Menikö liikaa öljyä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Autoista en mitään ymmärrä, mutta sen tiedän, että liikaa ei saisi öljyä lurauttaa. Äsken pistin öljypytyn jämät koneeseen enkä jaksanut välillä tsekkailla pintaa. Niinhän siinä sitten kävi, että mittatikun yläraja ylittyi noin sentillä.

Onko tuossa minkä verran pelivaraa vai pitääkö sitä nyt imasta liiat öljyt pois? Auto on vuosimallin 1994 golffi.

Kiitokset jo etukäteen tietäjille!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Varmintahan se on ylimääräset ottaa pois. Tuskin mitään kovin hirveetä nyt kuitenkaa vielä tapahtuu, ton ikäsenä varmaan vuotaa öljyä jonkun verran ja karstoittuu enemmän.

Ei se sentti siellä mitään säre oon nähny autoja jossa on 3-4 senttiäki ylimäärästä ja hyvin on porskuttaneet. Kannattaa olla tarkkana öljyä lisäillessä että ei jatkossa mene liikaa. Tommonen golffin tönöhän jo eka tuhannella kilsalla syökäsee tommosen määrän öljyä että ei muuta ku kovaa ajoa

Ei se sentti siellä mitään säre oon nähny autoja jossa on 3-4 senttiäki ylimäärästä ja hyvin on porskuttaneet. Kannattaa olla tarkkana öljyä lisäillessä että ei jatkossa mene liikaa.

Öö.. kyllä se liika öljy aika hienosti saa tiivisteet falskaamaan. Liikaa öljyä= liikaa painetta jonka täytyy päästä jostain ulos --> joku heikompi tiiviste antaa periksi ja sittenhän on hauskaa kun tulee tiivisteenvaihtokeikkaa, joka ei muuten ikinä ole kivaa. Kyllähän sillä ajaa voi mutta halvemmaksi ja helpommaksi varmasti tulisi ottaa vaan se ylimäärä pois.

Kiitoksia vastanneille. Kone tosiaan falskaa tälläkin hetkellä hieman öljyä, mutta ei kuitenkaan parkkipaikalle mitään lampea jätä. Kone on vaan ulkoa hieman öljyssä. Ja kyllähän sitä öljyä saa olla aika tiuhaan lisäämässä..

Eli puskee nyt varmaan samasta vuodosta ylimääräisiä ulos, mutta kovemmalla paineella..? Täytynee ajaa lähimmälle huoltamolle lappoamaan hieman öljyä ulos. Onnistunee siitä "tarkistusrööristä"?

Kiitoksia vastanneille. Kone tosiaan falskaa tälläkin hetkellä hieman öljyä, mutta ei kuitenkaan parkkipaikalle mitään lampea jätä. Kone on vaan ulkoa hieman öljyssä. Ja kyllähän sitä öljyä saa olla aika tiuhaan lisäämässä..

Eli puskee nyt varmaan samasta vuodosta ylimääräisiä ulos, mutta kovemmalla paineella..? Täytynee ajaa lähimmälle huoltamolle lappoamaan hieman öljyä ulos. Onnistunee siitä "tarkistusrööristä"?

Niin taikka sitten otat itte ylimäräiset pois. Jos oot vaihtanut ite öljys, niin ei muuta kun öljyproppu hetkeksi auki ja öljyä pois. Kun sen kerää puhtaaseen astiaan, niin ei haittaa, vaikka tulis vähän liikaakin pois, kun ne voi sitten tietysti kaataa takas koneeseen. Eli proppu auki ja päästät muutaman desin pois. Helppoa?

Jos se auto öljyä syö niin sitä ei tosissaankaa tarvi kauaa ajella että se sentti on kulunut.

Edit. viisaintahan tossa on tottakai otta se "ylimääräinen" pois mutta itse en alkaisi näkemänä vaivaa

Ota pois jos jassat. Meikäläisen pirssin vajaa litra / 1000 km kulutuksella tuo menee että heilahtaa nopeesti. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kätevänä tee-se-itse-naisena lisäsin vähän öljyä peugeottiini. Se tiputtaa sitä jonkin verran. Lätäköstä päätellen aika paljonkin.

Kaatelin vaan silleen suurpiirteisesti menemään sitä öljyä. Sitten vaan ajamaan. Katsastus oli siinä lähipäivinä. Läpi meni, mutta katsastajasetä vaan totes että kannattais putsata se koko konehuone, meinaan koko systeemi on ihan uitettu märkä öljystä. Vuotaa jostain. Kuskasin sitten ranskanperunani tutulle miehelle tutkittavaksi, ja sain melkoiset nootit kun sitä öljyä oli "pikkasen" liikaa! Varmaan pari litraa sai ottaa pois. Se oli puskenut sitä pihalle joka rööristä ja roiskinut pitkin koko koneosastoa. No ei kait siinä mitään vakavaa päässyt sattumaan, paitsi että nyt se vuotaa sitä öljyä vielä enemmän mitä ennen.

yks naapurin setä lisäs öljyä autoonsa ja tuli kysymään että -paljonkohan sitä öljyä pitäs laittaa kun katoin mittatikun reijästä ja sinne kyllä mahtuis vielä.

yks naapurin setä lisäs öljyä autoonsa ja tuli kysymään että -paljonkohan sitä öljyä pitäs laittaa kun katoin mittatikun reijästä ja sinne kyllä mahtuis vielä.

Hölmöhän se on kun pikku reiästä yrittää tihrustaa! Näkeehän sen siitä täyttöaukosta kun alkaa olla täynnä.

-k

Mulla kävi semmonen kämmi, että lurautin oikein reilusti liikaa öljyä, eli varmaan semmonen lähemmäs viis senttiä mittatikusta on ylimääräistä. Pari päivää oon nyt ajellut tämän jälkeen, eli varmaan jotain noin 100 km. Nyt kone käy melko huonosti, ei meinaa kierrokset nousta ja tyhjäkäynti on semmosta epätasaista köhimistä. Mitä pitäis tehdä, ja onkohan jotain nyt jo kerennyt mennä vituiksi? En uskalla ainakaan enempää ajaa, ennen kuin tolle jotain tekee. Vai pitäiskö suoraan viedä johonki huoltoon? vuoden 93 Nissan Sunny kyseessä.

No kun en heti tajunnut, että sitä meni liikaa. Kaadoin loput öljyputelista vaan sinne, ja lähin iloisesti ajelemaan :david:. Sitten, kun huomasin ton, että moottori käy huonosti, niin vasta sitten tajusin katsoa, että sitähän meni liikaa sitä öljyä. Mistä se löytyy se hanikka, josta ton ylimääräsen saa valutettua veke?

Zone-sarja -42%
No en oo ite vaihtanu, mutta koitetaan etsiä. Onhan mulla ton auton manuaali kyllä, eli eiköhän se jotenkin löydy. Kiitokset vastauksista.

No kun en heti tajunnut, että sitä meni liikaa. Kaadoin loput öljyputelista vaan sinne, ja lähin iloisesti ajelemaan :david:. Sitten, kun huomasin ton, että moottori käy huonosti, niin vasta sitten tajusin katsoa, että sitähän meni liikaa sitä öljyä. Mistä se löytyy se hanikka, josta ton ylimääräsen saa valutettua veke?

Se voi olla että se käy sen takia vain raskaasti jos siellä kampiakseli ja ehkä jopa kiertokanget ui öljyssä niin kyllä siitä on se kierrosherkkyys kaukana. Ei välttämättä mitään hajalla.

Edit tuskin kiertokanget kuitenkaan.

Okei, eli pitäiskö ton ongelman hoitua itsestään, kunhan valutan ylimääräiset öljyt pois, vai pitäiskö mun tehdä jotain muutakin? En tosiaan oo kovin hyvä näitten juttujen kanssa, kuten varmaan on käynyt ilmi :(.

Suositut

Back
Ylös Bottom