Mihin perustuu?

En ite oo laittanu erikoisemmi merkille muuten ku että jos tekee eka vaikka haukkarit ja sitte menee tekee ranskalaista, ni mulla o usein nii kireet kädet ettei kädet taivu kunnolla, sama että jos tekee takareidet ensi ja sitte menee vaikka prässää ni ei taho jalat suoristua kunnolla...

Mielestäni kannattaa tehdä juuri ojentajat ennen koukistajia. Sen voi itse vain kokeilla. Ei kannata tehdä haukkaria ensin ja penkkiä sen jälkeen, ainakaan mulla se ei enää tunnu oikealta

Ei suurta merkitystä

Ei suurta merkitystä kummalla aloittaa koukistajilla / ojentajilla. Ojentavat lihasryhmät kylläkin koukistavia isompia/vahvempia(raajat)

Raajoja harjoitellessa koukistavalla lihaksella aloittaminen -> koukistaja saa jossain määrin etukäteisväsytystä erit. reisiharjoittelussa. (ojentajien työkennellessä eksentrisesti koukistajat myös aktivoituvat vrt. reisiharjoittelu.)

Eikös lihasfunktionaalinen logiikka sanonut, että isot lihakset ennen pieniä.
Harjoituksen aloittavia lihasryhmiä kannattaa kuitenkin vaihdella. -> VAihteleva monipuolinen ärsyke. Esim. olkavarsi: 1. hauis 2. ojentajat. -> ja päinvastion. Ojentavan lihaksella aloittaminen korostuu reisiharjoittelussa.

Back
Ylös Bottom