Michelin Pilot Primacy renkaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dreamer
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Uudet kesärenkaat pitäisi saada, ja tavan mukaan tulin kysymään Pakkislaisilta neuvoa :)

Alunperin piti ottaa Michelin Pilot Exaltot (tuo sai Tekniikan Maailmassa hyvät pisteet). Autohuollon mies kuitenkin sanoi, että niitä ei ole mutta tarjosi tilalle Michelin Pilot Primacya. Kannattaako ostaa? Hintakin on alle vaihdettuna yli 500 euroa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Osta vaan primacyt. Exaltot maksaa oikeastaan siks koska niissä on korkeammat nopeusluokat. Et huomaa mitään eroa. Jos et aja yli 300 niin sulle on aivan sama kummat ostat:D

edit::: mikä koko?

Näyttäis olevan alla tuollaiset. Ne on mustat ja pyöreät, mitä muuta noista nyt voi sanoa? :D

Zone-sarja -42%
Osta vaan primacyt. Exaltot maksaa oikeastaan siks koska niissä on korkeammat nopeusluokat. Et huomaa mitään eroa. Jos et aja yli 300 niin sulle on aivan sama kummat ostat:D

edit::: mikä koko?

Joo, enköhän osta ne Primacyt. Saksassa tosin on usein tullut käytyä, mutta en ole uskaltanut mennä kuin vähän yli 200km/h :)
Koko on 195/60R15.

joo antaa olla vaan nuo "testit"..
EIkös nuo "testit" ole käyttäjien omia kokemuksia... Miten Prayer itse rengaskauppiaana "testailee" noita renkaita vai karttuuko rengaskauppiaankin tieto lähinnä asiakkaiden kokemuksista ja mielipiteistä? Voisin kuvitella, että vaikka itsellä olisikin rengasliike, että kovinkaan monia renkaita ei kerkeä testailemaan jos ei tee pelkästään tuota testaamistatyökseen. Monet renkaat prayerilla vaihtuu kesässä oman auton alle?

Ja mitä tule testeihin yleensä...
Ennemmin mä luottaisin näihin oikeisiin testeihin missä numerot ja faktat puhuvat selvää kieltä kuin käyttäjien mielipiteisiin. Jos puhutaan esim. pysähtyvyydestä kahden renkaan sanotaan vaikka X ja Y välillä. Tällöin ei liene vaikea mitata pysähtymiseen kulunutta matkaa ja verrata niitä keskenään ja sanoa kumpi on parempi. Vaikeampaa on taas selvittää mitä kunkin eri ihmisen ilmaisu pysähtyy hyvin/huonosti tms. tarkoittaa ja näiden keskenään vertailukin on varmasti hankalaa. Tietenkin jonkinlaista osviittaa voi saada mielipiteiden kyselemiselläkin, olettaen että on suuri otanta mutta kyllä minä mieluummin luota mitattuihin tuloksiin.

Toisaalta taitavat erot tosiaan olla melko pieniä eri renkaiden välillä ja suurin osa renkaista toiminee normaalikäytössä. Samoin välillä ihmetyttää kun porukka sanoo, ettei pari vuotta vanhoilla renkailla tee mitään. On mennyt tekniikka niin hurjasti eteenpäin kumiseoksien, pintakuvioinin ja vaikka sun minkä osalta. On se vain kumma kun tuolla liikenteessä näkee pari vuotta vanhoja autoja ensiasennusrenkaineen liikkuvan ilman minkäänlaisia ongelmia. Eli taitaa olla rengaskauppiaiden propagandaa tämä "vanhojen" renkaiden haukkuminen. Toki renkaat vanhetessa kovettuvat ym. mutta aika vähän saa ajaa jos rengas ehtii kovettua iän myötä. Olen kyllä tällaisiakin renkaita nähnyt mutta ne ovat poikkeuksetta olleet jonkun vanhuksen vanhassa autossa, autossa jolla ajetaan muutamia tuhansia vuodessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
EIkös nuo "testit" ole käyttäjien omia kokemuksia... Miten Prayer itse rengaskauppiaana "testailee" noita renkaita vai karttuuko rengaskauppiaankin tieto lähinnä asiakkaiden kokemuksista ja mielipiteistä? Voisin kuvitella, että vaikka itsellä olisikin rengasliike, että kovinkaan monia renkaita ei kerkeä testailemaan jos ei tee pelkästään tuota testaamistatyökseen. Monet renkaat prayerilla vaihtuu kesässä oman auton alle?

Mulla vaihtuu autot todella usein ja eri autoissa kokeilen eri renkaita. Monta sarjaan olen eri merkkejä kokeillut , eli omakohtaistakin kokemusta löytyy.

Jos puhutaan esim. pysähtyvyydestä kahden renkaan sanotaan vaikka X ja Y välillä. Tällöin ei liene vaikea mitata pysähtymiseen kulunutta matkaa ja verrata niitä keskenään ja sanoa kumpi on parempi. Vaikeampaa on taas selvittää mitä kunkin eri ihmisen ilmaisu pysähtyy hyvin/huonosti tms. tarkoittaa ja näiden keskenään vertailukin on varmasti hankalaa. Tietenkin jonkinlaista osviittaa voi saada mielipiteiden kyselemiselläkin, olettaen että on suuri otanta mutta kyllä minä mieluummin luota mitattuihin tuloksiin.

Erot esim noilla jarrutusmatkoilla on kärkipään renkaissa senttejä / millejä eli ei ole mitään väliä noin pienillä eroilla. Testitkin riippuu ihan testaajasta. Uuden TM:n testissä michelinin Energy Saver oli huippurengas ja taas autobildissä se sai tyydyttävän arvosanan. Ja samaa mieltä olen itsekkin. Ei ole todellakaan hintansa arvoinen rengas.

Samoin välillä ihmetyttää kun porukka sanoo, ettei pari vuotta vanhoilla renkailla tee mitään. On mennyt tekniikka niin hurjasti eteenpäin kumiseoksien, pintakuvioinin ja vaikka sun minkä osalta. On se vain kumma kun tuolla liikenteessä näkee pari vuotta vanhoja autoja ensiasennusrenkaineen liikkuvan ilman minkäänlaisia ongelmia.

Hmm? Yleensä asiakkaat on ne jotka sanoo että vanhat renkaat on paskaa. Ja rengasliikkeet että niissä ei ole mitään vikaa, ja niinhän se asia on. Renkaat ei todellakaan mene mikskään parissa kolmessa vuodessa. Kolme vuotta on se raja jolloin ne pitää ilmoittaa asiakkaalle että ovat jo ns "vanhoja" . Eli samaa mieltä olen, ei haittaa vaikka renkaat on vähän vanhat jo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom