Mikä äijiä vaivaa? Ihme juttuja aina...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DayOne
  • Aloitettu Aloitettu
No näin on.

Olen tässä lueskellut iltasanomien keskustelua siitä, että onko joku huolissaan pojastaan armeijassa. Sitten tulee triljoonan viesti floodi, missä taas haukutaan nuoret, paska kunto, haluaa vaan juoda kaljaa sohvalla, ei pysty mihinkään, velliperseitä jne. Toki toisinhan oli kun "itse olin 80-luvulla...". Joo sillon varmana oli tosi kova meininki. Kuulemma oli pakkasta ihan helvetisti lapissa ja sai nukkua tosi vähän. Ihme velliperseitkua aikuisilta ihmisiltä, on siellä lapissa kylmä nykyäänkin, ja joskus palveluksessa ei vieläkään vedetä 10 tunnin yöunia.

Ja loppujen lopuksi.... ketä **ttu kiinnostaa?? Ihan oikeasti, ketä kiinnostaa jos katkeroitunut Pertti on joskus vuonna 1 ja 2 käynyt syömässä hernaria eikä koskaan valittanut mistään, siis omasta mielestään, tai ehkä muisti pätkii kun on tullut vietettyä paikallisessa niin monen ohrapirtelön verran aikaa, että ne omat sankarisuoritukset jäivät sinne alle 20 vuoden ikään.

"Onhan se kiva muistella muiden äijien kanssa...", joo niin varmasti on, kerran pari. Vuodesta toiseen? No tuskin. Ne samat paskat läpät on kuultu jo niin monesti, pitäisikö näytellä, etten muista sitä, tai sitä, että se juttu oli oikeasti tosi, no siis hyvä tai jotain? "kun mä olin niin vetäsin siit niinku risun yli ja polveen osu kivi ja hahhah markkasella oli paska housussa ja haisi pahalle". Jooh :david::david: Ja mitä sitten? no sitä sitten, että mikä äijiä vaivaa? Onko joidenkin elämä oikeasti niin sisällötöntä, että tossa on ne jutut?

Mainittakoon nyt tässä, että olen itse omat palvelukseni jo kauan aikaa sitten käynyt, olin jopa sen vuoden ja olihan ihan mukavaa touhua. Ja se mesta oli täynnä velliperseitä, jotka tänään vetävät takki auki joka tilanteessa kun saa kertoa omista suorituksista valtion instituutiossa, joka on tooosi hienoa. Mitä sitten? Siksi voinkin sanoa, että itsellä ei ainakaan tule ekana mieleen markkasen paskat housussa, koska se ei ole kovin tärkeää enää. Tietysti kun näin sanoo niin on vähintään homo ja laiskimus, mutta ainakin maksan veroja, ja olen jopa oikeasti tehnyt aina sen rahalahjoituksen veteraaneille, silloinkin kun opiskelin ja raha oli tiukalla. Itse kyllä myös palveluksessa jouduin useampaankin otteeseen kiertämään ovelta ovelle ja pyytämään rahaa veteraaneille, oli syyskeräystä ja muuta. Kyllä ovelta ovelle kun monet illat meni niin näki missä se todellinen kerma täälläkin maassa asuu. Vittuuntuneita ihmisiä, joille salkkarit oli tärkeämpi, tai se oma börsta. Ja näistä löytyy eniten juuri näitä "nuoret on paskoja, kun mä olin..." blaablaablaa. Älkää puhuko paskaa, huijaatte itseänne.

Toisekseen, jos nuoriso on niin paskaa, niin itsehän olette ne kasvattaneet, katsokaa peiliin. Kolmannekseen, hyvinhän niillä menee jos mitataan jollain asialla millä on väliä, esimerkiksi koulumenestys ja muu. Näyttäisi älliä olevan päässä, että eiköhän ne sohvalla könyävät kaljasiepot ole harvinaisempia. Ja tietokoneiden kanssa vaan sähläävät, no tervetuloa nykymaailmaan. Nykyään tarvitsee asioista tietää jotain, ettei tarttis lähettää omia poikia ja tyttöjä junalla protestoimaan kun se laitos X lähti maasta pois. Se, kenellä oli rankimpaa intissä on ihan triviaali juttu, kaikki valehtelee kuitenkin, ja vellipersemeno on kuitenkin ollut verrattuna muiden maiden armeijoihin.

Toinen asia mikä vituttaa on baarissa tulevat jurriset jäbät, jotka on just päässeet intistä. Voi vittu sitä miesuhon määrää. "Joo jos ryssät tulee niin ei niil oo mitää mahiksii". Pestäänkö siellä aivot noin tehokkaasti, vai puhutaanko nyt näistä sohvapojista, joiden älyllinen kapasiteetti ei riitä ymmärtämään yhtään mitään? "Joo meillä on tykki ja mä niinku pidän huolta siitä, että me tuhotaan...".. just joo, hei me ollaan kaikki käyty se laitos, ja tiedän, että sä vastaat siitä, että muilla jätkillä ei kerry liikaa sissijuustoa sinne sladdiin ja toissijainen tehtävä on pitää teltta lämpimänä, joka sekin menee vituiksi aina silloin tällöin. Auta armias jos sanot, että meinaatko siis oikeasti, että sä ammut ne rynkyllä silmään ja homma on sitte siinä? Just joo. Ei muuta kun se intin sadeviitta päälle ja kuoppaa kaivamaan ja havuja etsimään kun laskeuma iskee, kyllähän ne auttaa kun se meidän suuresti kunnioittama luti, joka oli kova äijä, niin se sano. Uskottava se on, vaikka kuulostaakin uskomattomalta! :worship:

JA monilla tuntuu se oikeutus olevan siinä, että koska mä kärsin, niin sunkin pitää kärsiä. Ihme kommari-meininki. Taitaa olla nyt hyvät isät kyseessä, jotka haluavat "karaistaa" kundeja siten, että niistäkin tulis miehiä. Miehisyys siis on jossain abstraktissa ulottuvuudessa, johon pääsee jonkin riitin kautta, esimerkiksi vahvasti homoeroottiseen huumoriin painottuvassa miespalveluksessa, jossa helikopterilla tarkoitetaan usein sitä jalkojen välistä löytyvää ja missä opetellaan "elämään", eli osataan taittaa joku ruutulakana pari kertaa. No onhan sitä siinä kerrakseen. :kippis1:

Ei ihme, että naisetkin nurisee kokoajan, kun äijät opettaa pojilleen kaikenlaista turhaa, kuten siitä miten hyvältä paska haisee eikä saa nyrpistää jos näin tekee... vai miten se meni, tosimiehellä on aina lusikallinen paskaa housussa? Taitaa kuvaus sopia paremmin kodittomiin ja päihdeongelmaisiin kuin tosimiehiin. Tai se, että mitä enemmän vedät viinaa, sen kovempi jätkä olet. Ja ei, en ole saanut baarissa turpaani tai muuallakaan, eli en tilitä sellaistakaan.

Jos joku haluaa olla tosimies, niin lopettakaa se iltasanomien itkeminen kuinka 70-luvulla oli tosi paska reppu verrattuna nykypäiväisiin ja saappaatkin vuosi. Ketään ei kiinnosta, paitsi vastaavia äijiä, jotka eivät ole miehisyydestä koskaan kuulleetkaan. No mitä se on? Se on sitä, että ette lässytä lapsillenne kaikkea paskaa, jolla buustatte omaa egoanne. Kertokaa niinku asiat on. Jotku tykkää tyttärestä ja jotku sen äidistä, mutta ei housussa tartte olla lusikallista paskaa, itse asiassa se olisi keskimääräistä huonompi juttu jos on. Ja että naisia ei todellakaan kiinnosta mitkään kurkkusalaattijutut, ja jos meinaatte vetää sitä makkaraa ja kaljaa sohvalla ja tuijotella jotain surraavia autoja joka yö, niin se voi olla, että se ei kauaa nurkissa pyöri. Todellinen mies kasvattaa, huolehtii, on kotonakin ja sanoo pomolle että nyt pitää lähteä kun muksut tulee kohta tarhasta enkä mä täällä meinaa mädäntyä sua kattelemassa, pitää vaimoaan hyvänä ja vetää käteen silloin kun sillä on pää kipeä eikä valita jatkuvasti jostain menneistä vuosikymmenistä.

Parashan näissä jutuissa on se, että joka Pertsa luulee olevansa puolustuksen todellinen lukko. Näinhän se on, vähä niinku ne veteraanitkin. Pertsathan on oikeasti sotineetkin, vai mitä? Samaa hernekeittoa nekin on litkineet, eli ei vakuuta. Tosin tietyt vuosikerrathan eivät juuri veteraaneista välittäneet eikä niistä edes saanut puhua, joten se siitä "isänmaallisuudesta". Vai pitäisikö puhua uusisänmaallisuudesta, joka yhtäkkiä syttyi kun huomasi oman elämän sisällöttömyyden ja piti hakea sitä valoa tunnelin päähän? Tässä suhteessa nykynuoriso päihittää kyllä nämä laatukerrat, veteraanien arvostus taitaapi olla vähän parempi.

Jag har talat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Wanhat sanoo aina että mosilla on helppoa. Mosat sanoo wanhoina että mosilla on helppoa. Ketju on katkeamaton ja ikuinen siinä missä päivät toistensa perässä. Se on jatkunut aikojen alusta saakka jatkuen aina aikojen loppuun.

edit: TJ0 jo kauan sitten. Mun aikana oli rankkaa :D

Viimeksi muokattu:
Tulee näistä "silloin kun minä olin nuori" -jutuista kyllä mieleen Lehden mainio "artikkeli" nettikeskusteluargumenteista (ja miksei oikean keskustelunkin) vuoden alkupuolelta. Lainaus:
“Silloin kun minä olin nuori oli tämä asia/kaikki/kaikki/kaikki paremmin kuin nyt.” - Muunnelma platonilaisesta gambiitista, jolla kumotaan vastapuolen väite havainnollistamalla itsereflektorisesti, ettei asia ollut sillä tavalla ennen, vaan itse asiassa jollain toisella tavalla.

AM, ei ei, kyllä tämä lähti liikkeelle iltasanomien avautumisista, joita muut harrastivat. Halusinpahan sanoa, että kaikkia ei kiinnosta ne jutut, vaikka siltä tuntuisikin. Sinällään ne on OK, jos frendin kanssa jauhaa, mutta siis jooh. Tarkoitin, että äijäillään, sekin on jees, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö sitä saisi ja voisi olla oikeastikin mies ja mitä miehisyys on, no ei ainakaan sitä että käydään itkemässä jossain intissä ja sitten itketään jälkeenpäin vielä kuinka hurja soturi oli.

Kokemus kertoo, että useimmat avautujat ovat juuri näitä nykypäivän hurjia sotureita. Kyllä sen ymmärrän jos nuori mies meuhkaa innoissaan. Mikäs siinä, antaa mennä vaan jos hyvältä tuntuu. Mutta kun joku löysäkikkeli alkaa huutelemaan muiden vastaavien kanssa kuinka kaikki on nykyään paskaa? Niin, se kertoo enemmän kirjoittajasta kuin nykytilanteesta. Mene takisin sinne 70-luvulle ja livahda sinne kassulle, pääset taas mieshuoneeseen, jossa saa sitten oikein luvalla piereksellä toisten naamalle ja läpsiä sitä lihaa pöytään ja kaappiin.

Itse asiassa mä voin perustaa palvelun, 60 euroa tuntia per nassu, jossa tulen käskyttämään mitä tehdään minuutin tarkkuudella. Opetellaan puhumaan uudestaan, kävelemään, tukka ajellaan tietysti heti, ja sitten viikataan pari tuntia. Jos homma ei onnistu, voidaan vaikka punnertaa. Jos joku elintasomahainen 70-luvun intissä ollut alkaa marisemaan, että koskaan päästään ampumaan, niin todetaan vaan että liity klubiin, ei täällä ammuta, täällä SODITAAN, ja se alkaa nyt tänään siitä, että radiota ei kuunnella.

