Metallican keikka lähestyy..

plag sanoi:
Tosiaan, voisiko joku kertoa millä sinne etuosaan pääsi eli mistä sai niitä purppuran värisiä rannekkeita? Metclubilta?

Kaverit oli menny aamu kaheksalta jonottaan jo paikkoja,niin sit sinne oli tullu järjestäjät jakaan niitä rannekkeita.Et ne sai niitä kekkä oli jo ihan aamusta jonottamassa.

Paikalla tuli oltua ja kyllä tykkäsin, vaikken mitenkään älytön Metallica-fani ole koskaan ollutkaan (nyt olen). Pohkeet oli tosiaankin jumissa viikonloppuna kun joutu varvistelemaan. Se on varmaan oma vika kun on pygmi :D . Se oli hieman pettymys, ettei olutta myyty stadionin sisällä. :( Lämppäreitä en ehtinyt näkemään, mutta se ei menoa haitannut. Metallicaa mä sinne meninkin katsomaan. :rock:

D-katsomossa olleena voin myös sanoa, että saattoi olla viimeinen kerta, kun katsomopaikoille menen, sen verran huonosti ääni kuului.

screwdriver sanoi:
D-katsomosta kuunneltuna äänetoisto oli aivan luokaton. Basari läpsähti/kaikui jostain takaisin niin että oikein pahaa teki, kitarat olivat kauheaa puuroa, jopa niin pahasti ettei välillä tiennyt missä vaiheessa kys. biisiä mennään :david:
Ääni seilasi miten sattui ja oli huonointa antia mitä olen koskaan live-keikalla kuullut..
En ole ennen ollut katsomossa stadikan keikoilla, vain ainoastaan kentällä. Ja oli kyllä viimeinen kerta kun menen katsomoon jos äänentoisto on noin isoa paskaa.

Kyl frendit on sanonu, et stadikalla on katsomossakin ollu hyviä soundeja. En tiedä miten se sitten vaikutti kun takakaarteen katsomo oli tyhjä, meinaan luulisi kaikuvan ainakin basarin.

En tiedä sitten olisko niillä ollu risana se d-katsomoon käännetty kajarihärdelli. Meinaan silloin kun jotain kuulu, niin ihan kuin se olisi tullut lavan oikealta puolelta.

Harmittaa kyllä vietävästi. Kun muuten meno oli kyl hyvää ja vaik on kuullu huhuja äijien soittotaidoista, niin eipä tainnu nyt (kuuleman mukaan) olla mitään moitittavaa.

Joo, kyllä toi soundi otti niin päähän että.. No, pitänee imuttaa keikka netistä, josko sit olis paremmat soundit ku keikka on äänitetty suoraan mixeristä.
Keikka oli muuten mahtava.. paitsi Larsin soitto on IMO edelleen.. ei niin hyvää ku ennen.

Ite olin kentällä, melkein keskellä ja n. 20metrin päässä miksaustornista.
Ei se saundi sielläkään paras ollut, täytyy ottaa huomioon että noin avoimeen tilaan on helvetin vaikea saada saundeja kohdalleen. Slipknotista ei oikein saanut mitään selvää, ainakaan kitaroista tai laulusta, mutta ite olin kyllä tyytyväinen Metallican saundeihin.

Kyllä ei keikalta voi enempää vaatia mitä Metallica tarjosi.

On se melkoinen hurmos nähdä livenä jotain mitä on pennusta asti kuunnellut.

Enter sandman ja Jump on the fire sai mut täysin sekoamaan. On se Hetfield äijä!
:rock:

Emmah sanoi:
D-katsomossa olleena voin myös sanoa, että saattoi olla viimeinen kerta, kun katsomopaikoille menen, sen verran huonosti ääni kuului.

ite olin kanssa d-katsomossa. Ääni kierti ikävästi, mutta kun laittoi korvatulpat sillai melkein pohjaan niin kuulosti taas perkeleen hyvältä, ei särkeny yhtään.

Parasta A-luokan settiä pisti sedät tuleen! Kaks tuntia meni jonossa ja lämppärit sivu suun mutta arvatkaapa harmittaako? Ei pätkääkään! Enpä hypetä enempää.

Niistä rannekkeista sen verra että kyllä niitä sai vielä ainakin ennen ku slipknot aloitti jytäämisen!!!Järkkärit niitä jakoivat "turvatarkastuksen" jälkeen!! :rock:

joo, tosiaan "turvatarkastus" Mun kohalla oli joku 50v mummo joka sanoi vaan että tervetuloa.. kysyin et etkö tarkasta ni se sanoi et OK on. :down:
Siis olisin voinu viedä vaikka mitä mukanani! annan JV toiminnalle :0:

Vielä noista korvatulpista, huomasin alussa että vasempaan korvaan sattui hieman, olimme hieman vasemmalla puolella (kenttä). Pistin tulpat korviin ja ainoot äänet mitä kuuli oli diskantti ja basso tuntui rinnassa. Keskiäänet hävis täydellisesti. WTF?! Otin sitten pois ha suojasin vasenta korvaa välillä.

Jos tulpat oli korvissa ja huusi, niin oman äänen kuuli vammaisen selvästi. Ihan kauheeta.

NP sanoi:
Vielä noista korvatulpista, huomasin alussa että vasempaan korvaan sattui hieman, olimme hieman vasemmalla puolella (kenttä). Pistin tulpat korviin ja ainoot äänet mitä kuuli oli diskantti ja basso tuntui rinnassa. Keskiäänet hävis täydellisesti. WTF?! Otin sitten pois ha suojasin vasenta korvaa välillä.

Jos tulpat oli korvissa ja huusi, niin oman äänen kuuli vammaisen selvästi. Ihan kauheeta.
Osta kunnolliset tulpat. Itse ostin '99 Ruisrockia varten ns. hifi-tulpat musiikkiliikkeestä. Maksoi 170mk ja ovat palvelleet jo varmaan kymmeniä kertoja. Ääni on vähintäänkin siedettävä kun tulpat tunkee niin syvälle korviin että sattuu. :evil:

Olympia-stadionilla vola oli niin hiljainen että tulppien käyttöä ei tarvinnut edes harkita. :curs:

Minkälaista tasoa livemetallica.com:sta ostetut taltioinnit on, ei viittis ruveta tilailemaan jos sieltä tulee jotain sähisevää roskaa. Suomen keikka ei kyllä ollut vielä tullutkaan, mutta eiköhän tuo parin viikon sisään tule.

Luulenpa kun on kyseessä viralliset sivut jne et kyseessä on hyvä laatuista kamaa suoraan mixeristä äänitettyä. noita livejä saa jo netistä eikä tarvitse ostaa. Donningtonin keikka on pakko saada jossa rummuissa pauhaa muut kuin lars.

~Proxi~ sanoi:
joo, tosiaan "turvatarkastus" Mun kohalla oli joku 50v mummo joka sanoi vaan että tervetuloa.. kysyin et etkö tarkasta ni se sanoi et OK on. :down:
Siis olisin voinu viedä vaikka mitä mukanani! annan JV toiminnalle :0:

Sanon tän vielä uudestaan.
Onko sulla mitään käsitystä, että kuinka kauan olisi kestänyt jos kaikki 46 000 t. ihmistä olisi tarkastettu....aika helvetin kauan.

Olisi jäänyt suurelta osalta porukasta Metallica näkemättä jos niin olisi tehty.

kilkkinen sanoi:
Minkälaista tasoa livemetallica.com:sta ostetut taltioinnit on, ei viittis ruveta tilailemaan jos sieltä tulee jotain sähisevää roskaa. Suomen keikka ei kyllä ollut vielä tullutkaan, mutta eiköhän tuo parin viikon sisään tule.

Laatu on kyllä mun mielestä erittäin hyvä. Luonnollisesti live on aina live (paitsi playbäkkinä ;) ). Mun mielestä toi vajaa 10 taalaa ei ole paha hinta kahden CD:n mittaisesta Live-taltioinnista, varsinkaan euron nykyisellä kurssilla. Muutenkin ihan hyvä idea Metallicalta. Tietysti jos on köyhä :david: voi hakea jollain vermeellä ilmaiseksikin.

Back
Ylös Bottom