Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla on semmonen muistikuva että vuokra autolla ei saisi ajella osavaltioista toiseen ilmoittamatta vuokraushetkellä.. En oo tästäkään ihan varma, mutta ainakin kerran on kysytty.
Mä kyllä skippaisin ton Evergladesin, pahimman laatuista bullshittiä. Käytiin kesällä, vittu mitä kusetusta. Ainoot gaattorit mitä näkee, nukkuu ahtaassa häkissä. Sit on se "swamp raft" millä käydään ajelemassa vartti, opas vastaa kysymyksiin jos sellaisia on, mutta ei muuten kerro oikeastaan mitään, ja pitää lounastaukoaan samalla kun turistit ottaa kuvia. Kehtaa vielä pyytää tippiä tästä. Lähtiessä ja tullessa "bongataan" gaattori lähikaislikosta. Jännä, että se on sama gaattori, samassa kohdassa ja se näyttää aika pitkälti olevan puuta tms. Seuraavaksi on vuorossa eläinten esittely, missä esimerkiksi paikalla niin vahvoissa lääkkeissä pyörivä aikuinen gaattori, että sitä vois vaikka kutitella hampaista, eikä se osais tehdä enää mitään. Lopuksi voi ottaa kuvan pikkugaattorin kanssa, maksaa 3 dollaria. Älä tee tätä, jos aiot säikähtää jokaista liikahdusta, jonka tuo ELÄVÄ olento tekee, ja aiot pudottaa sen betonilattialle. Tätäkin tuli nähtyä.
Joo, otin itekin kuvan sen pikkumatelijan kanssa, mutta en tiputtanut sitä, kuten muutama muu mun edellä.
Matelijoihin palatakseni, itselleni jäi ihan hyvä fiilis myös tarhagaattoreista. Tässä viimeisimmässä puistossa kyseessä oli talteen otetut "häirikköalligaattorit" (siis jotka ovat ihmisille aiheuttaneet harmia esim. pesiytymällä uima-altaille). Häiriköt tavataan yleensä lopettaa, mutta nämä yksilöt palautetaan mahdollisuuksien mukaan luontoon. "Esityksen" yhteydessä kerrottiin paljon alligaattorista eläimenä ja se muutenkin toteutettiin kivasti eläinten ehdoilla. Eikä se pikkuliskokaan pudonnut kertaakaan maahan. :D
UP UP!!
Matkaa Miamiin suunnitteilla. Tarkoitus viipyä min. 2-3vk. Lähinnä majoituksen suhteen apua tarvitsisi. Mistä päin miami on hyvä sijoittua. Onko esim Fort Lauderdale hyvää/turvallista/ aluetta? Onko Miamissa isoa "toimistoaluetta" millä alueella majoittuminen ei ole suotavaa? Auto tulee varmasti vuokrattua, onko silloin alueella paljo väliä kun pääsee kulkemaan?