Metal record breakers Juvalla 24-25.3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuolta löytyy raporteista voimanoston yleisen ja junnujen kolmen parhaan onnistuneet nostot videoina. Tosin Anon ja Murtomäen viimeiset kyykyt jäävät aika hyvin varmistajien taakse piiloon.

Täytyy vielä sanoa, että aika rankan näköisiä nuo Murtomäen vedot, kun tanko loppuasennossa tulee muniin saakka, mutta silti 350 kiloa heilahtaa ylös noinkin helposti :thumbs:.

Zone-sarja -42%
Tuo kyykkyjen syvyys on kyllä kakkajutska. Eipä jaksa mihinkään IPF:ään verrata.

Komppaan.Surullista,todella surullista katseltavaa!
Vituttaa sekin ettei suuri yleisö ymmärrä kyykkyjen ja ammattilais kyykkyjen eroa,no olen aina sanonut että on eri asia olla hyvä voimanostaja kuin vahva ihminen(enkä väitä ettei Ano olisi vahva)olisi kiva nähdä näitä kavereita joskus Raw kisoissa kyykkäilemässä oikeasti syvälle!Nyt rauhoitun!

Komppaan.Surullista,todella surullista katseltavaa!
Vituttaa sekin ettei suuri yleisö ymmärrä kyykkyjen ja ammattilais kyykkyjen eroa,no olen aina sanonut että on eri asia olla hyvä voimanostaja kuin vahva ihminen(enkä väitä ettei Ano olisi vahva)olisi kiva nähdä näitä kavereita joskus Raw kisoissa kyykkäilemässä oikeasti syvälle!Nyt rauhoitun!
Kelpaisiko vaikka tuo oikeasti syvästä raakakyykystä: http://www.youtube.com/watch?v=p2exGp3P52g

Murtomäki ottaa helpon 310 kg kyykyssä raakana ja minun nähdäkseni aivan riittävän syvältä. Pienellä hakemisella löydät youtubesta myös ainakin raakapenkkivideoita samalta mieheltä. Joten ainakin hänen kohdallaan turhaa nillittämistä.

:) näytti tuo Murtomäen 310kg:n kyykky siltä, että mies meinaa hypätä siihen lopuksi vielä piskusen, sen verta vauhdikkaasti nousee.

Tuolta löytyy raporteista voimanoston yleisen ja junnujen kolmen parhaan onnistuneet nostot videoina. Tosin Anon ja Murtomäen viimeiset kyykyt jäävät aika hyvin varmistajien taakse piiloon..

Ite olin kameramiehenä ja oli vähän vaike saada edestä päin sellasta matskua ettei varmistajat olisi tiellä :jahas:

Kyllä miusta se anon 500kg kyykky oli hyvä, vaikkei se hirveän syvälle mennytkään. Jokainen voi mennä kokeilemaan samoja rautoja yhtä syvältä.

Kyllä miusta se anon 500kg kyykky oli hyvä, vaikkei se hirveän syvälle mennytkään. Jokainen voi mennä kokeilemaan samoja rautoja yhtä syvältä.

Tuo onkin, taas kerran, oikein hieno perustelu sille, miksi ne vajaat kyykyt on "hyviä" tai niistä ei saa huomautella. Niin, ja ei ole taaskaan nostajan vika, että ne vajaat menee läpi, vai mitä?

Maastavedot olivat kyllä oikeasti hyviä. Murtomäki on päässyt käsittääkseni aika pienellä panostuksella noihin rautoihin joten kehitys jatkunee vielä huomattavasti ja Ano näytti, että voimat neljään hunttiin on edelleen tallella.

Toivottavasti Murtomäki pysyy kolmen lajin miehenä ja kilpailee jatkossa raw-kisoissa, siinä olisi potentiaalinen Lehdon 915 kg:n yt:n rikkoja... esim. 320+260+340=920 ;)

Enkä ole puhunut yksittäisistä nostajista vaan kilpailujen tuomarilinjasta ja ammattilaisliittojen vatusteista.
Tuo olikin lähinnä vastaus tähän kommenttiisi:
olisi kiva nähdä näitä kavereita joskus Raw kisoissa kyykkäilemässä oikeasti syvälle!
Tuo ei ole kisassa kyykätty, mutta silti mielestäni hyvä esimerkki raakavoimista kyykyssä ja minusta näyttäisi, että tuossa käydään ihan riittävän syvällä, että kyykky menisi läpi myös IPF-säännöillä. Vaikea tietysti sanoa 100% varmuudella, kun tuosta kulmasta ja college-housut jalassa ei ole ihan yhtä helppo asiaa katsoa, kuin trikoo päällä ja takaviistosta polven korkeudelta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nuo videot katseltuani mulla olis sellanen kysymys, että miten tuomarit arvioivat missä menee riittävän syvän raja?
Eli en nyt takerru vertaamaan eri liittojen suorituksia keskenään vaan samassa kisassa kilpailevien vertailusta... eli miten se raja katsotaan minkä ali pitää mennä?
Noissa edellä linkitetyissä videoissa syvyys on suurinpiirtein sitä mitä on joskus sanottu puolikyykyksi, ainakin bodauksessa käytetty syvyys kyykätä. Eikä se siis tarkoita oikeasti vain puoleenväliin liikerataa menoa, mutta reilusti normaalia voimanostossa käytettyä syvyyttä vajaampi kuitenkin. Mutta itse en ainakaan näin äkkiseltään löydä mitään sopivaa mittauspistettä tuolle syvyydelle, muutakuin nostajan oma tuntuma tietenkin...

Juu tossa itse kanssa kattelin noita kyykky videoita ja ei voi kun nauraa, että tuollaiset "jääkiekkoilijan" kyykyt menee läpi kisoissa nykyään. Kai sitä kohta penkataankin 10 tuuman lankku rinnalla ja katotaan kellä kestää ranteet ja kyynärvarren kaksi ohutta luuta värttinäluu ja kyynärluu.

Kai sitä kohta penkataankin 10 tuuman lankku rinnalla ja katotaan kellä kestää ranteet ja kyynärvarren kaksi ohutta luuta värttinäluu ja kyynärluu.

Ei tarvita lankkua, penkkipaita ajaa nykyään saman asian.

Toivoisin jämäkämpää otetta ammattilaisliiton tuomareille tuohon kyykyn syvyyteen. Vertailu eri kisojen (vaikkakin saman liiton) välisissä tuloksissa alkaa itselläkin olemaan vaikeaa.
jos toisessa ammattilaisliiton kisassa kyykätään 450 ja toisessa saman liiton kisassa 500...eipä osaa sanoa kumpi kyykky on kovempi kun tuomarilinja on sitä sun tätä.

Onneksi on sentää maastaveto jossa vertailu on kohtuullisesti helpompaa.

niin toi murtomäen kyykky lähti sen verran reippaasti ylös, että vois mittasyvyydestäkin tuoda sen 400kg ihan hyvin IMO. kivahan se on katella raudan suloista liikettä, kunhan unohtaa pienet muotoseikat :D ...kyllä mä olen kiltti nykyään. pääasia, että kisoja on, oli sitten pipo päässä tai lehtijouset persiissä. turha sitä on aatella ns. tavallisen kansa aatoksia kyykyistä ja syvyyksistä. ikuisuusjuttu, joten let it be, let it beeeeeee, ou let it be! :D

Juu tossa itse kanssa kattelin noita kyykky videoita ja ei voi kun nauraa, että tuollaiset "jääkiekkoilijan" kyykyt menee läpi kisoissa nykyään. Kai sitä kohta penkataankin 10 tuuman lankku rinnalla ja katotaan kellä kestää ranteet ja kyynärvarren kaksi ohutta luuta värttinäluu ja kyynärluu.

Juu, ja sinun aikaasi miehet olivat miehiä voima aitoa ja läpä läpä läpä. Nyky suuntaus on tämä ja joka keskustelussa itkemällä se ei muuksi muutu. FPO noudattaa nyt ja veikkaan että tulevaisudessakin show-linjaa. Enemmän rautaa -------> kiinnostavampaa. Esim. rahapalkintoineen FPO lienee nostaja ystävällisempi liitto kuin esim kaikkien puoltama svnl. Eikä ipf-paitojen ero pro-paitoihin ole nykyään kummoinen. No, koita toki ihmeessä nostaa vaikka 450kg pro-vermeillä, ja tule sitten muiden mukana sotkemaan joka trediä varustesodaksi. :)

Kohta voisi koko foorumin nimenkin muuttaa itkumuuriksi pakkotoistosta. Onko aina pakko miettiä miksi naapurin autossa on enemmän hevosvoimia tai miksi naapurin ruoho on vihreämpää ja vertailla saunassa kateellisena muitten vehkeitä ja miettiä miksi oma on niin pieni.. Isot pojat soo soo.. ;) Ei voi kun lähtee ipf paidalla penkkaileen taas treenimielessä - pienillä painoilla et pääsee itkeen foorumeilla.. tai sit raw kisoihin et voi olla henkisesti kova jätkä omissa silmissään kun peiliin aamulla kattoo ja toivoo että olisi voimatasot yön aikana kasvaneet ja hevosvoimat pihalla olevaan amis-tuning-mazdaan lisääntyneet.. =) Siirtykää itkemään vaikka ikuisesti itkumuuri-foorumin varuste&pitempi-varuste threadeihin.. öitä.

Ja seuraavaksi sallittu kyykky on kilpailu siitä, miten suurilla painoilla jaksaa seisoa ?

Miksi otatte herneen nenään aina kun moittii FPO:n tuomarilinjaa, joka vuosi toisensa perään sallii korkemmat kyykyt kuin edellisenä vuonna? Minkälainen niiaus on sallittua jossain ennätysmurskajaisissa vuonna 2010? ja minkälaisilla varusteilla?

Onko siinä jotain väärää, jos toivoo, että FPO:n tuomareiden linja olisi tuomareiden keskuudessa yhteneväinen? Ja nostaja ennen kisaa tietäisi tarkkaan mikä on vaaditun kyykyn syvyys? Riippumatta siitä, kuka tuomarituolilla istuu?

Jo on kumma, kun ei kritisoida saa tuota liittoa, heti ottaa joku herneen nenäänsä. Hymistellä vaan pitäisi kaikkien yhdessä kuorossa...tulee vanha neuvostoliitto mieleen.

Miksi otatte herneen nenään aina kun moittii FPO:n tuomarilinjaa, joka vuosi toisensa perään sallii korkemmat kyykyt kuin edellisenä vuonna?

:offtopic:
öö herne? tarkoitatko niitä vihreitä pieniä. Voisitko vähän määritellä onko kyseessä sunna vai joku toinen kovinkin aikainen lajike.. luulen että tuon mitättömän palkokasvin nauttiminen nenän kautta, jolloin jopa ilman virtausvastus on 9 kertaa suurempi, suun kautta nauttimiseen verrattuna ja herneen valkuaispitoisuuden huomioon ottaen (n. 20 %) on aika turhaa. Enkä usko että kukaan ottaa oikeasti hernettä nenään, luulen et oikeasti porukka on jo sen ikäistä, ainakin kilpailijat - et ne ei jaksa välittää, niitä kiinnostaa enemmän treenaaminen ja varsinainen kilpailutilanne - kuin ehkä jälkipuheet ja jatkuva minäkuvan itselleen pönkittäminen foorumilla. Pakko on silti päästä hymyileen itkijöille joita täällä näkee, niille joitten on pakko päästä perustelemaan miksi muut tekevät erillaisia tuloksia kuin hän itse. Miten foorumit on täynnä lähes tuomareita, jotka eivät vaan ole koskaan jaksaneet olla auditoitavana tuomarikokeessa - vaikka olisivat paremmin perillä säännöistä ja osaavempia aina kuin tuoleissa istuvat. Tekevät aina havainnot ja päätelmät yhden kuvakulman perusteella ja vastaavat päätuomaria, sivutuomaria ja tietenkin muita paikalla-olleita. Vähän sama kun haukkuisi et olipa Deep Purplen live keikka huono - katsomalla jonkun kännykkäkameralla vedettyä pätkää yuuuuootuuubista :)

mutta joo totta se on että nostajan pitäisi tietää läpimenevän kyykyn syvyys treenatessa, kuin kisassakin. Tuomari linjan pitää olla tasapuolinen ja mahdollisimman jämpti.

Mutta voihan se olla totta että kyykkyjen korkeus on mennyt väärään suuntaan, tai sitten pitäisi yksinkertaisesti unohtaa ihmissilmä ja tehdä asiat videomittauksella kahdella kiinnitettävällä pisteellä, jotka esim. virallinen fysioterapeutti tai muu anatomiaa edes hieman tunteva ihminen kiinnittäisi kilpailijoihin ennen kyykkäämistä - ei tulisi ainaista itkemistä syvyyksistä, eikä muita ikuisuus keskusteluja. Mutta mieti miten tylsää se sitten olisi tuomitseminen, ei tarvitsisi enään valvoa öitä ja katsella pakkotoiston threadeja hieman ironin hymy karehtien - saaden kertoa aina absoluuttisen totuuden videokuvan perusteella.

Toisaalta toinenkin vaihtoehtohan olisi se että laittaisimme vaan noin 6 kameraa kuvaamaan jokaisen noston. Yksinkertaisimmatkin varmaan ymmärtävät miksi kuusi eikä kolme - tuomareina toimisi 9-90 ihmisen raati - tietämättä toisistaan ja antaisi tuomionsa. Näin saisimme realistisen ja aina suunnilleen oikeudenmukaisen tuomarilinjan ja kaikki voisivat olla onnellisia.

Itse olen onnellisessa asemassa, mielummin leikin nostamista tai leikin treenaamista, kuin leikin tuomaria, johon minulta ainakin puuttuu ammattitaito ja osaaminen. Sikäli en väitä että olisi osaamista nostamis tai treenaamispuolellakaan.

Ja ainahan liittoja saa kritisoida - pitääkin, eihän ne muuten kehittyisi koskaan. Joskus vaan unohdetaan että olisi tärkeämpää tehdä yhteistyötä ja huomata että meillä on yhteinen pieni ja uskollinen yleisökin - voimailijat.. niitä liittojen pitäisi palvella - tehdä lajia tunnetuksia ja saada yleisöä kilpailuihin, panostaa junioritoimintaan sitähän se pitäisi olla, vähemmän kyräilyä ja puhetta - enemmän asioitten eteen tekemistä.

Kai sitä kohta penkataankin 10 tuuman lankku rinnalla ja katotaan kellä kestää ranteet ja kyynärvarren kaksi ohutta luuta värttinäluu ja kyynärluu.

olikohan näin että kovimmat raudat nostettiin ihan yksinkertaisella paidalla tuossakin kisassa - ei se pro paita vaan miten sitä paitaa osaa hyödyntää taitaa ratkaista eniten :) Ja tuskimpa noita värttinäluita alkaa terveillä ihmisillä katkeamaan alle 400 kilon penkkirautoje et voit rauhassa jatkaa treenaamista vaikka lankkuja olisikin se 10 ;)

kyllä oli mursun 290kilon penkki aivan paperia. perkele tuolla nostolla ois 300kiluakin heilatanut ylös. on se uskomaton sälli:rock:

Niin on nuo kyykyt sitte vajaita tai ei niin kovia ovat.Oikeudenmukaista kuitenki olisi että kaikissa kisoissa tuomarilinja olisi sama...Yhden jännän homman oon näillä foorumeilla huomannu eli jos joku kaveri panee jonku kyykkylinkin itestään tänne niin aika moni kommentoi tyyliin: kova rauta mutta ei tuo kisoissa läpi menis..silti puolustetaan näitä ammattilaisten samannäköisiä(yhtä vajaita) kyykkyjä henkeen vereen.;)

Suositut

Back
Ylös Bottom