Mielipiteenne ruokavaliostani

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yk_
  • Aloitettu Aloitettu

yk_

Moi pakkislaiset! Rekisteröidyin vartavasten tätä viestiä varten, koska haluaisin kuulla mielipiteenne ruokavaliostani...tarkoitus olisi poltella rasvaa kehosta (kerääntyneet peppuun, reisiin ja jenkkiksiin) Olen nainen, 163 pitkä ja n.53-53.5kg painoa.
Käyn kuntosalilla 4 kertaa viikossa 2-jakoisella ohjelmalla. Lisäksi harrastan aerobista liikuntaa aina mahdollisuuksien mukaan... spinni, zumba, cxworx. N. 2 kertaa viikossa.

Ruokavalioni on seuraavanainen:

Aamupala klo.10

Elovena vadelma-annospussipuuro 35g(130kcal). Keso raejuusto 50g, Kuppi vihreää teetä, maitotilkalla(rasvaton)
Tai vaihtoehtoisesti smoothie (mansikoita ja maitoa)

Lounas klo. 13.00

Mastamattomia kanasuikaleita sweet&sour kastikkeessa yht.paino n. 75g + ruispastaa n.65g(paino keitettynä!) + kurkkua ja 3% fetajuustoa lautasen reunalle n. 50g n. 350kcal

Välipala klo. 16.00

Profeel kaakaojuoma (20g prot.20g hiilr.) 185kcal
tai
SWEbar 55g (19.25g prot. 21.3g hiilr.) 209kcal

Päivällinen

Sama kuin lounas

Iltapala

Proteiinilettu (1 kananmuna, 2 scooppia dietmix suklaa protskujauhoa, puolikas maitorahka, 2 tl vaniliinisokeria ja steviaa) päälle mansikoita. Öljyä 2 suihkausta pullosta pannulle.
tai
Profeel kaakaojuoma
tai
SWEbar
tai
Hedelmäsmoothie

Muuta infoa:

- Pidän kerran viikossa (yleensä sunnuntai) herkkupäivän jollon syön irtokarkkeja n. 350g(ei sisällä paljoakaan suklaata, lähinnä vaahto-hedelmä ja lakukarkkeja) tai suklaalevyn (fazer sininen 200g) joskus innostun ja otan kylkeen vielä sipsipussin(ihan sellaisen reilunkokoisen) jos en ota sipsejä niin sitten yleensä syön jotain herkkuruokaa, esim. lasagnea, spagettia tai jotain muuta herkkuruokaa mitä en muuten söisi.
Herkkupäivän poissulku ei ole vaihtoehto, tämä on ainut tapa millä jaksan loput 6 päivää! :D

- Treenipäivinä syön banaanin ennen treenejä jos menen suoraan töistä tai vaihtoehtoisesti heti reenin jälkeen.

- En tykkää maitorahkasta sellaisenaan, en edes mehukeittojen tai marjojen kera.

-En juo palkkaria treenin jälkeen. Ajattelen että bansku ja ruoka siihen heti perään ajavat saman asian + pieni lasi maitoa.

-Salitreenini eivät ole mitenkään hirmu rankkoja, poltan n. 200kcal/45min(kerta)

Haluaisin teidän mielipiteenne ruokavaliostani, mitä lisätä ja mitä poistaa?
Kiitos kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan, auttaisitte todella paljon! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei sinulla rasvaa voi mitenkään kauheita määriä olla, joten aloittele pienillä miinuksia. Selvitä kalorilaskureilla päivän kulutuksesi ja miinusta sellainen 300-500 kaloria siitä, jotta laihdut. Paljonko tuosta tulee kaloreita yhdelle päivälle?

Ja tuon herkkupäivän voit kyllä jättää pois, tai ainakin joka toiseen viikonloppuun jos oikeasti sitä haluat. Kokeile ensiksi olla vaikka 2 viikkoa ilman herkkuja ja huomaat kuinka helppoa se loppujen lopuksi on.

Syötkö siis joka päivä tuolla tyylillä, 6 pv viikosta? Sun syömiset näyttää jotenkin tosi vähäisiltä, joten en ihmettele että herkkupäivä on viikon kohokohta. Aamupala varsinkin kuullostaa aika pieneltä, itse saatan syödä 70g puurohiutaleita ja päälle vielä 150g raejuustoa tai 180g rahkaa :D

Mitä jos vaihtaisit nuo kaakaojuomat ja SWEbarit ihan oikeaan ruokaan? Missä kaikki kasvikset/vihannekset/juurekset?

Välipala osuu yleensä työpäivän kahvitunnille, enkä siinä ajassa kerkeä syömään mitään kunnon ateriaa ja minusta swebar ajaa saman asian kun on ateriankorvike nimenomaan! :) Tuollainen juoma tai patukka tulee nopeasti vedettyä mahaan, pikkutauolla :) Syön aina salaattia tai kasviksia ruoan kanssa :)

En kyllä herkkupäivästä taida luopua,,, syön mielestäni terveellisesti 6 päivää viikosta niin onko 1 päivän herkkupäivä pahasta sitten? Siis pilaako sen kuuden päivän vajeen? Oon kuullut, että kannattaa kerran viikossa pitää tankkauspäivä että saa buustia aineenvaihduntaan? Oon vähän hukassa näiden kanssa... :D

Aika usein aloittelijoilla, jotka ovat vähän lukeneet dieettaamisesta jää päähän vain, että kerran viikossa pitää pitää karkkipäivä niin aineenvaihdunta toimii. :D

Tuo herkupäivä on juuri niin paha kuinka paljon vedät niitä herkkuja. Ei aineenvaihduntasi niin paljoa hidastu viikossa että sitä pitäisi boostata ainakaan noin paljoa. Varsinkaan kun vedät siinä 300-500 miinuskaloreilla/päivä.

"Tankkauspäivänä" voi syödä fiksumminkin. Miksi vedät kaksin käsin karkkia? Pala jätskiä, kermarahka marjoilla/banaanilla?

Ja kyllä kahvitauolla pitäisi pystyä syömään esim. ruisleipä kinkulla, raejuustoa, annos puuroa tmv. Mut elämä on valintoja.. toiset haluaa syödä puhdasta kunnollista ruokaa, toisille käy elää pussi/patukkasafkoilla.

Pikasesti laskettuna jos vedät -300kcal vajeella 6 päivää, se tekee 1800kcal. Ja jos herkkupäivänä mätät 350g karkkia, se tekee jo n.1200kcal, tai suklaalevy 1100kcal. Ja jos lisäksi vielä sipsiä esim. 100g, on kasassa jo 1700kcal herkuista, ja viikon vaje on syöty. Kannattaa siis kohtuullistaa herkkupäivää, tai harventaa. Kun maltat lopettaa sokerin ahmimisen, alkaa ihan terveellisemmätkin herkut maistumaan paremmilta.

Ja koska sulla ei ole ollenkaan ylipainoa, niin ruokavaliolla todellakin on suuri merkitys jos haluat ylimääräisistä rasvakertymistä eroon. Todellakin on merkitystä, ottaako kalorinsa karkista vai rahkasta.

Kiitos vastauksista! :) Olen siis ennen syönyt melkein päivittäin herkkuja ( en ole silti yli 58 kiloa enempää elämässäni painanut) ja se että pystyn pitämään sen edes siinä 1 kerta viikossa, ni oon siitä jo ylpeä! :D Tottakai jos saisin päättää niin herkut jäisi kokonaan pois, muttakun tiedän että "totaalikieltäytyminen" saa muhun aikaan hirveitä himoja enkä pysty pitämään terveellisestä ruokavaliosta yhtään kiinni muina päivinä... jos tekee mieli irkkareita/suklaata ni siihen ei pala jätskiä auta :D huono itsekuri mulla ,tiedän... kai pitää sitten unohtaa toi ylimääränen flädän poisto ja nauttia siitä että on terve ja normaalipainoinen S-kokoinen ihminen! :)
olen pudottanut n. vuosi sitten 5 kiloa ja pidin silti karkkipäivän, mutta tuskinpa paino enää putoaa tällä menolla.. :D

Tosta vajeesta vielä että kullutan aerobisina päivinä n. 700kcal sykemittarin mukaan,, jos yhtään tolla tiedolla mitään tekee :D

Suositut

Back
Ylös Bottom