Miehet mukana synnyttämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hani
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
47
Liekköhän näitä jo ollut täällä ennenkin, mutta ovat niin ihania, että lukekaa nyt vielä. Minä ainakin nauroin kyyneleet valuen. :D Omia kokemuksia luettavaksi myös, kiitos. -Jos ei mene ihan vauva-palstailuksi.

Äiti oli ollut sairaalassa yön ja isä oli ollut kotona. Kätilö oli sitten aamulla soittanut miehelle, että synnytys on käynnistynyt, että käy rauhassa suihkussa ja aja vaikka parta ja tulet sitten hissukseen tänne. No, mies oli tullut synnytyssaliin ja vaimonsa oli ihmeissään katsonut miestään ja
sanonut: "Mitä sä oot menny tekemään itelles?" Mies rukka oli mennyt ajamaan hädissään partansa, kun kerta kätilö oli käskenyt, vaimo ei ollut koskaan aiemmin nähnyt miestään ilman partaa

Isukki oli esikoista tehdessä niin hermostunut, ettei pystynyt olemaan hetkeäkään hiljaa. Siinä sitten kuulin tärkeätä tietoa tietokoneitten ohjelmoinnista kilpikonnien hoitoon ja kun herralta omat jutut loppu hän rupesi lukemaan ääneen synnytyssalista löytämäänsä Masi-sarjakuva kirjaa. Kesken ponnistuksen, joka kesti 11minuuttia hän kerkesi kommentoimaan, että mun napa tököttää ihan kummallisesti ja juuri kun kätilö kannustaa
tosissaan ponnistamaan mies kiljasee mulle: "Hei sä oot ihan sininen!" ja rupesi huolestuksissaan reppana hösäämään sen asian kanssa. Synnytyksen jälkeen kuulin vielä, että napanuora näyttää ihan puhelinjohdolta.

Kysyin, missä miehen eväät, tämä voi kestää kauan, kun kerran käynnistellään. Oltiin ostettu valmiiksi limsaa ja pakkaseen mikropitsoja. Mies tajus, että hei nehän jäi kotiin, mutta muisti hän kuitenkin ottaa paperinkeräykseen menevät lehdet ja palautuspullot autoon mukaan.

Supistukset alkoivat laskettuna aamuna kylläkin aika vaimeina (jota en silloin tajunnut, luulin kivuliaiksi...), mutta säännöllisinä. Minä olin jo oven suulla lähdössä sairaalaan kun mieheni tuskaili mitä laittaisi päälle ja silitti farkkujaan! Hän valitti, ettei ollut mitään kunnon verkkareita, valmennuksessahan oli isien käsketty laittaa päälle jotain rentoa ja mukavaa kuten verkkarit, synnytyshän saattaisi kestää pitkään. No eihän synnyttämään sitten juuri silitetyissä farkuissa voinut mennä... niinpä minä jouduin istumaan Hyvinkään Intersportin edessä autossa, kun isäntä kävi hakemassa verkkarit!

Tyttö oli pesty ja kapaloitu sun muuta ja makoili sitten sängyssään, kun me joimme sairaalan tarjoamat siiderit. Jäimme kolmistaan saliin ja mies vilkuili vauvaa ja kuiskas sitten mulle, että saakohan ton ottaa syliin... Mä vaan totesin sille naurua pidätellen, että omashan se on ja saat oikeesti tehä sen kanssa ihan mitä tykkäät!

Kätilö oli antanut miehelle jalkaan laitettavat muoviset kenkäsuojat, semmoiset pussit siis. Mies tuli synnytyssaliin ja oli laittanut kenkäsuojat päähänsä, vielä nokkelasti ristikkäin päälletysten, kaksi kapeata "suikkaa" kun oli kyseessä. Kätilö pokkana ojentamaan toiset suojukset: no niin, ja pane nämä jalkoihisi sitten.

Synnytysvalmennuksessa oli pariskunta, jotka oli,no. .vähän höpsöjä. He kyselivät aina kaikkea hassua ja kerrankin pariskunnasta mies kysyi aivan tosissaan, että pitääkö synnyttämään mennä aina ambulanssilla vai voiko mennä ratikalla... Vaimo puolestaan kysyi, kun näytettiin kuvaa istukasta, että tuoko sitten pitää syödä..

Supistukset olivat alkaneet harventua ja heiketä. Kätilö sanoi, että pitää kohta alkaa vauhdittaa supistuksia tipalla, jos ei luomukeinot auta. Kätilöopiskelija sitten sanoi, että nänniärsytyksellä voisi saada supistuksiin vauhtia eli siis nännejä hieromalla. Synnytyksessä oleva tuleva isä sitten kysäisi,että: "kenen nännejä?". Ei kuulemma kuitenkaan yrittänyt käydä kätilöopiskelijan tisseihin kiinni!

Makoilin siinä lavitsalla ja pääsi ihan rehellinen paukku kaiken muun ähinän ohella. Mies katsoi hölmistyneenä "Kuka se oli?? Pieraisitko sinä??" Mua vaan nauratti aivan sairaasti siinä tuskien keskellä..oli meinaa äijä ihmeissään, että kuinka tuo vaimo nyt kehtaa täällä paukutella??

Terveydenhoitajani kertoi omasta kokemuksestaan: Tämä tapahtui siis n.13 vuotta sitten: he menivät sairaalaan kun supistukset alkoivat, kätilö ohjasi äidin pukeutusmishuoneeseen riisumaan omat vaatteensa pikkuhousuja myöten ja laittamaan sairaalapaidan päälle joka oli silloin jostain syystä ns. leikkauspaita, jossa on siis nauhakiinnitys selässä. Äiti tuli pukeutumishuoneesta sairaalapaita päällä. Sitten kätilö opasti miehen isien pukeutumishuoneeseen, isi meni sinne ja tuli kohta pois. Terkkarini meinasi kuulemma pyörtyä ja "kuolla" häpeästä kun mies tuli huoneesta: mies tuli huoneesta myös leikkauspaita päällä ja pakarat vilkkuen! Oli sitten löytänyt tuolilta samanlaisen paidan ja hädissään ajattelematta esikoisen synnytykseen tullessa toimi kuten äitiä oli neuvottu! Siinä oli kuulemma ollut kätilölläkin naurussa pitelemistä.

Äitiysvalmennuksesta kerrottiin seuraava juttu: pari oli mennyt synnyttämään esikoista. Mies oli ohjattu isien pukuhuoneeseen ja käsketty vaihtamaan vaatteet ja laittamaan sairaalan tohvelit jalkaan. Isä tuli sitten takaisin synnytyssaliin hiihtäen omituisesti pitkin käytävää. vaatteet olivat menneet oikein päälle mutta jalkoihin mies oli laittanut ne pahviset kaarimaljat kun kätilö ja äiti olivat naurultaan saaneet huomautetuksi asiasta mies oli ollut tosi helpottunut ja vastannut: no jo mä ihmettelinkin, että on aika huonot tossut..."

Äitiysvalmennuksessa kätilö kertoi oman miehensä tulleen hakemaan vauvaa ja äitiä sairaalasta TYHJÄN äitiyspakettilaatikon kanssa!En yhtäkkiä uskoisi kenenkään sentään niin toope olevan, mutta tuskin tuo kätsy valehtelikaan... Iskä ajatteli kai, että onhan se tosi kätevää laittaa vauva laatikkoon ja kansi kiinni !?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh, tosi hauskoja juttuja.
Tosin saattaisin olla tosi paikan tullen ihan yhtä sählä, mutta en mä sitä
vauvaa (toivottavasti)sentään pahvilaatikkoon alkaisi tunkemaan.

hani sanoi:
Makoilin siinä lavitsalla ja pääsi ihan rehellinen paukku kaiken muun ähinän ohella. Mies katsoi hölmistyneenä "Kuka se oli?? Pieraisitko sinä??" Mua vaan nauratti aivan sairaasti siinä tuskien keskellä..oli meinaa äijä ihmeissään, että kuinka tuo vaimo nyt kehtaa täällä paukutella??

:lol2:

En ole itse vielä joutunut synnytykseen, mutta saamari oli hauskoja juttuja :lol2: Kiitoksia tiistain piristyksestä!

No ei tuo äitiyspakkauslaatikon käyttö itse asiassa niin kauhean ihmeellistä ole. Laatikkoahan voi myös käyttää vauvan sänkynä parin ensimmäisen kuukauden ajan. Jokainen varmaan itse harkitsee, kannattaako kantta kuitenkaan käyttää tuossa vaiheessa :-) Ja eipä pahvilaatikko ehkä ole se turvallisin kuljetusmuoto, jos autolla ollaan liikenteessä.
Niin ja me emme tuoneet vauvaa aikoinaan kotiin pahvilaatikossa.

Minä vetelin siitä synnyttävän vaimoni ilokaasunaamarista hilpeitä höyryjä, aina kun kätilön silmä vältti;-) Toisaalta se itse kyllä lupasi alussa, että saa siitä tuleva isäkin imaista...

Olimme molemmat oikein iloisia, kun poika viimein putkahti maailmaan.

Mies meni mukaan synnytykseen, ja siinä sitten "the" hetken lähestyessä, kätilö kertoi mainiosta uudesta laitteesta, jolla synnytyksestä aiheutuva tuska saadaan jaettua pariskunnan molemmille osapuolille. No tästäpä mies sitten ajatteli, että kokeillaan miltä tuo tuntuu ja pyysi itselleen 20% kivusta. Siinä sitten synnytyksen alkaessa vaimo alkoi huutaa aika kovaan ääneen, mutta mies ei ollut moksiskaan. Hän kertoi asiasta kätilölle ja sanoi että lisätäänpä oma osuuteni 50%. Hetken kun oli synnytys jatkunut mies ei edelleenkään huomannut mitään erikoista. No tästä hän ilmoitti jälleen kätilölle ja 100% kivusta annettiin miehelle. Ei mies vielä tästäkään ollut moksiskaan ja synnytys sujui loistavasti. Kun synnytys oli ohi mies totesi vaimolleen: "Aikamoisia ruikuttajia te naiset olette, kun itse en tuntenut tuossa vielä edes minkäänlaista kutinaa." No, kun tuoretta pienokaista oli jonkin aikaa katseltu mies päätti lähteä kotiin. Kotipihaan saavuttuaan hän löysi postinkantajan kuolleena portailta. :)

Ja tämän jutun kertoi setäni, ensimmäisen muksun synnyttyä. Mahtoikohon kyseessä olla tosi tarina?

KäveleväRuumis sanoi:
En ole itse vielä joutunut synnytykseen, mutta saamari oli hauskoja juttuja :lol2: Kiitoksia tiistain piristyksestä!

Mites ihmeessä sä tänne mualimaan sitten olet tupsahtanut ? :eek:

( :kakka: )

nahjus sanoi:
Mites ihmeessä sä tänne mualimaan sitten olet tupsahtanut ? :eek:

Haikara toi.

Liitteet

• Syntymä.jpg
    Syntymä.jpg
    32 KB · Katsottu: 333
Todella hyvät tarinat ja voipahan nyt sitten olla rauhassa, että tuskin sitä enää paljon enempää voi sählätä kun itelle se aika tulee...

Jos nämä jutut ovat totta, niin pitää ihmetellä miten noin tyhmät ihmiset edes onnistuvat lisääntymään? Onhan se lapsen syntymä aika jännää, mutta ei se nyt ihan noin ihmeellistä ole että pitää aivot kokonaan pistää pois päältä.

panohai sanoi:
Onhan se lapsen syntymä aika jännää, mutta ei se nyt ihan noin ihmeellistä ole että pitää aivot kokonaan pistää pois päältä.
Otaksun, että sinulla ei varmaankaan ole lapsia? Sinun nimimerkkisi, "panohai", viittaisi kuitenkin siihen, että siementä on kyllä kylvetty :D

Ihan voisin kuvitella mieheni toilailemaan yhtä hölmösti, vaikka fiksu mies muuten onkin. Se esikoisen syntymä varsinkin tuppaa olemaan niin jännä juttu, että älykäskin sekoilee. -Kaveripiirin kokemuksiin nojaten.

(Jos lapsia saamme, voin nähdä sieluni silmin, kuinka minulla tulee lapsivedet ja mies lähteekin käyttämään koiria kakalla, koska hänelle on hyvin tärkeää, etteivät meidän hurtat koskaan jää kotiin kakkahätäisinä. )

lololololololo piristävää!!
-harmittaa vieläkin kun tyttö synty niin nopeasti, kun puhelin soi-----> kerkesin puoleen matkaan ja se oli siinä! until to next time!

vilma-liina sanoi:
Otaksun, että sinulla ei varmaankaan ole lapsia? Sinun nimimerkkisi, "panohai", viittaisi kuitenkin siihen, että siementä on kyllä kylvetty :D

Otaksut väärin, kaksi ihqa pientä poikaa olen saanut aikaan ahkeran siemenen kylvämisen seurauksena. Ja kyllä, olin mukana synnytyksissä sekoamatta. :)

orsilla sanoi:
No ei tuo äitiyspakkauslaatikon käyttö itse asiassa niin kauhean ihmeellistä ole. Laatikkoahan voi myös käyttää vauvan sänkynä parin ensimmäisen kuukauden ajan.

Juu, vauvalla on paljon mukavampi olla jemmassa, ei toki kannet kii, mutta siellä looran sisällä. Voisi sitä kuvitella että iso avara huone ei mikään mukavin paikka ole kohdun jälkeen.

hani sanoi:
Supistukset olivat alkaneet harventua ja heiketä. Kätilö sanoi, että pitää kohta alkaa vauhdittaa supistuksia tipalla, jos ei luomukeinot auta. Kätilöopiskelija sitten sanoi, että nänniärsytyksellä voisi saada supistuksiin vauhtia eli siis nännejä hieromalla. Synnytyksessä oleva tuleva isä sitten kysäisi,että: "kenen nännejä?". Ei kuulemma kuitenkaan yrittänyt käydä kätilöopiskelijan tisseihin kiinni!

Muahahaha :D On siinä varmaan ollu näkemisen arvoinen ilme sillä kätilöopiskelijallakin :eek:

Synnytyksessä mukana oleminen on kyllä hieno kokemus.
Mutta synnytysvalmennus menee kyllä hukkaan,on sen verran
raakaa touhua että unohtuu ohjeet...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom