Mekaaniset laitteet vs perinteiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kajakki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toisaalta aloittelijalla ne laitteet pakottavat liikeradat edes suunnilleen oikeiksi, eikä vartalon vemputtamistakaan tapahdu niin paljoa... Nojoo... :) Itekin olen sekakäyttäjä.

Cockton sanoi:
Toisaalta aloittelijalla ne laitteet pakottavat liikeradat edes suunnilleen oikeiksi, eikä vartalon vemputtamistakaan tapahdu niin paljoa... Nojoo... :) Itekin olen sekakäyttäjä.

Totta, mutta tässä on vaarana se, että voimat kehittyy alussa huimaa vauhtia ja sitten on entistä tapaturma-alttiimpaa lähteä harjoittelemaan vapailla painoilla. Harva kuitenkaan siinäkohtaa jaksaa harjoitella tarpeeksi pienillä painoilla, kun sitä voimaa olisi ehkä enemmänkin. Ja myös aika turhauttavaa on näinpäin.

Nyt en ihan käsittäny... Tarkoittiko tapaturma-alttius sitä, että pystyy tekeen isoilla painoilla, mutta tekniikka ei ole hallussa?

Ite kun siirryin noista hilavitkuttimista vapaisiin, niin halusin nimenomaan oppia tekniikan, ja joissakin opettelen sitä edelleen, esim. sjmv, jossa pelkään edelleen särkeväni itseni isoilla painoilla, ja teenkin tätä smithissä ainakin toistaiseksi. Tuntuuhan se pöljältä tehdä k.o. liikettä muutamilla kymmenillä kiloilla, mutta vähitellen nostan niitä ja näin...

Tietysti jos asenne koko touhuun on kaikki-mulle-heti-nyt, niin varmasti tapahtuu loukkaantumisia, jos voimaa on ja tekniikkaa ei. Tätä voorumia lukiessa mullekin valkeni että homma on, yllättävää kyllä, tekniikka- eikä voimalaji :)

laitteilla loukkaantumis riski on pieni ja kohdistus on kyllä hyvä.
vapailla painoilla saattaa mennää liikeradat päin vittua.

salilla missä käyn ei montaa laitetta ole, joten vapailla mennään, mut jos laitteita olis tekisin kyllä.
esim. pystypunnerrus käsipainoilla menee hiukan hakemiseksi lähes joka kerta eli laitteella sais hyvän ja turvallisen tuntuman.

mutta vaihtelu tosiaan piristäisi ja monipuolistaisi. ... molempiin suuntiin.

Back
Ylös Bottom