Mä pyrin säästämään "pahan päivän varalle," mut kyllähän sitä rahaa tulee paljon käytettyä kaikkeen "turhaan." Pakollisten menojen jälkeen mulle jää 800 euroa ylimääräistä joka kuukausi, mutta jostain syystä siitä vain noin kolmannes jää säästöön. Eli kaikkea ylimääräistä tulee hankittua. Tykkään ostella vaatteita ja kaikkea sisustukseen liittyvää (netistäkin on vähän liiankin helppo nykyään tilata ja nytkin odottelen paketteja Anttilasta ja H&M:lta) ja niihin saa sit helposti uppoamaan rahaa. Välillä tekee mieli ostaa jotain kalliimpaa, kuten digikamera, kuntopyörä jne. Mä olen kova tuhlaamaan, mutta osaan silti pitää huolta siitä, että rahaa on riittävästi. Eli tilillä on mukava summa rahaa, mikä koko ajan kasvaa ja kasvaa. Hitaasti, mutta varmasti siis.
Ravintolaan mulla ei onneksi kovin paljoa mene rahaa. Autokulutkin mies lähes poikkeuksetta maksaa. Tuunaaminen tulee kuitenkin kalliiksi, joten mä maksan vain "mun jutut", jotka on pakko saada, mut avo ei suostu maksamaan, koska eivät ole välttämättömiä juttuja.. Lapsia ja lemmikkejä ei ole, matkustelen harvoin ja meikkejäkään en hirveästi osta, joten niihin ei rahaa paljoa mene.
Ja nyt kun alkaa miettimään, niin miten mä oikeasti voin tuhlata rahaa niin paljon.
Pitäisköhän yrittää joku kuukaus olla ostamatta MITÄÄN ylimääräistä.
Nykyään menen aika usein sillä meiningillä, et "onhan mulla tota rahaa, joten miksi en tuotakin ostaisi."
Enemmänkin voisi siis säästöön laittaa. Voi olla, että opiskellessa joudun sit vihdoin kokemaan mitä todellinen köyhyys on. :jahas: Näkyyhän nuo kaapit olevan kyllä aika täynnä kaikkea turhaa tavaraa.