Mieliala ja treenin sujuvuus

Oon huomannu että jaksan treenata kunnolla vaan sillon kun on hyvä fiilis.
Jos ahdistaa, masentaa, suututtaa, ärsyttää, hermostuttaa niin ei jaksa oikeen ottaa tosissaan reenaamistakaan. Eli tästä vedänkin johtopäätöksen että tasapainosilla ja ilosilla ihmisillä sujuu reenit vaivattomammin ja että jos haluaa reenata kunnolla niin kannattaa panostaa yleisesti hyvään elämään ja iloiseen tasapainoseen mieleen....

Mitens muilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei se mulla ainakaan noin aina mene, että jos on masentunu --> huono treeni ja toisinpäin.

Toki se henkinen puoli on se lähtökohta aina kaikessa ja kun se on kunnossa, tulee tulosta. Oon viime aikoina yrittäny paljon panostaa keskittymiseen ja oikean asenteen hakemiseen ja sitä kautta todella saa isommat raudat liikkeelle.

No itellä ainoastaan masennus ja väsymys haittaa merkittävästi reeniä, mutta vastaavasti vitutus, hermostuneisuus ja viha auttaa vetämään reeniin yleensä aika hyvällä sykkeellä läpi. :evil:

Kynäniska80 sanoi:
Oon huomannu että jaksan treenata kunnolla vaan sillon kun on hyvä fiilis.
Mitens muilla?

Jaa-a, riippuu tilanteesta. Joskus, kun on väsynyt ja tylsistynyt, ja kumminkin raahautuu salille, reeni menee kuin unelma. Joskus, kun on todella hyvä fiilis, ei jaksa keskittyä ja treeni menee rääpimiseksi. Vittuuntuneena tietysti on kevyempää treenata, mutta tekniikka kärsii.

Parasta siis olisi olla treenissä aina zen. Miten sen sitten saavuttaisi, on erittäin hyvä kysymys. Jos joku tietää, kertokaa minullekin.

nimim. jossain umpisolmu-jooga-asanassa havahtuu siihen, että miettii työasioita/miehiä.

:offtopic: Onko harhaanjohtavaa käyttää sanaa "treeni" myös jooga-, spinning- yms. tunneista, vai pitäisikö sana pyhittää vain punttaamiselle?

Väsymys on itellä oikeastaan ainut olotila jolloin treenit yleensä menee päin persettä. Vaikka vähän masentaisikin, niin heti helpottaa kun pääsee kunnolla kurittamaan rautaa. :D

Jos on kokopäivän ollut loistava fiilis niin treeni kulkee kun unelma. Väsymys vie tehoja.
Tosin olen yleensäkkin koittanut opetella elämään rauhallisemmin, koitan olla kiroilematta ja otan muutenkin rennosti.

Jos olen stressaantunut duunista,rahasta tai jostain muusta niin treenit ei kulje. Eli kyllä kaikkien asioiden pitää olla hyvin että treenit kulkee. Sitten tuo on viellä sellainen ikuinen ongelma että jos joku asia harmittaa niin menee treenit huonosti ja sitten viellä alkaa harmittamaan treenienkin huonosti kulku.
Jos viellä hifistellään niin ilmeisesti stressin aiheuttamat hormoonit viellä hidastavat treeni kehitystä joten tässä sitä ollaan :wall:

Väsymys ja nälkä ovat kyllä suurimmat treenin tappajat minulla. Vitutuksen, masennuksen sun muut tunteet pystyy aika hyvin unohtamaan treenatessa kun ajatus on lähinnä sen painon nostamisessa.

Yleensä ei vaikuta pienet väsymykset tai mitkään fiilikset paljoakaan. Kun oikean meiningin saa päälle, kaikki muu unohtuu, treeni kulkee ja treenin jälkeen olo on yleensä mainio. Noin 5-10 min lämmittely soutulaitteessa auttaa mulla keskittymään tulevaan treeniin, vaikka muuten soutaminen ihan nössö puuhaa onkin. Syöminen liian lähellä treeniä vaikuttaa niin ettei oikein meinaa jaksaa ja safka meinaa tulla ulos samaa reittiä mistä meni sisään :urjo: .

Itse pystyn treenaa millä mielialalla hyvänsä, mutta kokemuksesta tiedän, että vaikka treenit sujuu ei tapahdu mitään kehitystä, jos taustalla on kovaa stressiä.

Mulla taas on niin että jos en treenaa niin tulee stressaantunu olo :(

Mulla se toimii niin että jos on joitain huolia tai on muuten vaan tympääntyny ja masentunu olo niin treenit ei tahdo sujua oikeen millään.....

kyllähän toi mieliala vailuttaa reeniin todella paljon...kun mulla oli "harmaa kausi" ni reeni ei sujunu alkuukaan, tulokset ei noussu...saatto jopa tippua.
mikä taas myös vaikutti osaltaan mielialaan ja se oli sit semmone oravanpyörä.
sit punttireeni jäikin pitkäksikin aikaan, ei enää jaksanu kiinnostaa.

Mulla ei ainakaan vitutus paranna treeniä vaan päinvastoin. Jos oikein kunnolla vituttaa niin tuntuu ettei edes jaksaisi lähteä salille. Väsymyksen en ole huomannut hirveästi vaikuttavan, kun saa hikeä pintaa niin väsymys unohtuu. Toki joskus sitä huomaa haukottelevansa salilla. :zzzz:

Suositut

Back
Ylös Bottom