Naulan kantaa veli hyvä. Samaan kategoriaan vois hyvin listata ne keski-ikäiset miehet jotka aina puheen kääntyessä puntin kolisteluun puhuu kuinka kovassa kunnossa he olivat ennen ja kuinka siihen ei tarvittu ku mustaa kahvia, ruisleipää ja kaurapuuroa. Vittu ei näytä siltä enää paskamaha!

Ja sitä mä täällä avaudun, että jos suurin osa äijistä on tätä kaliiberia, niin on parempi, että naiset hoitaa homman kokonaan. "Ei ne tajuu mitää sotimisesta tai intistä tai mistää muutenkaa..."... joo ei varmaan, koska siinä ei ole mitään järkeä. Siinä ei ole mitään tajuttavaa. Ja kannattaisi ehkä muistaa, että ne äidit ne nykyiset veteraanitkin sinne lähetti ja vaimot ja muut sitten teki kotona kaiken. Nykyiset superpatriootit taitavat vieläkin saada oman ruokansa pöytään, kun eihän miehet sitä ja tätä. Vittu, ihme juntteja :rock:

red label: ISO aamen tuolle! AAAARGH!!!

edit: enkä todellakaan nyt hauku kaikkia :) Sitä vaan, että nämä elämän sankarit ja supersoturit ovat aina selittämässä kaikkea paskaa, ja jos nyt sitten et ole heti valmiina tukemaan ja antamaan kaverille "tulitukea", niin olet homo ja vässykkä tai muuta vastaavaa. Siis montako veteraaniakin käy tuolla kylillä lässyttämässä ja jauhamassa, aika harva, ja niillä olisi ehkä jotain kerrottavaakin jo, ja omat kokemukset paria kertaluokkaa aidommat. Ei, ne on aina niitä, jotka eivät ole koskaan mitään saavuttaneetkaan. Eikä se mua häiritsisi muuten, mutta kun aina jostain joku tulee kertomaan kuinka pum pum ja sit luti ja sit sattu perseesee ja auto kaatu ja me oltii parhaita kaikista ku luti sano. Kertaa tuo juttu parilla sadalla eri ihmisten kanssa ja alkaa tulla aggressiot päälle näitä viiksivalluja kohtaan.

Mistä nyt tuulee, isomies avautuu interwebin keskustelu palstalla siitä kuinka toisen avautuvat kantakapakassa. Tästäkin on tulossa ilmiö, josta tulevat sukupolvet sitten avautuvat jollain tulevaisuuden kommunikaatio väylällä. Looppi jatkuu..
Varsin viiltävä meta-analyysi. Propsit siitä. Tuosta eri kommunikaatiovälineiden kautta tapahtuvasta vanhanaikaisempien medioiden viestinnän analysoinnista ja käsittelystä vois melkein tehdä jonkun tutkimuksen.

Se on kyllä aina hauska huomata kun jätkät kotiutuu armeijasta ja sen jälkeen ollaan ihan puolijumalia. On valvottu ja paleltu niin vitusti, ja kotiin tullessa isäukko vielä taputti selkään tuoretta reservin vänrikkiä. Todellisuus kuitenkin on se, että viimeiset 12kk ollaan valitettu ja porattu tupakavereille miten kaikki on paskaa paitsi kusi, kouluttajat on vaan nauranut sille vitunmoiselle yli-innokkuudelle, ne räkänenäiset mokkelit on kutsunut selän takana jäämieheksi viimeiset puoli vuotta ja silloin yksi kerta kun se oman joukkueen kaljupäinen opistoupseeri luti, jolla oli niin helvetin hauskoja juttuja, kehui yksikön nohevimmaksi koksuksi, niin samaan aikaan muut kapiaiset on liimaillut senkin mulkun toimistotarvikkeita pöytään kiinni.

Todellisuus kuitenkin on se, että viimeiset 12kk ollaan valitettu ja porattu tupakavereille miten kaikki on paskaa paitsi kusi, kouluttajat on vaan nauranut sille vitunmoiselle yli-innokkuudelle, ne räkänenäiset mokkelit on kutsunut selän takana jäämieheksi viimeiset puoli vuotta ja silloin yksi kerta kun se oman joukkueen kaljupäinen opistoupseeri luti, jolla oli niin helvetin hauskoja juttuja, kehui yksikön nohevimmaksi koksuksi, niin samaan aikaan muut kapiaiset on liimaillut senkin mulkun toimistotarvikkeita pöytään kiinni.

:offtopic:

Melko pitkän lauseen kirjotit. :D

Hahah, loistavaa että joku jaksoi kirjoittaa, joka kohdassa samaa mieltä!!
Onneks oma faija ei oo ollut koskaan mikään inttijuttujen kertoja tai patriootti vaikka onkin rukin käyny, mut monilta muilta samasta ikäryhmästä saanu kuulla näitä "mikset ollu koko vuotta" ja samalla ei ees tiedetä suomen sotahistoriasta paskaakaan, mut koko vuos ois pitäny olla jos "miesten kerhoon" haluu.
Sit "mitenniin et oo lukenu tuntematonta sotilasta"..."eiks se kuulu jokaisen suomalaisen miehen kasvatukseen"
Ja sit katotaan tuntematonta ja talvisotaa joka vuos telkkarista ja ollaan niin patrioottia ja kotirasistia ja tilataan läheiseltä karvakädeltä muutama lätty siihen ratoks, ja vitsaillaan kavereille et saa nähä meneekö pakki sekasin, "peralla meni viime kuussa"..."tanan karvakädet"

Ei helvetti

Se on kyllä aina hauska huomata kun jätkät kotiutuu armeijasta ja sen jälkeen ollaan ihan puolijumalia. On valvottu ja paleltu niin vitusti, ja kotiin tullessa isäukko vielä taputti selkään tuoretta reservin vänrikkiä. Todellisuus kuitenkin on se, että viimeiset 12kk ollaan valitettu ja porattu tupakavereille miten kaikki on paskaa paitsi kusi, kouluttajat on vaan nauranut sille vitunmoiselle yli-innokkuudelle, ne räkänenäiset mokkelit on kutsunut selän takana jäämieheksi viimeiset puoli vuotta ja silloin yksi kerta kun se oman joukkueen kaljupäinen opistoupseeri luti, jolla oli niin helvetin hauskoja juttuja, kehui yksikön nohevimmaksi koksuksi, niin samaan aikaan muut kapiaiset on liimaillut senkin mulkun toimistotarvikkeita pöytään kiinni.

:D Näinhän se menee

Kyllä se yleensä on hyvin hiljentänyt miesporukassa saunoessa ja ryypätessä armeijakeskustelun kun olen missä ja milloin kävit intin kysymykseen päässyt vastaamaan olevani siviilipalvelusmies.
Aika moni tuntematon vasta täysi-ikäistynyt mies on tullut baarissa samaanpöytään istuessaan jossain vaiheessa udellut intin käymisestä. Voi että mikä meuhkaaminen siitä syntyy kun aikuinen mies sanoo nuorelle miehelle olevansa sivari eikä suostu perustelemaan. Moneen kertaan olen saanut kuulla että pitäisi ottaa passi pois ja kaikki sosiaalituet pois ja kansalaisluottamus pois ja töistäkin pitäisi potkia pihalle. Olen tähän vain todennut että hoidan työni hyvin ja vastuullisesti sekä maksanut kiltisti veroni. Onhan noita rinnuksiin tarttujia ja turpakäräjilla uhkailijoita ollut, mutta eipä ole kukaan vielä uskaltanut ryhtyä sanoista tekoihin. Mitä varten suomalaisen miehen pitää tosiaan käydä inttikokemuksiaan loputtomasti läpi uudestaan ja uudestaan tuttujen ja tuntemattomien kanssa? :david:

Mielestäni "munaa" on enemmän sillä, joka on suorittanut siviilipalveluksen tai jopa vankilassa käynyt totaalikieltäytymisensä takia. Perustelen tätä sillä, että on vaikeaa vastustaa jotain yleistä normia, kuten yleistä asevelvollisuutta, joka on hyvin Suomessa pyhitetty.
Mitä varten suomalaisen miehen pitää tosiaan käydä inttikokemuksiaan loputtomasti läpi uudestaan ja uudestaan tuttujen ja tuntemattomien kanssa? :david:
Esim. yhteenkuuluvuuden vuoksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom