Mielipiteitä naiskuvasta mediassa

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
lewe sanoi:
Kenen mielestä sellainen laiha, karvaton ja nätti POIKA on oikeasti muka seksikäs?!? Ei ainakaan kolmekymppisen naisen mielestä... Tai itse en ainakaan koskaan ole nähnyt ainuttakaan hyvännäköistä miestä ainoassakaan naistenlehdessä.
.
Tää on NIIN totta! Kyllä kai MIEHEN pitäisi olla miehen näköinen ja KOKOINEN?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Inkeri sanoi:
Tää on NIIN totta! Kyllä kai MIEHEN pitäisi olla miehen näköinen ja KOKOINEN?
Eikös tää hieman sodi tuota vastaan:
Go-Diva sanoi:
Kaikki on erilaisia, kaikilla oma mielipide ja kukaan ei ota mallia mistään vaan elää omaa elämäänsä niinkuin itse parhaalta tuntuu ja kaiken minkä tekee, tekee juuri siksi, että on sellainen yksilöllinen ihminen, josta tuntuu just se parhaalta?
Kyllähän itselläkin tietty jonkinlainen miesihanne on (juuei meikäläiseenkään kolahda ne "söpöt pojat"), mutta mielestäni niin kauan kun me naiset huudellaan kovaan ääneen millainen miehen pitää olla, niin on turha napista niistä naisiin kohdistuvistakaan vaatimuksista ja stereotypioista :piis:

Emmah sanoi:
Eikös tää hieman sodi tuota vastaan:
Kyllähän itselläkin tietty jonkinlainen miesihanne on (juuei meikäläiseenkään kolahda ne "söpöt pojat"), mutta mielestäni niin kauan kun me naiset huudellaan kovaan ääneen millainen miehen pitää olla, niin on turha napista niistä naisiin kohdistuvistakaan vaatimuksista ja stereotypioista :piis:
Ehkä tää nyt kertoo siitä, että vaikka Go-Divan siteeraus teoriassa kuulostaa hyvälle niin käytännössä munkin päässäni on tilaa näköjään vaan tietynlaisille ihanteille ja vaatimuksille (koskien molempia sukupuolia).

Zone-sarja -42%
Onpas ristiriitaisia ajatuksia päässä. Onko täällä todellakin joka ikinen mimmi sitä mieltä, että "karvojenajelu on ajanhukkaa", "ei kiinnosta lukea niitä meikkivinkkejä", "oksettavan näköisiä nuo mallimiehet, rumempia saa hakea!". Jo on negatiivista porukkaa. Jos nämä lehdet ärsyttää, miksette lue vaikka Eevaa ja Me Naisia, tai esim. Uusi Nainen -lehteä, jossa ei tasan varmasti ole yhtäkään laihaa mallityttöä?

Musta on hauska lukea esim. Cosmoa, vaikka siinä onkin paljon turhaa hömppää. Entä sitten? Usein kirjoitustyyli jne. siinä ärsyttää, mutta ei se silti tarkoita ettenkö joskus saata sitä ostaa vaikka junamatkalle tai lueskella salilla aerobista tehdessä. Itse en ainakaan jaksaisi lueskella naistenlehtiä, joissa vouhotettaisiin pää punaisena maailmanrauhasta, Irakin tilanteesta tai maaseudun tulevaisuudesta emäntien näkökannalta. Eikö naisellisuuden yksi puoli juuri ole tämä mitä naistenlehdet edustavat: pieni turhamaisuus, kivoista asioista haaveilu ja vaikka itsensä hyvänä pitäminen (oli se sitten shoppailemalla, leipomalla suklaamuffinsseja, laihduttamalla 5kg tai koittamalla uutta hiustyyliä...). Minusta näitä lehtiä ei pitäisi ottaa liian tosissaan. Toki nuoremmat tytöt voivat senkin tehdä ja yrittää epätoivoisesti näyttää samalta kuin Cosmon kansikuvatyttö...

Toki vakavillekin asioille (kuten nuo tuolla edellisen kappaleen alussa mainitsemani) on paikkansa, mutta mielestäni Cosmot sun muut se ei ole. Mitä vikaa on siinä, että nainen on kujeileva, vähän höpsökin, tekee jotain miellyttääkseen poikaystäväänsä, ostaa kivan kynsilakan varpaankynsiä varten, pyrkii urallaan korkealle... kysyn vaan? Millaisia meidän pitäisi olla? Entä sitten, jos joku tulee siitä hetkellisesti onnellisemmaksi jos ostaa kivan käsilaukun. Ei se sulje pois sitä, etteikö hän voisi olla onnellinen myös ilman sitä.

Todennäköisesti noiden miesmallienkin kohdalla sellaisen vinkkaillessa mimmeille baarissa moni ajattelisi jo päässään "panisin". ;) Vaikka se nyt ei olisikaan juuri se satakiloinen mörökölli, josta jokainen punttimimmi haaveilee.

Hassua kans että kaikki tuntuu tietävän Cosmot ja muut vaikka kaikki on sitä viimeksi lukeneet "joskus vuonna yks ja kaks". Tai ehkäpä se tosiaan on niin ... ja mä olen palstan ainoa hupsu, kevytkenkäinen nainen joka lukee Cosmoa.. :jahas:

PS. En mielestäni ole vajaa yläkerrasta, vaikka tykkäänkin lukea huvin vuoksi jotain vähemmän älyllisesti haastavaa kuin esim. Dostojevski on. :D

Faidra sanoi:
Tai ehkäpä se tosiaan on niin ... ja mä olen palstan ainoa hupsu, kevytkenkäinen nainen joka lukee Cosmoa.. :jahas:

PS. En mielestäni ole vajaa yläkerrasta, vaikka tykkäänkin lukea huvin vuoksi jotain vähemmän älyllisesti haastavaa kuin esim. Dostojevski on. :D

Et tosiaan Faidra ole ainut! Mä olen vähintään ihan yhtä hupsu, kevytkenkäinen ja ties mitä :) Kampaajalla selaan seiskat, Cosmot ja Trendit, on niissä "asiaakin". Ja tää nyt ei ehkä liity tähän, mutta kertoo jotain mut henkisestä iästä, että tilaan myös Aku Ankkaa :D

Samoin ite luen vaikka mitä.. Vaikka kritiikkiä antaakin, niin onhan ko. lehdissä jotain juttuja , jotka on ihan viihdyttäviä. Ja luen meikkijuttuja ja muuta "hömppää" eikä se edes ole hömppää omasta mielestä :)
Mutta kun kysyttiin naiskuvasta mediassa niin aloin miettimään, että onko kauheesti yhteistä omalla naiskuvalla ja näiden lehtien antamalla naiskuvalla.
Kai nyt jotain yhteistäkin on.

Itse mietin, kun aiemmin vastasin tähän, juurikin tuota naisten fyysisyyttä ja suoraan sanoen voimattomuutta , joka esim. näiden lehtien kuvista huokuu. Myös kaikki miljoona jumppaosiota ja ohjeet, jotka -anteeksi vaan- ovat tehokkuudeltaan epäilyttäviä, ovat mielestäni vähintäänkin kummallisia.
Tämä naiskuva, jossa nainen näytetään mahdollisimman avuttomana ja naisten treeni "räpeltämisenä ja kotijumppana" poikkeaa aika paljon omastani. Koska kuitenkin suuri yleisö ajattelee toisin, niin lehtikuvat ja jutut ymmärtää hyvinkin.

Lisäisin myös omalta kohdalta, että olen tällä hetkellä jopa Cosmon tilaajana, joten onhan niitä ihan kiva lueskella...löydän jopa itsestäni hieman pinnallisia puolia, eli pintamuoti ja meikit ym. kiinnostaa...kommentoin vain sitä naiskuvaa, mitä ko. lehdet antavat;)

Jos katsellaan ihan yleiseltä kantilta niin aika monipuolisen kuvan naisesta nuo lehdet antaa. Cosmo ja Regina keskittyy pinnalliseen ja turhamaiseen puoleen, Trendissä löytyy jo hieman syvällisempiäkin asioita, MeNaiset, Anna yms. kertoo sitten jo lähes koko naiseuden kirjosta, ollen tosin suunnattu enemmän hieman vanhemmalle väestöllä suunnattua.
Itse en allekirjoita sitä, että lehdistö (en käytä sanaa media, koska kyse on vaan lehdistöstä tässä…) vaikuttaisi naisten itsetuntoon niin paljon, etteivät he hyväksyisi itseään muuten kuin laihana supermallin näköisenä. Kyllä ne ongelmat jostain muualta alunperin sikiävät, esim. lapsuudesta (äiti ja äiti-lapsi –suhde), lehdistö sitten vaan ajaa asiaa eteenpäin.
Eri lehtien asiasisältökin on niin erilaista lehdestä riippuen, että on hankala alkaa yleistämään, mutta jos nyt Cosmosta ja Trendistä vaikka puhutaan, niin onhan Trendissä enemmän ”asiaa”. Trendistä voi lukea vaikkapa afrikkalaisista naisista ja heidän elämäntarinoistaan, kun taas Cosmosta voi lukea parisuhteen piristysvinkkejä tai julkkisten toilailuista. Meikkivinkkejä taitaa löytyä molemmista. Siltikään en sanoisi, että Cosmo antaa naisesta sellaisen ja tällaisen kuvan, se lehti nyt vaan sattuu keskittymään tuollaisiin asioihin. Se esittää sen yhden puolen naiseudesta. Sieltä voi sitten jokainen poimia itselleen sopivat jutut, esim. itse luen kaikki ihmisuhdehömpät, mutta laihdutus-, meikki- ja hiustenlaittojutut kyllä ohitan vilkaisulla ja vasta äärimmäisen tylsistymisen iskiessä saatan niihin paremmin paneutua, mikäli ei ole esim. Aku Ankkaa tarjolla.
SinäMinää olen lukenut n. 7-vuotiaasta, Reginaa 12-vuotiaasta, Cosmoa ja Trendiä n. 16-vuotiaasta. Nykyisin luen Cosmoa ja Trendiä, anopin luona selailen myös Kodin Kuvalehteä ja Hyvä Terveys-lehteä.

Faidra sanoi:
.. Eikö naisellisuuden yksi puoli juuri ole tämä mitä naistenlehdet edustavat: pieni turhamaisuus, kivoista asioista haaveilu ja vaikka itsensä hyvänä pitäminen (oli se sitten shoppailemalla, leipomalla suklaamuffinsseja, laihduttamalla 5kg tai koittamalla uutta hiustyyliä...). Minusta näitä lehtiä ei pitäisi ottaa liian tosissaan. Toki nuoremmat tytöt voivat senkin tehdä ja yrittää epätoivoisesti näyttää samalta kuin Cosmon kansikuvatyttö...

Toki vakavillekin asioille (kuten nuo tuolla edellisen kappaleen alussa mainitsemani) on paikkansa, mutta mielestäni Cosmot sun muut se ei ole. Mitä vikaa on siinä, että nainen on kujeileva, vähän höpsökin, tekee jotain miellyttääkseen poikaystäväänsä, ostaa kivan kynsilakan varpaankynsiä varten, pyrkii urallaan korkealle... kysyn vaan? Millaisia meidän pitäisi olla? Entä sitten, jos joku tulee siitä hetkellisesti onnellisemmaksi jos ostaa kivan käsilaukun. Ei se sulje pois sitä, etteikö hän voisi olla onnellinen myös ilman sitä.

Sinulla on, Faidra, siinä mielessä pointtia, että aina ei tosiaankaan tarvitse olla niin kamalan vakava, kulturelli ja korkealentoinen (kukin toki tyylillään tässäkin kohtaa), vaan kyllä välillä saa nauttia siitä hömpästäkin, mikäli sellainen kiinnostaa. Itsekin ostan joskus Trendiä ja Cosmoa, lähinnä pitkien matkojen ajanvietteeksi tms. ja kyllä niissä ihan viihdyttäviä juttujakin on (joskin tämä mimmi kyllä jättää ne meikki- ja muotivinkit lukematta, kun en niistä mitään ymmärrä kuitenkaan :D).

Mutta... (tämä ei Faidra ole enää sinulle suunnattua, vaan yleistä pohdintaa aiheesta) Jos se miellyttämisenhalu tai shoppailulla/ylipäätään rahan kuluttamisella nautinnon/onnellisuudenhalu menee liian pitkälle, ei kohta ole enää kellään kivaa. Enkä nyt tietenkään väitä, että hömppälehdet olisivat yksin vastuussa monen naisen ylikasvaneesta miellyttämisenhalusta tai shoppaholistien luottokorttikierteestä, mutta väitän, että kyllä nuo lehdet tuonsuuntaista naiskuvaa aika voimakkaasti ruokkivat ja ylläpitävät.

Bottom line: pinnallisuus ja hömppä voi olla hyvä renki (joskin ilmankin pärjää), mutta isäntänä se on todella syvältä ja poikittain.

Joo, siis itsekin luen Trendiä (tilaan ihan kotiin asti, koska se on mielestäni noista paras lehti). Cosmo toistaa itseään: Olen sitäkin joskus tilannut, ja joka toisessa lehdessä oli samat jutut eri nimellä. Nykyään sitä tulee selattua pari kertaa vuodessa, jos se sattuu esim. jollakin kaverilla esillä olemaan. Eipä ole jutut miksikään muuttuneet, vaan sama kierrätys jatkuu.
Trendissäkin on toki noita laihdutus- ym vinkkejä, mutta se käsittelee naiskuvaakin paljon humoristisemmin (joku jo tästä mainitsikin aiemmin).
Meikkivinkkejä luen mielelläni, ja karvojen ajelu ei ole ajanhukkaa. Shoppailen myös mielelläni (tai shoppaisin, jos aikaa olisi).

Edelleen olen silti sitä mieltä, että ne Cosmon miehet ovat kamalia. :urjo:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Cosmoa olen lueskellut salilla, kavereilla, parturissa jne (pari omaakin :D ) ja sellainen kuva on jäänyt, että jos alkaisi elää kuten cosmo neuvoo, tuloksena olisi aikamoinen hepsankeikka... Ns. cosmogirl ei ole sitä naissyyppiä, jota itse ihailen. Vähän turhan pinnallinen ja elää miehiä varten. Samoin tosiaan ne kuntoiluvinkit on usein aika heppoisia. Kaikkien ei tarvi mun mielestä treenata kovaa, mutta onhan ne vinkit siellä aika huijausta... Mutta jos naisen pitää olla hieman avuton niin...

En usko, että oman ikäsille tai vanhemmille naisille aiheutuu mitään traumoja cosmon yms naiskuvasta, mutta huonompi homma voi olla jos niitä joku varhaisteini lukee ja alkaa ottaa sieltä mallia elämälleen (liian orjallisesti! Tokihan itsekin meikkivinkit yms luen :D )

Vaikutus miehiin? Toivottavasti miehet ei kuvittele, että naisen kuuluu olla sellainen kuin nämä cosmogirlit! Miehen ilahduttaminen, shoppailu ja meikkaus yms tälläytyminen omasta tahdosta on ihan hyväkin juttu, mutta jos sen kaiken tekee siksi kun cosmo käskee ja mies sitä odottaa niin voi nyyh :itku:

Vanhemmille naisille suunnatuissa lehdissä on enemmän ns. normaalimpaa naiskuvaa. Niitä lehtiä luen aika harvoin (parturissa...), joten tarkempaa esimerkkiä on nyt vaikea heittää. Omaa mielenrauhaani ei lehtien naiskuva niin kovin paljon hetkauta, mutta nuoremmilla se voi aiheuttaa kyllä paineita.

Gillyanne sanoi:
Bottom line: pinnallisuus ja hömppä voi olla hyvä renki (joskin ilmankin pärjää), mutta isäntänä se on todella syvältä ja poikittain.
:lol2: (toi lausahdus kuulosti todella koomiselta kun mielikuvitus alkoi laukkaamaan)

Hyvä Gilly! Nyt ollaan oikein asian ytimessä. Just tätä minäkin ajoin takaa. Mielestäni naisessa sellainen vähän höppänä puoli ei ole pahasta, kunhan se ei vie koko naista mennessään. Mulla on itselläni tuttuja, jotka eivät oikein enää erota normaalielämää tästä cosmo-elämästä. Mun mielestä siinä vaiheessa alkaa olla ongelmia, kun se kevytkenkäisyys paistaa niin läpi, että sen huomaa ihmistä tuntematonkin ensimmäisellä juttelukerralla. Jos ei muuta puhuttavaa ole kuin se, monellako sadalla tällä viikolla shoppaili Stockalla tai kuinka kalliin kassin osti puudelilleen, niin ehkä se isäntä alkaa olla liian syvällä poikittain. :D

Noista lehdistä. Oletteko lukeneet Me Naisia? Mun mielestä se on ihan erilainen kuin esim. Anna ja Eeva (sillä vaan tuli mieleen, kun se mainittiin aikuisten naisten lehtenä). Siis jopa tällaiselle reilun parinkympin ikäiselle. Mulle tulee se kotiin ja nytkin täällä rapakon takana asustaessa mulla on oikeasti sitä lehteä ikävä. Se kun parantaa joka torstain... Pulla saa aina katsoa ihmeissään ku eukko kikattaa yksinään jossain sohvannurkassa eikä liikahda siitä ennenku lehti on vähintään selattu läpi ja parhaat palat luettu. Joskus vuosia sitten Me Naiset oli mulle vielä liian aikuismainen, mutta nykyään tykkään siitä. Ja se lehti ei sitten todellakaan aja tuota Cosmotyttö-kuvaa, vaan kertoo ihan oikeista naisista. Toki mallit on hoikkia, mutta so what? Todennäköisesti kaikki sen ikäiset, jotka tuota lehteä lukevat, älyävät ettei jokaisen tarvitse yrittää näyttää supermallilta. Niin joo, ja tuon lehden toimituksessa tosiaan kuunnellaan mitä naiset haluaa lukea. Siksi se paraneekin koko ajan, ainakin minusta. :)

edit: Muistatteko muuten, miten itse jumppasitte joskus 16-vuotiaana? Harva varmaan nosteli kovin isoja rautoja ja useimmalla taisi olla tarkoituksena kiinteytyä. Tuollaisia suurin osa niistä toimittajistakin varmaan on jotka noita Cosmon yms. liikuntavinkkejä kirjoittavat. Niihin lehtiin ei tasan varmasti tule opastusta siitä, että kannattaa tehdä kyykkyä ja penkkiä isoilla raudoilla. Sellaiselle naistenlehdelle ei varmasti vaan Suomen kokoisessa maassa ole lukijakuntaa. Oxygen mielestäni ajaa tämän asian ihan mukavasti - se on naisille suunnattu, fitness-elämäntapaa tukeva ja naisia punttaamiseen tsemppaava lehti. Ja sen lehden naiskuva on kaikkea muuta kuin heikko, pelkästään miestä miellyttävä ja shoppaileva tyhjäpää.

Angelica-82 sanoi:
Miehen ilahduttaminen, shoppailu ja meikkaus yms tälläytyminen omasta tahdosta on ihan hyväkin juttu, mutta jos sen kaiken tekee siksi kun cosmo käskee ja mies sitä odottaa niin voi nyyh :itku:
Tähän lisäisin vielä, että silloin tällöin sopivina annoksina nuo edellä mainitut jutut on kivoja ja piristäviä, mutta jos ne alkavat olla elämän tärkein asia (minkä kuvan noista lehdistä helposti saa), niin sitten todellakin :itku: . Näitä tyyppejä taitaa kuitenkin onneksi olla aika vähän(?).

Faidra sanoi:
Mun mielestä siinä vaiheessa alkaa olla ongelmia, kun se kevytkenkäisyys paistaa niin läpi, että sen huomaa ihmistä tuntematonkin ensimmäisellä juttelukerralla. Jos ei muuta puhuttavaa ole kuin se, monellako sadalla tällä viikolla shoppaili Stockalla tai kuinka kalliin kassin osti puudelilleen, niin ehkä se isäntä alkaa olla liian syvällä poikittain.
Luulisin, että ihan vaan lehtiä lukemalla ei tällaisia tapauksia synny, vaan "ongelma" on jo vähän syvemmällä. :rolleyes:

Ehdottomasti samaa mieltä kanssasi Faidra, Me naiset on erittäin hyvä julkaisu, jossa sopivassa suhteessa kaikkea, niin meikkiasiaa kuin tärkeämpiäkin aiheita. Ei hömppää liikaa, mutta sopivassa suhteessa kuitenkin ja hyviä henkilökuvia, kokonaisuutena:thumbs: Toinen lehti, jota voin lämpimästi suositella kaikille on Image, vaikka se tosin onkin taas tyystin toisenlainen julkaisu, mutta ainut lehti, josta suurinpiirtein jokainen juttu on kiinnostava, eikä sivuja tarvitse pläräillä jatkuvasti ohi.

Sori, meni vähän off topic.

Vähän ihmettelin... että eikö se "hepsankeikkamaisuus" tule meiltä naisilta vähän kuin luonnostaan?!? ;) Siis joillain vahvemmin ja joillain sitten vähän piilevämmin... Tarvitaanko "hepsankeikkamaisuuteen" ja naisellisuuteen cosmoa tai vastaavaa naistenlehteä? Itse ainakin osaan käydä ostamassa pinkin kynsilakan ilman että eka täytyy lukea cosmo tai trendi tai muu naistenlehti. Osaan myös kujeilla ja yllättää mieheni ilman että luen ensin lehdestä toimintasuunnitelman. Ja muotiakaan en kummemmin seuraile, sellaisen hameen ostan mikä mun pyllylle ja säärille näyttää kivalta ja sellaisen käsilaukun mikä näyttää itsestäni nätiltä. Meikkisävyissä kysäisen neuvoa ammattilaiselta, vaikka jossain lehdessä kuinka hehkutettaisiin että keltainen luomiväri on "kuuminta hottii" niin ei se välttis mun naamalla hyvältä näytä... :rolleyes:

Ja niistä pitkistä matkoista... Mie kun tykkään virkata ja neuloa, kotona tulee niin harvoin istuttua paikoillaan (muuten kuin tietsikan äärellä, heh) niin junamatkat on aivan loistavia tilaisuuksia puuhailla ton mun mummoharrastuksen parissa. :lol2: Ehkä mie sitten oon vähän varhaismummo kun en välitä lukea muiden kotkotusvillityksistä vaan minulle riittää omat kotkotukseni!!! Antakkee armoo... :) Meitä immeisiä kun on moneen junaan. :)

lewe sanoi:
Vähän ihmettelin... että eikö se "hepsankeikkamaisuus" tule meiltä naisilta vähän kuin luonnostaan?!? ;)

Tietyssä määrin kyllä. Mutta itse en ainakaan tarkoittanut että naisellisten asioiden ja piirteiden vaalimisessa sinänsä olisi mitään pahaa. Mutta jos tekee orjallisesti kaiken mitä cosmossa käsketään niin tulos on mielestäni aikamoinen...

lewe sanoi:
Tarvitaanko "hepsankeikkamaisuuteen" ja naisellisuuteen cosmoa tai vastaavaa naistenlehteä? Itse ainakin osaan käydä ostamassa pinkin kynsilakan ilman että eka täytyy lukea cosmo tai trendi tai muu naistenlehti. Osaan myös kujeilla ja yllättää mieheni ilman että luen ensin lehdestä toimintasuunnitelman.

Ei tarvita naisellisuuteen mitään lehteä. Parempi ehkä niin, että jokainen miettiikin pääosin itse, mikä itselle sopii ja mikä tuntuu/näyttää kivalta. Mutta valitettavasti teineissä näkee liian paljon näitä, jotka ovat suoria kopioita cosmopolitan lehden sivuilta. Ongelma (voiko sitä nyt ongelmaksi edes sanoa...) ei ole se, että ottaa vinkkejä ja miettii niitä omalle kohdalleen, vaan se että heittää ne omat ajatukset pois ja kopioi kaiken suoraan ja orjallisesti, kuten monet teini-ikäiset tekee.

lewe sanoi:
Ja muotiakaan en kummemmin seuraile, sellaisen hameen ostan mikä mun pyllylle ja säärille näyttää kivalta ja sellaisen käsilaukun mikä näyttää itsestäni nätiltä. Meikkisävyissä kysäisen neuvoa ammattilaiselta, vaikka jossain lehdessä kuinka hehkutettaisiin että keltainen luomiväri on "kuuminta hottii" niin ei se välttis mun naamalla hyvältä näytä... :rolleyes:

Hyvä! Mutta kaikki kun ei tee näin vaan kuten yllä mainitsin, monelle joku lehti ( kuten vaikka se cosmo) on se ainoa suunnannäyttäjä ja ne omat mielipiteet hukkuu cosmon mielipiteiden taakse. Aiemmassa postissani kirjotinkin, että tämä ei aiheuta ongelmia kai päälle parikymppisille, mutta varhaisteineillä kun ei aina ole mitään muuta fiksua "esikuvaa" eikä ymmärrystä kyseenalaistaa kaikkea mitä lehdissä lukee.

Angelica-82 sanoi:
Samoin tosiaan ne kuntoiluvinkit on usein aika heppoisia. Kaikkien ei tarvi mun mielestä treenata kovaa, mutta onhan ne vinkit siellä aika huijausta...

Siis Cosmon reenivinkit ovat parasta huumoria! "Tee kolmea eri vatsaliikettä 3x10 kolmesti viikossa ja saat tuloksia kuukaudessa". Eikä tarvitse puuttua ruokavalioon eikä muuhun liikuntaan. :D

Oma ja mieheni suosikki Cosmon vinkeistä on, että kun nuolet kumppanisi kivespusseja, ota samalla suuhun samppanjaa, se tuntuu miehestä kivan poreilevalta. Emme ole siis kokeilleet, nauraneet vain ajatukselle :) Ei mielestäni kuulosta kovin käytännönläheiseltä vinkiltä. Ehkä ne siellä Cosmon toimituksessakin vääntää näitä välillä huumorimielellä? Tai sitten pitäisi vain rohkeasti kokeilla, eikä vain naureskella... ;)

Eihän noi naiskuvat suoraan tai pelkästään vaikuta siihen, miten naiset käyttäytyy. Joihinkin vaikuttaa enemmän, toisiin vähemmän, iästä ja vaikkapa medialukutaidosta riippuen - kuten täällä on jo tuotu esille. Minä ajattelen, että ne jossain määrin sekä heijastaa nykymenoa, että varmaan myös sitä myös muuttaa. Kuitenkin ne on pieni slaissi koko piirakasta, sanoisin.

Enpä ole enää aikoihin ostanut Cosmoa tms., ei vaan jaksa enää kiinnostaa ne turhat jutut. Ketä ei muka kyllästyttäisi ne samat stoorit kerrasta toiseen.. Iltapäivälehdet ovat mielestäni täyttä roskaa, ne ovat enää miehille suunnattuja tissien paljastelu-lehtiä. Muutenkin koko media täyttä pas.... Mies törmää joka päivä koko ajan "haluamattaan" vähäpukeisiin naisiin lehtien kannessa. Entäs jos nainen haluaisi nähdä vähäpukeisia miehiä samallalailla? Ei onnistu, ellei sitten mene sinne Cosmon luo. (Ja ne Cosmon miehethän on niitä nättejä poikia-yhtä muottia nekin..)

Missä siis tasa-arvo? Seksi myy ja media tietää sen. Onko naiset fiksumpia ja jättäisivät roska-lehdet ostamatta, vaikka kannet olisivat täynnä sekstistisiä kuvia vastakkaisesta sukupuolesta? Älyävätkö kaikki miehet edes kuinka photoshopattuja (naisten) kuvat ovat? Jos älyävät, miksi osa sitten ihannoi niitä?

Heh, kuulostaisi siltä että pitäisin miehiä ihan tyhminä otuksina.

Eihän se nyt niin ole :rolleyes:

Huoh, sori avautuminen. Huono aamu :jahas:

Minä ainakin myönnän, luen Cosmosta joka sivun tarkkaan ja Trendikin tulee kotiin. Vaihtelen aina vuorotellen, välillä tulee Cosmo ja välillä Trendi, Cosmossa kun tuntuu välillä olevan samoja juttuja. Mun mielestä Cosmo antaa kuvan itsenäisestä, huumorintajuisesta, itsevarmasta, itsestään huolta pitävästä naisesta. Lehdessä käsitellään paljon suhdeasioita, mutta usein on myös juttuja sinkuille. Onhan se niin että aika monet jutut on pakostikin väännetty vähän vitsillä, mutta toisaalta sehän se Cosmon tarkoituskin, viihdyttää. Ei kaikkea tarvitse ottaa niin tosissaan...

Enkä jaksa uskoa, että Cosmon kaltaiset lehdet loisivat huonoja itsetuntoja ja henkisesti sairaita nuoria naisia, kyllä se siinä vaiheessa lähtee jostain paljon syvemmältä. Jos niiden kauniiden mallien katselemisesta tulee alemmuuskompleksi, on silloin jo lapsuudessa tapahtunut jotain. Onhan siellä niitä oksettavan laihoja luurankojakin, mutta usein myös sporttisen kauniita naisia.

Meitä on niin monenlaisia ja voin kuvitella, että kaikkia ei varmastikaan meikkijutut ja muotijutut kiinnosta, mutta uskoisin kuitenkin, että aika suuri osa meistäkin mimmeistä meikkaa ja katsoo mitä päälleen pistää. Itse olen juuri sellainen höpsö, joka suhtautuu elämään suurella positiivisuudella ja nautin ylikaiken itseni hemmottelusta ja varsinkin shoppailusta. Olen täysi kenkäfriikki, ja jos mulla olisi vähänkin enemmän rahaa, tuhlaisin kaiken vaatteisiin ja kenkiin. Enkä koe, että jonkinasteinen turhamaisuus olisi pahasta, päinvastoin, mehän olemme naisia, se on meidän etuoikeus! :)

Ollaan kanssa usein naurettu mieheni kanssa Cosmon seksivinkeille, mutta pakko myös myöntää että ollaan kyllä joskus joitakin kokeiltu, ja ovat jääneet kyllä käyttöön... Jos ei kaikkeen suhtautuisi niin vakavasti ja lähtisi rohkeasti mukaan, vaikka kokeilemaan sitä hullua "kuohuviiniä kiveksiin"-juttua, tai ihan vaikka sitä keltaista luomiväriä, saattaisi tämäkin maailma olla paljon valoisampi paikka. Ehkä se keltainen luomiväri ei sovikaan täydellisesti, mutta miten sen voi tietää ellei kokeile. :thumbs:

Latest posts

Back
Ylös Bottom