Mielipiteitä treenijaosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slp
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

slp

Ikä
38
Kysytäänpäs nyt välillä tämmöstä:

Eli kannattaisko alkaa treenaamaan alaselkä aina jalkapäivänä ja takahartiat selkäpäivänä?

Treenijakoni on seuraava:

ma Rinta, Hauis, Kyynärvarret
ti Jalat, Vatsa
ke lepo
to selkä
pe Hartiat, Ojentajat
la lepo
su lepo

Nykyään siis treenaan alaselkää aina selkäpäivänä ja takahartiat hartiapäivänä

ps. kirjoitetaanko hartiat <- Noin :nolo:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
-Rookie- sanoi:
Eli kannattaisko alkaa treenaamaan alaselkä aina jalkapäivänä ja takahartiat selkäpäivänä?

Tuo on mun mielestä hyvä tapa. Itse teen juuri näin. Jalkapäivänä jos tekee SJMAVEn niin ei ehkä kannata hinkata normaalia MAVEa selkäpäivänä. Itse saan SJMAVElla pumppiin niin takareidet kuin alaselänkin. Takahartiat sopii mielestäni hyvin selkäpäivälle.

ti Jalat, Vatsa
ke lepo
to selkä
pe Hartiat, Ojentajat
la lepo
su lepo

Näyttää hyvältä jaolta mun silmään.

ps. kirjoitetaanko hartiat <- Noin

Kirjoitetaan.

-Rookie- sanoi:

ti Jalat, Vatsa
ke lepo
to selkä
pe Hartiat, Ojentajat
la lepo
su lepo

:offtopic:Tuli tuossa mieleen että jos muuttaisit tuota ohjelmaa 8 päivän kierrolle niin ei tulisi tuossa kahdelle päivälle kahta raskasta treeniä putkeen...Vatsoja voisi mielestäni sirotella myös noille lepopäiville

ti lepo
ke Jalat, Vatsa
to lepo
pe selkä
la lepo
su Hartiat, Ojentajat

Olen miettinyt että muutan ohjelmani tässä joskus:

päivä 1. Jalat, Kädet, Vatsa
päivä 2. Rinta, Hartiat, Selkä

sitten 2on 1off, 2on 2off
Tuota olen seuraavaksi ajatellut kokeilla, mutta saa nähdä milloin aloitan kun ei tuo sali oikein vedä minua viikonloppuisin.

Olen myös miettinyt että muutan päivät seuraavanalaiseksi:

ma Rinta, Ojentajat, Hartiat
ke Jalat
pe Selkä, Hauis

Tässä treenijaossa pelkään eniten sitä että hartiat eivät kehity ja ne ovat jo ennestään jäljessä muita. Ja siis Body tyylillä reenaan sellainen vielä mainittakoon.

Mitäs mielipiteitä näistä?

Zone-sarja -42%
-Rookie- sanoi:

ti Jalat, Vatsa
ke lepo
to selkä
pe Hartiat, Ojentajat
la lepo
su lepo

Nykyään siis treenaan alaselkää aina selkäpäivänä ja takahartiat hartiapäivänä

ps. kirjoitetaanko hartiat <- Noin :nolo:

Mun mielestä molemmat on ihan hyviä tapoja. Kannattaa kokeilla kumpi on itelle parempi ja käyttää sitä. Muuten on kyllä hiton hyvä jako toi mitä käytät.

-Rookie- sanoi:
Olen miettinyt että muutan ohjelmani tässä joskus:

päivä 1. Jalat, Kädet, Vatsa
päivä 2. Rinta, Hartiat, Selkä

sitten 2on 1off, 2on 2off
Tuota olen seuraavaksi ajatellut kokeilla, mutta saa nähdä milloin aloitan kun ei tuo sali oikein vedä minua viikonloppuisin.

Itse tein tässä joku aika sitten vielä oikeastaan täsmälleen tälläisllä jaolla. Ihan hyvin toimi, mutta tässä pitää olla tosi vähän sarjoja muuten menee liian rankaksi. Liikkeitäkään ei kannata ihan hirveesti pistää ja niitä voi vaihdella vaikka joka joka toinen treenikerta (oikestaan suurin syy miksi vaihdoin tän ohjelman pois oli se että jalkatreeni tuntui niin pirun rankalta että ei jaksanut enää mitään käsiä hinkkaamaan kunnolla, nykysin kun on jalat omana päivänä niin annan kaikkeni, hyvä kun just ja just jaksaa tehdä pohkeet etu- ja takareiskojen jälkeen :D ). Suosittelisin että teet 2. päivällä hartiat vasta lopuksi. Selkä on kuitenkin sen verran iso lihasryhmä. Ainiin ja kannattaa ehkä vaihtaa noi päivät toisin päin niin ehtii ojentajat palautua. Jos vedät peräkkäin tossa järjestyksessä niin kipeät ojentajat voivat häiritä rintatreeniä pahasti.

Olen myös miettinyt että muutan päivät seuraavanalaiseksi:

ma Rinta, Ojentajat, Hartiat
ke Jalat
pe Selkä, Hauis

Tässä treenijaossa pelkään eniten sitä että hartiat eivät kehity ja ne ovat jo ennestään jäljessä muita. Ja siis Body tyylillä reenaan sellainen vielä mainittakoon.

Mitäs mielipiteitä näistä?

Mulla on itselläni tällä hetkellä just tää jako käytössä eli perus 3-jakoinen. Tee maanantaina ojentajat vasta lopuksi mulla ei ainakaan tulisi hartiatreenistä mitään kipeillä ojentajilla, toisin päin onnistuu. Kyllä ne hartiatkin tolla ohjelmalla kehittyy. Hyviä reenejä :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom