Itse ostin Loadin ja Reloadin vasta toissa viikolla :D En kyllä jaksa kuunnella levyjä kokonaan. Mutta muutamia hyviä biisejä kummaltakin kuitenkin löytyy. Aikoinaan ostin Until it sleepsin maxin ja siihen se sitten jäi. Noihin levyihin verrattuna nyt odotus vaikuttaa siis lupaavalta.
Niin, mähän vaan totesin että ne on yksinkertaisia ja toimivia, mutta ei mitenkään nerokkaita tai mullistavia. (Ja ne todellakin on yksinkertaisia silloin, jos itse olen ne helposti oppinut. Ihan vaan selvennyksenä vielä kolmannen kerran, miksi otin tämän vertauksen.) Ja että monimutkaisemmat kuviot vaatii yleensä aikaa enemmän että avautuu, jos avautuu. Kaikki ei avaudu kaikille, eikä joskus avaudu kenellekkään. Metallican parhaimmat ja nerokkaimmat kuviot on mielestäni muilla levyillä.
Ja nyt mennään metsään niin kovasti että ei mitään rajaa.
Hyvin moni pitkäikäinen musikaalinen keksintö on hyvin simppeli. Esimerkiksi jousikonsertto on suht simppeli mutta silti sitä kuunnellaan vielä nykyään vaikka se on sävelletty joskus 18xx. Tai seppo kantosen pianosävellykset. Yksinkertaisempia soittaa kuin joku keskiverto uniklubin biisi mutta silti tosi mullistavia.Se soittamisen helppous ei liity mitenkään mihinkään marginaalisia tekijöitä enempää.
Yksinkertainen on helppo omaksua ja hyvin tehty yksinkertainen sävellys/riffi jonka soittaa naapurin 3v penska leikkikitaralla on sellainen josta löytää uusia ulottuvuuksia vielä 100. Kuuntelukerralla.
Niin, mähän vaan totesin että ne on yksinkertaisia ja toimivia, mutta ei mitenkään nerokkaita tai mullistavia. (Ja ne todellakin on yksinkertaisia silloin, jos itse olen ne helposti oppinut. Ihan vaan selvennyksenä vielä kolmannen kerran, miksi otin tämän vertauksen.) Ja että monimutkaisemmat kuviot vaatii yleensä aikaa enemmän että avautuu, jos avautuu. Kaikki ei avaudu kaikille, eikä joskus avaudu kenellekkään. Metallican parhaimmat ja nerokkaimmat kuviot on mielestäni muilla levyillä.