Metallica Suomeen 15.7.

Vittu, taas sotkin Fade to Blackin ja Sanitariumin. Onneks oli videopätkä puhelimessa todisteena, et ne soitti Faden.

Mun mielestä oli ihan helvetin hyvät soundit. Välillä kiersi, mut ainakin siihen paikkaan kenttää missä me tökötettiin, niin kuulosti todella hyvältä.

Orion oli kohokohta. Ihan tuli tippa linssiin.

Oli kyllä huomattavasti kovempi keikka ku mitä se Oulunkylän -92 vierailu, jolloin tuli edellisen kerran bändiä katteltua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oli aivan helvetin kova keikka. Ennakkoon itsellä ei ollut kovia odotuksia, kun tiedossa oli paskat paikat (olisiko ollut E47) ja ajatus oli, ettei eihän siellä katsomossa kukaan seiso ja ollaan kuin luterilaiset kirkossa, ja näin olikin himpulan aikaan.

HIM oli kyllä huono. Mitään ei nähnyt ja aika laiskan ja puuroisen oloista soitantaa.

Ecstasy kun pärähti soimaan, niin koko meidän sektori ponnahti seisomaan ja oli mukana kyllä helvetin hyvin koko keikan ajan. Ja vaikka oli kaukana lavasta, niin screenit kyllä toimivat hyvin, eikä enää harmittanu niin paljoa, ettei saanu kenttälippuja. 93 Oulunkylässä, 96 jäähallissa ja 99 ruisrockissa tuli oltua liki eturivissä, että olihan tuo vähän erilainen kokemus, mutta Metallican soittaessa sounditkin olivat paremmat kuin oletin ennakkoon.

Kohokohdat olivat mielestäni ennen keikalla kuulemattomat biisit: Ride, Clover, Justice ja Orion. Erityisesti Orion ja No leaf Clover, joka on kyllä yksi bändin aliarvostetuimmista biiseistä, on kyllä sellainen biisi, että olisi ansainnut studioversionkin.

Eipä tuon keikan jälkeen kyllä varmasti tarvitse stadikalle lähteä muita bändejä katsomaan, tuntuisivat varmasti laimeilta...

Birth, School, Metallica, Death.

Olitteko kentällä vasemmalla laidalla lavaa, kolmen neljän metrin päässä eturivistä? Teidän pelleilylle sai revetä Koko HIMin perseilyn ajan :D Olin siinä aivan teidän takana.

Jep, just siinä :D Kaikista paras oli se, kun loppujen lopuksi muutkin alko tajuaan meidän ranteetauki-merkkiä ja alko vikabiisien aikana niitä käsiä nouseen ilmaan. Vaikka se oli ihan uskomattoman paska, niin silti oli ihan uskomattoman hauskaa :D

EDIT: Ei ne Valon välispiikitkään olleet mitään ihmisten fiilistä nostattavaa. Itse sain selville "huomentapäivää" ja "joo". Muuta ei tainnu paljon sanoa

Perkeleen hieno keikka!!

Ainoo vitutus tuli katsomon porukasta sillä sektorilla. Tyypit istuu siellä kun jossain kirkossa ja winee takaa jos nousi seisoon et ei näe. Miksi tulee keikalle jos on siellä vaan istumassa ja mietiskelemässä? :(

Loppu keikasta olin sit kyllä seisomassa täysillä ja aattelin etten kyllä istu vaikka joku takaa wineiskin. Ihmee kyllä ei winennyt :D

Jotkut luuli siinä että keikka loppu ekaan encoreen ja lähti stadionilta pois :D Ite netistä olin katsonut että pitäisi vielä tulla pari biisiä niin kuin tulikin :)

Master of puppets!!! \,,/

Meillä oli tunnelma katossa jo jonotusvaiheessa: Imageshack

Joo näin juuri kyseisen jampan ku ite jonotin (olin vähä sitä iso puuta edempänä) ja tuli hieman naureskeltua :D

Olisi se HIM ollut varmasti paljon parempi, mutta tuntui kyllä olevan semmonen hälläväliä-asenne päällä. Yleisö kyllä oli aivan kuollut (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta :D).

Diablo sentään rokkas ihan kybällä!

edit: Musta Leski, se on se Some Kind of Monster - dokkari mikä näkyy nyt yöllä kakkoselta.

Oliko tuo Evian-naama ollenkaan keikalla? Vai olitko samassa seurueessa? Joi nimittäin siihen tahtiin kaljaa tuossa jonossa, että laskuhumala ja nestehukka oli varmasti järkyttävä keikkojen aikana.

T: vierestä seurannut :D

Oliko tuo Evian-naama ollenkaan keikalla? Vai olitko samassa seurueessa? Joi nimittäin siihen tahtiin kaljaa tuossa jonossa, että laskuhumala ja nestehukka oli varmasti järkyttävä keikkojen aikana.

T: vierestä seurannut :D

Oma naamahan se. Vedin kännit varman päälle ja olin kunnon kännissä vielä keikan jälkeenkin. Ei tarvinu käydä ku himin aikana vessassa niin pärjäs helposti loppuun asti. Menihän tuo vähän oman naaman myymiseksi vaan oli kaveri ottanu meikästä niin hyvän kuvan että pakko oli tännekki laittaa :D

Yöllä ajettiin sitten 7h kotia ja siinä matkalla se kunnon laskari tuli.

Tunnelmat nous vielä lisää kun ennen metallicaa nappas kuvan taaksepäin ja ihmetteli kuinka helvetisti sinne mahtuu sakkia: Imageshack

Tahtoo takas!

Meillä oli kyllä tunnelmaa vaikka muille jakaa:rock:. Harmi ettei siinä älynnyt kysyä että onkos täällä muita pakkislaisia. Itse olin se helvetin ruma ukki tielaitoksen keltaisessa sadetakissa :hyper:

Livemetallica.com:sta keikka ladattavana hintaan 9,95 dollaria.
Ite laitoin just lataukseen. Palvelu toimii hyvin ja nopeasti.
Enhän mä muuten tätä ois ladannu, mut pitää ny alottelevaa bändiä vähän rahallisesti tukea :D

Joo, keikka kun oli niin hyvä, niin pakko sitä on vielä fiilistellä.

Kuuntelen just itekkin tallennetta. Jännä, kun siihen lavan eturiveille ei kuullu laulua yhtään. Nytkun tätä kuuntelee, niin oli Jamesin laulut välillä hiukan heikolla hapella. Vaan kova keikka se oli silti

Minkälainen äänenlaatu tuossa keikkatallenteessa on jos sitä vertaa normaaleihin CD-livetallenteisiin? Siis miksaus, soundit, jne.

Kannattaa vissiin tilata se flac-versio. Mulla on mp3 versio ja se on 128 bitratella kuitenkin vähän vaisumpi.
Kyllä se mulle ainakin välttää. Varsinkin kuulokkeilla kuunneltuna kuulostaa ihan hyvältä. Ja kaikki virheet on semmoisenaan tallella, eli ei oo mitenkään siloteltu. Eihän se mitenkään pärjää vertailussa virallisille livejulkaisuille, mut paikalla olleille varmaan tilaamisen arvoinen paketti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom