Mielipiteesi on tärkeä!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tilanteeni on se, että minulla on viikko ohjelma, joka näyttää tältä:

maanantai BODY JA (KÄVELY 1h)
tiistai LEPO
keskiviikko UINTI JA SALI
torstai PUMPPI JA OHJATTU VENYTTELYTUNTI
perjantai LEPO
lauantai RVP JA LENKKI 1h
sunnuntai LENKKI TAI PYÖRÄILY 2h

Olen satunnainen salilla kävijä ja nyt olisi tarkoitus pikku hiljaa aloittaa harrastusta kuntoilu mielessä ja säännöllisesti

Kuten näet minulla on näin alustavasti yksi salikerta per viikko. Sali sisältyy uintiin. Tietenkin jatkossa voisin käydä uimassa ja salilla kaksi kertaa viikossa. Olen antanut itseni ymmärtää, että salitreeniä pitäisi jaotella eri päiville ja eri lihasryhmille?

Olisiko täällä jollain ihanalla ihmisellä vinkkejä minkälaista salitreeniä/salitreenejä minun kannattaisi ruveta toteuttamaan? Olen kuitenkin käynyt salilla sen verran, että tunnen laitteita ja liikkeitä. Oikein ohjaajan kanssa kierrettiin laitteet läpi ja katottiin liikeradat yms..Ja olen siis naisimmeinen

Tietenkin jos joku asiasta enemmänkin tietää niin tota koko viikko ohjelmaakin voisi tehdä uusiksi. Käyn sellaisella salilla, jossa kaikenlaisia jumppia on joka päivälle

Tarkoituksenani on siis tasapuolisesti parantaa kuntoa, laihtua erityisesti vatsan alueelta (65 kg --> 59 kg, 170 cm) ja tulla iloiseksi liikunnasta

Minua mietityttää tuo keskiviikko päivä. Käyn ensiksi salilla ja sitten uimassa. Sali kuuluu uimalipun hintaan, joten sitä ei voi siirtää eri päivälle. Pääpainon haluan laitta uimiselle. En siis kuitenkaan halua liian raskasta salitreeniä, että jaksan vetää vielä 2km uiden.

Onkohan lepopäivien määrä sopiva? Entä olisiko ehdotuksia minkälaisen lenkin kävisin maanantaina, entä lauantaina ja sunnuntaina. Niin että lenkit tukisivat viikkosuunnitelmaa?

Kropaltani olen noin karkeasti kuvailtuna normaalivartaloinen 20v tyttö. Kuitenkin jenkkaa ja makkarraa on.. sen verran, että itseä alkaa haitata ja nyt olisi siis aika itseäni.. (ihanaa osaan käyttää hymiöitä )

Ihan hyvältä näyttää suunnitelmasi paitsi lisäisin sen toisen salitreenin viikkoon kuten joppe jo sanoikin.
Mikään pakko lihasryhmiä ei myöskään ole jakaa eri treeneihin eikä tässä tapauksessa kannatakaan kun kävisit vain kahdesti viikossa salilla. Viikko on turhan pitkä aikaväli treenien välillä kehityksen kannalta yleensä.

Lue tämä
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Ja koppaa sieltä itsellesi jokin 1-jakoinen ohjelma vaikkapa ja kysele täältä lisää jos haluat siihen muutoksia.

Älä pelkää mitään räjähtävää lihasmassan kasvua sillä sellaista ei tule tapahtumaan, sen sanoo jo naisten testosteroniarvotkin. Ajan mittaan sitä pattiakin kyllä saa ja vartalon linjat alkaa muodostua lihaksista niinkuin terveellä ihmisellä pitääkin :)

Rohkeasti kyykkäämään ja tekemään muitakin vapaan tangon liikkeitä, ne kehittävät tukilihaksistoa ja sitä kautta ryhtiä, koordinaatiota yms.
Ja ovat vielä huomattavasti mielekkäämpiä kuin jonkin laitteen vemputtaminen :)

Yksikin täysi lepopäivä mielestäni riittää, ottaa jonain toisena päivänä vaikka lenkin kevyesti jos on juminen olo. Rauhallisesti liikkelle ja hetken päästä huomaa että päivittäin voi ja haluaa liikkua reippaamminkin :thumbs:

Uiminen heti salin perään onnistuu varmasti, aloitat vaikka kilometrin lenkillä ja lisäät matkaa kun siltä tuntuu. Ei matka tapa vaan vauhti vai miten se meni..
Lenkkien pituuden ja vauhdinkin osaat varmaan säädellä itsellesi sopivaksi jahka olet tätä jonkun aikaa toteuttanut. Seurailet omaa jaksamistasi ja palautumistasi ja pyrit nousujohteisuuteen. Etukäteen kukaan ei voi tarkkaa metrimäärää antaa.

aloitat vaan tosi varovasti ja pienillä painoilla kahesti viikkoon tekemään salitreenin ennen uintia. Pääpaino isoille liikkeille (kyykky, rinnalleveto ym) ja sit kaiken maailman vehkeitä täytteeks tasaisesti. Jos uiminen takkuaa, seuraavalla kerralla kevyemmin salitreeni.

oma mielipide on se, että mitä yksinkertasempi ohjelma, sitä helpompi noudattaa (tyhmää jakaa kroppaa 50 osaan ja sit treenata käänteisen pyramidin binomikaavalla sarjat -> pitää roudata mappia mukana kun muuten ei muista mitä ja miten pitäis treenata)

Ja sit pitää muistaa muunnella ohjelmaa aina välillä liikkeiden ja painojen osalta niin ei jää paikalleen junnaamaan.

Hei!

Kiitoksia vastauksista kaikille tasapuolisesti

Hieman muokkasin ohjelmaa ja lisäsin toisen sali ja uinti kerran ohjelmaani... Olen merkannut alleviivauksella ne aktiviteetit joista olen epävarma. Siis minä päivinä olisi tehokkainta käydä esimerkiksi pumpissa? Montako kertaa viikossa kannatta käydä pumpissa? Vai onko RVP tuloksekkaampaa meikäläiselle? Mille päiville kannattaisi laittaa lenkkeilyä tai pyöräilyä? Kuitenkin haluaisin saada vähän lihaksekkaampia muotoja ;)

maanantai SALI JA UINTI
tiistai PUMPPI VAI RVP VAI LENKKEILYÄ/PYÖRÄILYÄ?
keskiviikko SALI JA UINTI
torstai PUMPPI JA OHJATTU VENYTTELYTUNTI
perjantai PUMPPI VAI LENKKEILYÄ/PYÖRÄILYÄ?
lauantai RVP JA LENKKI 1h
sunnuntai PUMPPI VAI LENKKEILYÄ/PYÖRÄILYÄ?

Niin ja tietenkin yksi tai kaksi lepopäivääkin voisi olla hyvä :)

Irtoaako mielipiteitä uudistetusta suunnitelmasta. Tosiaan minulla on jumppaan kausikortti, joten jumppien määrällä ei ole väliä :)

no kannattanee kokeilla ja pitää eri vaihtoehtoja varalla jos vaikka joku päivä ei inspaakaan tehä jotain ni on varasuunnitelma..

ja voin kokemuksesta sanoa että eka kannattaa pitää vaan muutamia treenipäiviä per viikko, muuten loppuu mehut aika äkkiä kyllä ja sit loppuu kun seinään harrastaminen (ainakin itellä aikanaan)

Riippuu tietenkin peruskunnosta ja -aktiivisuudesta, mutta totaalinen lepopäivä sillon tällö ois varmaan ihan fiksu veto. Tuskin sekään mikään ehdoton juttu on, mutta jonkun lenkkeily-/pyöräilypäivän voisi hyvin huilia, kun siltä tuntuu, tai pyöräillä tai kävellä vaan maisemia ihaillen. Aika vääntämiseksi voi nimittäin mennä noin tarkka viikko-ohjelma, jollei ole luonteeltaan äärimmäisen tavoitteellinen perfektionisti...

Edit: Pyranha tosta näköjään jo mainitsikin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
unohda rvp ja mene salille kyykkäämään siksi ajaksi. voin vaikka lyödä vetoa että tulosta tulee paremmin ja varmasti halvemmalla ainakin. kiinteät reidet tulee kasvattamalla niihin lihasta.

Hyvä ja toimiva:
3 jakoinen puntti ja kaveriksi pari aerobista viikkoon.
Aerobiset vois olla vaikka n.130-140 sykkeellä 1-1,5 tuntia.

Punttiohjelmaksi FAQ:sta joku joka näyttää kivalta.
Ruokajutut kuntoon ja sitten odotellaan tuloksia.

Nuo jumpat vois ehkä yrittää korvata aerobisia juttuja.
Se mihin kiinnitin huomiota:

Sulla on 5 treenipäivää tuossa ohjelmassa.
Tämä on hyvä ja ei.

Alkuun ahnehtii itselleen ihan törkeesti liikaa harjoituksia per päivä.
Suosittelen, että otat yhden kunnollisen harjoitteen per päivä.
Salitreenit olis hyvä olla parin päivän välein (48-72h eroa siis)

Liian tiukasta aloituksesta johtuu monesti, ettei jaksa käydä pitkään.
Tulee sellainen "mä treenaan x määrän viikossa... olen ansainnut suklaata ja löhöillan."
Tämä ei ole hyvä.
Mielummin otetaan joka päivälle jonkinlaista suoritetta, jolloin siitä tulee enemmän elämäntapa.

sun ohjelma vois näyttää esim tältä:

Maanantai: Sali
Tiistai: Lenkki/jumppa/uinti
Keskiviikko: Sali
Torstai: Lepo
PerjantaiSali
Lauantai: Lenkki/jumppa/uinti
Sunnuntai: Lepo

Aluksi tärkeäintä on se, että aidosti nautit liikunnasta!
Vasta sen jälkeen otetaan hifistelyt kehiin.

Sanomattakin selvää, että treenatessa treenataan lujaa.
Toisin sanoen kun tuntuu, ettei se puntti enään vaan nouse niin teet vielä pari.
Keholla on tapana alkuun huijata noilla tuntemuksilla. Huomaat kyllä mitä tarkoitan.
Treenipainoina alkuun sellaiset, että 15 toistoa menee just.
Tekniikasta kannattaa kysyä ihan rohkeesti siellä salilla, sillä apuja kyllä saa jos pyytää.

siinäpä ne mun 2 centtiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom