Merisatama Kaivarista pois, kerrankin järki päässä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Merisataman venekerhossa tyrmistyttiin suunnitelmasta
Julkaistu 0:00

Miika Oinonen ei ota uskoakseen Helsingin suunnitelmia perustaa uusi veneiden säilytyspaikka Kirkkonummelle ja lakkauttaa osa Merisataman säilytysalueesta. "Ei kai siinä mitään, jos heillä on myös rahaa järjestää veneille kuljetukset ja meille taksit Kirkkonummelle", Oinonen heittää....lisää

Siis olen pitkään ihmetellyt, mitä helvettiä keskellä kaivaria, kaunista aluetta, lojuu jotain paskaisia botskeja pitkin vuotta siinä nurtsilla. Nyt jollain on kerrankin välähtänyt päässä idea, jotta soutuveneet helvettiin siitä ja jotain järkevää tilalle. Ja nää nillittää jumalauta kun eivät saa pitää rumia rakkineitaan siinä keskellä hienoa aluetta? Ei tajua miksei niitä aikaisemmin ole heivattu muualle siitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä on hiukan konsultin kautta sisäpiiritietoa ja yksi merkittävä syy miksi niinkin arvokkaalla pläntillä on ollut veneitä niin pitkän on se, että aika iso osa tuota veneilevää/purjehtivaa kansanosaa on päättäjien kavereita tai kuuluu samaan yhteiskuntaluokkaan. Lobbauksen ei tarvitse olla suurta tai näkyvää, että se saa kapuloita pahasti rattaisiin ja ainakin hidastaa päätöksentekoa.

Oinonen heittää sanoi:
"Ei kai siinä mitään, jos heillä on myös rahaa järjestää veneille kuljetukset ja meille taksit Kirkkonummelle"

Tämä taas on jo huono vitsi.

"..ja lakkauttaa osa Merisataman säilytysalueesta"

Siis mikä osa? Ei soutuveneitä? Kaikki purkit vaan vittuun tuosta..

Ei perkele mitä nillitystä. Aivan käsittämätön syy joku alle 40km ajomatka.

Tiedän salettiin veneenomistajiakin vanhempaa porukkaa, jotka kuskaa kamat ja itsensä tasan kauemmaksikin kesämökille ja takaisin sen 6-10 kertaa kesässä.

Tuleeko kaupunkikaavasta nyt geriatrinen vähemmistöpäätös, hä?

Eiköhän suurin syy ole siinä että noiden veneiden omistajista suurin osa asuukin Eira/Ullanlinna/Kaivari-alueella, ja he haluavat että veneet ovat suht järkevän (lue kävely) matkan päässä...

edit:Ja vielä lisään ettei varmaankaan hirveästi tee mieli mennä tuota 40 kilometriä esim iltapurjehdusta varten ja yöllä takaisin useamman kerran viikossa/kuukaudessa/kesässä...

Eikös täällä muka ole ketään veneen omistajaa jolla paatti siellä?

ettei varmaankaan hirveästi tee mieli mennä tuota 40 kilometriä esim iltapurjehdusta varten ja yöllä takaisin useamman kerran viikossa/kuukaudessa/kesässä...

Luulin, että kysymys oli veneiden talvisäilytyksestä siinä nurtsilla? Vai oltaisiinko koko satamaa sulkemassa kesäksikin??

Ok, no siinä tapauksessahan tuo on vain hyvä... Mutta mitäs siihen aukealle sitten tulisi?

Edit: Vielä sen verran, ettei itseäni ole koskaan kyllä häirinnyt talvisin ne veneet, mutta kun vielä eilenkin useita paatteja maalla niin maiseman taso laskee aikas rajusti. Varsinkin kun siellä ne pari "ongelmatapausta"

Viimeksi eilen ihmettelin, että miksi kallista aluetta haaskataan moiseen. Se mitä siihen oikeasti tarvittaisiin olisi parkkipaikka. Ja sen voisi toteuttaa hieman puistomaisemmin, eikä vain asfaltoida tasaiseksi. Tietty jos alueelle rakennettaisiin vanhaa kunnioittaen (not gonna happen), voisi siihen pykätä myös muutaman kerrostalon.

Veikkaan, että telakoiden päästä Kaivariin asti tehdään joku puistosysteemi.

Mua ei ne paatit siinä nurtsilla ole haitanneet ollenkaan, päinvastoin :) Nyt kesällä ne on pääsääntöisesti pois siitä ja talvella niitä ei edes huomaa. Mun mielestä niissä veneissä on tietyllä tavalla tunnelmaakin.. johtuu varmaan siitä, että omilla vanhemmillani oli vene kun olin pieni (ei tosin täällä Helsingissä vaan Uudessakaupungissa) ja sitä kautta tuollainen on tuttua ja nostalgista ympäristöä mulle :)

..ehkä olen harvinainen poikkeus mielipiteineni.. kaiken lisäksi asun Munkkisaaressa, joten noita paatteja on tullut kateltua aika useasti ;) (ehkä olenkin tottunut niihin???)

edit. Niin ja kyllä mieluummin katon niitä talviteloilla olevia veneitä kuin parkissa olevia autoja.. (joku kun ehdotti, että siihen tehtäisiin parkkipaikka).

Kyllähän se varmaan tympäisee niitä jotka asuvat siinä lähellä eivätkä täten omista autoa... Mutta on Kirkkonummeakin lähempiä veneensäilytyspaikkoja olemassa, voivat ruveta kisaamaan niistä vapaista paikoista, mikäli niitä on. En minäkään tuohon mitään parkkipaikkaa haluaisi, mutta jos se paikka vapautuu niin siinä ympäristössä on ihan kivasti kaikkea vapaa-ajanviete paikkoja, kuten minigolf-rata, skeittipaikka ja koriskenttä, niin olisihan se mahtavaa jos nuo veneet korvattaisiin jollakin vastaavalla.
Kyllä meilläkin oli vene säilössä Espoossa mutta vesillä ollessaan se lillui Särkässä.

Kaupungin paikkojahan ne ovat, ja saavutetuista eduista ei luovuta. Ymmärrän hyvin niitä ihmisiä joilla on iakkoja siellä, mutta EN ymmärrä miten Helsingin kaupunki on voinut pitää sen alueen niin huonossa kunnossa niin kauan. Ja nyt tarkoitan myös sitä aluetta joka sijaitsee niitten uusien talojen edustalla. Sehän kunnostetaan nyt "piakkoin"... :jahas:

Jos mulla olis siellä vene, nostaisin helevetillisen haloon, ja vaatisin yhtä ja toista korvaukseksi :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom