Mielipidettä laihduttajan ruokavalioon.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tinde83
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Eli olen 162cm ja 105,4kg painoa, tarkoitus tiputtaa syksyyn mennessä 20kg. Aloitin ruokapväkirjan pitämisen sulamo.fi:ssä ja päivälle 1500 kaloria. Ohessa kuvina(Toiv8ttavasti osaan laittaa) pvän syömiset. 3 krt vkossa sali ja muina pvävinä 1h aerobinen. Lisäksi 20min aamulenkki aamukahvin jälkeen. Onko tuo 30/40/30 jakauma hyvä mulle, sillä on menty. Nutriletin patukat sattu olemaan nyt vaan ylimääräsinä niin meinasin ne treenin jälkeen ottaa, mutta tilalle on varmaankin salipäiviksi hommattava joku palautusjuoma jotta jaksaa kotiin vääntäytyä...

Rasvaa tulee liian vähän (sitä tarvitaan aineenvaihdunnan ylläpitoon) ja kalorimäärä on tosi pieni sun painoon nähden, jos vielä harrastat liikuntaakin. Muuten näyttää ihan viksulta. :) Missä kohti tossa ts. mihin aikaan on treenit?
Mä lisäisin kunnollisen palkkarin salin jälkeen ja hyviä rasvoja vähän joka aterialle, niin luulis lähtevän sujumaan. Tsemppiä!

(Disclaimer: perustuu netistä luettuun, en ole asiantuntija.)

Rasvaa tulee liian vähän (sitä tarvitaan aineenvaihdunnan ylläpitoon) ja kalorimäärä on tosi pieni sun painoon nähden, jos vielä harrastat liikuntaakin.
Samaa mieltä. Kannattaa aloittaa korkeammista kaloreista ja vähemmästä aerobisesta liikunnasta ja vähentää sitten kaloreita kun paino on matalampi ja alkaa jumittamaan se painon lasku. Sitten on takataskussa vielä keinona lisätä aerobista ja siten lisätä kulutusta ja "säikäyttää" elimistö. Jos pistää kaikki kortit heti pöytään niin sitten ei ole mitään millä sysätä hommaa eteenpäin kun alkaa tökkiä. Enemmän energiaa kehiin vähintäänkin! Siten säilyy myös salilla hankitut lihakset eli kehonkoostumus pysyy parempana ja muokkaantuu toivottuun suuntaan painon pudotessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom