Meikkithread...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Menettekö salille täydessä meikissä vai pesettekö meikit ennen treeniä? Miten yleensä meikkaatte? Kauan käytätte päivittäin aikaa peilin edessä? Mitä meikkejä käytätte? Lakkaatteko kynnet arkisin?

Itse en pese meikkejä ennen salia, jos menen suoraan töistä/koulusta, mutta viikonloppuisin en kyllä salille tai lenkille mennessä meikkaa. Töihin tai kouluun en ikinä menisi naturellina ja kynnet ovat aina lakatut. Tai no, ehkä näytän arkisin puhtaan raikkaalta, mutta todellisuudessa olen meikannut vähintään puoli tuntia näyttääkseni "luonnolliselta". :D

Parhaat meikit ovat Diorilla. Vasta sitten kun kokeilee kalliimpia meikkejä huomaa, että laadussa on huikeita eroja. Halpismeikeistä Lumenella on todella hyvä meikkipuuteri, jolla saa ihan mielettömän pohjan...

T.K. sanoi:
Menettekö salille täydessä meikissä vai pesettekö meikit ennen treeniä? Miten yleensä meikkaatte? Kauan käytätte päivittäin aikaa peilin edessä? Mitä meikkejä käytätte? Lakkaatteko kynnet arkisin?

Arkisin en meikkaa yhtään käytännössä ikinä, joskus jos olen menossa lounaalle/kahville jonkun tuttavani kanssa tai on joku tärkeä palaveri (joita on TODELLA harvoin) tai vaikka työhaastattelu, laitan ripsiväriä ja huulikiiltoa ja sipaisen puuteria. (Sen verran mainittakoon, että työnkuvaani ei kuulu minkäänlaista face-to-face-asiakaskontaktia, ja lisäksi minulla on onni työskennellä tällä hetkellä kotoa käsin). Kynsiäni en ole lakannut niin moneen vuoteen, etten edes muista milloin olisin sen viimeksi tehnyt... olen sen sortin toheltaja, että lakka lohkeilisi kumminkin heti, viimeistään salilla huhkiessa.

Peilin edessä kuluu siis todella vähän aikaa arkisin, kun pitkät hiuksetkin on helppo vain sitaista letille tai ponnarille. Bileiltoina tms. toki tulee sitten meikattua, mutta todella harvoin minua nykyään enää nähdään "täydessä tällingissä". Kulmakynä, ripsiväri, puuteri ja huulipuna/-kiilto riittävät useimmiten bilettäessäkin.

Meikkini ovat melko lailla poikkeuksetta mallia halpa: Anytime, Rimmel, Lumene... Tosin kerran sorruin ostamaan Lancomen nestemäisen huulipunan, josta pidin kyllä todella paljon. Mutta se on nyt loppuunkäytetty, joten Anytime rulettaa taas! :D

Heh, tämän ja sen tuoksuthreadin perusteella taidan todella olla melkoinen kälystelijä, mitä näihin ehostusjuttuihin tulee :D

Ai niin, salille/jumppaan/yleensäkin liikkumaan menen ehdottomasti au naturel, aina kun vain mahdollista! Jos joskus joudun jostain syystä menemään salille mascaraa ripsissä, niin on hirveä tuska ja vaiva varoa koko ajan, ettei se sotkeudu hikeä pyyhkiessä...

En meikkaa välttämättä päivittäin. Töissä en ole koskaan ilman meikkiä, mutta salille ja lenkille voin ihan hyvin lähteä ilmankin. Töissäkin pärjää pelkällä ripsarilla, mutta joskus kun on aikaa, niin tulee meikattua vähän runsaammin.. Jos menen töistä suoraan salille, niin en ala kyllä meikkejä pois pesemään. En kiinnitä salille mennessäni huomiota ulkonäkööni - kunhan en mene sinne juhlameikissä. Ja koska salilla on tarkoituksena hikoilla :whip: , niin liika meikki leviää poskille. :down:

Käytän paljon erimerkkisiä meikkejä. Kokemuksen karttuessa on mukaani jääneet minulle parhaiten sopivat merkit. Ripsiväri on tosin sellainen, joka ei ole aina se yksi ja sama merkki. Minulla on tälläkin hetkellä useita eri ripsivärejä ja käytän aina mielialan mukaan milloin mitäkin..

T.K. sanoi:

Arkisin mulla on yleensä ripsarit ripsissä ja kulmia hieman korostettu kynällä, kun menen salille töiden jälkeen. Viikonloppuisin en meikkaa muutenkaan, joten ei tule salillekaan laitettua mitään. Juoksulenkeillekin jätän ripsarit naamaan, vaikka yleensä näytänkin pandalta lenkiltä palattuani :D. Salilla on onneksi sen verran peilejä, että siellä levinneet ripsivärit tulee yleensä pyyhittyä ajoissa pois.

Päivittäin mulla menee meikkaamiseen n. minuutti (se ripsari & ne kulmat). Juhlimaan tai jonnekin tärkeään palaveriin laittaudun yleensä enemmän, mutta sitä tapahtuu (onneksi) harvoin. Meikit on merkilltään mitä milloinkin, en ole turhan nirso kun käyttö on niin vähäistä ;) . Kynnet mulla on yleensä lakattuina.

T.K. sanoi:

Itse en pese meikkejä ennen salia, jos menen suoraan töistä/koulusta, mutta viikonloppuisin en kyllä salille tai lenkille mennessä meikkaa. Töihin tai kouluun en ikinä menisi naturellina ja kynnet ovat aina lakatut. Tai no, ehkä näytän arkisin puhtaan raikkaalta, mutta todellisuudessa olen meikannut vähintään puoli tuntia näyttääkseni "luonnolliselta". :D

Meikkaan, eli laitan puuterin, ripsarin ja huulikiillettä bileisiin, työhaastatteluihin, muihín tapaamisiin. Salille menen juuri sen näköisenä kuin sinne mennessäni olen. Yleensä en käytä meikkiä, miksipä käyttäisinkään, luonnollisena näytän "puhtaan raikkaalta", mitä sitä turhaan jotain kalliita p*skoja naamaansa tunkemaan turhanpäitten. Puuterini taitaa olla Rimmel, ripsari Maybellinen ja huulikiilto Anytime. Kynnet lakkaan silloin kun huvittaa ja sen huomaa. Nytkin on vain puoliksi lakatut kynnet. Turhaa hommaa miun mielestä. Peilin edessä viihdyn liikaakin, kokeilen kampauksia, tsekkailen lihaksiani, hymyilyjä (??), vaatteita tai muuten vain ihailen itteäni ( ;) ) aika lailla narsistinen kun tuppaan olemaan... :nolo:

Rispsiväriä laitan töihinlähtiessä aamulla, suunnilleen 5 minuuttia taivutuksineen. Töiden jälkeen salille mennessäni en pese pois. Viikonloppuisin kun pääsen aiemmin salille, en meikkaa. Jotenkin silmätön olo jos ei ole ripisiväriä.
Muuta meikkiä käytän vain tälläytyessäni, huulipunaa ja kajalia. Kynsilakkaa laittanut toistavuotta sitten äipän synttäreiden kunniaksi. Sitä edellistä kertaa en muista koska. Lohkeilee liian äkkiä, enkä jaksa nähdä sitä vaivaa...

Täähän on melkein kuin tunnustuksien luolasta :D
Melkeimpä voisin sanoa, että en poistu kotoa ilman meikkiä muulloin, kuin aamulenkille ennen kukon laulua. Vaikka nukkuisin pommiin, niin en siltikään menis töihin ilman jonkin sortin meikkiä. Tottumiskysymys varmaankin, mutta omaan silmään näyttää ihan valjulle ja sairaalle, jos pitäis suoraan sängystä lähteä ihmisten ilmoille.

Veikkaan, että mieskin pyörtyisi, jos tietäisi todellisen määrän, kuinka monesta purkista ja kynästä naamaan sohin, ennenkuin olen valmis. Ja lookki vaihtelee arkisin luonnollisesta aika vahvaankin meikkiin ja iltariennoissa tykkään aika näyttävästä ehostuksesta. Meikin pitää olla äärettömän siisti ja huoliteltu.

Kerran laskin huvikseni, että paljonko tulis takkiin, jos vakio meikkipussi häviäisi... ja loppusumma oli suunnilleen 350 €. Ja tuo siis vaan tuo perussetti, pikkuisessa meikkipussissa. Huulipunia, rajauskyniä, luomivärejä ja meikkivoiteita täytyy tietenkin olla kaapissa sen tuhatta eri sävyä ja koostumusta. Jostain syystä, varsinkin dietillä sorrun kaikkiin äärettömän turhiin meikkiostoksiin, kyseessä ei ole mitkään varsinaiset virheostokset, mutta ihan turhaa rahan menoa kuitenkin.

Merkkejä, joista tykkään ja joita käytän on mm. Dior, Clinique, Lancome, Joe Blasco ja nro 7:lla on tosi hyviä luomivärejä. Myös kotimaista Lumenea tulee ostettua silloin tällöin, lähinnä kivipuuteria ja valokynää. Myös kaikkeen oheiskrääsään, kuten sähköiseen ripsentaivuttajaan, ja Blascon siveltimiin saa sijoitettua mukavasti vähäiset pennoset. Taidan olla ihan toivoton tapaus.

Köh... Jos itse menen töihin/kouluun tms., niin aamulla kuluu kyllä vähintään tunti; hiukset auki tai "nutturalle", silmänalusten peitto, superkevyt huomaamaton pohja meikkipuuterilla, poskipunaa, hieman luomiväriä, kulmakarvojen muotoilu, ripsien taitto, ripsiväriä, huulipunaa... Sunnuntaisin lakkaan kynnet (jos siivoaa kumihanskoilla, niin hyvin kestää varsinkin Lancomen lakat). Aikaa kyllä menee hitosti, mutta muuten en haluaisi nähdä peilikuvaani heijastavista pinnoista... :evil: Ulos mennessä tietty tummempaa huulipunaa ja tummempi silmämeikki.

En meikkaa aamulla salille mennessäni (7.00), mutta sitten aamutreenin jälkeen sipaisen kyllä meikkivoiteen, puuterin, poskipunan ja ripsivärin paikoilleen - ennen töihin menoa.

Olen normaalisti sen verran laiska meikkaaja, etten jaksa töissä meikkiä yleensä korjailla/puuteria lisäillä - poikkeuksena tärkeät edustustapaamiset tms.

Jos askelet suuntaa iltasella salille niin en pese meikkejä turhaan pois. Kevyt meikki on siitä hyvä, ettei isompikaan hikoilu sotke naamavärkkiä. Toista se olisi, jos käyttäisi hurjaa pakkelikerrosta... johan otsanahkakin valuisi silmille alkulämmittelyssä.

Käytän pääasiassa Make up Storen -meikkejä, mutta viime aikoina olen ostanut muita meikkivoiteita kun pääsi mömmö loppumaan ja en tohdi uutta vielä ostaa:
Make up storella on mielettömän hyvä tarjous - ilmainen meikkaus kun ostat aineita vähintään 60 eurolla! Odotan vielä tovin ja säästän shoppailuni jonkin sopivan saumaan - josko oisi bileet tiedossa...

Itse olen melko laiska meikkaaja. Aamurutiineihin kuuluu ripsari (meikkikynä? väsyneenä valkoinen), kulmakynä, puuteri ja peitepuikko. Välillä panostan ja änkeän arkenakin meikkivoidetta, varsinkin jos tiedossa on jotain esiintymistä vaativaa tai tilanne jossa joutuu itseään hillitsemään (estää punaisuuden) :)

Bilettää mennessä sitten vahvempi meikki -tosin harvoin jaksan täydellistä meikkiä vääntää... --> laiska

Kynsiä lakkailen fiiliksen mukaan. Eihän se lakka kauaa kestä, mutta silti.. lakkoja löytyy montaa sorttia... Muuten merkit ovat näitä halvempia Lumene, Anytime, Loreal. Pääasiallisena ongelmana on meikkien suhteen, ettei ne sitten millään kulu, nytkään en varmaan ole vuoteen ostanut muuta kuin uutta ripsaria ja puuteria...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mä sutaisen kanssa aamuisin meikin viidessä minuutissa, bilettämään lähtiessä menee vähän kauemmin. Käytän tosi vaaleita 'luonnollisia' sävyjä, iltameikissä sitten vähän räväkämpää. Meikkivoidetta en ole koskaan edes kokeillut, enkä mitään kalliimpia merkkejä (paitsi äidiltä jouluna saamani Nina Riccin puuteri, jonka hienoutta en osaa oikein arvostaa..). Lumenet ja Anytimet sopii mun makuun ja rahapussille.

Iltapäivällä salille mennessä en pese meikkiä pois, koska suurin osa on kuitenkin rapistuu päivän aikana pois. Pyyhkeellä aina välillä pyyhkäisen silmänalusia, kun ripsari valuu hikoillessa niin että näytän turpaan saaneelta :)

Kynsistä saisin tosi hienot, jos näkisin vähän vaivaa, koska ne on jumalattoman pitkät ja vahvat. En tosin lakkaa tai viilaa niitä käytännössä koskaan, joten ne näyttää vähän epäsiisteiltä. Taas tarttis vähä ryhdistäytyä, ettei aina näyttäs niin homssuiselta...

Täällä yksi laiskasti meikkaileva, niin vähän harjoitusta takana, että en varmaan edes osaa kovin hyvin. Arkena en juurikaan kouluun, salille ja ruokakauppaan (yms.) jaksa meikata - poikkeuksena yleensä sellaiset päivät, kun on erilaisia tapaamisia ja pari ensimäistä tapaamiskertaa uusien esim. harjoitusryhmäläisten kanssa (se ensivaikutelma). Siitä sitten pikkuhiljaa lukukauden edetessä meikin määrä vähenee kerta kerralta. Hiustenlaittokin on tyyliin puhtaiden hiuksien harjaus tai hieman likaisempien laitto ponnarille :rolleyes:

Ennenmuinoin sitä jaksoi panostaa ihan kunnolla ulos lähtiessään, nykyään tulee bilettämään lähtiessä tehtyä lähinnä arkimeikkiä muistuttava hässäkkä, paremmalla pohjustuksella vain, laiska kun olen.

Kynnet on ihan laittoman huonossa kunnossa useimmiten :(

Peili on silti ahkerassa käytössä, peilailen itseäni edestä ja takaa ja sivuilta ja pullistelen näitä mitättömiä lihaksia ja ihailen sitä vähää aikaansaannosta, mitä jo pikkuhiljaa näkyy :D

T.K. sanoi:

Jos menen salille koulun jälkeen, en todellakaan jaksa vaivautua pesemään meikkejä pois, suuri osa pakkelista on kuitenkin päivän aikana jo kulunut pois. Meikkaan mahdollisimman naturellisti, niin etten näytä meikkipossulta, mutta kuitenkin siltä että minut on joskus päästetty kellarista auringonvaloon :) Kaiken kaikkiaan meikkiin ja hiusten laittoon menee normaalina kouluaamuna palttiarallaa 10, korkeintaan 15 minuuttia. Halvat meikit opiskelijabudjetin mukaan. L'Oreal, Lumene, Anytime.. Kynsiä en yleensä ole vaivautunut lakkamaan kun ne ovat aina lyhyet. Vähän aikaa sitten tosin innostuin kasvattamaan vähän pitemmät kynnet ja nyt olen pitänyt niissä lakkaa, jotta ne näyttäisivät suunnilleen hoidetuilta. En kyllä enää liiku juuri missään, joten kynnet näkyvät lähinnä omaksi iloksi. En vain ikinä opi olemaan paikallani niin kauan että lakka kuivaisi _kunnolla_... :D

Vilma-Liinan kirjoitus oli melkolailla kuin meikäläisen näppiksestä suollettua.. :D
Viimeaikoina olen kovasti yrittänyt karsia kosmetiikkamenojani ja myöskin pakkelin määrää naamassani, osittain olen myös tässä onnistunut :rock:
Meikkipuuteri, huulikiilto ja ripsari ovat vähimmäiset mahdolliset kuitenkin.. *tunnustus* :nolo:

Kyllähän tuota tulee meikattua päivittäin. Harva se aamu tulee kouluun tai työhön mennessä laitettua kevyt meikkivoide, puuteri, kulmat, eye-linerit, ripsari ja poskipuna. Tietenkin jos on tärkeämpi tilaisuus, täytyy myös rajata huulet ja laittaa huulipunaa. :haart: Yleensä viikonloppunakin tulee jonkin verran siistittyä itseä, kun on tottunut että ainakin silmät ovat rajatut, ripset maskaroitu ja kulmat siistit. Joku voisi pitää turhankin tarkkana, mutta vaikka käytän "paljon" eri meikkejä, ei se tarkoita sitä että niitä olisi naamassa sentin kerros. Joten hyvin voin mennä illalla salille pesemättä ensin naamaa, viikonloppuna kun pyrin käymään aamuisin salilla, sitä ennen en meikkaa. Ja... *nolo* vaikka muuten huolehdi siitä että ulkonäkö on usein viimeistä piirtoa myöten kunnossa, kynsiä en osaa pidemmiksi kasvattaa ja yleensä niissä viihtyy vain trindin kynnenkovettaja... Meikkejä minulle on kertynyt paljon, samoin kuin muutakin kauneuden ja ihonhoitoon liittyviä tuotteita, ja eri merkkejäki on paljon. Aina muutaman euron halpistuotteesta laadukkaampiin merkkeihin.

Olen kauneudenhoitoalalla, joten päivittäinen meikkaus on välttämätön asia. Päivittäiseen ehostukseen kuuluu kevyt pohjustus ja aurinkopuuteri. Laitan aina ripsaria ja luomiväriä ja ohuet siistit rajaukset,sekä kajalin. Huulipunaa ja rajausta käytän myös lähes aina, mutta pyrin silti välttämään ylimeikattua lookkia. Ja sitten kun liikenteeseen lähdetään, niin käytän aikaa ja ajatusta enemmän meikin tekoon. Salille menen töistä aina suoraan arkisin joten meikit on naamarissa treenatessa, ja laadukkaat tuotteet kestävät hikoilun, tosin spinningiin tai tanssitunnille pesen meikit pois.
Viihdyn hyvin meikittäkin, mutta jos ei muuta niin sävyttävää päivävoidetta laitan kuitenkin lähes päivittäin.
Kynnet ovat mallia rakennetut, eli kerran kuussa käyn huollattamassa kynteni. Siinä välillä en niille juuri mitään tee. Aika ajoin pidän väliä rakennekynsiatä ja silloin niitä tulee hoideltua useammin.
Kosmetiikka on suurimpia rahareikiäni mutta sallin itselleni tämän turhuuden naisellisuuden nimessä.
Suosin laatua,kuten Make up storen meikkejä sekä Clininigueta, Cuerlainia ja Clarinsia. Lumene on myös todella hyvä hintalaatu-suhteeltaan.

T.K. sanoi:

pysyyhän ne meikit naamassa salilla kun ne kerran on jo valmiiks laitettu.. meikkivoidetta plus ripsari ja huulirasvaa, en oo meikkien suurkuluttaja.. oliskohan anytimen ja lumenen meikkejä nyt käytössä. meikatessa aikaa menee viidestä kymmeneen minsaan, en oo lakka ihmisiä paitsi nyt vois jotain läpinäkyvää ostaa..

Minäkin olen tottunut meikkaamaan päivittäin. Olen kyllä useissa asiakaskontakteissa joka päivä, ja "työlook" on myös jonkinlainen rooli, jonka voi aamulla vetää päälle. Viikonloppuisin meikkaan joskus vähemmän, mutta pohjustus ja ripsiväri ovat kyllä pakolliset.
Salilla käyn useimmiten illalla, jolloin meikkikin on jo vähän niin ja näin. En kuitenkaan ole kova hikoilemaan, varsinkaan kasvoista, eli ripsarit ovat harvoin poskilla.
Salilla kun sattuu niitä peilejä olemaan joka suunnalla, niin ainakin minulla on jotenkin parempi fiilis treenatakin, kun peilistä ei katso vastaan nuutunut peikko. Samoin salivaatteet vaikuttavat treenifiilikseen.

Edit: Meikkituotteista ainoa kallis on Lancomen meikkivoide, muut ovat marketista saatavia. Tilaan myös paljon Yvesiltä. Kynsiä lakkaan äärimmäisen harvoin, laiskuuttani.

Töihin en meikkaa ollenkaan. Sattuu olemaan sellainen paikka, ettei siellä näe kuin työkavereita...Kaikilla maskit naaman edessä. Eli sängystä ylös, koirat lenkille ja töihin. Eipä mene aamurutiineihin hirveesti aikaa.

Töistä kotiin tullessa onkin sitten pakko vähän laittautua. Eli kulmiin vähän väriä, luomivärillä rajaukset ylös ja ripsaria. Aurinkopuuterilla saa kivasti väriä naamaan. Salilla mulla on yleensä nuo samat meikit, viikonloppuaamuina ei jaksa kyllä salille laittautua.

Baariin en laita sen ihmeempää pakkelia. En käytä edes meikkivoidetta, kun ihossa ei mun mielestä ole mitään peitettävää. Arkimeikki vähän vahvempana, siinäpä se. Niin ja huulikiiltoa tietysti...

Päätin sitten tehdä tunnustuksia minäkin.. :D

Töihin en meikkaa, joskus harvoin ripsiväriä laitan, mutta tarkoitus olisi jotensakkin uskottavalta näyttää duunivaruisteissa ja vahva meikki ja lakatut kynnet ei ainakaan edesauta sitä.
Hiukset on joko ponnatilla tai nutturalla ja yleensä lippiksen alla, mahd. huomaamattomasti. Näytän kuitenkin siistiltä ja puhtaalta aina ja onneksi ripset on pirun pitkät ja tummat luonnostaan. Kulmat siistin säännöllisesti. Kynnet siistin kiillottamalla viilalla, näyttävät siistimmiltä kuin ihan naturellina.

Vapaalla perusmeikki on ripsari ja huulikiilto, joskus innostun myös kynnet lakkaamaan, tosin lakat on aina melko vaaleita ja neutraaleja sävyjä.

Bilettäessä meikkiä sitten on, eli silloin menee ainakin se puolituntia kun vääntää rajaukset, laittaa luomivärit, huulipunat, etc.

Merkit on aika usein Nivea tai L'oreal ja ihan tolkuttomia summia ei meikkeihin mene.

Edit: Ja jos salille mennessä sattuu olemaan ripsivärit, en vaivaudu pois pesemään kyllä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom