinni. Turvaistuimen kanssa olisi ollut vielä hankalampaa. Nykyiseen V70 meikä mahtuu, mutta silloinkin pelkääjänpaikalle just ja just. Pää tahtoo ottaa kattoon kiinni. Aivan uskomattomasti vie tilaa ne lastenistuimet.

Ehkä olisi kannattanut ostaa vaan se pakettiauto :D Joku Chevy Astro piknik-pöydällä...

Uusissa automalleissa tuntuu olevan uusia neroideoita. Säädettävä takapenkki! Miksei niitä ole aikaisemmin ollut? Hyvin saisi meikän Volvossakin osan takapenkistä vaikka metrin taaksepäin. Ei siellä takalaarissa kuitenkaan yleensä mitään ole.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom