GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Mielipiteitä..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haizuli
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
Heipparallaa kaikille, oon uus täällä ja aattelin nyt heti kirjottaa. Oon treenannu about pari vuotta enemmän ja vähemmän, lähteny poikakaverin mukaan joskus salille katteleen ja heti kärpänen puri. No, minulla kuitenkin ongelmana nivelet, monta vuotta hypänny lääkärillä, eikä vikaa löydetä. :itku: Erilaisia kokeita ja kuvauksia on tehty kymmeniä, mut tuloksena on ollut vaan kallis potilas valtiolla. Kaksi vuotta sitten molempiin polviin tehty tähystys leikkaus. Ensin kipu oli vaan polvissa, myöhemmin se on levinny joka puolelle, ja kuten varmaan jo voi arvata, se rajottaa aika rankasti treeniä. Kehitystä tuli alkuun, mutta jossain vaiheessa tuli seinä vastaan ja painoja ei voinu enää lisätä, voimaa olis ollu, mutta nivelet ei kestä.
Nykyään treeni rajottuu aika pieneen. Hauiskääntöö, penkkiä, kulmasoutua, kapeeta penkkiä, ylätalja. Siinäpä ne tais olla..ja vattoja ja selänojennuksia lisäks..on vähän turhauttavaa. Joskus teen jalkaprässiä, mut sen jälkeen saa maata päivän hiljaa paikoillaan, kun polvet kipeytyy. Osa liikkeistä sattuu tehdessä, minkä takia ne on jääny pois, ja jotkut sit kipeyttää jälkeenpäin. Jalkojen reenaus on sit jääny polkupyöräilyyn ja talvella hiihtoon.
Poikakaveri on treenannu huomattavasti kauemmin, siltä kyllä tulee neuvoja, joskus liikaakin :curs: mut kuitenkaan sen jutut ei aina välttämättä meen yksiin mun kanssa, kun nyt kuitenkin ollaan eri sukupuolta.
Kysyisinkin siis teiltä viisaammilta, olisko hyviä ehdotuksia, miten noi vähäset liikkeet jaan kahdelle päivälle, kolmeen jako taitaa olla liikaa, kun kuitenkin liikun sit jonkun verran muutenkin. Koitin joskus niin että treenasin kaikki samalla kertaa, mut se ei sopinut mulle.
Niin ja jos jollain on kokemuksia noista nivelvaivoista, niin tervetulleita ois myös "kotikonstit" että miten niveliä vois "hoitaa, ja jos joku keksii joitain liikkeitä lisää, niin kiitos siitä jo etukäteen.
Huomenna ois tarkotus taas pitkän tauon jälkeen ottaa mitat itestä ja alkaa pistään kaloreita ylös. Saa nyt nähdä kuin kauan sitä jaksaa.. :whip:

pitäis olla rasvat kunnossa.
Niin ja voisin tosiaan lisätä että ikää ei oo kun 18, ensin kaikki laitettiin kasvukipujen piikkiin, mut lekurit ainakin oli sitä mieltä että tähän mennessä niitten ois pitäny jo parantua.

Haizuli sanoi:
pitäis olla rasvat kunnossa.

Jos viitsit tarkemmin selostaa rasvojen käyttöäsi, niin voidaan todeta, että olisiko siinä parantamisen varaa (niin kuin meillä kaikilla varmaan on :) ). Tuleeko kaloreita muuten riittävästi?

Reimakokeet on ilmeisesti otettu?

No leivän päälle menee benecolia, mutsi meillä syö sitä, niin oon sit ite todennu sen kans tavallista margariinia paremmaks. Määrää ob paha mennä sanoon, varmaan semmonen 15g/pvä ja sit meillä ton mutsin kolesterolin takia käytetään oliiviöljyä aina paistamiseen ja semmoseen. Voipi ehkä olla etten tarpeeks saa, mut huonoja rasvoja koitan välttää. Kaloreita tulee kyllä meikäläisen syömisellä varmaan tarpeeks ja reumakokeet on otettu vissiin 5 kertaa.

Huomenna kipinkapin rasvaostoksille. Aloita vaikkas kalanmaksaöljykapseleista. Hyvä ostos on myös soijalesitiini, jota on helppo lisätä jugurttiin, rahkaan tai puuroon. Pellavansiemenöljyä voit harkita myös. Onhan niitä hyviä rasvoja.

Haizuli sanoi:
No leivän päälle menee benecolia, mutsi meillä syö sitä, niin oon sit ite todennu sen kans tavallista margariinia paremmaks. Määrää ob paha mennä sanoon, varmaan semmonen 15g/pvä ja sit meillä ton mutsin kolesterolin takia käytetään oliiviöljyä aina paistamiseen ja semmoseen. Voipi ehkä olla etten tarpeeks saa, mut huonoja rasvoja koitan välttää. Kaloreita tulee kyllä meikäläisen syömisellä varmaan tarpeeks ja reumakokeet on otettu vissiin 5 kertaa.

Oliiviöljyä ei suositella paistamiseen, vaihtaisin sen mielummin rypsiöljyyn (joka on muutenkin parempaa kuin oliiviöljy). Öljyn määrää sun on ehdottamasti lisättävä (ainakin 2-4 rkl / pvä). Kalaöljy myös mukaan. Olen lukenut, että kalaöljyn lisääminen ruokavalioon voi poistaa nivelkivut.

Tuota tuota... miksikäs oliiviöljyllä ei saisi paistaa?

Oliiviöljy kestää kuumennettaessa isompia lämpötiloja kuin rypsi. Rypsihän taas ei kai paistamiseen sovellu ollenkaan. Valmistajat kyllä sitä mainostaa, mutta rypsiöljy menettää kaikki hyvät ominaisuutensa kuumennettaessa.

Miuku sanoi:
Tuota tuota... miksikäs oliiviöljyllä ei saisi paistaa?

Oliiviöljy kestää kuumennettaessa isompia lämpötiloja kuin rypsi. Rypsihän taas ei kai paistamiseen sovellu ollenkaan. Valmistajat kyllä sitä mainostaa, mutta rypsiöljy menettää kaikki hyvät ominaisuutensa kuumennettaessa.

Niinkö päin se menikin? Äh, hyvä että korjasit. Itse en paistaessa käytä öljyä ollenkaan.

Niin, siis KYLMÄpuristetut öljyt ovat hyviä ja niitä ei saisi kuumentaa. Kylmänä puuroihin ja salaattien päälle.
Minä paistan ihan tavallisella auringonkukkaöljyllä.
Joku tuolla sanoi, että osta kalanmaksaöljyä, taisi tarkoittaa kalaöljyä...
Kalanmaksaöljyssä on vitamiineja ja niiden yliannostus rasittaa maksaa. Siksi niitä käytetään vain kuurina, mutta kalaöljyä voi sitten syödä haitatta vaikka koko loppuelämän...
Pellavansiemenöljyä pari teelusikallista myös päivässä tekee hyvää...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Onko sulla tutkittu fibromyalgian mahdollisuus?

Tuo epämääräinen kipu joka puolella kehoa kuulostaa vähän fibrolta. Reuma sulla on varmaan tutkittu heti ensimmäisenä? Fibro on reuman kaltainen sairaus, mutta ei ole tulehduksellinen.

Arthyl tms. jossa on glukosamiinia auttaa nivelvaivoihin. Oletko sitä kokeillut? Se on reseptilääke.

Depotti sanoi:
Joku tuolla sanoi, että osta kalanmaksaöljyä, taisi tarkoittaa kalaöljyä...
Kalanmaksaöljyssä on vitamiineja ja niiden yliannostus rasittaa maksaa. Siksi niitä käytetään vain kuurina, mutta kalaöljyä voi sitten syödä haitatta vaikka koko loppuelämän...

Aivan, KALAÖLJYÄ tarkoitin.

Tuskinpa mulla mitään fibra jtn on, kaikki kokeet mun tietääkseni tehty mitä mahdollista. Varjoaine kertyy kaikkiin niveliin epämääräsesti, et jotain vikaa siellä on.
Noista öljyistä, mulla on niin tuhottoman huono aineenvaihdunta, että jos nyt syön viipaleen leipää enempi ko muullon ni paisun kilon seuraavaan aamuun mennessä, ja se kilo jää. No aika kärjistettyä, mut tuntuu vaan, et en tosiaan mee lusikalla pistään enää lisää rasvaa kurkusta alas, kun ne vähätkin mitä syön ni jää heti makkaroiks. Ja muutenkaan en saa tota öljyä meneen alas muutakun piilotettuna, eli just jos sillä on paistettu. Sittenkin se maistuu kamalalta. :urjo:
Piti vielä kysyä että onko joku käyttäny semmosta hainrusto valmistetta, sitä mainostavat että auttais nivelvaivoihin, onkohan jutussa perää?

Haizuli sanoi:
Noista öljyistä, mulla on niin tuhottoman huono aineenvaihdunta, että jos nyt syön viipaleen leipää enempi ko muullon ni paisun kilon seuraavaan aamuun mennessä, ja se kilo jää. No aika kärjistettyä, mut tuntuu vaan, et en tosiaan mee lusikalla pistään enää lisää rasvaa kurkusta alas, kun ne vähätkin mitä syön ni jää heti makkaroiks. Ja muutenkaan en saa tota öljyä meneen alas muutakun piilotettuna, eli just jos sillä on paistettu. Sittenkin se maistuu kamalalta. :urjo:

Eli toisin sanoen sulla hyvien rasvojen saanti on päin pyllyä. Eipä ihme, että aineenvaihdunta on aivan sekaisin. En tarkoituksella ole ilkeä, mutta kannattaisi varmaankin lukea edes perusasiat ravinnosta.

Sakael sanoi:
Eli toisin sanoen sulla hyvien rasvojen saanti on päin pyllyä. Eipä ihme, että aineenvaihdunta on aivan sekaisin. En tarkoituksella ole ilkeä, mutta kannattaisi varmaankin lukea edes perusasiat ravinnosta.

Olen samoilla linjoilla! Kyllä punttimimmin elämäntapa vaatii vähän tomerampaa asennetta. Voin sanoa, ettei öljyt ole minunkaan herkkua ja tuskimpa niitä kukaan ilomielin maistelee, mutta silti ne ovat oleellinen osa terveellistä ruokavaliota.

p.s. ei ole minunkaan tarkoitus ilkeillä, mutta nämä nyt vain sattuvat olemaan tosiasioita.

Ja jos oljyt ei mene alas muuten, niin melkeinpa kaikkea saa kapselimuodossa! En makaan pysty ottamaan kalaoljya muuten. Lisaksi voit kokeilla erilaisia "nivellisaravinteita", kuten glucosamiini, SAMe jne. Niita, samoin kuin oljyja, pitaa kylla syoda vahintaan pari kuukautta ennen kun hyodyt alkavat nakya. Miten olisi vierailu ravintoterapeutille?

Kyllahan tuo kuullostaisi silta, etta ruokavaliolla voit saada paljon aikaan. Lisaksi etenkin etureisien vahvistaminen autttoi minulla polvikipuihin ihan suunnattomasti. Muista vain aloittaa pienilla painoilla, ja hoitaa venyttelyt ja muu lihashuolto kuntoon.

Kylläpä niitä etureisiä vahvistaisinkin jos löytys joku liike mikä ei ota polviin, sellasta ei oo vielä eteen tullu.
Myönnyn nyt sit vetään jotain öljyä normaali ravinnon lisäks, mihinkään ravintoterapeutille täällä korvessa ei voi mennä. Täytyy sit koittaa liikkua enempi ettei toi öljy jää tohon vyötärölle.

Ei se öljy siihen vyötärölle jää, vaan päin vastoin kun nautit hyviä rasvoja ne vievät huonoja mennessään.
Soijalesitiinirakeet lienevät helposti nautittavia, lusikkaan vaan, suuhun ja mehua päälle.
öljyn voi sekoittaa vaikka puuroon, sillä lailla se menee alas huomaamatta, en minäkään pysty sitä juomaan.

Oletko koittanut laittaa polvitukia/lämppäreitä ne vois auttaa polvivaivaan ja pystyisit jotain etureisiliikkeitä tekemään.
Pienet painot vaan ja enempi toistoja, niin minäkin joudun tekemään kun vaivana on rikkinäinen olkapää.

Huhhuh..juri salilta tulin, syön tässä samalla rahkaa ja vadelmia ja heitin sinne sekaan nyt ruokalusikallisen sitä oliiviöljyä, siihen on nyt tyytyminen, mitään muuta ei kaapissa oo, eikä todellakaan rahaa ostaakaan muuta.
Mulle lääkärisetä anto joskus yhdenlaiset polvituet, niitä oli tarkotus pitää kävellessä ja liikkuessa, mut ainakin ne kyseiset oli niin huonot että melkein sattu enempi niiden kanssa kun ilman niitä.
Aattelin että voisin koittaa tässä pyöräilykauden jälkeen taas treenata jalkoja, jos noihin reisiin pyöräilyn kautta kertys ensin vähän voimaa. Saa nähdä sitten. Talvikaudella muuten menee nuo jalaty ihan työttömäks, meidän punttisalilla kun ei oo ees kuntopyörää.

Haizuli sanoi:
Huhhuh..juri salilta tulin, syön tässä samalla rahkaa ja vadelmia ja heitin sinne sekaan nyt ruokalusikallisen sitä oliiviöljyä, siihen on nyt tyytyminen, mitään muuta ei kaapissa oo, eikä todellakaan rahaa ostaakaan muuta.

Rypsiöljypullo maksaa halvimmallaan varmaan alle euron... :jahas:

Suositut

Back
Ylös Bottom