Mikä auttaa kipeytyneisiin lihaksiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu
Kaikenlaista... osa pitää kipu/tulehduslääkkeitä peikkona ja silti niitä melkein jokainen nappaa päänsärkyyn ja krapulaan yms, mutta hui jos treenikipuun ottaa pari kertaa vuodessa. Ja sitten tuo palautuminen, LOL, tuskimpa on näkyvää vaikutusta vaikka koko viikon popsisi ja eiköhän tuo ole parempi popsia kuin kärvistellä turhan kivun kanssa... että pikkasen sitä maalaisjärkeä näihin :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä niitä lihasrelaksantteja saa? Itsellä kun jumit on arkipäivää huonon venyttelyn takia + ei ole varaa hirveästi käydä hieronnassa, joka on myös erittäis tärkeää lihashuollossa

Mistä niitä lihasrelaksantteja saa? Itsellä kun jumit on arkipäivää huonon venyttelyn takia + ei ole varaa hirveästi käydä hieronnassa, joka on myös erittäis tärkeää lihashuollossa

lääkäriltä kun on oikeasti joku syy eikä vaan se, ettei jaksa venytellä kunnolla :rolleyes:

Ei niihin relaksantteihin kannata sekaantua jos se ei oikean vamman/sairauden takia ole tarpeellista. menee vähän hätävarjelun liioitteluksi muuten.

Lääkäriltä niitä relaksantteja saa, mulla hartiat muutenkin jumissa, niin välillä menee niin jumiin, että lentää yrjö:urjo:

Tai sit se on migreeniä...

Lihasjännityksiin(jumeihin) ok, mut treenikipu taitaa olla vähän erilaista. Silti annan äänen luonnon tuotteille, kuten jo mainitsemalleni linimentille, ja tietenkin syömiselle.

Toi valeriaana pisti tänään silmään, suositeltiin univaikeuksiin ja lihasten rentouttamiseen, olisko hyvä luonnontuote? tehoaako?

Toi valeriaana pisti tänään silmään, suositeltiin univaikeuksiin ja lihasten rentouttamiseen, olisko hyvä luonnontuote? tehoaako?

Kaipa sekin on aikast henkilökohtasta futaako vaiko ei? Tyttöystävä joskus osti purkin jotain valerianaa sisältävää nappulaa omiin uniongelmiinsa muttei kertonut niiden liiemmin auttaneen.

Edit: Itse olen käyttänyt Zinaxin nimistä ice power geeliä noihin kipeisiin reisiin ja mulla ainakin kivut helpotti. Pääsi jopa kävelemään liki normaalisti!

Tulehduskipulääkkeiden käyttöä kannattaa välttää mahdollisimman paljon; ne estää harjoittelun jälkeisen proteiinisynteesin kasvun (mikä mahdollistaa lihaskasvun), voivat heikentää pitkään käytettyinä lihasvamman parantumista ja jopa luun murtuman paranemista. Plus että ärsyttävät maha-suolikanavan limakalvoa. Jos jotain käsikauppakipulääkettä pitää käyttää, parasetamoli on turvallisin vaihtoehto (tosin sekin blokkaa proteiinisynteesin lisääntymisen treenin jälkeen), alle maksimiannostuksen (3g/vrk) käytettynä turvallisin. Totuta lihakset vähitellen tiheämpään treenirytmiin, niin eivät kipeydy älyttömästi.
Amen. Ja kaiken lisäksi olen saanut huomata, että niinä harvoina kertoina kun olen treenin jälkeen niin epätoivoisen kipeä että kokeilen näitä normipillereitä, niin eiväthän ne edes tehoa, voiteista nyt puhumattakaan (tiedoksi kuitenkin, että kyllä ne harvat päänsäryt ovat kuitenkin ihan buranalla lähteneet, ettei sen puoleen kummallisemmasta alienista ole kyse).

Ei tässä auta muu kuin aika, hyvä ruoka ja säännöllinen treeni. Säännöllinen treeni ilman mitään älytöntä jatkuvaa tappiin asti vetämistä, kyllä siitäkin ihan tarpeeksi kipeäksi tulee. Ja kyllä, kevyestä treenistä (ja venyttelystä sen päälle) saattaa joskus olla apua, tai hieronnasta kun krooninen jumi uhkaa. Kotosalla voi tietysti läträtä jonkin tiikeribalsamin kanssa, siitä ei ole sen kummemmin hyötyä kun haittaakaan, mutta tuleepa mukavasti olo että edes yrittää tehdä asian hyväksi jotain. Tokkopa tässä mitään uutta oli.

Suoritin tässä pieniä kokeita itselläni: ehkä n. kuukauden tauon jälkeen runttasin pari sarjaa etukyykkyä failureen asti. Toiseen reiteen alkoi vähän sattua jo treenin aikana (pientä kramppia) ja seuraavana päivänä molemmat olivat aika herkullisen pahoinpidellyn oloiset, kyykkyyn mennessä täytyi haukkoa henkeä kuin olisi avantoon pulahtamassa. :whip:

Ensin kokeilin 300 mg Lodinea (v.a. etodolaakki, käytetään lievittämään kipua ja tulehdusta mm. nivelrikossa ja nivelreumassa sekä muissa tulehdus- ja kiputiloissa niiden ollessa lieviä tai keskivaikeita) jota sain tohtorilta tärveltyyn selkääni. Ei havaittavaa vaikutusta.

Sitten kokeilin Paratabsia. Nakkasin 1 tabun suuhuni ja järsin sen etuhampaiden välissä pieniksi muruiksi jotka huuhtelin alas. N. 20 min. koipien aristus tuntui hieman hellittävän ja kävin pienellä lenkillä minkä jälkeen venyttelin. Tämän jälkeen jalat tuntuivat kohtuullisen siedettäviltä. Jos esim. makoili sohvassa pari tuntia, arkuus palasi muttei yhtä voimakkaana ennenkuin seuraavana aamuna jolloin jalat olivat pitemmän levon jäljiltä taas yhtä kipeät kuin ed. päivänäkin.

Jos jotain käsikauppakipulääkettä pitää käyttää, parasetamoli on turvallisin vaihtoehto (tosin sekin blokkaa proteiinisynteesin lisääntymisen treenin jälkeen)

Mihin tämä perustuu? Parasetamolihan ei ole prostaglandiini-inhibiittori..?
http://www.thefactsaboutfitness.com/research/painkillers.htm
http://www.pharmweb.net/pwmirror/pwy/paracetamol/pharmwebpicmechs.html

Säännöllinen treeni ilman mitään älytöntä jatkuvaa tappiin asti vetämistä, kyllä siitäkin ihan tarpeeksi kipeäksi tulee.
Mitä älytöntä on tappiin asti vetämisessä? Saahan siinä kärsiä jos aloittaa täysiä treenaamisen kylmiltään, mutta kun siihen tottuu niin ei siitä sen kipeämmäksi tule kuin vähän kevyemmästäkään hajoittelusta (en ainakaan itse tule). Riippuu tietysti mitä tarkoitat tappiin asti vetämisellä, sitä, että vedetään pari sarjaa failureen vai sitä, etta reuhdotaan niin ettei suurinpiirtein pääse omin jaloin salilta ulos.. :o

Ei kannata medikalisoimalla yrittää tehostaa reeneistä palautumista :lol2: lihasrelaksantit reenikipuihin, huh huh! Pari kertaa oon joutunu jalkoihin ottamaan buranaa kun yöllä on särkeny niin maan prrrkeleesti, mutta siitä on vain väliaikainen hyöty. Pelkkä aika auttaa reenikipuihin oikeesti, kun antaa rääkätyn lihasryhmän palautua. Venyttely on hyvä palautumisen edistäjä, samoin reipas syöminen ja riittävä uni. Hevoslinimentti on kyllä yksi luottotavaroistani, mutta sitäkin lotraan lähinnä reisiin jos kipu on sitä luokkaa ettei pääse sängystä ylös eikä edes istumaan ilman kevennystä käsillä. Etueidet saattaa hyvinkin olla kipeänä sen 5 päivää reenin jälkeen mutta sehän on ihan normaalia. Saako jalkareeneistä sitä todellista tyydytystä jos ei vedä pilkkuun saakka?;)

Hevoslinimentti on kyllä yksi luottotavaroistani

Itsekin päädyin muuten aikanaan hevosille tarkoitettuun muistaakseni "Treenimentti"-nimiseen tököttiin kun etsin jtn litkua lihasjumien liuotteluun. Mitä tuoteselosteita katselin niin aineet oli melkolailla samat kuin useimmissa ihmisillekin tarkoitetuissa tuotteissa mutta hinta oli huomattavasti edullisempi.

Saako jalkareeneistä sitä todellista tyydytystä jos ei vedä pilkkuun saakka?;)
Jos todellinen tyydytys tulee kehityksestä ja tuloksista, kyllä. Jos todellinen tyydytys tulee vain pelkästä "kovaa treenaamisesta", kehityksen ollessa täysi sivuseikka koko hommassa, kannattanee vain jatkaa niitä oksennustreenejä kerran 10 päivässä per lihasryhmä.

Itse treenaan kuitenkin kehittyäkseni, enkä vain treenatakseni kovaa.

En ymmärrä, miksi täällä valitetaan tuosta treenijaosta! Kun alku postissa kerroin, että vaihdoin suurempi jakoiseen, niin eikö se jo pistä ajattelemaan, että toi on ehkä halunnut vaihtaa suurempi jakoseen? itse pidän kyllä 1-2 jakoisia parhaina ohjelmina, mutta vaihtelulla saa myös jonkinlaisia tuloksia ja mukavempaa kun joskus muunlaistakin treeniä. Kyllä noi linimentit vois olla kokeilun arvoisia, ice poweria tulee pistettyä aina hieronnan jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom