Metallican uusi biisi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pro-Pain
  • Aloitettu Aloitettu
No jaa, vähän liian pitkä biisi, mut ihan kuunneltava. Kyllä levyn odotusarvo nousi huomattavasti.

St.Angerista vielä. Jos ne biisit pätkästäs poikki suunnilleen puolivälistä, säkeistön ja kertsin jälkeen, niin siitä sais ihan saatanan rankan puoltuntisen levyn. Kiinnostais kyllä kuulla sellainen versio.

No mitä tulee siihen onko metallica hyvää vai ei niin itselläni metallica ainakin oli ensimmäinen metallibändi jota olen kuunnellut. Sitä ennen kuuntelin poppia. Että kai se jotain oikein tekee kun saa musiikkimaun muuttumaan.

Nykyään ei enää ole minun lemppareitani. Vanhoilta levyiltä löytyy silti kovia ralleja. Varsinkin master of puppets ja black album akselilta. Mutta jos ei iske niin sitten ei iske. Ei kukaan pakota kuuntelemaan.

ikinä ei oo oikeen noi metallican raskaammat biisit iskeneet. sitten taas esim. nothing else matters ja one toimii paljon paremmin. sinfoniaorkesterin säestämä master of puppetskin menee juuri ja juuri :) .

metallica on mennyt kyllä kokoajan alaspäin sen ns black albumin jälkeen, siinä oli vielä muutama hyvä biisi kuten sad but true, enter sandman ja muutama muu. vanha tuotanto killem all:ista>>> justice for all:iin on kyllä loistavaa kamaa, en kyllästy ikinä.

uudelta levyltä en odota yhtään mitään. suuremmalla todennäköisyydellä se on kuitenkin paska kuin hyvä :)

No paremmalta ainaki kuullostaa kuin St. Anger

Uskon kumminkin että tästä tulee aikasmoisen hyvä levy, nyt oon ens viikolla menossa kuuntleee metallicaa viroon niin saavat soittaa jotain uusia biisejä..

Mielestäni jokainen Metallican levy on omalla tavallaan pirun hyvä. Sieltä pystyy valkkaamaan päivän mukaan erityyppistä musiikkia. Tämä on ominaisuus mitä bändiltä arvostan, pystytään muuttumaan ja kehittymään.

Paha tuosta on mennä mitään sanomaan. Huono taltiointi eikä Hetfield:kään parhaimmillaan tuntunut olevan. Kertosäkeestä mulle tuli mieleen I Disappear.

n00kie sanoi:
edellinen KOKO levy oli järkyttävää paskaa niin odotukset ovat vähässä. missä se vanha metallica on?:rolleyes:

Indeed. Odotukset oli katossa ja sitten koko levy oli sellaista hirveyttä. Veikkaisin, et wanhaan ei oo enää paluuta, tällä linjalla jatketaan hamaan loppuun. Omat lempilevyt on black ja load. Alkupään levyillä oli myös joitakin helmiä kuten Fade to Black ja One.

Grosskopf sanoi:
Kertokaa, Metallica-fanit, että mikä siinä viehättää?
En tiedä. Itse olen kyllä varmaan aika jäävi arvioimaan Metallicaa, siitä vaan pitää kun se oli ensimmäinen kosketus raskaampaan musiikkiin, eikä sitä osaa olla fanittamatta, kun on pienestä pitäen kuunnellut. Nuo mainitsemasi levyt ei mun mielestä anna minkäänlaista kuvaa metallican musiikista, Kill 'em All on aika trashia, josta en itse hirveästi välitä, ja ...And justice for allin levysoundi on tosi ontto, ne biisit kuulostaa paremmilta livenä.
Ja kyllä Metallicalla on kovia biisejä, Master of Puppets on mun mielestä edelleen yksi kovimpia metallilevyjä mitä olen kuullut(perkele, sanotaan nyt että se on paras levy mitä oon kuullut). Siihen kannattaa tutustua, ja Black albumiin.

Vähän oli sellainen epäselvä kappale, mutta tuosta video tallenteesta on paha mennä kyllä tosiaan sanomaan yhtään mitään, Itellä ei mitään kovin suuria odotuksia ole tulevalta levyltä en kyllä st angeristakaan juuri tykännyt. Mutta uutta lättyä odotellessa.

Metallica - Welcome Home (Sanitarium)

ite kuunnellu metallicaa iha pikkuskidistä asti ja kyllähän huonoo on menny musiikki niil nykyaikana. vanhat jyrää ja tuskin semmosia levyjä enää on tulossa, mutta olisihan se mukavaa jos yllättäisivät ja tekisivät kunno hevi plätyn nytten vielä. Odotukset on yhtä huonot kuin st.anger aikoina mutta silloinki pieni toivo oli jospa nytten tulisi se "huippu" levy :)

Itse odottelen innolla Trujillon vaikutusta levyllä. Toivottavasti Rob ei ole vain loistava live-esiintyjä, vaan osaa tuoda energisyyden myös levylle :)

P.S. Muutaman päivän päästä Tallinnaan :kippis1: :hyper: :kuola: :thumbs: :rock:

Ai mikä Metallicassa viehättää? Sitä ei kukaan muu voi tajuta kuin Metallica fani, mahtava fiilis ku kuuntelee Metallicaa. Sellasta fiilistä ei mistään muusta musiikista saa...

Kaikki on parannusta St.Angerista,joka oli kyllä niin kauhea kuin voi olla.

Tämä biisi oli ihan hyvä.Hyvä intro ja soolon jälkeinen riffittely kuulosti hyvältä.Jamesin live laulanta on ollut jo kauan huonoa,joten se pilasi aika paljon tätä,mutta hyvin tuotettu stuodioversio on varmasti sitten toinen juttu.Sitä odotellessa :kippis1:

Grosskopf sanoi:
Kertokaa, Metallica-fanit, että mikä siinä viehättää?

MASTER OF PUPPETS,mikä on KAIKKIEN AIKOJEN PARAS METALLILEVY IKINÄ.

Jos sinä et löydä Metallican tuotannosta yhtään hyvää biisiä,niin voit suosiolla lopettaa metallin kuuntelun ja siirtyä sinne MTV:en puolelle.

Master Of Puppets :rock: .

Metallica on tehnyt urallaan 5 hyvää albumia (80-luvun tuotanto + Load), 1:n erinomaisen (black album) ja 2 keskinkertaista (Reload ja St Anger). Tässä tapauksessa keskinkertainenkin on selvästi keskitasoa parempi. En laske cover-albumeja mukaan, vaikka nekin ovat hyviä.

Harvalla bändillä on samanlaista ylitarjontaa loistavista kappaleista, joita keikalla soittaa. Kaikenlisäksi he osaavat soittaa livenäkin oikein, eivätkä vain vatkaa päätä, hypi vahvistimien päälle ja toivo että "kova meininki" korvaa soittotaidon puutteen. Mitä olen eri metallibändien konserttitaltiointeja katsonut, niin melodiat hukkuvat lähes poikkeuksetta siihen örinään ja räminään. Soitetaan ihan päin vittua, mutta ei se mitään, koska yleisö on kuitenkin kännissä eikä välitä kunhan pääsee vähän måshaamaan. :david:

D sanoi:
Jos sinä et löydä Metallican tuotannosta yhtään hyvää biisiä,niin voit suosiolla lopettaa metallin kuuntelun ja siirtyä sinne MTV:en puolelle.

Älä D jaksa aina olla noin helvetin kärttyinen. En ole missään vaiheessa KOKO Metallican tuotantoon tutustunut, mutta tähän mennessä mikään ei nappaa pätkääkään.

Annatko mulle vähän aikaa tutustua, ettei tarvi heti siirtyä sinne poppikanavalle?

Metallican levytuotannossa on laadullisesti lähes gaussin käyrä. Sieltä se läpipaskasta trashistä on mennyt johonkun grungen ja stoner rockin hybridiin. Ultimaalinen kliimaksi koettiin ...And justice for all levyllä joka veti riman vielä korkeammalle nopeatempoisen Master of puppetsin jälkeen. Justicen jälkeen alkoi alamäki. Black oli Puppetsin tasoinen, mutta vähän samanlainen muutos kuin Megadethillä Rust in peacesta Countdown To Extinctioniin. Se löi vasten kasvoja hidastaen tempoa radikaalisti. Tästä eteenpäin onkin sitten tullut ihan kauheaa kuraa kulminoituen hevihistorian suurimpaan ultimaaliseen paskakasaan St. Angeriin. Hetfieldin ryyppyongelmat generoivat jotain sinfoniahöttöä, mutta vahvan historiansa ja statuksensa avulla Metallica on jostain kumman syystä edelleen huipulla.

Toivon bändille joko pikaista äkkikuolemaa, tai paluuta sinne, kun vielä tuplabassot olivat lähellä sydäntä.

Olen osittain Miken kanssa samaa mieltä, Puppets ja Black albumit on
parhaita tuotoksia, Blackin jälkeen käyrä on mennyt alaspäin.
Mutta johan nuo kaksi levyä ovat sellaisia tuotoksia mihin vain todella harvat
bändit koskaan yltävät.

Itse kyllä tykkään myös energisestä Ride the Lightningista,
kuin myös paljon haukutulta Loadilta löydän myös hyvää shittiä vaikka se
niin erilainen levy onkin.

Mutta Rokkaahan bändi nyt jumalauta edelleenkin, vaikka dinosaurus osastoa
jo edustaakin.
Statuksensa ja loistavien biisiensä takia edelleen huipulla, eikä IMO
kyllä mitenkään mistään kumman syystä ;) .

Mistään Megadeteistä en edes puhuisi samana päivänä, kaikella kunnioituksella, piece sells on kyllä edelleen hjuva levy.

Back
Ylös Bottom