Metallican uusi biisi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pro-Pain
  • Aloitettu Aloitettu
Mike sanoi:
Tästä eteenpäin onkin sitten tullut ihan kauheaa kuraa kulminoituen hevihistorian suurimpaan ultimaaliseen paskakasaan St. Angeriin.
Toivon bändille joko pikaista äkkikuolemaa, tai paluuta sinne, kun vielä tuplabassot olivat lähellä sydäntä.

Taidan olla ainoa, joka todella pitää myös tuosta paskakasa-albumista- St. Angeristä. Siis olihan sillä levyllä tuplabasareita, raivoa, asennetta ja vaikka mitä. ... Ja siinä ei ainakaan ollut mitään kaupallista, pelkkää mättöä alusta loppuun. Klassikkobiisejä olisi tullut paremmin hiottuina ainakin nimikkobiisistä, Franticistä, Dirty Windowsta, All within my handsistä ja levyn parhaasta biisistä, Unnmed feelingstä. Se, mikä tuolla levyllä oli paskaa, oli rumpukalinat, sanoitukset (Metallicalle EI sovi kollektiivinen sanoitusten tekeminen) ja soolojen puute. Biisit olivat toistavia, kun soolot oli jätetty pois.

Itse odotin tuplabasareita ennen Angeria ja niitä tuli, toivottavasti nyt tulisi jotain Angerin ja Loadien välimaastosta, hiottuja muttei hengettömiä tuotoksia. Ja Mikelle, onhan tuossa uudessakin biisisssä tuplabassot;)

Joo, samat sävelet täältäki: Puppets ja Justice parhaat lätyt. Harvester of sorrow on kyllä kaikkien aikojen itsesäälibiisien top-5:sessa notta pallit soi. Ja onhan Ride the lightningilla Fade to black. :)

Eikös Justicella ollut basso miksattu lähes kokonaan kuulumattomiin;) . Joo, joo tosi huonoa sanaleikittelyä. Mulle :whip: Juu olen samaa mieltä, että edellisen levyn soundit oli perseestä, (tosin sitä ne oli myös Justicella), mut jospa uuden tuottajan myötä löytyisi uusi punainen lanka. Mielestäni Puppets ja Black-albumit ovat soundien puolesta Metallican levyistä ylivertaiset ja kestävät kuuntelua mainiosti vielä tänäpäivänäkin. Loadeilla niistä harvoista ok biiseisstäkin oli runkattu lällyjä liialla hiomisella. Ainakin bändin livesoitto on taas tiukentunut Saksan keikan perusteella ja voisi tietää hyvää ensi kevään levyä ajatellen.

Huh mitä tuubaa. Jaksoin kuunnella loppuun asti, mut kyllä tulee ikävä vanhoja hyviä aikoja. Toi garage-soundi on kyl todella raa´an ja karun kuuloinen.

Metallica-fanien kannattaa ladata Livemetallicasta Doningtonin keikka. Tuo uusi biisi kuulostaa aika perkeleen paljon paremmalta kunnon nauhoituksena. James alkaa sanoituksellaan lähestyä taas omaa tasoaan. Ei pelkkää toistoa kuten Angerillä. Tässä seuraavassa 99% todennäköiset sanat.

The New Song (Donnington Version)

The Man in Black walks around
Blacks the light, blacks the sound
Far enough to dig from here
To rise above the myth of fear
Lay you out and birds abound (tämä rivi epäselvä)

Open up your gate
Spirit dialate (tai jotain)
Grip the falling sand
Slipping through his hand

Open up your gate
Spirit dialate?
Whisper to your friend
Death is not the end

Not the end
Not the end
It's the beginning

Rob the hourglass of time
Spilling sand you will not find
Dearly beloved, we gather today
To say goodbye and find our way
Bid farewell with closing eyes

Open up your gate
spirit dialate
Watch the falling sand
Slipping through his hand

Open up your gate
spirit dialate
Whisper to your friend
Death is not the end

Not the end, not the end
It's the beginning

I've been a rambler
The light sets me free
I've been gambler
The light sets me free
Sets me free!

The light sets me free!

I've been a rambler
The light sets me free
I've been a gambler
The light sets me free
Sets me free!

Done my time in the cell
Except toll of the bell
Man in Black has turned to light
And shall return for you tonight
Say goodbye to my old self.

Open up your gate
spirit dialate
Watch the falling sand
Slip into his hand

Open up your gate
spirit dialate
Whisper to your friends
Death is not the end

Not the end, not the end
It's the beginning

En tiedä miksi edes vaivauduun vastaamaan tähän mutta tekee mieli sanoa pari juttua. Ensinnäkin, Metallica on aikakautemme yksi kovimmista heavymetal bändeistä, ihan sama mitä täällä joku pikkusieluinen Burzum-fani rääkyy. Toisekseen, St. Angeria on lytätty medioissa, ja osahan näistä "faneista" eivät omaa ajettelukykyä, vaan menevät valtavirran mukana kun on kyse musiikkimauista.

St. Anger on hyvä albumi, ei täydellinen eikä paras, mutta sisältää monta hyvää biisiä. Ja kertokaas nyt kaikki neropatit, kun olette mananeet Metallican alimpaan helvettiin, että minkä helvetin takia pitäisi bändin tehdä kerta toisensa jälkeen samanlainen albumi? Ehkä se toimii jollain Slayerillä, koska se on SLAYER, se on niiden tavaramerkki, se tunnetaan siitä että ne soittaa tasapaksua trashjöötiä alusta loppuun mikä on ihan OK asia, mutta tänne ei toista samanlaista tarvita.
Sorry, herätti vähän ihmetystä muutamien tyyppien ala-arvoiset jutut. Ei minkäänlaista kunnianosoistusta.

Niin, ja en ole sitä mieltä, että Metallica olisi maailman paras bändi, en minäkään kaikista Metallican biiseistä pidä mutta suurin osa on toimivaa.

En tiedä miksi edes vaivauduun vastaamaan

En tiedä minäkään.

Toisekseen, St. Angeria on lytätty medioissa, ja osahan näistä "faneista" eivät omaa ajettelukykyä, vaan menevät valtavirran mukana kun on kyse musiikkimauista.

Mitä valtavirran mukana menemistä? Älä viitsi naurattaa. Levy oli pa*ka. Ilman median arvosteluja tai niiden kanssa.

St. Anger on hyvä albumi, ei täydellinen eikä paras, mutta sisältää monta hyvää biisiä.

On sinun mielipiteesi ja olet siihen oikeutettu. Turha kuitenkaan kuvitella, että muut olisivat sitä mieltä kun ovat, koska "media niin kirjoittaa, eikä omata aivoja". Biisit olivat omaani korvaani aikamoista tuubaa. Btw, en ole yhtäkään st.anger arvostelua edes lukenut. Kuuntelin vain levyn muutaman kerran ja osasin muodostaa mielipiteeni ihan itse.

Ja kertokaas nyt kaikki neropatit, kun olette mananeet Metallican alimpaan helvettiin, että

Bändi on manattu alimpaan helvettiin, koska bändin musiikki ei vastaa enää monen musiikkimakua, joka on fanittanut bändiä paljonkin aikaisemmin.

minkä helvetin takia pitäisi bändin tehdä kerta toisensa jälkeen samanlainen albumi?

Ei kukaan ole toivonut, että pitäisi tehdä aina samanlainen albumi. Kyllähän metallican tyyli muttui aina 80-90 luvullakin ja silti siitä tykättiin. Miksi tyyli pitäisi muuttaa sellaiseksi, että tehdään seuraavaksi pas*a albumi?

Ehkä se toimii jollain Slayerillä, koska se on SLAYER, se on niiden tavaramerkki, se tunnetaan siitä että ne soittaa tasapaksua trashjöötiä alusta loppuun mikä on ihan OK asia, mutta tänne ei toista samanlaista tarvita.

Slayer on tuubaa. Puhutaan mieluummin metallicasta.

Sorry, herätti vähän ihmetystä muutamien tyyppien ala-arvoiset jutut. Ei minkäänlaista kunnianosoistusta.

Jokainen saa olla sitä mieltä kuin tykkää. Eikö?

Tosiasia on kuitenkin se, että jos jotain tuotosta haukutaan etukäteen mediassa ennen kuin siihen porukka ehtii tutustumaan, niin ollaan jo saatu ensivaikutelma ja sen johdosta moni ei edes vaivaudu tutustumaan materiaaliin oikealla asenteella.

St.Anger aukeaa vasta useiden kuuntelu kertojen jälkeen, sehän tarkoittaa sitä että levy kestää kulutusta, näin olen kuullut myös useilta muilta ko. levystä diggaavilta.

Minua harmitti lähinnä kun jotkut eivät osaa arvostaa ko. yhtyeen antamaa panosta metallimusiikin kehitykselle. Vaikka joku ei pidäkkään Metallicasta, niin turha uranuuratajaa on alkaa hautaamaan elävältä. Samat tyypit sitten yleensä fanittavat jotain bändiä, mistä ikinä ei tule samanlaista dinosaurusta, vaan ovat koko elinkaarensa jossain keskitason tienoilla. Minusta jokaisen henkilön jonka sydän sykkii metallimusiikille, pitäisi osoittaa vähän kunnioitusta näinkin suurta bändiä kohtaan. Ei se harmita, että joku ei tykkää Metallican tuotoksesta, lähinnä vain pisti vihaksi noin välinpitämätön asenne.

Tosiasia on kuitenkin se, että jos jotain tuotosta haukutaan etukäteen mediassa ennen kuin siihen porukka ehtii tutustumaan, niin ollaan jo saatu ensivaikutelma ja sen johdosta moni ei edes vaivaudu tutustumaan materiaaliin oikealla asenteella.

Näin varmasti on, mutta varmasti moni myös vaivautuu tutustumaan ja silti toteaa sen tuubaksi. Itse ostin st.angerin täysin lukematta yhtäkään arvostelua tai kuuntelematta yhtäkään levyn biisiä. Ostin koska kannessa luki metallica. Kuuntelin levyä kyllä useamman kerran. Olihan siellä niitä ideoita ja hetkiä, mutta pääosin surkeaa/erittäin surkeaa. Oltiin siirrytty omasta musiikkimaustani erittäin kauas.

St.Anger aukeaa vasta useiden kuuntelu kertojen jälkeen, sehän tarkoittaa sitä että levy kestää kulutusta, näin olen kuullut myös useilta muilta ko. levystä diggaavilta.

Mutta kun levyltä puuttuu kaikki ne elementit joista itse diggaan rockissa ja metallissa. Ei ne elementit sinne kuuntelemalla tupsahda. Kun ne puuttuu, ne puuttuu.

Minua harmitti lähinnä kun jotkut eivät osaa arvostaa ko. yhtyeen antamaa panosta metallimusiikin kehitykselle.
...
Ei se harmita, että joku ei tykkää Metallican tuotoksesta, lähinnä vain pisti vihaksi noin välinpitämätön asenne.

Jokainen saa arvostaa ihan mitä tykkää niin paljon kuin tykkää eikö? Itse en välitä uudesta metallicasta, mutta ei tässä nyt sentään olla kiväärin kanssa menossa ampumaan james hetfiildiä. Saavathan bändin jäsenet tehdä ihan sellaista musiikkia kuin itse tykkäävät! Niin se pitääkin olla. Ei meidän silti tarvitse siitä tykätä tai kuunnella vain siksi koska se on metallicaa "ja see niinq o kovis bändi niinq". Ymmärrät varmaan?

Ride The Lightning on paras levy. Kuunnelkaa sitä.

St. Anger on aika paskaa, joka aukeaa 20:nen kuuntelukerran takia siksi, että se on Metallicaa. Jos se olisi Hybrid Childreeniä niin se olisi bändin loppu :D

Vaikea monen myöntää, että Metallica voi tehdä jtn aivan ääretöntä paskaa.

Tai vaikeaa monen myöntää, ettei vaan ymmärrä sen levyn biisejä. ;)

Paskaa se o.

Metallicalla vaan sattuu olemaan sen verran meriittejä takana, että ne voi nauhottaa seuraavan levyn vaikka Larsin vessassa, soittimina ukulelet ja silti sekin lätty "aukenee" ties kuinka monelle.

Minä kyllä peesaan monessa mielessä VZ58:ää. Vaikka tosiaan ei kenenkään tarvitse pitää sellaisesta mikä ei putoa, st.angerille naureskelu on kyllä saanut kohtuuttomia mittasuhteita. Yks sana: "all within my hands". Tai sittenkin muutama, ole niin tarkkaa.

Kyllähän sieltä kieltämättä voisi hiukan tiivistää lähes joka biisiä, silti pieksee 90-luvun tuotannon kevyesti.

Niin, ja VZ58, sen verran täytyy vielä moralisoida, että elä nyt perkele rupea slayeriä kutsumaan "tasapaksuksi trashjöötiksi", ite oot;)

Paskaa se o.

Metallicalla vaan sattuu olemaan sen verran meriittejä takana, että ne voi nauhottaa seuraavan levyn vaikka Larsin vessassa, soittimina ukulelet ja silti sekin lätty "aukenee" ties kuinka monelle.

Niin tai sitten esim. load-levyt eivät auenneet vaikka kuinka yritti fanitellakin..
Shittii, sanon minä.

Minulle "aukeaa" StÄngeri aivan siinä missä muutkin Metallican levyt. Miettii mitkä levyn lähtökohdat olivat, riidat Larsin ja Jamesin välillä, Jamesin alkoholiongelmat, kunnon basistin puuttuminen.... Biisit ovat ihan hyviä kokeiluja, esimerkiksi Some Kind of Monster. Pidän kitaran leikittelystä alussa, hieman pomppivaa mutta sisältää jonkinlaisen juonen. Kuin myös Frantic. Kuin myös Sweet Amber, The Unnamed feeling....Onko joku muu lisäkseni huomannut Dirty Windowissa "System of a Downmaisen" otteen? Säkeistön (ja miksei kertsinkin) rummut ovat kuin suoraan SoaD:lta, ja muutenkin sanojen ja laulumelodian/muun hässäkän osalta samanlaista lievästi psykedeelistä menoa (tai miksikä sitä nyt kutsuisi).:)

Vaikea monen myöntää, että Metallica voi tehdä jtn aivan ääretöntä paskaa.

Ääretön paska on aika mielenkiintoinen ilmaus. St.Anger ei nyt vaan ollut sitä ominta metallicaa, muutama hyvä biisi siitä joka tapauksessa löytyi. En mä sitä silti ala äärettömäksi paskaksi luokittelemaan nykymusiikin tarjontaa ajatellen.

Ja mä odotan kyllä uutta metallica-julkaisua kuin kuuta nousevaa.

Niin tai sitten esim. load-levyt eivät auenneet vaikka kuinka yritti fanitellakin..
Shittii, sanon minä.

Itse pidin joistakin kappaleista loadilla ja reloadilla. Eihän se mitään wanhaa metallicaa ollut, mutta toimi ihan hyvin kuitenkin jos pitää sen tyylisestä musiikista. Itse tykkäsin esim king nothingista :) Kokonaisuutena kuitenkin ainakin black albumia huonompi. Mutta ei siitäkään tarvitse kaikkien pitää.

Kyllä st.angeristakin saa pitää jos haluaa, mutta tyylillisesti kyllä niin erilaista kuin wanhempi metallica, että eipä se minusta mitenkään erikoista ole jos ei joku siitä tykännyt.

Joskus tuntuu, että joillakin on sellainen asenne, että "metallicasta on pakko pitää vaikka tekisi millaista sontaa, onhan se sentään metallicaa". Minusta ei todellakaan mene noin. Kyllä jokaiselle levylle voi arvostella ihan oman arvosanan miettimättä bändin nimeä sen tarkemmin. Itselläni soitetuimmat metallican levyt ovat master of puppets, black album ja load. Kyllä, load. Hajotkaa siihen ;)

ps. yhtäkään noiden albumien arvostelua en ole lukenut. Muodostin mielipiteeni ihan itse.

Niin, ja VZ58, sen verran täytyy vielä moralisoida, että elä nyt perkele rupea slayeriä kutsumaan "tasapaksuksi trashjöötiksi", ite oot;)

Menee :offtopic: puolelle, mutta ei ollut tarkoitus yhtään rässikuningasta mollata, vaan Slayeriltä tietää mitä siltä sopii odottaa. Ei mitään uutta mitä ei olisi kuultu jo miljoonaan kertaan vaan, brutaalia, tiukkaa riffittelyä, tarkkaa soittamista ja agressioita. Ei tarvitse pelätä että se pumppu syyllistyisi väsähtäneeseen meininkiin. Uudesta levystä K.Kingin sanoin: "It sounds like a damn Slayer record."

Keikalla nähdään! :rock:

Back
Ylös Bottom