Metallican keikka lähestyy..

Soittolista, Imperiumista pöllitty, en ota vastuuta oikeellisuudesta..

Blackened
Fuel
Harvester Of Sorrrow
Welcome Home (Sanitarium)
Frantic
For Whom The Bell Tolls
I Disappear
St. Anger
Sad But True
Creeping Death
Battery
--------
Wherever I May Roam
Nothing Else Matters
Master of Puppets
One
Enter Sandman
--------
Jump In The Fire
Seek And Destroy

Ja oli hyvä! Samalla viikolla W.A.S.P. ja Metallica, mitähän hyvää vielä tänään sattuukaan :rock:

:5: keikalle!!!!

http://www.metontour.comista löytyy muutama lyhyt Larsin kommentti ja pari aivan upeata kuvaa... On tosi komea toi auringon lasku täyden stadikan taustalla!!!! Harmi kun noissa on pieni resoluutio, haluaisin ton bändin kumarruskuvan taustakuvaksi.

Originally posted by Larz
MetOnTour (5/28/2004 10:45 PM)
Tonights show at Olympic Stadium in Helsinki, is the largest venue that Metallica ever played in Finland. If you put together all the shows throughout the years here in Finland, I think they add up to as many as we had here tonight. Who knows, maybe all those people were here tonight :) Tonight we had Jump in The Fire on the setlist, and to finish it off, the sing-along Seek And Destroy. Anything else to mention?...YES, how about that it was light outside through the ENTIRE SHOW! That was such a different experience. Setlist is up, and photos to come.

Viimeksi muokattu:
Olipahan tapahtuma, väkeä oli niin v.....sti!!! Helvetillisen jonottamisen jälkeen pääsimme jopa sisälle. Lostprophets tuli missattua mutta ei hirveästi haittaa. Slipknot oli kyllä bändinä aivan loistava esiintymään, mutta hyviä biisejä ei kyllä ollut kuin muutama, Wait & Bleed ja People=Shit etunenässä. Metallica soitti kyllä mun mielestä, ennakkohuhuista poiketen hemmetin hyvin ja show oli loistava, kymmenen vuoden odotus palkittiin minun osaltani. Onpahan taas oltu paikalla kun suomessa on tapahtunut jotain merkittävää.
METALLICA :rock: :kippis1: :worship:

Liitteet

• 1.webp
    1.webp
    18,7 KB · Katsottu: 442
Juu Metallica oli kyllä jälleen kerran aika päällikkö! :rock: Biisilistaan lisään aloituskappaleen Clintin kanssa oli perinteinen Ecstasy of gold :rock:
Konaisarvosana keikasta :4: joka tippui vitosesta jonottamisen ja tarjoilujen heikkouden vuoksi.

Loisto keikka! :rock: Masterissa oli kyllä meininkiä(niinkuin aina). Alkoi jo siinä pelottamaan, että soittaako ne Seek&Destroyta, mutta tulihan se sieltä. Ainoa miinus oli se jonottaminen, mutta eipä se sitten enää haitannut. Hyvin toimi uudetkin biisit livenä, vaikka oli ennakkoluuloja. :5:

Nyt jään odottamaan sitä, että Slayer ilmoittaisi Suomeen saapumisestaan :rolleyes:

Just niitä piisejä joittivat mitä olisin halunukkin kuulla... En tiedä missä oli vika, stadikan akustiikassa vai äänentoistolaitteissa, mut D-katsomon yläosaan ei tosiaan kuullut soittoa kuin hetkittäin. Ääni puuroutu ja oli todella "matala volyymi" vaikka hetkittäin joku skitta saattoikin kuulua kovaa ja kirkkaasti. Loppua kohden ääni ehkä hieman parani, mut ei se ollut ees kohtalainen mielestäni missään vaiheessa. Harmittaa tosi paljon :itku:

Mites muilla, oiko samoja ongelmia (ja jos oli niin missä päin)? Meinaan jos osais hakea parempaa paikkaa ensikerralla jos on "lehterit" äänen kannalta ongelmallisia.

Jeah, hieno keikka. Pohkeet vieläkin jumissa kun jouduin seisoon 2 tuntia varpaillaan et näkis jotain. :rock:

Heavy-rock sanoi:
Just niitä piisejä joittivat mitä olisin halunukkin kuulla... En tiedä missä oli vika, stadikan akustiikassa vai äänentoistolaitteissa, mut D-katsomon yläosaan ei tosiaan kuullut soittoa kuin hetkittäin. Ääni puuroutu ja oli todella "matala volyymi" vaikka hetkittäin joku skitta saattoikin kuulua kovaa ja kirkkaasti. Loppua kohden ääni ehkä hieman parani, mut ei se ollut ees kohtalainen mielestäni missään vaiheessa. Harmittaa tosi paljon :itku:

Mites muilla, oiko samoja ongelmia (ja jos oli niin missä päin)? Meinaan jos osais hakea parempaa paikkaa ensikerralla jos on "lehterit" äänen kannalta ongelmallisia.

D-katsomosta kuunneltuna äänetoisto oli aivan luokaton. Basari läpsähti/kaikui jostain takaisin niin että oikein pahaa teki, kitarat olivat kauheaa puuroa, jopa niin pahasti ettei välillä tiennyt missä vaiheessa kys. biisiä mennään :david:
Ääni seilasi miten sattui ja oli huonointa antia mitä olen koskaan live-keikalla kuullut..
En ole ennen ollut katsomossa stadikan keikoilla, vain ainoastaan kentällä. Ja oli kyllä viimeinen kerta kun menen katsomoon jos äänentoisto on noin isoa paskaa.

Mä olin A-katsomossa ja siellä kaikui kans ja ääni oli aika puuroa. (odotankin päivää jolloin keikan saa imuttaa livemetallica.comista.) En tiedä sit kuuluiko kentällä normaalisti??? kertokaa?? -96 jäähallissa ei ainakaan tätä ongelmaa ollut. Muutenkin metallica olisi saanut soittaa hallissa eikä missään v... stadikalla. Amerikan keikatkin on kaikki soitettu sisällä ja tosi hienolla lavalla (keskellä hallia niinkuin poor touring me kiertueella)

Tosi mahtava keikka oli, tunnelma uskomaton, samoin biisilista.
Tässä muutama kuva.

Toi screeni on aivan älyttömän hyvä keksintö noin isoille keikoille.

Liitteet

• metallica1.webp
    metallica1.webp
    56,5 KB · Katsottu: 352
  • metallica2.webp
    metallica2.webp
    51,7 KB · Katsottu: 337
  • metallica3.webp
    metallica3.webp
    42,9 KB · Katsottu: 337
~Proxi~ sanoi:
Mä olin A-katsomossa ja siellä kaikui kans ja ääni oli aika puuroa. (odotankin päivää jolloin keikan saa imuttaa livemetallica.comista.) En tiedä sit kuuluiko kentällä normaalisti??? kertokaa??

Olin kentällä aika edessä ja soundi oli hyvä mutta äänentaso liian hiljainen. Loppua kohden siirryin lähemmäksi miksauspöytää jonka luona tunnetusti on paras soundi. Mutta kai Metallicankin on pakko soittaa annettujen rajoitusten mukaan. Metallican oon nähnyt pari kertaa hallissa aiemmin ja siellä ei vastaa vaa ongelmaa ole esiintynyt, eikä kyllä esiintynyt Oulunkylässäkään aikanaan. Bändi oli kyllä itse loistava ja kyllä huomas että kaverit nautti soittamisesta.

Kuulin tutulta joka oli ollut joskus Bruce Springsteenin konsertissa, että istuinten alla olevat betoniosat lyövät musiikin pois.

Joo itse olin myös A-katsomossa ja ääni vaihteli aika paljon, välillä puuroutui ja vaimeni melkoisesti. Se katto ei ainakaan kai auttanut asiaa, kentällä varmaan ollut parempi äänenlaatu.

Metallica jyräs taas kerran!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rock:

Oli aivan v**un hyvä keikka!Ihan eteen en päässy ku sinne vaadittiin jotkut ihmeen "violetit rannekkeet",tiiä sit ikinä mistä niitä sai???????????
Itse olin paikan päällä jonottamassa klo 12:sta eteenpäin!Vieläki tuntuu jaloissa se seisoskelu,eikä äänikään oo vielä kovin kaksinen...Mut oli se sen arvosta! :worship: METALLICA RULES!

~Proxi~ sanoi:
Mä olin A-katsomossa ja siellä kaikui kans ja ääni oli aika puuroa. (odotankin päivää jolloin keikan saa imuttaa livemetallica.comista.) En tiedä sit kuuluiko kentällä normaalisti??? kertokaa?? -96 jäähallissa ei ainakaan tätä ongelmaa ollut. Muutenkin metallica olisi saanut soittaa hallissa eikä missään v... stadikalla. Amerikan keikatkin on kaikki soitettu sisällä ja tosi hienolla lavalla (keskellä hallia niinkuin poor touring me kiertueella)

Tuli oltua kentän takaosassa, kyllä siellä biiseistä hyvin selvän sai, ei mitään pahaa puuroutumista. Välillä äänen "kirkkaus" kyllä kärsi, ihan kuin joku ois kääntäny kaikki kaiuttimet johonkin toiseen suuntaan kuin kentälle. Tämä toistui sitten useaan otteeseen..

Keikassa ei todellakaan moittimista!!

maxi sanoi:
Tuli oltua kentän takaosassa, kyllä siellä biiseistä hyvin selvän sai, ei mitään pahaa puuroutumista. Välillä äänen "kirkkaus" kyllä kärsi, ihan kuin joku ois kääntäny kaikki kaiuttimet johonkin toiseen suuntaan kuin kentälle. Tämä toistui sitten useaan otteeseen..
Tuo johtuu yksinkertaisesti siitä, että olit niin kaukana, että tuuli vaikutti äänen kulkeutumiseen. Kentällä suht edessä soundi oli ihan ok, mutta voin kuvitella ettei katsomoissa mikään kummoinen. Mun mielestä olis voineet soittaa kovempaakin, mutta stadikalla ei varmaan saa kovin kovaa soittaa. Ei tarvinnut korvatulppia. Oli kyllä piesty olo jälkikäteen ja hyvä niin!

Tosiaan, voisiko joku kertoa millä sinne etuosaan pääsi eli mistä sai niitä purppuran värisiä rannekkeita? Metclubilta? Vitutti tunkea sitä mellakka-aitaa vasten ja silti olla vaan 50m päässä. Samalla edessä oli perkeleesti tyhjää tilaa, missä pyöri jotain 13v. pissiksiä, joita ei näyttänyt homma kiinnostavan.

~Proxi~ sanoi:
Mä olin A-katsomossa

Ai se ns. paskakatsomo joka vaan istui kuin peruna maassa ja taputti ainoastaan kun biisi päättyi :D
Kentälle kyllä soundit olivat kohdallaan. :rock:

Ei tainnut gunneria paljon keikka kiinnostaa kun oli aikaa kytätä mitä muissa katsomoissa tapahtui :) Minä olin a-katsomossa enkä todellakaan malttanut istua hetkeäkään paikallani. Kyllähän siinä sivusilmällä huomasin myös niitä, jotka istuivat apaattisena paikallaan, mutta eipä tuo paljon meikäläistä puristanut. Erittäin positiivinen yllätys oli koko keikka enkä pahemmin havainnut ääniongelmiakaan (joihin olin oikeastaan varautunut edellisen Metallican stadionkeikan perusteella).

Katsomo sucks! Ite olin siinä aivan edessä eli alueella johon tarvi niitä violetteja rannekkeita. Niitä jaettiin perkele joku 2000 kappaletta ettekä edes nähny niitä?! Esim. jos tuli ajoissa jonottamaan niin jonossa jaettiin jo vaikka kuinka paljon niitä ja sen lisäks vielä porttien auettua kentälläkin... Silmät auki pojat!

Edessä oli kyllä äänenlaatu kohdallaan (korvatulppienkin kanssa)! Melkeen sain Hammettin vesimukin päähän :D Kaveri sai plegun :rock:

Seuraavaa keikkaa odotellen ;) :kippis1:

Rannekkeita tosiaan jaeltiin vielä klo. 18 maitaki. Käveltiin kavereiden kanssa sisälle ja kottiin että mitäs rannekkeita tossa jaetaan. Lultiin sitten että jokaiselle jaetaan rannekkeet, esim. ulosmenoa varten tjs... Oltiin sit keikat n. 10m päässä bändistä ja meininki oli sen mukainen!!

Back
Ylös Bottom