Miami / Bahama / Kuuba

Miamiin ois tarkotus lähteä ja kysymystä heräs mieleen.

Miten tuo auton vuokraus. Kannattaako vuokrata lentojen yhteydessä (250€) viikoksi vai kenties painaa taksilla hotellille ja sieltä sitten etsiä vuokraamo?

Ja löytyykö suosituksia mitä tuolla nyt sitten viikon ajan tehdä? Kelpaa mikä tahansa idea, kun ei ole ikinä jenkeissä edes käynyt.

Idea oli ottaa lennot ja hotelli autolla ja sitten mennä sinne ihmettelemään mitä meno on ja näkyykö Horatiota. :D Key Westissä käydään - ei muuta suunnitelmaa :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Missä teillä on hotelli? Liikenne on aika hässäkkää, joten pitkän lennon jälkeen väsyneenä vois olla kiva mennä taksilla. Kurkkaa vähän vuokrahintoja niin tiedät kannattaako se tehdä paikanpäällä. Mä oon yleensä saanut halvimmat autot tuolta Enterprise Rent-A-Car - Rental Cars at Low Rates.

Jos on naperoita ne tykkää tosta Miami Seaquarium , tai kyllä mäkin tykkään.
Ja tuolta tietenkin kuvaa ihoon Love Hate Tattoo Studio - Miami
Tossa kiva outlet ostari Sawgrass Mills® Mobile Website - Sunrise, FL 33323-4020 - Simon Malls
Ja tietenkin alligaattoreita katselemaan http://evergladestours.com/_index.php

Mä kyllä skippaisin ton Evergladesin, pahimman laatuista bullshittiä. Käytiin kesällä, vittu mitä kusetusta. Ainoot gaattorit mitä näkee, nukkuu ahtaassa häkissä. Sit on se "swamp raft" millä käydään ajelemassa vartti, opas vastaa kysymyksiin jos sellaisia on, mutta ei muuten kerro oikeastaan mitään, ja pitää lounastaukoaan samalla kun turistit ottaa kuvia. Kehtaa vielä pyytää tippiä tästä. Lähtiessä ja tullessa "bongataan" gaattori lähikaislikosta. Jännä, että se on sama gaattori, samassa kohdassa ja se näyttää aika pitkälti olevan puuta tms. Seuraavaksi on vuorossa eläinten esittely, missä esimerkiksi paikalla niin vahvoissa lääkkeissä pyörivä aikuinen gaattori, että sitä vois vaikka kutitella hampaista, eikä se osais tehdä enää mitään. Lopuksi voi ottaa kuvan pikkugaattorin kanssa, maksaa 3 dollaria. Älä tee tätä, jos aiot säikähtää jokaista liikahdusta, jonka tuo ELÄVÄ olento tekee, ja aiot pudottaa sen betonilattialle. Tätäkin tuli nähtyä.

Joo, otin itekin kuvan sen pikkumatelijan kanssa, mutta en tiputtanut sitä, kuten muutama muu mun edellä.

Jos on kulmilla niin toi kannattaa käydä katsomassa.

Holocaust Memorial Miami Beach : Splash

Tää on vähän erikoisesti nimetty Skybariksi ja itse etsiskelin jotain korkealla sijaitsevaa terassia tmv. mutta kyseessä onkin hotellin takana sijaitseva baari. Hieno paikka kuitenkin, upea ulkolounge. Jälleen jos sattuu olemaan kulmilla niin kannattaa siellä lasillisella käydä. Vähän vaikea löytää mutta rohkeasti hotellin läpi niin löytyy. Siellä on myös Redroom johon pitäisi olla vaikea päästä mutta me ainakin työnnettiin tietämättöminä suoraan ovesta sisään ja sit alkoi tulemaan lasia kouraan ja suupaloja tarjottimella. Ilmeisesti siellä oli joku yksityistilaisuus käynnissä.

Boutique Miami Beach Hotels in South Beach | Shore Club Hotel

EDIT: Nämä siis South Beachillä.

Mantereen puolella Miamissa kannattaa käydä Downtown Hollywoodissa. Taxikuskit tuntee paikan tolla nimellä.. Voisi varmaan kutsua baarikaduksi vaikka on siellä muitakin liikkeitä.

Erityisesti suosittelen Ginger Bay Cafe:ta. Aavistuksen huvitti kun mentiin sisään ja huomattiin että oltiin tasan ainoat (2kpl) valkoihoiset paikalla. Rento meno.. :hyper:

Evergladesilla on kokoa 6000 neliökilometriä että varmaan sieltä löytyy muutakin kuin XairaXin mainitsemat. Valitettavasti ne turistirysät jotka tarjoaa huonoa vastinetta rahoille on yleensä helpoiten löydettävissä ja pitävät eniten meteliä itsestään. Varmasti löytyy parempiakin toimijoita. Ja kai alueeseen voi tutustua omatoimisestikin. En tiedä, en oo koskaan siellä itse käynyt.

Vähän sama fiilis esimerkiksi Key-Westistä. Alueen yksi suurimmista toimijoista Fury tekee yhteistyötä hotellien ym. kanssa ja heidän matkojaan tyrkytetään kaikkialla. Ei niissä mitään varsinaista vikaa ole mutta paremman hinta-laatusuhteen voisi saada jonkun pienemmän kautta.

Key West Snorkeling | Parasailing | Jet Ski | Sunset Cruises | Fury Water Adventures

Kyllä totakin kehtaa suositella kuitenkin. Me ostettiin Ultimate Adventure jossa oli eri aktiviteetteja (snorklaus riutalla, vesijetit, parasail, ym) ja saatiin kaupan päälle edelliselle illalle Sunset Sail. Erityisesti suomalaisen (silloin vielä lapsettoman) matkalaisen mieltä lämmitti se että niin pieniä kuin mukit olivatkaan, niitä täytetiin usein. Complimentary beer, wine jne.

Nonni. Täällähän on mukavasti tullut linkkejä. Kiitokset.

Matkakin on jo varattu, ei siis mitään kepanoita mukana. Hotelli south beachilla, collins avenuella, 17th ja 18th teiden välissä. Auto päätettiin ottaa kentältä, ajatus kun on 10 päivän aikana pyöriä muuallakin kuin rannalla.

Toi sawgrass mill ostari näytti semmoselta, että siellähän on pakko olla koko päivä. :D

Xairalle kiitos tarinasta, jos erehdytään käymään kattoo kaattoreita niin eipä tule ainakaan pettymyksiä, kun tietää mitä voi odottaa. :)

Ostarilla menee helposti päivä tai kaks... toi mun laittama alligaattoripaikka on n. 20 minuutin ajon päässä ostarilta, ja omasta mielestä ihan jees. Moni kaverikin tykännyt.

Hellurei tuota googlen antamaa tiedonpaskaa mitä saa kun yrittää googletella asioita. :D

Tietäiskö kukaan miten jenkkeihin kameran vienti? Heatrow on välilaskupaikka briteissä ja siitä sitten jenkkeihin suoraa miamiin. Eli tuleeko tommosesta järkkäristä jotain sanomista - saako sitä ylipäätään koneeseen käsimatkatavarana?

Toinen kysymys, että jos nyt sattunee löytämään jotain kahvia, vaatteita, elektroniikkaa sieltä eikä jaksaisi matkalaukkuun mitään sulloa niin onnistuuko postipaketin lähetys jenkeistä suomeen? Jos onnaa, niin onko jotain rajoituksia?
Oletan, että haen pakettini sitten tullista tai hyvällä tsägällä en. :)

Kameran saa vietyä koneeseen. Jenkeistä suomeen lähettäminen onnistuu, pitää vaan täyttää tullauslaput aika tarkkaan mitä ja minkä arvoista paketissa on.
Mä ottaisin sinua vaan välttämättömät kamat laukkuun ja ostaisin sitten jenkeistä kaikki tarvittavat vaatteet. Täällä on vaatteet todella paljon halvempia.

Kameran saa vietyä koneeseen. Jenkeistä suomeen lähettäminen onnistuu, pitää vaan täyttää tullauslaput aika tarkkaan mitä ja minkä arvoista paketissa on.
Mä ottaisin sinua vaan välttämättömät kamat laukkuun ja ostaisin sitten jenkeistä kaikki tarvittavat vaatteet. Täällä on vaatteet todella paljon halvempia.

Nyt kun löyty asiantuntija niin kiusaan lisäkysymyksillä. Eli miten lisäravinteet? Onko jenkeissä jotain erityistä mitä ei suomesta saa? Ja jos on niin mites sen tuonti matkalaukussa kotio. Eli ihan wallmart-tason lisäravinteista olis kysymys.

Ja tiedätkö miten menee kun viinaa saa tuoda sen litran mutmut kuulin, että jos siinä ois suomen ja/tai ruotsinkieliset varoitustekstit niin sais tuoda enemmän. Eli onnistuuko, jos ite suomentaa varotukset? :D

Anteeksi tyhmistä kyssäreistä ja kiitos hyvistä ja selkeistä vastauksista. :)

Täältähän nyt saa kaikenlaista lisäravinnetta, ja valitettavasti en tiedä mitkä on nykyään suomessa kiellettyjä. Sun täytyy itse tietää mikä on laillista tuoda suomeen.
Viinan tuonnista mulla ei ole mitään tietoa...

Morjensta vaa kaikille.

Eli olen lähdössä Miamiin elokuun alkupuolella ja haluaisin vähän kuulla vinkkejä missä kannattaisi käydä. Kämppämme sijaitsee Fort Lauderdalen lähettyvillä ja meillä on myös oma auto käytössä, joten vähän pidempääkin reissua voi suositella. Nyt ainakin on jo seuraavat kohteet lyöty lukkoon:

- Orlandoon, joko Universal Studios tai sitten Disney World (Tosin olen jo aikaisemmin käynyt LA:n Universalin Studioilla, ja nämä paikat ovat kuulemma aika samanlaisia(kö?))
- Orlando Space Center
- SawGrass Mills + kaikki muut ostoskeskukset
- Ehkäpä suoajelulla, omat vanhemmat suositteli, että kämppämme lähettyvillä näitä löytyy, toisin he eivät ole itsekkään noissa vielä ehtineet käydä
- Miamin keskustassa pyörimissä
- Miamista Bahamaan päiväristeilylle
- Mitä muuta? Tuskin rannallakaan jaksaa koko aikaa loikoilla.

Paljonkos suosittelette varaamaan rahaa tämmöiseen reissuun? Elikkä reissu kestää siis 2 viikkoa. Itse ajattelin vaihtaa 1500 euroa, jolla saisi n. 1900$ nykyisellä kurssilla + varmuudeksi vielä Visa-kortti mukaan.

Universal studiosit on aika samanlaisia esitysten puolesta. Tosin orlandon puistossa on paljon huikeammat vuoristoradat ja harry potteri sydeemi.

Sea world on mun mielestä myös miettimisen arvoinen paikka. Disney oli enempi lapsille suunnattu. Tosin indiana jones ja stunttiesitykset oli melko makeita.

Jos hapan maistuu niin CityWalk Universal Studiosin edustalla on hyvä paikka. Cocoa Beachillä voi käydä ostamassa shortsit Ron Jon kaupasta. Miami Downtown on mielestäni ihan turha kohde. South Beachilla voi käydä ihailemassa bodareita, jotka painaa pelkissä Dieselin kalsareissa merimieslakki päässä. :D

kannattaa myös evergladesillä kyllä käydä (siis se suoajelu). Jotkut tykkää Key westistä, ja ihan south miami beachikin alueena ihan hauska pyöriä.

Sea world on mun mielestä myös miettimisen arvoinen paikka.

Onko tää Sea World missä päin Miamia? Onko tää sellainen iso akvaario (lue linnanmäen sea worldin tapainen, mutta 100x isompi), missä on paljon erilaisia fisuja, haita ja muita mereneläviä, vaiko vaan sellainen säälittävä pieni paska, missä jokin valas tai delffiinit temppuilee pienessä altaassa? Tuo jälkimmäinen ei nimittäin kiinnostaisi yhtään, mutta taas tuollaiset isot akvaariot kiinnostaa. Esim. Joskus tuli käytyä Californiassa Monterey Bay Aquariumissa ja oli muuten hieno mesta! Ei olisi tietoa, että löytyykö Miamista juuri tämän kaltaista paikkaa?

Onko tää Sea World missä päin Miamia? Onko tää sellainen iso akvaario (lue linnanmäen sea worldin tapainen, mutta 100x isompi), missä on paljon erilaisia fisuja, haita ja muita mereneläviä, vaiko vaan sellainen säälittävä pieni paska, missä jokin valas tai delffiinit temppuilee pienessä altaassa? Tuo jälkimmäinen ei nimittäin kiinnostaisi yhtään, mutta taas tuollaiset isot akvaariot kiinnostaa. Esim. Joskus tuli käytyä Californiassa Monterey Bay Aquariumissa ja oli muuten hieno mesta! Ei olisi tietoa, että löytyykö Miamista juuri tämän kaltaista paikkaa?

Se on siellä orlandon huvipuistokeskittymässä. Isoin vetonaula lienee tappajavalaat ja niiden temppuilu. Delfiinit, hylkeet, pingviinit yms. löytyy + törkeen iso akvaario minkä läpi menee tunneli. Tunnelissa on aika siistit fiilikset kun hait ui ympärillä :) On siellä myös ihan hyvä vuoristorata missä erikoisuutena kääntyvät penkit. se on aika jännä lentää maata kohti mahallaan kuin lintu konsanaan.

Mulla meni koko päivä sea worldissa ja oli ihan hubaa. Voisin mennä toistekin ilman hampaiden kiristelyä. Tosin paljonhan tuossa joutuu miettiin, että mitkä huvipuistot on eniten omaan makuun. Kaikissa on joku oma kikkansa. Mä kävin testaan disney, universal ja sea world(päivä per puisto). Jos noista pitäis vain 1 valita niin vaikeata ois, kun jokainen niistä on hieno mut erilainen. Jos ois 2 niin sea world ja universal ois mun valinnat. Eläimiä sea worldissa ja kovimmat vemputtimet universalin puistosta.

Tylyin kokemus koskaan oli kyllä universalin puiston hulk vuoristorata. En koskaan aikaisemmin ollut uskaltanut edes linnanmäen vuoristorataa testata ja sit tohon saatananperkeleeseen eturiviin... Järetön ylämäki mihin ne hinaa niitä vaunuja. Kesken hinauksen töräyttävät vaunut vauhtiin vaikka vastassa on liki pystysuora ylämäki(~65km/h ihan hetkessä) ja siitä flipataan alamäkeen vauhdin kiihtyessä reiluun 100km/h. Tuntuu aika pahalta etenkin, jos toi tulee yllättäen ja ei ole kokemusta siitä mitä vuoristoradat on :) Aika kiireellä loppuu tsillaus ja alkaa etsiin jotain mistä pitää kiinni käsillä.

Ja ruuat on muuten ihan paskaa noissa huvipuistoissa. Suosiolla syö ennen puistoon menemistä ja sit puistosta poistumisen jälkeen. Hätätilassa napostelee jotain pientä puistossa, jos ei kestä koko päivää kamelina. Kahvit, juomat ja jäätelö kyl toimii(tm).

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Universalia voi kyllä suositella siellä suunnalla jos tykkää vuoristoradoista ja muutenkin vähän rajummista laitteista.

Disneyllä on muistaakseni 5 tai 7 eri huvipuistoa tuolla alueella (disney world, sea world, water world etc.). Jotka on näkemisen arvoisia mutta enemmän lapsille suunnattuja.

Disney Worldissä on todella hieno ilotulitus joka ilta :)

Menee näistä mihin tahansa niin kannattaa varata päivä per puisto.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom