Nyt on tullut treenattua hieman alle vuosi 3-jakoisella ohjelmalla, ja tarkoitus olisi siirtyä 2-jakoiseen ohjelmaan, 4 kertaa viikossa harjoitellen..
Olen lukenut useita threadeja 2-jakoisista ohjelmista, joissa kaikissa suositellaan vetävät/työntävät tai ylä/alakroppa jakoa..
Kaikista suosituksista poiketen olen kuitenkin päätynyt vähän erilaiseen jakoon ja haluaisin kuulla kokeneempien mielipiteet ohjelmasta.
(Syinä erilaiseen jakoon nämä: työntävät/vetävät jakaa jalkojen harjoittelun useaan osaan.Omalla kohdalla olen kuitekin huomannut kykeneväni huomattavasti tehokkaampaan treeniin, kun harjoittelen jalat kokonaisvaltaisesti kerralla läpi.
Ylä/Alakroppa-jako ei miellytä, koska jalat ovat vahvin lihasryhmäni ja yläkropan tulokset ovat hieman jäljessä jalkojen kehityksestä.Jakamalla yläkropan kahteen osaan uskon kykeneväni tehokkaampaan harjoitteluun, koska silloin voin tehdä kyseisiä liikkeitä vielä tilassa, jolloin saa kaiken irti itsestäni)
OHJELMA:
tiistai: (rinta,ojentaja,hartiat,vatsa,epäkkäät)
Penkki tangolla: 3x10
vinopenkki käsipainoilla: 3x10
ranskalainen: 3x8-12
dipit lisäpainolla: 2x8-10
vipunostot sivuille: 2x10-12
vipunostot eteen: 2x10-12
istumaannousut lisäpäainolla: 3x12-16
olankohautukset: 3x12-16
torstai: (selkä, hauis,jalat,forkut)
ylätalja:3x8-12
kulmasoutu:3x8-12
keskitetty hauis kp:2x8-12
keskitetty hauis mutkatanko: 2x8-12
kyykky:3x10-15
reidenojennus:3x10-15
takareisi kääntö:3x10-15
pohjenousut:3x10-20
rannekäännöt myötäote:2x8-12
rannekääntö vastaote:2x8-12
perjantai: (rinta,ojentaja,hartia,vatsa,epäkkäät)
penkki käsipainoilla: 3x8-12
vinopenkki tangolla: 3x8-12
ranskalainen niskan takaa: 2x8-12
ojentajat ylätaljassa narulla: 3x8-12
pystypunnerus käsipainoilla: 3x8-12
alataljalla pystysoutu: 2x8-12
voimapyörä: 3x12-20
olankohautukset: 3x8-12
sunnuntai: (selkä,hauis,jalat,forkut)
alatalja soutu: 3x8-12
leuat myötäotteella lisäpainoilla(leveä): 2x8-10
hammerkääntö: 2x8-12
tangolla hauiskääntö: 2x8-12
etukyykky: 3x8-12
reidenojennus: 3x8-12
takareisi kääntö: 3x8-12
pohjenousut: 3x8-12
rannekääntö myötäotteella: 2x8-12
rannekääntö vastaotteella: 2x8-12
Ottaako esimerkiksi hauis ja ojentaja liikaa hittiä? Itsestä tuntuu kyllä hyvältä näillä sarjamäärillä( olen siis jo testaillut tätä ohjelmaa), lihakset tuntuvat palautuneilta seuraavassa treenissä lähes poikkeuksetta ja Progressiota on tullut( näin vähänaikaa harjoitelleelle kyllä väistämätöntä)
Tärkeintä olisi säilyttää hyvä kehitys ja jos mahdollista, vielä nopeuttaa sitä..
Kertokaa mielipiteitä ja neuvokaa jos olen menossa pahasti vikasuuntaan.(vittuillakkin saat, jos se saa sinut tuntemaan itsesi miehiseksi)
Kaikki mielipiteet ja neuvot tervetulleita( kaikkia ei tosin noteerata) :D
Olen lukenut useita threadeja 2-jakoisista ohjelmista, joissa kaikissa suositellaan vetävät/työntävät tai ylä/alakroppa jakoa..
Kaikista suosituksista poiketen olen kuitenkin päätynyt vähän erilaiseen jakoon ja haluaisin kuulla kokeneempien mielipiteet ohjelmasta.
(Syinä erilaiseen jakoon nämä: työntävät/vetävät jakaa jalkojen harjoittelun useaan osaan.Omalla kohdalla olen kuitekin huomannut kykeneväni huomattavasti tehokkaampaan treeniin, kun harjoittelen jalat kokonaisvaltaisesti kerralla läpi.
Ylä/Alakroppa-jako ei miellytä, koska jalat ovat vahvin lihasryhmäni ja yläkropan tulokset ovat hieman jäljessä jalkojen kehityksestä.Jakamalla yläkropan kahteen osaan uskon kykeneväni tehokkaampaan harjoitteluun, koska silloin voin tehdä kyseisiä liikkeitä vielä tilassa, jolloin saa kaiken irti itsestäni)
OHJELMA:
tiistai: (rinta,ojentaja,hartiat,vatsa,epäkkäät)
Penkki tangolla: 3x10
vinopenkki käsipainoilla: 3x10
ranskalainen: 3x8-12
dipit lisäpainolla: 2x8-10
vipunostot sivuille: 2x10-12
vipunostot eteen: 2x10-12
istumaannousut lisäpäainolla: 3x12-16
olankohautukset: 3x12-16
torstai: (selkä, hauis,jalat,forkut)
ylätalja:3x8-12
kulmasoutu:3x8-12
keskitetty hauis kp:2x8-12
keskitetty hauis mutkatanko: 2x8-12
kyykky:3x10-15
reidenojennus:3x10-15
takareisi kääntö:3x10-15
pohjenousut:3x10-20
rannekäännöt myötäote:2x8-12
rannekääntö vastaote:2x8-12
perjantai: (rinta,ojentaja,hartia,vatsa,epäkkäät)
penkki käsipainoilla: 3x8-12
vinopenkki tangolla: 3x8-12
ranskalainen niskan takaa: 2x8-12
ojentajat ylätaljassa narulla: 3x8-12
pystypunnerus käsipainoilla: 3x8-12
alataljalla pystysoutu: 2x8-12
voimapyörä: 3x12-20
olankohautukset: 3x8-12
sunnuntai: (selkä,hauis,jalat,forkut)
alatalja soutu: 3x8-12
leuat myötäotteella lisäpainoilla(leveä): 2x8-10
hammerkääntö: 2x8-12
tangolla hauiskääntö: 2x8-12
etukyykky: 3x8-12
reidenojennus: 3x8-12
takareisi kääntö: 3x8-12
pohjenousut: 3x8-12
rannekääntö myötäotteella: 2x8-12
rannekääntö vastaotteella: 2x8-12
Ottaako esimerkiksi hauis ja ojentaja liikaa hittiä? Itsestä tuntuu kyllä hyvältä näillä sarjamäärillä( olen siis jo testaillut tätä ohjelmaa), lihakset tuntuvat palautuneilta seuraavassa treenissä lähes poikkeuksetta ja Progressiota on tullut( näin vähänaikaa harjoitelleelle kyllä väistämätöntä)
Tärkeintä olisi säilyttää hyvä kehitys ja jos mahdollista, vielä nopeuttaa sitä..
Kertokaa mielipiteitä ja neuvokaa jos olen menossa pahasti vikasuuntaan.(vittuillakkin saat, jos se saa sinut tuntemaan itsesi miehiseksi)
Kaikki mielipiteet ja neuvot tervetulleita( kaikkia ei tosin noteerata) :D