Mihin tuhlaat ylimääräistä rahaa?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Vaatteisiin
Matkoihin
Huoneen sisustukseen
Meikkeihin erittäin harvoin
Ja sit siihen säästämiseen kun säästän aina noita edellisiä juttuja varten:D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ylimääräistä rahaa... Varsin tuntematon käsite minulle. :D Tai ehkä sitä olisi, jos jättäytyisin vähemmälle ostelulle. Tämän "ylimääräisen rahan" piiriin varmaa luetaan siis esim. seuraavat ostokset:

*Vaatteet
*Kengät
*Sisustus
*Meikit ja tuoksut

Tykkään myös ostella läheisille lahjoja, pieniä tai isompia. Miehelle tulee usein kannettua kauppareissuilta vaikka mitä, vaatteita, tuoksuja, ihonhoitotuotteita jne. Tällä hetkellä pyrin olemaan ostelematta vaatteita enemmälti, niitä kun on niin helkutisti jo ennestään. Keskityn sisusteluun ja säästän paria suurempaa hankintaa varten, sekä kevään ulkomaanmatkaa silmällä pitäen. Reissussa on sitten mukavaa, ettei tarvitse pihistellä.

Hinnalla millä hyvänsä on päästävä reissaamaan. Siihen jostain kumman syystä löytyy aina rahaa. Toinen mihin menee rahaa on sisustus. Onneksi pääsee kohta muuttamaan isompaan ja sitte saa taas laittaa kotia. Toki vaatteet ja meikitki vie ison osan rahoista mutta niit ei lasketa..

Ehdottomasti vaatteet, suurin himo treenivaatteet..tai no pukeutumistyylini on kautta linjan sporttinen, joten himoni on jakaantunut kahtaalle :) Mutta jotenkin en saa ostettua itelleni mitään, jos en samalla osta lapsille jotain...lapset ovatkin tottuneet siihen, et kun mulla on joku urheiluliikeen kassi kädessä, niin toisessa kädessä on heille jotain...siksipä kai tuo isompi aina tuumii et josko mentäis äiti kattomaan sulle junttisalivaatteita (juuh, junttisali, kyllä 4 vuotias osaa punttisalin sanoa, mut junttisalina on suusta ulos tullut siitä asti kun on puhumaan oppinut). Ja jos noiden jälkeen jää vielä tuhlattavaksi asti rahaa, niin sitten ostan kotiin jotain...nyt olisi hillittävä himot vaatteiden osalta ja keskityttävä maalihankintoihin, niin saisi alakerran käytävän valmiiksi :hyper: Mä en autoon laita ite rahaa, mies kyllä pitää huolen siitä, että ostoslista on loputon :jahas: Turboo, lastuu, alustasarjaa, dvd-tsydeemejä ja eikös tuolla listan lopussa ole vielä kokonaan uusi auto :curs:

Mä voin sanoa että mulla menee rahaa aika helvetisti hiustuotteisiin. Hiukseni on melko pitkät, ja tykkään hoitaa niitä kunnon tuotteilla. Kosteuttavat naamiot, hoitosuihkeet, hoitoaineet jne..Myös tyvikasvun värjäys kerran kuukaudessa, ja parin kuukauden välein latvojen tasotus. Kyllähän sitä rahaa palaa. Vaatteisiin menee kyllä varmaan vielä enemmän..:rolleyes: Paljoa ei kyllä ole köyhällä opiskelijalla varaa panna tuulemaan, että kyllä sitä on oppinut käyttämään ne rahat vaan hyviin ja tarpeellisiin asioihin. (niin varmaan..:nolo: )

Ylimääräinen raha on kyllä harvinainen ilmestys, mutta jo rahaa jää autolainan, asumisen ja harrastusten maksamisen jälkeen
niin pikkukoiralleni pelkkää hyvää.. rakkaalle vain parasta ja kalleinta :)

Rakastan kyllä shoppailua, se on rentouttavaa, rahaa kuluu eniten vaatteisiin, mieluummin laitan rahaa laadukkaaseen ja merkkiin kuin halpaan ja saisin enemmän.

Sisutaminen on myös rahaa vievää, kynttilöihin olen heikkona, mutta suurempiakin hankintoja tulee kyllä tehtyä, verhot, lakanat, uudesta muhkeasta sohvasta haaveilen...

Tällä hetkellä budjetti on tiukka muutaman viikon päästä on lähtö Intiaan ja sen matkan maksaminen vei kaiken ylimääräisen. Eli matkailu on kans heikkous, liian harvoin pääsee vaan kauemmas.

Joskus pitäis kyllä kokeilla sellasta "en osta mitään ylimääräistä -kuukautta", eli vain ruokakauppassa käynti ja auton bensat sekä tietty salikortti :)
Mut kaikki vaatteet, sisustusjutut, lehdet, meikit...
Mahdotonta??

Näin opiskelijana sitä ylimääräistä rahaa ei hirveästi ole, joten ainakin alennusmyynnit tulee hyödynnettyä aina täydellä teholla:). Törsättyä tulee:
-vaatteisiin
-kenkiin
-kosmetiikkaan
-kampaajalle ja rakennekynsiin
+laittilimuun :)

Silloin erittäin harvoin kun ylimääräistä rahaa on, niin ne menee vaatteisiin ja kampaajalle. Jos rahaa olisi enemmän, niin mm. sisustaisin ja matkustelisin mielelläni.

Zone-sarja -42%
Ylimääräistä rahaahan ei ole ikinä, aina ne on "huomaamatta" johonkin vaan menny..:rolleyes: . Syynä tähän saattaa kuitenkin olla vaatteiden, etenkin treenivaatteiden, kenkien ja kodin sisustamiseen liittyvien kamojen ostelussa..:D . Tosin eipä sitä rahaa paljon opiskelijalla muutenkaan ole:(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kauhia. Olinkin ihan kokonaan eilen unohtanut, että meneehän mulla sitä rahaa ihonhoitotuotteisiin, tuoksuihin ja kaikkeen muuhun vastaavaan. Avollekin tulee ostettua ihonhoitotuotteita. Se kun on sitä mieltä, ettei rahojaan turhuuksiin laita, mut sit, kun mä niitä purkkeja kotiin kannan, niin ei ne ole siltä käyttämättäkään jääneet. ;) Jonkin verran ostan myös lehtiä (urheilu- ja vauva-aiheisia lähinnä).

Eleonoora sanoi:
Kauhia. Olinkin ihan kokonaan eilen unohtanut, että meneehän mulla sitä rahaa ihonhoitotuotteisiin, tuoksuihin ja kaikkeen muuhun vastaavaan. Jonkin verran ostan myös lehtiä (urheilu- ja vauva-aiheisia lähinnä).
Sama täällä...meikit ja muu kosmetiikka vie aika paljon myös rahaa...lehtiäkin tulee ostettua paljon (tällä hetkellä kotiin tulee Body, Cosmo ja Oho)muotilehtiä ja englanninkielisiä lehtiä tulee osteltua kanssa silloin tällöin.

Naihin asioihin pistan ylimaaraiset pennoseni:
-Urheilu
-Matkustaminen
-Ulkonako (vaatteet, meikit etc.)
-Sosiaalinen elama (baariin, leffaan, syomaan)

Eiköhän joka viimeinen penni mene matkoihin ja opiskelumateriaaleihin. Jos joku hyvä leffa/levy on alle 5 puntaa, ostan. Tuollainen pulla tosin käy hyvin harvoin. Opiskelijan budjetilla josta lähtee pariin lentoon kuussa rahat ei paljoa juhlita ylimääräisellä shoppauksella. Mielummin nyt voi kysyä miten venytät penniä.

Mutta ei enää kauaa kun opiskelubudjetti on kaukaista elämää. Sitten uskon, että ensimmäisen parin vuoden palkasta lähtee kaikki ylimääräinen merkkivaatteisiin. oooh..

Rahat hupenee tällä hetkellä eniten sisustamiseen (muutettiin just.) Yleensä rahaa kuluu vaatteisiin ja lisäravinteisiin (protskut, omegat, vitamiinit, hivenaineet... Loputonta). Haaveissa olis tilanne et oppis laittamaan jotain säästöönkin.

Hoitovapaalla ollessa ei kovin hirveästi tuota ylimääräistä jää. Mutta ne mitä jää tuhlaan vaatteisiin, pojan vaatteisiin ja leluihin...

Enpä taida varsinaisesti tuhlata (siis mikä nyt onkaan sitten tuhlaamista kenenkin mielestä), kun aika säästeliäs tyyppi olen. En käy kapakoissa, en juurikaan meikkaa enkä "hajustele" itseäni, enkä tykkää edes matkustelusta.

Rahat menee asuntolainaan, kahteen koiraan jotka kyllä syö sitten parasta, ja jos jotain jää niin uuden talon sisustamiseen. Jonkun verran jää säästöönkin, mutta ei paljon. Mutta tyytyväinen pitää olla, kun kaiken saa mitä haluaakin!

Tuhlaan ylimääräisiä rahoja pakollisten menojen jälkeen vaihtelevasti:
-vaatteisiin ja kenkiin
-sisustukseen
-dvd- ja cd-levyihin
-lehtiin ja kirjoihin
-kauneudenhoitoon (kosmetiikka, kampaaja jne.)

Rakastan shoppailua ja etenkin nettikaupoissa viihdyn monta tuntia jos sillä päällä olen... :D
Säästöön menee myös joka kuukausi jonkinlainen summa.

Jokaisesta palkasta on pakko pikkusen laittaa säästöön toiselle tilille (kortittomalle) pahan päivän varalle...kunnon mummo, vähän sukan varteen :lol2:

Yleensä myös säästän jatkuvasti ulkomaan reissuja varten. Tyyliin suoraveloituksena matkatilille. Rakastan matkustelemista :haart:

Mitä sitten ylimääräistä näitten jälkeen jää niin ne menevät kauneudenhoitoon ja vaatteisiin. Kampaajalla tulee käytyä kerran kuukaudessa ja jokunen riepu ostettua kaupoista...unohtamatta niitä treenivaatteita!

Hoitovapaalla minäkin, joten ei tuo tulotaso tällä hetkellä huumaa.. Mutta, rahaa kuluu lähinnä neidin vehkeisiin, lehtiin jonkin verran, tosin huomattavasti vähemmän kuin ennen(entinen paha lehtiaddikti:D ), lisäravinteisiin ja joskus harvoin nykyisellään vaatteisiin ja kauneudenhoitoon, toki joskus näihinkin, mutta vain tarpeen mukaan.Ja jumppavaatteita oon onneksi saanu viime aikoina paljon lahjaksi, niitä ei oo koskaan liikaa!

Latest posts

Back
Ylös Bottom