Mihin ammattiin et haluaisi ja miksi?

Mikä tahansa homma missä päivät on samanlaisia ja joku muu ajattelee sun puolesta. Ensimmäisenä tulee mieleen firman yövartijat, jotka vartioivat parkkihallista tulevia portaita. Portaat on useamman lukitun oven takana ja siellä silti joku joutuu yön viettämään väijyssä, jos jotain sattuisi tapahtumaan.

Noissa paikallisvartijan yövuoroissa oli ennenvanhaan täydellinen vapaus tehdä mitä vaan halus.Lukea,opiskella,kuunnella musiikkia,kuntoilla, kattella leffoja.Parhaissa kohteissa saunoivat kävivät uimassa ja ammuskelivat firman ilmapistooliradalla.Lisäks jos tekijöillä oli järki päässä ni safkat ja kahvit sai talon puolesta ilmaiseksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noissa paikallisvartijan yövuoroissa oli ennenvanhaan täydellinen vapaus tehdä mitä vaan halus.Lukea,opiskella,kuunnella musiikkia,kuntoilla, kattella leffoja.Parhaissa kohteissa saunoivat kävivät uimassa ja ammuskelivat firman ilmapistooliradalla.Lisäks jos tekijöillä oli järki päässä ni safkat ja kahvit sai talon puolesta ilmaiseksi.

No eipä varmaan ihme, että tuo touhuilu loppui.

Eipä ihme, että tekniikka tuli sinne tilalle. Kuulostaa erikoiselta työnkuvalta moinen.

No joo,mutta toisaalta ei se ole vieläkään kokonaan kadonnu kyllä niitä ihmisiä istuu edelleenkin valvomoissa ja käy sit välillä kierroksilla.Joissaki mestoissa on hälyt ja vehkeet vimpan päälle ja etävalvomosta saadaan kuvayhteis mut niin vaan joku joutuu paikalle ajelee kattomaan et mitä ihmettä siellä oikein tapahtuu.

No joo,mutta toisaalta ei se ole vieläkään kokonaan kadonnu kyllä niitä ihmisiä istuu edelleenkin valvomoissa ja käy sit välillä kierroksilla.Joissaki mestoissa on hälyt ja vehkeet vimpan päälle ja etävalvomosta saadaan kuvayhteis mut niin vaan joku joutuu paikalle ajelee kattomaan et mitä ihmettä siellä oikein tapahtuu.

Ok. Mutta kyllähän tuollasta hommaa ketjun nimestä poiketen tekis. Sen lukitun oven valvomista toki joutus hieman tsemppaamaan mutta jos liksa on hyvä, mikä ettei. Ei tosin taida olla. Mutta paha edes keksiä hommaa/ammattia, jossa realisoitus "tee työtä, jolla on tarkoitus" -hokema. Lekurin hommat ei sitä ainakaan ole, jos joku kuvitteli, kuin ani harvoin poikkeuksin.

Hoitohommista vielä eritoten hammaslääkäri. Tai ehkä suuhygienisti. Suuhygienistiksi ei halua normaalit empatiaan kykenevät ihmiset. On pakko olla sadistinen halu satuttaa ihmistä ja nauttia siitä.

Just kävin hygienistilla kun tapaa hammaskiveä kertymään ja vähän laiska ollut hammaslankaan. Sanoin jo neidolle että tämä pitäis tehdä nukutuksessa niin vittuili vaan että oma vika, kandee käyttää hammaslankaa kotona.. Sitten se YK:n pahoin tuomitsema kidutus alkoi. Raapi ikeneni rikki ja lopuksi pakotti ottamaan peilin käteen ja katsomaan kuinka tunki jotain tikkua ikenieni väliin. Ja pakotti tekemään sitä päivittäin kotona. Itku silmässä lähdin pois ja pelon uhalla vielä tein sitä kotona.

Poliisi. En ikinä pystyis rankaisemaan ihmisiä sellaisista rikkeistä, joista ei mun oman moraalikäsityksen mukaan pitäis saada minkäänlaista rangaistusta. Sitten myös duunit missä et joudu tekemään "mitään" hyvä esimerkki nuo edellä mainitut valvomovartijat. Istut jossain hikisessä kopissa ja kattelet netflixiä perse ruvella päivät pitkät.

Esim. 9-15 on jo paljon mielekkäämpää(ylläri). 4 töitä/6vapaata, ni noissa menis itellä se vapaa aika/päivät lähinnä palautuessa noista paskarundeista, ja rukoillessa Eurojackpot voittoa. 12h tai yli vakio työpäivät on kyl niille, joilla ei muuta tekemistä oo. Muuttofirmas oli joskus huvittava käytäntö. Esim. lähin 6-7 maissa aamulla kohti keikkaa. Matkassa kesti se tunti sinne/takas. 01:30 takas himassa, ja tulee puhelu: ''Joo elikkä seuraava keikka taas 6:lta''. Tässä vaiheessa haistatin vitut(en kirjaimellisesti), enkä suostunu enempään orjuutukseen. Tota päivää edelsi useampi 15h päivä, ni alko riittää. Olin ite tuollon työharjottellu nimikkeellä myös, ja ihan armotta rikottiin mun sopparia tollasella orjuutuspaskalla. Teet vaik 2x 20h päivää putkeen, ni saat sit loppuviikon vapaata, jos 40h minimitunnit. Jippikaijee, i mean hyiSaatana. Fyysisesti ei ahista muuttohommat, mut kuka vittu jaksaa henkisesti tehä MITÄÄN noin pitkään? Työkavereilla oli sama kanta mulla, ja julkisesti ilmottivat, että noi hommat ei sovi kenellekkään, jolla on muuta elämää. Ihmettelivät myös suuresti, ku tein noita tunteja työharjottelijana. En tiiä, onko eri firmoissa paremmat käytännöt, mut aivan järkyttävää paskaa. Jotkut firmat maksaa ainaki matkoistaki. T: Ei enää ikinä.

No minkalaisiin liksoihin noissa on mahollista päästä? Vai maksetaanko sama hinta, olipa töissä klo 14 tai 2 yöllä?

Katselin tuossa jääkiekkopeliä ja tulipa mieleeni, että jääkiekkojoukkueen kakkosmaalivahtina oleminen voisi olla varsin perseestä. Ja kolmosmaalivahtejakin näkee joskus.

Ennen peliä varusteet päälle ja varmaan jotain alkulämpöäkin pitää ottaa. Sitten seisot kaksi tuntia siinä kentän laidalla ja availet vaihtoaition porttia. Pelin jälkeen varusteet pois päältä. En tiedä pitääkö käydä suihkussa jos ei tullut hiki. Jumalauta mikä duuni.

Kassatyöbtekijä= vitun tylsää ja paska palkka

Portsari= paskat työajat, vittumaisia asiakkaita, paska palkka

Itse asiassa kaikki työt joista maksetaan alle 3000/kk.

Mä oletan että katoit ton Florida-Winnipeg matsin,huonopalkkasin veskari näkyy olevan Laurent Brossoit joka tienaa 650,000 taalaa + bonukset.Ehkä se vähä lohduttaa.

Näkys välillä pääsevän pelaankin,27.10 ollu maalissa Detroitia vastaan.

Viimeksi muokattu:
Mä oletan että katoit ton Florida-Winnipeg matsin,huonopalkkasin veskari näkyy olevan Laurent Brossoit joka tienaa 650,000 taalaa + bonukset.Ehkä se vähä lohduttaa.

Näkys välillä pääsevän pelaankin,27.10 ollu maalissa Detroitia vastaan.
Ei, kyllä ihan SM-liigaa katsoin ja siitäkin on jo itse asiassa viikko. Tuo palkka-asia on aina vähän suhteellinen. Tuokin tietää, että ykkösmaalivahtina se tienaisi varmaan vähän enemmän, joten eipä joku väsynyt 650 000 enää hirveästi motivoi, vaikka se susta ja musta tuntuukin kovalta liksalta. Ihan sama asia, kun musta tuntui joskus, että jos joskus tienaan 3000 € kuussa, niin olen tyytyväinen. Nykyään tienaan hyvän matkaa yli enkä ole vieläkään tyytyväinen.

Ei, kyllä ihan SM-liigaa katsoin ja siitäkin on jo itse asiassa viikko. Tuo palkka-asia on aina vähän suhteellinen. Tuokin tietää, että ykkösmaalivahtina se tienaisi varmaan vähän enemmän, joten eipä joku väsynyt 650 000 enää hirveästi motivoi, vaikka se susta ja musta tuntuukin kovalta liksalta. Ihan sama asia, kun musta tuntui joskus, että jos joskus tienaan 3000 € kuussa, niin olen tyytyväinen. Nykyään tienaan hyvän matkaa yli enkä ole vieläkään tyytyväinen.
Mutta se maalivahti tekee sitä mitä se todennäköisesti haluaa tehdä ja pystyy itse vaikuttamaan omaan asemaansa. Yleensä ihmisillä ei kyllä tunne suurta rakkautta työtä. kohtaan. Mun lista duuneista mitä en haluaisi tehdä on helvetin pitkä.

Poliisi. En ikinä pystyis rankaisemaan ihmisiä sellaisista rikkeistä, joista ei mun oman moraalikäsityksen mukaan pitäis saada minkäänlaista rangaistusta. Sitten myös duunit missä et joudu tekemään "mitään" hyvä esimerkki nuo edellä mainitut valvomovartijat. Istut jossain hikisessä kopissa ja kattelet netflixiä perse ruvella päivät pitkät.

Poliisi asian kans samaa mieltä.

Vartijan töitä tein aikoinaan opiskelun ohessa kohdevartiointia. Aivan loistava työ opiskelun ohessa. töissä ollessa opiskeli niin vapaa-ajalla ei enään tarvinnutkaan.

Katsoin videon missä teipattiin auto. Tuli kylmät väreet kun sain päähäni ajatuksen, että tuota kun joutuisi tekemään elääkseen. Ne tekee kyllä ihailtavan hienoa työtä, mutta musta siihen ei olisi. En oikein tiedä mikä siinä on. Kai se on se, että pitää tehdä yksityiskohtaista työtä ja kaikki pitää saada kerrasta oikein. Kaikenlaisia kalvoja on tullut vedettyä kyllä ikkunoista sisustuskalvoihin ja se on ollut pelkkää ryppyä, ilmakuplaa ja kiroilua.

Tämä on aika hyvä kysymys. Piti ihan vähän aikaa pohtia ennen kuin sai jotain päähän. En ehkä tahtoisi olla missään kovin näkyvässä virassa selkeästi julkisen arvostelun tai paineen välittömässä vaikutuksessa. Esimerkiksi ministeri - eli poliitikko. Palkkakaan ei siinä hommassa niin huikea ole että menisi median ja kansan sylkykupiksi.

Vartija, portsari, baarityöntekijä, mikä vaan missä saa kuunnella känniääliöiden lässytystä.

Puhelinmyyjä, loputonta luukutusta pienellä palkalla. Tein 15v sitten tätä kolme päivää.

Feissari, samaa paskaa.

Pankkivirkailija, ihmisten mielistelyä ja vittuilun kuuntelua pienellä palkalla. Lisäksi naisvaltaisen työyhteisön hypetykset olemattomista asioista ja myös ongelmien vääntäminen olemattomista jutuista. Eräskin kokous oli aiheesta pitääkö tuoda eväät 12 alkavaan iltavuoroon ja voi kun se on kauhea vuoro, tsempataan nyt toisiamme että selvitään. Vuoro oli kerran kahdessa viikossa. Urakehitys olematonta, varsinkin ilman yliopistoa.

Hoitoala, ei vaan pysty. Arvostan niitä jotka pystyvät. Pienellä palkalla raskasta työtä kaikkine nosteluineen. Paskojen siivoamisista puhumattakaan.

Apurahoilla elävät asiantuntijat esim ammattikorkeakouluissa. Parhaillaan hakkaat päivästä toiseen wordia ja sitten yhdessä mietitään, että mistä sulle saatais tuloja vielä ensi vuodellekin. Kirjaimellisesti osan työajastasi käytät sen miettimiseen, että kuka maksaisi sun palkan ja välillä lopputulos on mallia tikusta asiaa hankkeen x parissa.

Kaupan hyllyttäjä, työ jossa kello pysähtyi. Varmaan kaupan kassa menis samaan sarjaan. Luultavasti syynä paikallaan olo yhdistettynä kiinteään työaikaan.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom