Mielipiteitä naiskuvasta mediassa

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
~Ayla~ sanoi:
Ollaan kanssa usein naurettu mieheni kanssa Cosmon seksivinkeille, mutta pakko myös myöntää että ollaan kyllä joskus joitakin kokeiltu, ja ovat jääneet kyllä käyttöön... Jos ei kaikkeen suhtautuisi niin vakavasti ja lähtisi rohkeasti mukaan, vaikka kokeilemaan sitä hullua "kuohuviiniä kiveksiin"-juttua, tai ihan vaikka sitä keltaista luomiväriä, saattaisi tämäkin maailma olla paljon valoisampi paikka. Ehkä se keltainen luomiväri ei sovikaan täydellisesti, mutta miten sen voi tietää ellei kokeile. :thumbs:

No jostain syystä mie tiiän kokeilemattakin että se keltainen ei korosta vihreiden silmieni sävyä sillä tavalla kuin minä haluan. :lol2:

Ja itse mieluummin valostutan maailmaa hymyilemällä ja olemalla ihmisille ystävällinen ja auttavainen. :haart: Vaikka voishan se ihmisiä naurattaa jos mie tekisin itsestäni pellen, oot ihan oikeassa... :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Faidra sanoi:
:lol2: (toi lausahdus kuulosti todella koomiselta kun mielikuvitus alkoi laukkaamaan)

Heheh, kieltämättä se taisi olla hieman hassusti muotoiltu :D

Faidra sanoi:
edit: Muistatteko muuten, miten itse jumppasitte joskus 16-vuotiaana? Harva varmaan nosteli kovin isoja rautoja ja useimmalla taisi olla tarkoituksena kiinteytyä. Tuollaisia suurin osa niistä toimittajistakin varmaan on jotka noita Cosmon yms. liikuntavinkkejä kirjoittavat. Niihin lehtiin ei tasan varmasti tule opastusta siitä, että kannattaa tehdä kyykkyä ja penkkiä isoilla raudoilla. Sellaiselle naistenlehdelle ei varmasti vaan Suomen kokoisessa maassa ole lukijakuntaa.

Tämä on kyllä yhtäältä ihan totta. Mutta se, mikä minua noissa paaaaaljon-toistoa-ilman-painoja-ettei-lihakset-vaan kasva - treeniohjeissa eniten ärsyttää, on se, että ihan suoraan sanottuna ne ovat valheellisia. Ts. ne vain eivät toimi, kuten eivät myöskään ne näiden samojen lehtien suosittelemat salaatti-rasvaton jogurtti-greipinpuolikas -dieetit. Ja kun nämä ovat monelle ne ainoat dieetti/liikuntaohjeet, niin eipä hyvä heilu :(

Itse tilasin monta vuotta Trendiä, mutta lopulta siinäkin rupesivat samat jutut kiertämään. Kyllä mä tykkään välillä ihan ehdasta hömpästä - saan kyllä työni puolesta lukea tieteellisiä artikkeleita enemmän kuin tarpeeksi. Eniten haluaisin lukea sellaista lehteä, jossa olisi sekä treeni-, ruoka- , että myös (jonkun verran) hömppäjuttuja. Ehkä joku Kauneus&Terveys-(ulkomaiset)fitnesslehdet-Trendi -sekoitus. Cosmoissa lähinnä naurattaa ne lehdestä toiseen samat seksivinkit, jotka on välillä tosiaan tuota skumppa-tasoa ja välillä taas "usko itseesi"-tasoa.

Enpäs sitten vastannut alkuperäiseen kysymykseen ollenkaan...:nolo:

Gillyanne sanoi:
Tämä on kyllä yhtäältä ihan totta. Mutta se, mikä minua noissa paaaaaljon-toistoa-ilman-painoja-ettei-lihakset-vaan kasva - treeniohjeissa eniten ärsyttää, on se, että ihan suoraan sanottuna ne ovat valheellisia. Ts. ne vain eivät toimi, kuten eivät myöskään ne näiden samojen lehtien suosittelemat salaatti-rasvaton jogurtti-greipinpuolikas -dieetit. Ja kun nämä ovat monelle ne ainoat dieetti/liikuntaohjeet, niin eipä hyvä heilu :(

Mutta Gilly-darling, jos ne dieetti- ja reenivinkit sekä miehenmetsästysvinkit toimisivat, niin kuka ostaisi enää Cosmoa? Kun ne toimivat vähän (paino laskee kilon ja kaksi tulee takaisin, saa poikaystävän kuukaudeksi), niin asiakaskunta pysyy melko tyytyväisenä mutta ostaa aina uuden numeron muuttuakseen lähemmäs sitä "cosmotyttöä" mikä on tietysti tila, joka on mahdoton saavuttaa mutta sitä voi päästä kyllä melkein lähelle jos kovasti yrittää. :D

Zone-sarja -42%
Naiskuva mediassa.
Ensimmäisenä tulee mieleen ulkonäön korostaminen, kauneus on naisen tärkein ominaisuus. Mutta se mikä koetaan kauniiksi on laajentunut valtavasti. Vuonna 2005 voidaan sanoa vaaleaa, tummaa, pitkää, lyhyttä, hoikkaa, lihaksikasta, nuorta, vanhaa, kauniiksi. Parempaan suuntaan ollaan menossa.

Faidra sanoi:
Onpas ristiriitaisia ajatuksia päässä. Onko täällä todellakin joka ikinen mimmi sitä mieltä, että "karvojenajelu on ajanhukkaa", "ei kiinnosta lukea niitä meikkivinkkejä", "oksettavan näköisiä nuo mallimiehet, rumempia saa hakea!". Jo on negatiivista porukkaa. Jos nämä lehdet ärsyttää, miksette lue vaikka Eevaa ja Me Naisia, tai esim. Uusi Nainen -lehteä, jossa ei tasan varmasti ole yhtäkään laihaa mallityttöä?

Musta on hauska lukea esim. Cosmoa, vaikka siinä onkin paljon turhaa hömppää. Entä sitten? Usein kirjoitustyyli jne. siinä ärsyttää, mutta ei se silti tarkoita ettenkö joskus saata sitä ostaa vaikka junamatkalle tai lueskella salilla aerobista tehdessä. Itse en ainakaan jaksaisi lueskella naistenlehtiä, joissa vouhotettaisiin pää punaisena maailmanrauhasta, Irakin tilanteesta tai maaseudun tulevaisuudesta emäntien näkökannalta. Eikö naisellisuuden yksi puoli juuri ole tämä mitä naistenlehdet edustavat: pieni turhamaisuus, kivoista asioista haaveilu ja vaikka itsensä hyvänä pitäminen (oli se sitten shoppailemalla, leipomalla suklaamuffinsseja, laihduttamalla 5kg tai koittamalla uutta hiustyyliä...). Minusta näitä lehtiä ei pitäisi ottaa liian tosissaan. Toki nuoremmat tytöt voivat senkin tehdä ja yrittää epätoivoisesti näyttää samalta kuin Cosmon kansikuvatyttö...

Toki vakavillekin asioille (kuten nuo tuolla edellisen kappaleen alussa mainitsemani) on paikkansa, mutta mielestäni Cosmot sun muut se ei ole. Mitä vikaa on siinä, että nainen on kujeileva, vähän höpsökin, tekee jotain miellyttääkseen poikaystäväänsä, ostaa kivan kynsilakan varpaankynsiä varten, pyrkii urallaan korkealle... kysyn vaan? Millaisia meidän pitäisi olla? Entä sitten, jos joku tulee siitä hetkellisesti onnellisemmaksi jos ostaa kivan käsilaukun. Ei se sulje pois sitä, etteikö hän voisi olla onnellinen myös ilman sitä.

Todennäköisesti noiden miesmallienkin kohdalla sellaisen vinkkaillessa mimmeille baarissa moni ajattelisi jo päässään "panisin". ;) Vaikka se nyt ei olisikaan juuri se satakiloinen mörökölli, josta jokainen punttimimmi haaveilee.

Hassua kans että kaikki tuntuu tietävän Cosmot ja muut vaikka kaikki on sitä viimeksi lukeneet "joskus vuonna yks ja kaks". Tai ehkäpä se tosiaan on niin ... ja mä olen palstan ainoa hupsu, kevytkenkäinen nainen joka lukee Cosmoa.. :jahas:

PS. En mielestäni ole vajaa yläkerrasta, vaikka tykkäänkin lukea huvin vuoksi jotain vähemmän älyllisesti haastavaa kuin esim. Dostojevski on. :D
Myönnän avoimesti olevani silloin tällöin ( tai joka päivä) turhamainen, pinnallinen ja kovin riippuvainen uusista korkokengistäni, mutta Cosmosta ei ole minulle viihteeksi. Luen kyllä Harlekiini-eepoksia ilokseni ja huvikseni, mutta Cosmossa ei ole edes sitä huumoria, mitä näissä kirjoissa...Cosmo on stereotyyppinen ja kliseinen, eikä mielestäni suinkaan anna naiselle oikeutta iloita itsestään.

Latest posts

Back
Ylös Bottom