Metallinilmaisimista?

Elikkästä onko kellään kokemuksia noista metallinilmaisimista, eli "miinaharavoista"

Itse olen nyt ostamassa uutta ilmaisinta, mutta kuitenkaan hirveesti ei ole tietoutta moisista vehkeistä.

Tällaista olen kahtonu CS660, mutta onko se sitten hyvä ja saako mahdollisesti jostain käytettynä ehkä parempia tahi edes samantasoisia laitteita?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mihin käyttöön? Töissä on meillä ihan joku halppis miinaharava jolla etsitään talvella esim kaivonkansia lumen alta ja ihan hyvin on toiminut niin pihaan tamppautuneen kuin kuin penkkojenkin alta etsiessä. Muistaakseni jostain maxista se ostettiin.

mistä oot ostamassa sitä? netistä vai jostain "oikeesta" liikkeestä? jos et netistä nii liikkeestä voi kysellä varmaan, sieltä luulis jotain tietoo saavan. ja jos netistä niin googleen vaan nimi ja malli nii varmaan jotain löytyy.

(kohtuu ympäripyöreetä vastausta :D )

metallinpaljastin.jpg

Tein amiksessa muuten itse paljastimen :offtopic: Riippuu tosiaan, että mihin käyttöön se tulee. Peruspaljastimilla saa yllättävän hyvää jälkeä tosin.

Alla olevaa ajattelin... välttää minun "tonkimis" tarkoitukseen :D

Metallinpaljastin Deep Scope

Metallinpaljastin ammattikäyttöön. Paino 1,8kg, etsin 25cm vesitiivis. Paljastaa suuret metallit maksimissaan 250cm ja korut/kolikot 35cm syvyydestä. Kuulokeliitäntä. Takuu 2-vuotta.

Metalliesineistä laite kertoo selvällä äänimerkillä ja näyttömittarin osoittimella. Meluisissa olosuhteissa voi halutessa käyttää myöskin korvakuulokkeita (lisävaruste)

2642.jpg

Elikkästä onko kellään kokemuksia noista metallinilmaisimista, eli "miinaharavoista"

Itse olen nyt ostamassa uutta ilmaisinta, mutta kuitenkaan hirveesti ei ole tietoutta moisista vehkeistä.

Tällaista olen kahtonu CS660, mutta onko se sitten hyvä ja saako mahdollisesti jostain käytettynä ehkä parempia tahi edes samantasoisia laitteita?

Se millainen laite kannattaa ostaa riippuu todellakin käyttötarkoituksesta. Jos esim. etsit metallittomassa maaperässä metallisormusta, hoitaa asian melkein mikä tahansa metallinilmaisin. Jos taas maaperässä on "häiriötekijöitä", niin "paremmissa" ilmaisimissa on toimintoja, joilla häiriötekijöitä voidaan vähentää. Tosiasia on, että yllättävän paljon kaikkea "metalliromua" tuolta maastosta löytyy, eli ilmaisuja riittää! Kun tyypillinen etsintäpaikka ja mahdolliset etsittävät kohteet ovat tiedossa, laitteen myyjän luulisi osaavat auttaa asiassa.

tuon mallin pitäs olla ihan ok ominaisuuksiltaan. siinä on sellanen "erottelusäädin" jolla voi karsia koon ja materiaalin suhteen.

No niin aamusella tilasin pari tuommosta yllä olevaa härveliä... Huomenna pitäs olla matkahuollon kyydissä perillä ja hintakin tipahti kivasti ku osti kaks kerrallaan.

Ihan veikeetä päästä testailemaan mitä löytyy moisilla härveleillä

Tulee kikkailtua noilla taistelupaikoilla aika paljon, niin samalla antaa härvelin piipitellä :D

Muistin jostakin aikaisemmasta keskustelusta että jotain tuollaista harrastit. Mutta mitä sitten kun paljastin alkaa piipata? Uskaltaako sitä rueta kaivamaan vai pitääkö pommiryhmä kutsua? En harrastele sen kummemmin noita rintamapaikkoja mutta osa metsästys alueesta on tuolla rajalla niin mitä kaikkea sieltä voi löytyä? Jos tuuria olisi?

Maastosta löytyy vaikka mitä rojua... takin napista lentopommeihin.

Toki pitää muistaa, että paukuthan ei sitten ole matkamuistoja :jahas:

Ja onhan moisesta laitteesta kaikenlaista muutakin hyötyä. On jo heti tullu kyselyä vehkeen lainaamisesta tahi rojujen etsinnästä ihan kotipihoista tahi ullakon puruista...

Kerrohan sitten saaliis kun jotain löydä

Viikonloppu maastossa.. Tuloksena yksi maxim sokolov tuote :D ja kuteja ja säilykepönttöjä yms materiaalia

Joitain kolikoita, sirpaleita, pomminosia jne...

Paljon raitista ilmaa, "korsukyliä", nauloja yms... eli paljon erilaista kamaa.

Jonain viikonloppuna taas mäntävä kikkaileen kuhan joutaa.

Viitisen vuotta sitten faijan kanssa tongittiin maata enemmänkin ja kyllä sitä kaikkea on löytynyt. Eniten varmaan WW2 aikasia hylsyjä :) Ei oo kyllä enää aikoihin tullu käytyä vaikka isukki hommas jonku uuden metallinpaljastimen joku vuos sitten ja antoi vanhan mulle :) Malleja en muista mutta jos käyn porukoiden luona joku kerta niin voisin katsoa.

Kannattaa muuten tutkia jotain historiankirjoja ja etsiskellä jotain talojen raunioita ja muita vanhoja paikkoja niin niistä voi löytyä kaikkea. Broidi mm löysi 1700 luvulta olevan kolikon :hyper: Ja museovirastollehan ei tietenkään kannata mitään yrittää myydä koska niillä on oikeus kaikkeen yli 100v esineisiin tai jotain sinnepäin, eli jos löydät vaikka vanhat inka-intiaanien rauniot takapihaltasi niin pidä omana tietonasi vaan ja pengo niitä rauhassa :D

Paljon uteliaita ja oudoksuvia katseita kyllä saa suomessa jos tämmöistä harrastaa mutta jenkeissähän tämä on ihan "yleinen" harrastus :)

Mielenkiintoinen harrastus, tuo maan tonkiminen. Olen itsekin monesti miettinyt että ostan paljastimen. Varmaan jännää ku alkaa piipittään.. ja löytää vanhan naulan :)

Kevät tulee ja toisaalta pitkä syksykin ois ollu aikaa penkoa maastoja, mutta nyt oli este...

Mutta uuteen "kauteen" taas menossa ja muutamia reissuja jo suunnitteilla.

Tietoutta laitteista ja harrastajista yms. saapi täältä--->

http://www.aarremaanalla.com/foorumi/

Juuri avattu ja ilmeisesti aiheesta ensimmäinen paikka, missä voi vaihtaa moisesta harrastuksesta ajatuksia ja antaa vinkkejä paikoista joissa kulkiessaan ehkä kannattaisi testata etsintään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom