GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Mielipiteitä..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haizuli
  • Aloitettu Aloitettu
Joo-o kovapäinen tyttö tuo Haizuli!! Olis taas k-rautaan asiaa, kun pitäs rautalankaa hakea... :D

Naurattaa itteänikin, aina kun toi kuva osuu silmää :D Hitto kun en löytänyt sellasta otosta missä se kuuluisa kaulin ois näkyny.

Noh tytöt, eiköhän me kaikki sovita tänne omine omalaatuisuuksinemme :)

Haizuli, suosittelisin tutustumaan nyt ihan oikeasti ravitsemuksen perusteisiin. En halua sanoa tätä ilkeästi, mutta jos haluat salilla mitään tulosta aikaan, niin tuo 1000kcal on AIVAN liian vähän. Olettaen, että olet normaalikokoinen nainen, uskoisin sun dieettikalorien olevan minimissään 1500kcal - ei varmaan yhtään sen vähempää. Tuollaisella 1000kcal dieetillä onnistut hankkiutumaan eroon myös lihaksista, ja se tuskin on tarkoitus. Joku optimaalinen kalorimäärälaihdutukseen lienee energiankulutuksesi - 500kcal. Eli jos kulutus on 2000kcal, dieetillä kalorit voisivat vähinään olla tuon 1500kcal. Näin ainakin itse olen asian ymmärtänyt, muut saa korjata jos olen väärässä. Searchilla löydät varmasti paljon tietoa dieettaamisesta.

Ja semmoinen juttu, en nyt ole ihan varma joko tätä kysyttiin, mutta etkö pysty jaloille tekemään esim. jalanojennuksia ja koukistuksia? Vai onko kaikki jalkaliikkeet pannassa? Entäs olkapäille pystysoutua? Mulla ei itselläni ikinä ole nivelvaivoja ollut, joten saatan kysellä ihan tyhmiä, kun en oikein tiedä miten nuo liikkeet mihinkin niveliin ottaa.. jotenkin vaan pähkäilin, että ei ehkä rasita niveliä niin pahasti kuin kyykky tai pystypunnerrus, voin olla kyllä tosi väärässä :nolo:

Haizuli, oletko jo pitkään syönyt noin vähän? En yhtään ihmettelisi, vaikka nivelkivut johtuisivat vähäisestä ravitsemuksestasi. Kun 1000 kaloriin yhdistetään hyvien rasvojen lähes totaalinen puuttuminen, niin soppa on valmis.

Ja toisekseen, olet 170 cm pitkä ja painat 64 kiloa, joten tuskin on tarvetta noin rankkoihin (lue: aivan järjettömiin) dieetteihin.

Reilun viikon vedin sillä 1500 kalorilla eikä mitään tapahtunu, tai no, paino nous puol kiloo, ni laskin sen noin matalalle, kun se ei tuota ongelmia, saan tarvittavan määrän proteiinia tollakin kalorimäärällä. (vähintään 80g, joku kuitenkin kysyy)Nyt oon siis noin viikon syöny tolla tuhannella kalorilla. Käytännössä se ei oo vaikuttanu muutakun et perunan ja pastan tilalle on tullu salaatti. Kai mun aineenvaihdunta on sit niin retuperällä et ei auta vaikka tekis mitä. Nyt syön yhtenä pvänä viikossa enempi, et jos se pitäis aineenvaihdunnan käynnissä jotenkin.
Ojennukset ja koukistukset on siinä ja siinä pystyykö niitä tekemään, mut kun meitin salilla ei oo oikein varustusta sellaseen, niin niitä ei siis pysty tekemään.
Palautusjuoma ois hankintalistalla, heti kun rahatilanne antaa myöden, nyt palautuksena on purkki rahkaa, johon sekotettu vadelmia ja öljyä.

Koska threadin otsikkona oli "Mielipiteitä" niin lykkään tähän esimerkin yhen päivän ruokailuistani, josta saa kans antaa kommenttia...

klo 9.00
Teetä, maitoa, hunajaa
Täysjyväleipää, Beceliä, kalkkunaleikettä, kurkkua
Kaurapuuroa (jossa vehnäleseitä joukossa), raejuustoa, rypsiöljyä

klo 11.30
Kahvi, maitoa
Kaurakeksi

klo 12.30
Fitness & Fruits-muroja, maitoa
Rahkaa, mehukeittoa

klo 15.30
Lihaperunasoselaatikkoa (itse tehty, ei kaupan rasvalaatikko)
Salaattia

klo 17.00
Kahvi, maitoa

klo 19.15
Palautusjuoma

klo 20.45
Appelsiinimehua
Täysjyväleipää, raejuustoa, kalkkunaleikettä, kurkkua
1rkl oliiviöljyä
Kalaöljykapselit, c-vitamiinitabletti

Yhteensä:
2201 kcal
151g prot
255g hiilari
64g rasvaa
24g kuitua

Ja tosiaan, tällä ruokavaliolla paino pysyy samana tai saattaa jopa laskea... Mun mitat 168/59.

Koska threadin otsikkona oli "Mielipiteitä" niin lykkään tähän esimerkin yhen päivän ruokailuistani, josta saa kans antaa kommenttia...

klo 9.00
Teetä, maitoa, hunajaa
Täysjyväleipää, Beceliä, kalkkunaleikettä, kurkkua
Kaurapuuroa (jossa vehnäleseitä joukossa), raejuustoa, rypsiöljyä

Vaikuttaa hyvältä. Minunkin mielestäni on tärkeätä syödä aamulla reilusti.

klo 11.30
Kahvi, maitoa
Kaurakeksi

Vaihtaisin kaurakeksin mahdollisesti johonkin hedelmään.

klo 12.30
Fitness & Fruits-muroja, maitoa
Rahkaa, mehukeittoa

Rahkan sekaan voisi lorauttaa hiukan öljyä. Millaiset muron ravintoarvot on (lähinnä sokeri ja rasva)?

klo 15.30
Lihaperunasoselaatikkoa (itse tehty, ei kaupan rasvalaatikko)
Salaattia

Salaattia vaan reilusti. Usein unohdetaan kasvisten tärkeys ruokavaliossa.

klo 17.00
Kahvi, maitoa

Ehkäpä tähän joku hedelmä lisäksi?

klo 20.45
Appelsiinimehua
Täysjyväleipää, raejuustoa, kalkkunaleikettä, kurkkua
1rkl oliiviöljyä
Kalaöljykapselit, c-vitamiinitabletti

Itse en ehkä joisi appelsiinmehua noin myöhään, mutta toisaalta treenin jälkeen olisi hyvä saada hiilareita (niitä on varmaan reilusti palkkarissa, toivottavasti). Muuten näyttää ihan hyvältä.

Yhteensä:
2201 kcal
151g prot
255g hiilari
64g rasvaa
24g kuitua

Ja tosiaan, tällä ruokavaliolla paino pysyy samana tai saattaa jopa laskea... Mun mitat 168/59.

Kokonaisuus näyttää todelta hyvällä. :) Suhteet on ok ja kuituakin tulee kivasti. Oletko dieetillä vai offilla? Jos et ole dieetillä, niin voit kokeilla vaikka vielä nostaa kaloreita. Soisin, että Haizuli ottaisi ruokavaliostasi mallia...

Kiitoksia kommenteista, Sakael.

En oo dieetillä, mut en kyllä pistäis pahakseni, vaikka pari rasvakiloa katoaisikin. Sen takia oon nyt noita kaloreita laskenut, että tietäisin, miten paljon pitäisi syödä, että olisi kalorit plussalla, että voisi odotella kehitystäkin. Tarkoitus olisi nostaa kaloreita syksyllä...

Murot oon itsekin ajatellut heivata, mutta mitä tilalle? Leipä ei maistu kovin monta kertaa päivässä... Oon tavannut syödä lämmintä ruokaa 2x päivässä ja sen takia on nyt vähän hakusessa, että mitä sitä söisi sillä reilummalla välipalalla. En jaksa kokata kunnolla vain itselleni eikä oikein maistukaan, kun on vaan kotosalla eikä kuluta niin paljon.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Energian tarpeesta

Haizuli sanoi:
Reilun viikon vedin sillä 1500 kalorilla eikä mitään tapahtunu, tai no, paino nous puol kiloo, ni laskin sen noin matalalle, kun se ei tuota ongelmia, saan tarvittavan määrän proteiinia tollakin kalorimäärällä. (vähintään 80g, joku kuitenkin kysyy)Nyt oon siis noin viikon syöny tolla tuhannella kalorilla. Käytännössä se ei oo vaikuttanu muutakun et perunan ja pastan tilalle on tullu salaatti. Kai mun aineenvaihdunta on sit niin retuperällä et ei auta vaikka tekis mitä. Nyt syön yhtenä pvänä viikossa enempi, et jos se pitäis aineenvaihdunnan käynnissä jotenkin.

Sunnuntai päivän ratoksi kirjoittelen tässä energian tarve -asiaa Pauliina Taluksen kirjasta:

Energian tarve vaihtelee yksilöittäin melkoisesti. Aineenvaihdunnalliset eroavaisuudet, työn kuluttavuus ja harjoittelun määrä vaikuttaa päivittäiseen energian tarpeeseen. Tamän takia on mahdotonta antaa tarkkaa neuvoa siitä, kuinka paljon pitäisi syödä. ....

Lähtökohtana ja apuna voi käyttää seuraavanlaista kaavaa jos harjoittelun määrä on esimerkiksi 4-5 kertaa viikossa: omapaino kiloina kerrotaan naisilla 35:llä. Näin esimerkiksi 60 kg painavan naisen energiantarve olisi 60 x 35 kcal = 2100 kcal. Tällä melko karkealla laskukaavalla saadaan lähtökohta energiantarpeen määrittelemiseksi. ...

Syömällä liikaa tai liian vähän, molemmilla on omat haittavaikutuksensa. Liian vähän syömällä aineenvaihdunta hidastuu ja harjoituksista saatava hyöty heikkenee huomattavasti, koska harjoitusten teho laskee ja palautuminen heikkenee. Tämä tilanne on valitettavasti monella kuntosaliharjoittelua harrastavalla, erityisesti naisilla. Kun aineenvaihdunta hidastuu, koko kehon toiminta "pysähtyy" ja tuloksista on turha haaveilla. Tässä asiassa suosittelen etenkin naisten ja nuorien tyttöjen käyttämään omaa järkeään ja suhteellisuuden tajuaan. On fakta, että nuori naishenkilö kuluttaa energiaa jo pelkästään hengissä pysyäkseen noin 1600 kcal, vaikka makaisi sohvalla koko päivän tekemättä mitään!....
Kun tähän aletaan lisätä kaikki normaali aktiviteetti, mihin päivän aikana energiaa kulutetaan esim. työssä, kuntosaliharjoittelussa ja mahdollisessa aerobisessa liikunnassa ja ynnätään siihen vielä lihaskasvun vaatima lisäenergia, niin tarve on aivan toinen.

Täysin selvää on, että syömällä 1000 kcal (joka siis ikävä kyllä on hyvin yleistä) aineenvaihdunta "tuhoutuu" ja mitään ei tapahdu, elimistö menee täydellisesti tavallaan säästöliekille. ...
On varmaa, että jos kalorit menevät pitemmän ajan kovasti alle kulutuksen, niin elimistöalkaa taistella vastaan ja pitämään kiinni kynsi ja hampain "extra" energiasta. Mitä sitten tapahtuu? Rasva-aineenvaihdunta hidastuu olennaisesti, palautuminen on heikkoa, lihakset pienenevät ja näyttävät lussuilta, koska niissä ei ole painetta eli on pehmeännäköinen jne. Ei siis todellakaan ole niin, että mitä pienempi kaloritaso on sen tiukemmaksi tulee, päinvastoin!

Suosittelen siis pitämään kaloritason riittävänä ja perusidea on, että alle 1500 kcal keskiarvon kovasti energiaa kuluttavan naishenkilön ei pitäisi mennä missään olosuhteissa. ....

Tämä siis Taluksen kirjasta ja hänellä jos kenellä on tietoa asiasta!!

jösses.. :david: mä uskon että aika monella olisi nivelet heikossa kunnossa moisella nälkäkurkidieetillä. saa sitä laukkoa vaikka sadalla lääkärillä ja hämmästellä kun nivelissä jumittaa, ei tommosella "syömisellä" pelaa minkäänlainen aineenvaihdunta.

itse olen 162 cm ja 57kg, ja uskoakseni pyörtyisin nälän heikentämänä jo iltapäivällä tuommoisilla kalorimäärillä. enkä edes harrasta aerobista kun siinähän tulee hiki ja kaikkea :D no ei vaan, HST käy myös aerobisesta niin hyvin ettei ole tarvetta kirmailla sen lisäksi.

tutustu ihmeessä noihin ravintoasioihin kunnolla. tällä hetkellä et ole ihan oikeilla jäljillä..

oon nyt tosiaan kaks viikkoo ollu matalilla kaloreilla (edellisistä posteista piti käydä selväks) et tuskin nää 3-4 vuotta kestäneet polvikivut siitä johtuu..

Joko nyt mielipiteet ystävällisempiä?

Noniin, nyt on muutaman viikon tauon jälkeen päästy tälläseen tulokseen, joko parempi? jos joku vielä jaksais kirjotella mielipiteitä tästä:

Aamupala 7.00
kahvia, 50g rasvatonta maitoa, 100g mansikoita, 100g rahkaa, 100g jogurttia, 200g appelsiinimehua

"Lounas" 10.00
40g vaaleaa leipää, 50g rasv. maitoa, kahvia, 200g ananasta, 120g omenaa, 80g banaania

Välipala 13.00
50g sämpylää, 100g tomaattia, kahvia, 50g rasv. maitoa

Päivällinen 14.30
120g maustamatonta porsaan kyljystä, 200g salaattia (vihersalaatti, tomaatti, kurkku, viinirypäle), 100g perunamuusia, 1rkl oliiviöljyä

"Illallinen" 18.00
100g porkkanalättyjä

Iltapala 20.30
100g rahkaa, 100g jogurttia, 100g mansikoita, 1 rkl oliiviöljyä

kcal yht. 1493 prot. yht. 78g

Itekin jo voin sanoo, et vaalee leipä täytys korvata tummalla, mut meitillä ei nyt tällä kertaa ollut tummaa, ni söin sitten vaaleeta.

Suositut

Back
Ylös Bottom