Mikä digikamera n.500€?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonny
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
No niin. Käytössä tällä hetkellä Canon Ixus II ja mieluilisin vähän parempaa kameraa. En raaski kumminkaan mitään järjestelmäkameraa ostaa, mutta mielellään ostaisin kameran missä olisi säätö mahdollisuuksia ja mahdollisuus oppia. Kuvaaminen kiinnostaisi, mutta ei tuolla nykyisellä kameralla oikein kummosia kuvia saa ja varsinkaan luonnon elikoista kun ei pääse tarpeeksi lähelle.

Mitä pitää huomioida ostaessa tuommoistä vähän parempaa kameraa? Esim jos katsoo Mbnetin hintaseurannasta niin merkkejä ja malleja on ihan sikana eli aika sekaisin menee, että mikä on minkälainen kamera.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos haluat lähelle päästä, niin esim Canon Powershot S2 IS menee juuri tuohon hintaluokkaan. Kuvanvakain, 12x optinen zoom ja laadukkaita kuvia sillä saa hyvän objektiivin ansiosta vaikka 5 megapikseliä ei niin suurelta kuulostaisikaan.

edit. kannattaa lueskella paljon arvosteluita, ne antavat aika hyvin suuntaa mille ostoskannalle rupeaa

Itsellä on Panasonicin DMC-FZ5 ja ominaisuuksiltaan aika samanlainen kuin Canon Powershot S2 IS.
Olen ollu kyllä tyytyväinen hankintaan.

EHDOTTOMASTI canon S2 IS. Helvetin pätevä kamera. Jos nyt ostaisin kameran, ostaisin tuon.

Myös täältä ääni Powershot S2 IS:lle.
Mun S2:en pitäiskin saapua postissa tässä lähipäivinä :)

S2 ja FZ5 kumpaisetkin varmaan hyviä kameroita.
Itselläni tuo S2:sen edeltäjä S1 ja sen kääntyvään näyttöön kun tottuu, niin kiinteällä näytöllä varustetut kamerat tuntuvat jotenkin vammaisilta :(
Antaa huomattavasti lisämahdollisuuksia kuvaukseen. Ei tarvitse itse olla aina kameran tasolla ja kasvot suoraan kameran perää kohti ja kuitenkin tähtäys ja tarkennuksen varmistus onnistuu. :)
Joten S2 veisi voiton mielestäni.

offtopic:
Kertokaas mulle viisaat, että minkä ihmeen takia järkkäreissä ei ole tuota kääntyvää näyttöä?? Miten helvetissä te otatte kuvia esim. maantasosta ilman tuota kääntyvää näyttöä?

S2 IS lienee oiva kamera, puutteet: ei ulkoisen salaman paikkaa (vakava puute)
http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=358663

G6 myös hyvä kamera, plussana salaman paikka, mutta niukka zoomi eikä tätä saa parannettua kuin telelisäkkeellä, ei ehkä kaiken näppärin vaihtoehto.
http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=338883

300D on jo "wanha" malli mutta oiva kamera järjettömän hyvillä laajennusmahdollisuuksilla. Kittiä saa noin 620e hintaan, kitissä tulee siis 1 objektiivi jolla voit aloitella kuvauksen. Plussana loistava akunkesto (noin 600 kuvaa). "miinuksena" ei mahdollisuutta ottaa kuvaa siten että katsot sitä näytöltä kuvaustilanteessa, koska kamera on OIKEA mekaaninen kamera digikennolla.
http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=319675

metalman sanoi:
offtopic:
Kertokaas mulle viisaat, että minkä ihmeen takia järkkäreissä ei ole tuota kääntyvää näyttöä?? Miten helvetissä te otatte kuvia esim. maantasosta ilman tuota kääntyvää näyttöä?
Siksi koska järjestelmäkamerassa on mekaaninen "koneisto" jossa filmin sijaan kuva heijastetaan/valotetaan digikennolle. Tämä tapahtuu siis mekaanisesti liikuttamalla kameran sisällä olevaa suljinta tietyksi ajaksi (valotusaika). Sulkimen läpi ei ole mahdollista nähdä ennen kuin se on auki, eli käytännössä sekunnin murto-osan ajan. Olisi mahdollista rakentaa myös digitaalinen etsin/näyttö mutta se vaatisi järjestelmäkameraan toisen kameran sisäänrakennettuna, täysin digitaalisen. Tämä on taas järjetöntä koska et voi käyttää optisia ominaisuuksia (tarkennus, zoomi yms.) silloin.

Tuolla toisessa threadissa kyselin jo Sonyn DSC-v3 ja tuon panasonicin välisistä eroista. Onko näillä kolmella (canon, panasonic, sony) tässä threadissa mainitulla kameralla mitään varsinaista suurta eroa puoleen tai toiseen?

Järkkäreissä on optinen etsin... Siis LCD-näytöltä vain tarkistetaan kuvauksen tulokset ja tehdään asetukset.

Canoneissa olisi se hyvä puoli kun niissä on kääntyvä näyttö, niinkuin Kerpele mainitsi. Olen jostain syystä ihastunut Panasonicin DMC-FZ5, on voittanut Tekniikan Maailman testin ja ihan hyvän arvosanan saanut http://www.dpreview.com sivustolla.

Itsellä Ixus 40 ja samoin olen tuota Canonin S2:ta katsellut. 12-kertainen zoomi houkuttelee aika lailla.Hintaseurannan mukaan näyttäis löytyvän jo reilusti alle 500 eukkaa.. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom