Menikö liikaa öljyä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Okei, eli pitäiskö ton ongelman hoitua itsestään, kunhan valutan ylimääräiset öljyt pois, vai pitäiskö mun tehdä jotain muutakin? En tosiaan oo kovin hyvä näitten juttujen kanssa, kuten varmaan on käynyt ilmi :(.

Se selviää kokeilemalla.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Okei, eli pitäiskö ton ongelman hoitua itsestään, kunhan valutan ylimääräiset öljyt pois, vai pitäiskö mun tehdä jotain muutakin? En tosiaan oo kovin hyvä näitten juttujen kanssa, kuten varmaan on käynyt ilmi :(.
No,eiköhän,jos se tosiaan johtuu öljymäärästä.Mutta täytyy sitä olla paljon siellä koneessa,jos se jo pyörimistäkin hidastaa... Mutta eiköhän se vaan työnnä sitä ylimääräistä öljyä huohottimen kautta imusarjaan,ja polttele sitten sitä öljyä siellä koneessa. Käy huonosti ei jaksa vetää,ei ota kierroksia,käynnistyy heikosti,ja saattaa vähän savuttaa jne...
 
Zone-sarja -42%
Tuo ylimääräinen öljy aiheuttaa ainakin sen,että öljyn paine kasvaa liian suureksi moottorin käydessä ja paine saattaa rikkoa koneen stefoja. Poistat tuo ylimääräisen öljyn vain pois ja ajat autolla normaaliin tapaan. Seuraa vuotaako kone öljyä ulkopuolelle tai kuluttaako muuten öljyä,ajamalla tiedät onko vielä tikissä.

Kannattaa olla tarkkana sen öljyn lisäyksen kanssa tulevaisuudessa,se ei haittaa jos öljyä menee hieman(1-5mm) yli öljyntäytön mittatikun ylärajan. Yhden opel kadetin olen nähnyt,jossa öljyä oli noin 1,1 litraa liikaa,konehuone aivan öljyn peitossa ja stefat entiset. Stefojen vaihtoon ei alettu vaan vaihdettiin koko motti.
 
Se voi olla että se käy sen takia vain raskaasti jos siellä kampiakseli ja ehkä jopa kiertokanget ui öljyssä niin kyllä siitä on se kierrosherkkyys kaukana. Ei välttämättä mitään hajalla.

Eikäs tuossa periaatteessa ole riski että kanki alkaa vaahdottamaan öljyä kuin vispilä -> ilmaa/vaahtoa öljypumpulle -> öljynkierto vähenee -> kiinnileikkautumis vaara?
 
Kun laittaa liikaa öljyä koneeseen niin siinä on tietyissä vehkeissä suuri riski että huohottimen kautta moottori saa öljyä imupuolelle ja alkaa käymään öljyllä, jos näin pääsee tapahtumaan niin auto huutaa täysillä kierroksilla niin kauan kuin öljyä riittää ja huohotinta ei irroteta. ja tässä tapauksessa auto ei sammu vaikka käännettäisiin virrat pois. Myös moottorivaurio on todennäköinen. Eli kannattaa olla tarkkana tuon kanssa. Itse olen todistanut kyseisen tapahtuman livenä(korjaamolla) ja tilanteen nopeudesta johtuen siinä voi iskeä pieni paniikki kokeneemmallekin automiehelle.
 
Kun laittaa liikaa öljyä koneeseen niin siinä on tietyissä vehkeissä suuri riski että huohottimen kautta moottori saa öljyä imupuolelle ja alkaa käymään öljyllä, jos näin pääsee tapahtumaan niin auto huutaa täysillä kierroksilla niin kauan kuin öljyä riittää ja huohotinta ei irroteta. ja tässä tapauksessa auto ei sammu vaikka käännettäisiin virrat pois. Myös moottorivaurio on todennäköinen. Eli kannattaa olla tarkkana tuon kanssa. Itse olen todistanut kyseisen tapahtuman livenä(korjaamolla) ja tilanteen nopeudesta johtuen siinä voi iskeä pieni paniikki kokeneemmallekin automiehelle.
Totta,olen itse ajanut hiacella joka teki just tuon,eli alko käymään moottoriöljyllä... On kyllä lähinnä diesel koneiden ongelma.
 
Hölmöhän se on kun pikku reiästä yrittää tihrustaa! Näkeehän sen siitä täyttöaukosta kun alkaa olla täynnä.

-k
Mulla on yksi tuttu, joka vaihtoi öljyt autoonsa siten, että kippasi uudet öljyt mittatikun reiästä. :hyvä:
 
Mulla on yksi tuttu, joka vaihtoi öljyt autoonsa siten, että kippasi uudet öljyt mittatikun reiästä. :hyvä:
No voihan ne sieltäkin sisään laittaa:D. Monestihan esim vaihelaatikko öljyt laitetaan mittatikun reijästä Sekä joihinkin moottoreihin esim. Hammin 3 olevaan Hatzin diisseliin laitetaan mittatikun reijästä öljyt
(tai itse en ainkaan ole korkkia mistään löytänyt).
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom