Meilipiteitä ohjelmasta.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lassesa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Nyt voi vähän kokeneemmat kertoa että mitä parannettavaa/viilattavaa ohjelmassani on :) ... Olen käyny n.5kk salilla hyvillä tuloksilla ja viikko sitten suunnittelin uuden saliohjelman.
Käyn salilla ma, ke ja pe ja vuorottelen seuraavasti:

Päivä 1 ..........Päivä 2

Penkki x2 ..........Vinopenkki x2
Peckdeck x2 ..........Rintarutistus taljassa x2

Hauiskääntö tangolla x2 ...........Hauiskääntö kp x2
Vasarahauiskääntö kp x2 ..........Hauispenkki v-tangolla x1

Mave x1 ..........Kulmasoutu tangolla x2
Ristikkäistalja seisten(1x ylös/ 1x alas)..........Yhdenkäden talja sivulle x2
Ylätaljaveto eteen x1 ...........Alatalja soutu x1

Jalkaprässi x1 ,..........Pohjeprässi x1

Viparit eteen, sivulle, taakse(1/2/1) ..........Pystypunnerrus tangolla x2
Olankohautukset x1 ..........Olankohautukset x2

Ojentajat taljassa x2 ..........Dippi omalla painolla x1

Vatsat x2 ..........Vatsat x2​

Pyrin sarjat vetämään aina melkein tappiin, välillä aivan tappiin. Räjähtävä positiivinen ja hidas negatiivinen, välillä Rest-pausea pitkillä staattisilla "pidoilla" maksimijännitys pisteessä ja lihasryhmän jälkeen aina sen venytys DC:n malliin, ai vttu. 1.kierto massaa, yli 10 toistoa 2. kierto voimaa, 5 toistoa. Välillä löysiä viikkoja jos siltä tuntuu. Ennen salia hh,prot,krea,l-carnitine,gluta,vitamax, ja salin jälkeen pelkät protskut + 30min päästä samanlainen paukku kuin ennen salia. Kreatiinia vedän aika paljon n.15g päivässä? Päivällä syön paljon, ilta 6-7:n jälkeen ei hiilareita. Yöprotsku + krea + vitamax + n.8g arginiini+400mg ornitiini ennen nukkumaan menoa. Kertokaa mitä mokia tossa on ja missä vois parantaa. Menettääkö toi arginiini+ornitiini tehonsa? Oon popsinu 3kk putkeen noilla määrillä, ois varmaan aika pitää taukoo? Onko kellään nivelet kipeinä, etenkin olkapäät, jaksoilla jolloin vedätte paljon kreatiinia? Vai tuleeko sitä vaan otettua enempi irti parantuneen voimatason takia? Johan tuli shaissee :zzzz:

Lassesa sanoi:
Nyt voi vähän kokeneemmat kertoa että mitä parannettavaa/viilattavaa ohjelmassani on :) ... Olen käyny n.5kk salilla hyvillä tuloksilla ja viikko sitten suunnittelin uuden saliohjelman.
Käyn salilla ma, ke ja pe ja vuorottelen seuraavasti:

Päivä 1 ..........Päivä 2

Penkki x2 ..........Vinopenkki x2
Peckdeck x2 ..........Rintarutistus taljassa x2

Hauiskääntö tangolla x2 ...........Hauiskääntö kp x2
Vasarahauiskääntö kp x2 ..........Hauispenkki v-tangolla x1

Mave x1 ..........Kulmasoutu tangolla x2
Ristikkäistalja seisten(1x ylös/ 1x alas)..........Yhdenkäden talja sivulle x2
Ylätaljaveto eteen x1 ...........Alatalja soutu x1

Jalkaprässi x1 ,..........Pohjeprässi x1

Viparit eteen, sivulle, taakse(1/2/1) ..........Pystypunnerrus tangolla x2
Olankohautukset x1 ..........Olankohautukset x2

Ojentajat taljassa x2 ..........Dippi omalla painolla x1

Vatsat x2 ..........Vatsat x2​

Pyrin sarjat vetämään aina melkein tappiin, välillä aivan tappiin. Räjähtävä positiivinen ja hidas negatiivinen, välillä Rest-pausea pitkillä staattisilla "pidoilla" maksimijännitys pisteessä ja lihasryhmän jälkeen aina sen venytys DC:n malliin, ai vttu. 1.kierto massaa, yli 10 toistoa 2. kierto voimaa, 5 toistoa. Välillä löysiä viikkoja jos siltä tuntuu. Ennen salia hh,prot,krea,l-carnitine,gluta,vitamax, ja salin jälkeen pelkät protskut + 30min päästä samanlainen paukku kuin ennen salia. Kreatiinia vedän aika paljon n.15g päivässä? Päivällä syön paljon, ilta 6-7:n jälkeen ei hiilareita. Yöprotsku + krea + vitamax + n.8g arginiini+400mg ornitiini ennen nukkumaan menoa. Kertokaa mitä mokia tossa on ja missä vois parantaa. Menettääkö toi arginiini+ornitiini tehonsa? Oon popsinu 3kk putkeen noilla määrillä, ois varmaan aika pitää taukoo? Onko kellään nivelet kipeinä, etenkin olkapäät, jaksoilla jolloin vedätte paljon kreatiinia? Vai tuleeko sitä vaan otettua enempi irti parantuneen voimatason takia? Johan tuli shaissee :zzzz:

Tissiä treenataan 4 sarjaa per treeni ja reisiä 1 sarja joka toinen treeni??? :david:

Lassesa sanoi:
Nyt voi vähän kokeneemmat kertoa että mitä parannettavaa/viilattavaa ohjelmassani on :)

Pyrin sarjat vetämään aina melkein tappiin, välillä aivan tappiin. Räjähtävä positiivinen ja hidas negatiivinen, välillä Rest-pausea pitkillä staattisilla "pidoilla" maksimijännitys pisteessä ja lihasryhmän jälkeen aina sen venytys DC:n malliin, ai vttu. 1.kierto massaa, yli 10 toistoa 2. kierto voimaa, 5 toistoa. Välillä löysiä viikkoja jos siltä tuntuu.
Olipas taas kerran epätasapainoinen ohjelma. Kannattaa tutkia hieman 2-jakoisia ohjelmaketjuja täältä pakkikselta (perussääntönä isompia lihasryhmiä rasitetaan enemmän kuin pieniä).

ja sitten... Älkää nyt helvetissä hyvät ihmiset alkako pätkimään osasia DCn treenistä omiin ohjelmiinne. Noinkin aloittelevalle treenajalle passaa hyvin perus 2-jakoinen ohjelma, jossa ei mitään kikkailuja tehdä. :jahas:

Teen yläkroppaa sen takia enemmän, koska ainakin mulla se palautuu nopeasti. Jalat, jopa ton yhden raskaan sarjan jälkeenkin saattaa olla jumissa tuplasti sen ajan minkä yläkroppa. Ja jos tekee monta sarjaa niin hapotus kasvaa, mikä lisää entisestään lihaskipuja seuraavina päivinä. Kannastaisko mun ottaa lisäksi esim. jalkojen ojennus ja takareisien koukistus? Ja mistä pitäis vähentää? Jalat on kyllä kehittyneet todella hyvin vaikka en ole tehnytkään niitä kuin 1.5krt viikkoon(oon tehny niitä 2kk tolla periaatteella). Ei siis sinällään ole epätasapainossa kehitystä silmälläpitäen. Hauikset ja ojentajat mulla kehittyy hitaiten koon puolesta vaikka voimaa tuleekin lisää. Selkä, hartiat ja jalat kehittyy nopeiten. Ja mitä DC:n extreme streching:ssä on vikana? Oon muutenki aika huono venyttelemään kotona, nii tuleepahan ainaki salilla venyteltyä ja toihan on positiivista palautumisen ja lihaskasvun kannalta. Miksei siis toimisi muissakin ohjelmissa?

Lassesa sanoi:
Ja mitä DC:n extreme streching:ssä on vikana? Oon muutenki aika huono venyttelemään kotona, nii tuleepahan ainaki salilla venyteltyä ja toihan on positiivista palautumisen ja lihaskasvun kannalta. Miksei siis toimisi muissakin ohjelmissa?
EN viitannut extreme strechingiin, vaan noihin RP-sarjoihin ja staattisiin.

Lassesa sanoi:
Teen yläkroppaa sen takia enemmän, koska ainakin mulla se palautuu nopeasti. Jalat, jopa ton yhden raskaan sarjan jälkeenkin saattaa olla jumissa tuplasti sen ajan minkä yläkroppa. Ja jos tekee monta sarjaa niin hapotus kasvaa, mikä lisää entisestään lihaskipuja seuraavina päivinä. Kannastaisko mun ottaa lisäksi esim. jalkojen ojennus ja takareisien koukistus? Ja mistä pitäis vähentää? Jalat on kyllä kehittyneet todella hyvin vaikka en ole tehnytkään niitä kuin 1.5krt viikkoon(oon tehny niitä 2kk tolla periaatteella). Ei siis sinällään ole epätasapainossa kehitystä silmälläpitäen. Hauikset ja ojentajat mulla kehittyy hitaiten koon puolesta vaikka voimaa tuleekin lisää. Selkä, hartiat ja jalat kehittyy nopeiten. Ja mitä DC:n extreme streching:ssä on vikana? Oon muutenki aika huono venyttelemään kotona, nii tuleepahan ainaki salilla venyteltyä ja toihan on positiivista palautumisen ja lihaskasvun kannalta. Miksei siis toimisi muissakin ohjelmissa?

Tottakai yläkropan pikkulihakset palautuu nopeammin kuin isommat kuten reidet. Itse alointin 2-jokoisen ohjelman (modattu hulkin 2-jakoisesta) jossa 2 kertaa viikossa kyykkyä eri toistoilla. Jalat palautuvat huomattavasti nopeammin nyt kuin 3-jakoisella tehdessä ja rautaa saa iskeä lisää tankoon miltei joka viikko :hyper:

Suosittelen :thumbs:

Optimus sanoi:
Tottakai yläkropan pikkulihakset palautuu nopeammin kuin isommat kuten reidet. Itse alointin 2-jokoisen ohjelman (modattu hulkin 2-jakoisesta) jossa 2 kertaa viikossa kyykkyä eri toistoilla. Jalat palautuvat huomattavasti nopeammin nyt kuin 3-jakoisella tehdessä ja rautaa saa iskeä lisää tankoon miltei joka viikko :hyper:

Suosittelen :thumbs:

laitas optimus jos millään jaksat niin se ohjelmas näytille :) kiinnostaa tuo 2-jakoinen kun on jonkun aikaa 3-jakoista vääntäny..mitä plussaa ja miinusta 3-jakoseen verrattuna on 2-jakoisella? sori tää offtopic muuten

sami108 sanoi:
laitas optimus jos millään jaksat niin se ohjelmas näytille :) kiinnostaa tuo 2-jakoinen kun on jonkun aikaa 3-jakoista vääntäny..mitä plussaa ja miinusta 3-jakoseen verrattuna on 2-jakoisella? sori tää offtopic muuten

Kiitos ja kumarrus Hulkille tämän ohjelman rungosta :D

Päivä 1
Reidet, kädet, vatsa (4-6)

1. Kyykky (2X6) 2X
2. Mave 2X
3. Askelkyykky/ Hyvää huomenta 2X
4. Kapeapenkki (sis. 2X6) 3X
5. Hauiskääntö tangolla 3X
6. Vatsarutistus koneessa 3X

Päivä 2
Selkä, rinta, olkapäät, pohkeet (4-6)

1. Leuat leveä myötä 3X
2. Penkki (sis. 2X6) 3X
3. Kulamsoutu kp 2X
4. Pystypunnerrus seisten (2X6) 2X
5. Dippi 2X
6. Sivuviparit 2X
7. Pohkeet seisten 3X

Päivä 3
Reidet, kädet, kyljet (6-10)

1. Kyykky 2X
2. Reisikoukistus maaten 2X
4. Ranskalainen punnerrus 4X
5. Hauiskääntö kp 4X
6. Vatsat lisäpainoilla 3X
7. Kylkirutistus kp 2X

Päivä 4
Selkä, rinta, olkapäät, pohkeet (6-10)

1. Kulma soutu tanko 3X
2. Penkki 2X
3. Leuat kapea vasta 3X
4. Pystypunnerrus kp 2X
5. Takaolkapääsoutu kp 2X
7. Olankohautus kp 2X
8. Pohkeet istuen 3X

Treenataan tyyliin 1 on 1 off, eli kierto on 8 päivää, joskus 7 jos olen erittäin energisellä päällä ja lihat eivät ole kipeät edellisestä treenistä. Plussaa ohjelmassa on se, että lihakset treenataa 2 kertaa kierrossa läpi (ylläri ylläri kun on 2-jakoinen). En itse uskaltaisi treenata ohjelmalla dietin jauhaessa, eli plussalla kannattaa mennä kaloreiden suhteen. Miinuksena sanottakoon että forkut saavat varsin paljon epäsuoraa rasitusta viikon aikana, joten itse käytän remmejä sekä rannetukia salilla. Olkapäät saavat paljon epäsuoraa rasitusta viikon aikana, joten en itse näe tarpeelliseksi treenata niitä enempää kuin muutamalla kovalla punnerrusliikkeellä sekä parilla viparisarjalla.

Edit: Nyt väsytää niin perkeleesti, että kommentoin myöhemmin lisää :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lassesa sanoi:
Meinaaks toi esim. kyykky (2X6) X2, että 2x6 kertaa 2 = yhteensä 4 sarjaa, tyhmiä kyselen...

Siis 2X6 meinaa Miken periaatetta. Eli pyrittään samaan puhtaalla tekniikalla 2 kertaa 6 toistoa samalla painolla. Aina kun saadaan 2X6, korotetaan sarjapainoa. Kyykyssä korotukset 5kg kerrallaan, penkissä ja pystypunnerruksessa puolestaan 2.5kg:n korotukset. Näin pysyy treenipainojen kasvatus progressiivisena. Isot raudan, isot lihakset :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom