Mihin tuhlaat ylimääräistä rahaa?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mihin tuhlaat mieluiten YLIMÄÄRÄISTÄ rahaa tai tuhlaisit, jos sellaista jäisi jäljelle? Siis sitä mikä jää jäljelle sen jälkeen, kun olet maksanut pakolliset menot...

*Kotiin liittyviin asioihin
*Vaatteisiin
*Harrastuksiin (mihin?)
*Ravintolaan
*Meikkeihin
*Lemmikkieläimiin
*Lapsiin
*Matkusteluun
*En tuhlaa mihinkään ylimääräiseen, säästän
*Joku muu vaihtoehto

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ehdottomasti vaatteisiin...:D

Ei paljon opiskelijalla sitä ylimääräistä jää. Kampaaja ja manikyyri on kyllä saatava kerran kuussa. Toisaalta se satanen mikä noihin edellämainittuihin menee kuukausittain yhteensä vois mennä helposti baari-illan aikana. Kun en pahemmin dokaa, voin hyvällä omalla tunnolla satsata rahani ulkonäkööni.

Zone-sarja -42%
Baarireissuihin ja vaatteisiin. Myös lemmikkieläimiin, leffa/syömis/kahvitteluhetkiin kavereiden kanssa. Säästöön jää kyllä vieläkin ihan luvattoman paljon.

Ensinnäkin tää salilla käyntihän sinänsä jo vie aika paljon rahaa harrastuksenakin, kun ostaa salikortin, lisävalmisteet, vaatteet, sun muut tarvittavat tavarat...

Loput rahoistani kuitenkin käytän tanssitunteihin. Ja ehdottomasti vaatteisiin, joista juuri kirjoittelin toiseen threadiin. Kampaajalla käyn myös aina kun on siihen rahaa, eli ehkä kerran kuussakin.

Rahaa menee meikkeihin, voiteisiin, ja kaiken maailman purnukoihin joita kaapit tursuu. Kasvohoitojen yleisyys kyllä riippuu täysin siitä, että onko jäänyt rahaa ja aikaa niitä varten. Siis niillä joskus harvoin hemmottelen itseäni.

Tuhlaan myös uskomattomia määriä rahaa lehtiin, niistäkin suurin osa kaiken maailman sportti-lehtiä. Mutta eipä se mitään, lukeminen on hyvä harrastus. :D

Säästän myös sen minkä pystyn, koska tiedän esim. että kesäkuussa on oltava valmistujaisiin hieno mekko, ja siihen aion käyttää satoja euroja. Täytyy sitä edes kerran elämässään näyttää hyvältä...

Mä pyrin säästämään "pahan päivän varalle," mut kyllähän sitä rahaa tulee paljon käytettyä kaikkeen "turhaan." Pakollisten menojen jälkeen mulle jää 800 euroa ylimääräistä joka kuukausi, mutta jostain syystä siitä vain noin kolmannes jää säästöön. Eli kaikkea ylimääräistä tulee hankittua. Tykkään ostella vaatteita ja kaikkea sisustukseen liittyvää (netistäkin on vähän liiankin helppo nykyään tilata ja nytkin odottelen paketteja Anttilasta ja H&M:lta) ja niihin saa sit helposti uppoamaan rahaa. Välillä tekee mieli ostaa jotain kalliimpaa, kuten digikamera, kuntopyörä jne. Mä olen kova tuhlaamaan, mutta osaan silti pitää huolta siitä, että rahaa on riittävästi. Eli tilillä on mukava summa rahaa, mikä koko ajan kasvaa ja kasvaa. Hitaasti, mutta varmasti siis.
Ravintolaan mulla ei onneksi kovin paljoa mene rahaa. Autokulutkin mies lähes poikkeuksetta maksaa. Tuunaaminen tulee kuitenkin kalliiksi, joten mä maksan vain "mun jutut", jotka on pakko saada, mut avo ei suostu maksamaan, koska eivät ole välttämättömiä juttuja.. Lapsia ja lemmikkejä ei ole, matkustelen harvoin ja meikkejäkään en hirveästi osta, joten niihin ei rahaa paljoa mene.

Ja nyt kun alkaa miettimään, niin miten mä oikeasti voin tuhlata rahaa niin paljon. :eek: Pitäisköhän yrittää joku kuukaus olla ostamatta MITÄÄN ylimääräistä. :rolleyes: Nykyään menen aika usein sillä meiningillä, et "onhan mulla tota rahaa, joten miksi en tuotakin ostaisi." :david:

Enemmänkin voisi siis säästöön laittaa. Voi olla, että opiskellessa joudun sit vihdoin kokemaan mitä todellinen köyhyys on. :jahas: Näkyyhän nuo kaapit olevan kyllä aika täynnä kaikkea turhaa tavaraa.

En tiedä siitä ylimääräisestä, mutta rahaa menee vaatteisiin, DVD-leffoihin, Robert's coffeen ihaniin erikoiskahveihin (joita en voi vastustaa), leffakarkkeihin (lippuja onneksi on saatu joulupukilta)... Kaikkeen turhaan..

Säästön YRITÄN kovasti aina saada jotain, mutta eipä ole aikoihin juuri mitään jäänyt.. :rolleyes:

ompas kiva threadi..olen tosi hyvä tuhlaan rahaa.tyhjennän tilin hyvin aina että uudelle palkalle on tilaa.mun ylimääräset rahat,jotka pakollisten kulujen jälkeen jää, menee..
viikon-kahden viikon etelän matkalle on päästävä joka vuosi, joten siihen menee matkalippujen lisäksi aika paljon, kun tykkään että matkalla pitää saada elää "leveästi". Kerran vuodessa myös on päästävä jonnekin pidennetylle viikonloppulomalle jonnekin kaupunkiin. Eli kahta matkaa makselen ympäri vuoden. Plus pari kertaa vuodessa risteilyt laivalla ja baari-reissut.
Käymme mieheni kanssa joka lauantai tai perjantai ulkona syömässä ja vaateostoksilla..ei ilmaista :) :)
Sisustaminen on myös intohimo joten kotiin on ihana ostella kaikkea. Nyt vaan sen olen jättänyt vähemmälle, kun alamme keväällä rakentamaan taloa,niin ostelen sinne sitten uutta sisustaa..eli laitan täl hetkel sitä varten säästöön.
Elämästä pitää musta nauttia,joten ostan aina sen mitä tekee mieli sen enempää ajattelematta..visalla jos ei kässii.Lapsia tai lemmikkejä ei ole joten kaikki on vain itsensä hemmotteluun ;) :love:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vuokran, laskujen ja ruoan jälkeen tuhlaan seuraaviin kohteisiin:

Sisustamiseen... Isommista hankinnoista kynttilöihin ja pussilakanoihin eli kaikkea maan ja taivaan väliltä. Sisustamiseen ja kodin hankintoihin menee rahaa joka kuukausi. Ostan myös kasapäin sisustukseen ja kotiin liittyviä lehtiä.

Ulkonäköön... Ostan 3vko välein itselleni hiusvärin ja käyn kampaajalla leikkaamassa hiukseni. Noin joka toinen kuukausi ostan kosmetiikkaa, kohtuullisissa rajoissa tarpeen mukaan.

Vaatteisiin... Ostelen vaatteita hieman kausiluontoisesti. Joskus ostan joka kuukausi jotain pientä, joskus voin olla 1-2kk ostamatta ja sitten ostan paljon kerralla. Ostan vaatteita pääsääntöisesti n. 4krt vuodessa isoina määrinä uutta vuodenaikaa silmällä pitäen, ja välikuukausina teen pieniä heräteostoksia kuten alusasuja, sukkia, toppeja, yhdet housut tai paita, laukkuja tai muita asusteita.

Ehdottomasti matkusteluun. Ainakin kerran vuodessa pitää päästä Suomen rajojen ulkopuolelle täältä tuppukylästä. Ja silloin rahaa kyllä kuluu, ei pelkästään matkaan vaan matkakohteessa tuhlailuun, vaatteisiin yms.

Muuten olen kyllä aika säästäväinen ja taloudellinen rahankäyttäjä, ja tilillä on oltava sen verran puskuria etten ole ihan lirissä ja käsi ojossa soppajonossa jos jotain yllättävää sattuu. Ja myös palkasta pitää jäädä joka kuussa jotain säästöön, tällä hetkellä säästän asuntoa ja autoa varten. Ihan niin askeettinen en enää ole kuin opiskeluaikoina, esim. kampaajalla käynti ei mun mielestä ole tuhlailua, mutta silti pyrin pitämään menot kurissa siten että on ns. suu säkkiä myöten.

Lemmikkiin (pieni eläin, mutta kallis, koska vain paras on sille mielestäni kyllin hyvää...:haart: ), kosmetiikkaan, lehtiin ja ulkona syömiseen.

Niin, vois tietysti itsekin vastailla tähän...

Itse tykkään ostaa tosi paljon kaikkea kivaa kotiin sekä käydä toisinaan syömässä hyvin ravintolassa pitkän kaavan mukaan. Minulle ruuanlaitto ja kaikki ruokaan liittyvä päivittäisestä ruuanlaitosta poikkeava toiminta on harrastamista.

Samoin minusta on ihanaa, kun voin viettää aikaa sellaisessa kodissa, mikä tuntuu kodilta ja missä on sellaisia tavaroita, joista pidän. Lisäksi pyrin matkustelemaan mahdollisimman paljon sekä hemmottelemaan itseäni (esim. hieronta tai erilaiset muut hoidot).

Nykyään tykkään laittaa rahaa myös matkustamiseen. Seuraava etappi onkin Rio De Janeiro huhtikuussa. Lisäksi laitan rahaa liikuntaharrastuksiin, mutta en mitenkään ylettömästi. Ihan vain normi jumppakortin verran tai joihinkin satunnaisiin juttuihin. Puntilla käyn ilmaiseksi työpaikalla.

Nuorempana baarit ja vaatteet tuntuivat olevan tärkeitä, mutta ei enää. Tai siis tietysti tykkään olla kivoissa vaatteissa, mutta en jaksa juosta orjallisesti muodin perässä ja lukea koko aikaa muotilehtiä. Enemmän tykkään niissäkin kallistua kodin puolelle.

Nuorempana kodinlaittaminen jäi vähemmälle ja ostin kaiken mahdollisimman halvalla ja aajttelin että hankin sitten vanhempana unelmakodin. Meikkaan ihan normaalisti, mutta meikkejä ostan vain sen verran kuin on tarvis. Sormeni eivät syyhyä kosmetiikkakaupassa.

Lapsia tai lemmikkieläimiä minulla ei ole. Säästöön laitan toisinaan rahaa sen verran kuin liikenee.

Mitä ylimääräistä kuukaudessa jää, niin pyrin hieman laittamaan siitä sivuun hiukan "pahan päivän varalle". Kodin sisustamiseen menee melkein kuukausittain rahaa (viimeksi ostin kauan himoitsemani tv-tason ja tilanjakajan), vaatteisiin (en kyllä ihan kuukusittain osta, jollei herätteitä lasketa..;) ) sekä elokuva/ravintola-iltoihin saa kyllä myös jonkun verran rahaa menemään. Ja seuraavaa ulkomaanmatkaa varten pitää aina laittaa hiukan jemmaan.

Ehdottomasti korkeimmat kulut menee VAATTEISIIN, a-pu-a. Mun linja on vähän kahtiajakoinen, ostan sekä tätä perushalpista H&M, Zara jne ja sitten pöyristyttävää YSL, Dior, Dolce&Gabbana. Jälkimmäisiä kyllä harvemmin :rolleyes: Ja kengät on sitten ihan oma lukunsa. Ja ihanat alusvaatteet :hyper:

Purnukoihin menee aika vähän, koska meikkaan todella kevyesti, pitkiin hiuksiin kuluu aika paljon töhnää ja niissä satsaan hyviin tuotteisiin.

Autoa en pahemmin tuunaa, mutta nytkin on kyllä taas kauhee autokuume, kevät tulee, vaihtaa pitäs ;-) Auton pitäminen sinänsä on kyllä mielestäni melko kallista... Ja meen joka paikkaa autolla joten kyllä bensaa palaa.

Sisustukseen menee todella vähän, koska oon ollut tyytyväinen perittyihin, kestävää kehitystä nääs.

Baarissa käyn niin harvoin, että sinnekään ei juuri kulu ja lemmikit tyytyy perussapuskoihin.

Eli vaatteet, hiustuotteet ja BENSA ;-)

Gilly työntää ylimääräiset euronsa:

- levyihin
- keikkalippuihin ja festareihin
- lemmikkeihin (ja mieluusti tingin muista menoista karvakuonojen hyväksi, jos tarvis on :haart: )
- baarissa käyn harvoin, mutta kun sitten käyn, en tapaa pihistellä (:nolo: ), ja usein baari-iltaan liittyy myös muuta rahaavievää aktiviteettia kuten ravintolassa syöminen tai keikalla käyminen

Siinäpä ne aika pitkälti olivat. Saahan sitä rahaa menemään, mutta toisaalta sitten taas ostan vaatteita tai kenkiä varsin harvoin - ja silloinkin usein kirpparilta - ja meikkejä ja kosmetiikkaa vielä harvemmin, ja treenaan edullisella salilla. En myöskään elä "kaikki vaan menemään"-periaatteella, vaan pyrin siihen, että tili ei olisi palkkapäivänä tyhjä, ja mieluiten laitan joka kuukausi pienen summan säästötilille isompia hankintoja ja yllättäviä menoja, kuten esim. kissojen lääkärikuluja, varten.

Elän varsin vähällä rahalla, siitä ajasta, kun elin pelkällä opintotuella on jäänyt tuo päälle. Säästän joka kuussa rahaa rahastoihin ja säästötilille. Olen myös oppinut pois tavasta ostaa kaikkea "ihan kivaa" ja osaan nykyään harkita niin sisustukseen, kauneudenhoitoon kuin vaatteisiinkin liittyvät hankinnat hyvin. Ei loju ylimääräistä tavaraa joka puolella ja jää rahaa alla lueteltaviin asioihin.

Käytän aika paljon palveluihin rahaa. Syön ulkona yleensä parikin kertaa viikossa - paikan taso vaihtelee. Leffassa käyn suht. usein, välillä teatterissa, tanssiesityksissä ja kaikennäköisissä tapahtumissa. Konemusiikkitapahtumissa vietän iltoja (useimmiten vesilinjalla) - nykyään vähemmän, ennen useita kertoja viikossa.. Olen jo vanha ja väsynyt :D

Hieronnassa tulee käytyä parin viikon välein, kosmetologilla parin kuukauden välein. Kampaajalla en käy, koska alaa opiskellut kaveri pätkäisee pitkät hiukseni silloin kun on tarvetta ja vaalennan (juurikasvun) itse.

Matkustelu onnistuu kerran tai pari vuodessa.

Ja kun rahaa tämän jälkeen vielä näemmä on, niin päätin tänä keväänä hommata uudeksi rahareiäksi moottoripyörän :evil:

Urheiluvarusteisiin menee kaikki ylimääränen hyvin pitkälti. Nyt olis suksien hankinta eessä ja sitte lumikengät. Salista ei onneks tarvi maksaa mitään kun tulee ihan työsuhde-etuna, mutta jumppakorttteja tulee ostettua. Säästöönkin yritän lyödä rahaa, mutta sitte aina vippaan sieltä ku nään jotain superkivaa joka on pakko saada. Viimeks tais mennä säästöt liskoihin, kun niihin ihastuin. Ei siis menny hukkaan.
Ravintoloissa tulee kyllä mieheni kans kuljettua. Kaikki uudet pitää käydä läpi.

Opiskelijana, joskin iltaisin työssäkäyvänä, mulla ei tulot hirmusen suuret ole. Ja olen aika askeettisesti elelevä ihmistyyppi. Rahaa menee salikorttiin (voisin käydä ilmasellakin, mutta haluan nyt panostaa tähän harrastukseen) ja terveelliseen ruokaan (ajattelen siis laittavani ihan ekstraa hyvälaatuiseen ruokaan). Jos olisi rahaa enemmän, voisin ajatella ostavani kirjoja (rakastan lukemista) ja tilaavani enemmän lehtiä (nyt tulee Body ja Hesari). Sisustaakin voisi; nyt koti on ollut samannäköinen viimeiset viisi vuotta... Tuo sisustaminen olisi varmaan omalla kohdalla sellainen kertarykäisyostos, kaikki tarpeellinen kerralla, se kun ei oikein ole mun juttu.

Eipä sitä ylimääräistä oikein mene, kun ei sitä ole!

Latest posts

Back
Ylös Bottom