Meidän Anneli...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jasoni
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Dangerous_Dave
Ei USA:ssa mitään tuollaista ymmärretty. Ihmeissään ne siitä olivat, kun "fiksut" suomalaiset toimittajat kysyivät, että onko Suomi osa Irakin vastaista koalitiota. :david:

Ja mitä siihen elintarvikevirastoon tulee, missä Lipponen on luvannut, että se TULEE Suomeen? Minä en ainakaan ole vielä koskaan sellaista kannanottoa nähnyt, vaikka tuota politiikkaa tuleekin seurattua melko tiiviisti. Minusta Italia ja Suomi on ollut siinä asiassa koko ajan samalla viivalla ja edelleen asiasta päätetään EU maiden äänestyksessä.

Mutta Anneli on kyllä ollut aika pässi. Jotenkin sääliksi käy... Tai sitten ei! :lol2:

Lipponen lupasi selkeästi muutamaa päivää ennen vaaleja että elintarvikevirasto tulee Suomeen ( mikäli minä ymmärrän puhuttua suomen kieltä ) tämä tapahtui television eri kanavien uutislähetyksissä. Itselleni on aivan sama mihin se virasto tungetaan, ei paljon kiinnosta...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, siis Lipponen sanoi että HÄN on keskustellut asiasta "en nyt muista mikä se heppuli oli" kanssa että elintarvikeviraston todennäköinen sijoituspaikka on Suomi.

Tästä jäi sellanen mielikuva että kun Lipposesta ei tullu pääministeriä ei noilla hepuilla enää ollu mitään vastuuta lupauksistaan eli sen olis pitänyt olla remmissä jotta homma toteutuisi ja katsonut että vastapuolen sana pitää. Eihän nillä oo mitään velvotetta tai syytä kuunnella jotain Anneli Tempakkaa Suomi Vinlantiasta. Näinhän ne asiat yleensä menee.

Että elkääpäs syytelkö selkärankasta miesä paskanjauhamisesta :evil:

Oli kyllä mielenkintoista eilen seurata kyselytuntia... Poliitikot laukoo mitä kiperimpiä kysymyksiä ja Anneli selittelee, että ei täsä juuri mitään ole tapahtunut. Halmee kommentit oli kyllä kuulemisen arvoiset ja lopuksi vielä "mielestäni pääministerin tulisi erota".

Vielä huvittavampaa oli seurata kun Anneli vastaa kysymyksiin

"Yllätyksenä se faksi tuli" ... "En mitään faksia pyytänyt ", Joku kansanedustaja huutaa "valehtelija" ja Anneli toistaa " EN PYYTÄNYT" .... ja totuus oli jo pääministerin naamalta luettavissa.

Eipä tossa paljon vaihtoehtoja ole kuin erota. Vuotaja kertoi että nimenomaan faksia pyysi pääministeri. Ei epärehellisellä pelillä pitkälle "pötkitä".

Sehän tässä on mielenkiintoista, mitä Anneli on kuulusteluissa poliisille kertonut tai mitä oikeussalissa kertoo...

"Hyvä poliitikot, hommat pelaa" :urjo:

Originally posted by Johan
Halmee kommentit oli kyllä kuulemisen arvoiset ja lopuksi vielä "mielestäni pääministerin tulisi erota".

Sehän tässä on mielenkiintoista, mitä Anneli on kuulusteluissa poliisille kertonut tai mitä oikeussalissa kertoo...

Mitä Halme sanoi?

Hyvällä tuurilla Jätemäki saa vielä syytteen väärästä todistuksesta, harhaanjohtamisesta ja yllytyksestä virkarikkeeseen.

Originally posted by Svetlana
Mä oon jo pitkään koittanu katella tv:stä milloin sieltä eduskunnasta tulee jotain lähetystä mutta ei ikinä ole silmään osunut ja nyt kun selaan telkku.comista niin millä salananimellä tuo lähetys siellä sitten on ollu??? Mistään eduskunnan kyselytunnista ei puhuta sanaakaan. :itku:

Niin millä nimellä nuo lähetykset on tv:ssä ja milloin mahdollisesti seuraava lähetys??

Eihän Anneli ole mitään mokannut. Lipposen Paavohan se mokasi luvatessaan Bushille, että Suomi on koalitiossa mukana... Totuushan vain tuli ilmi ennen vaaleja ja sehän sosialisteja hiertää!

Originally posted by power
Eihän Anneli ole mitään mokannut.

Niin, eihän Jäätteenmäki mitään mokannut valehdellessaan toistuvasti, yllyttäessään virkavirheeseen ja julkistaessaan salaiseksi luokitettua tietoa ... :rolleyes:

Manninenhan antoi tiedot Jääteenmäelle hänen niitä kysymättä. Eihän niissä briefing papereissa ollut mitään "SALAISTA" leimaa. Ainakin Anneli näin kertoi ja sitä ei ole todistettu valheeksi. Aivan hyvin manninenkin voi valehdella...

Onhan tässä kahden ihmiset sanat vastakkain, mutta jos miettii hetken Jäätteenmäen selittelyjä niin tuntuu hyvin todennäköiseltä, että juuri hän on se valehtelija. Järkeä saa käyttää.

Manninenhan antoi tiedot Jääteenmäelle hänen niitä kysymättä. Eihän niissä briefing papereissa ollut mitään "SALAISTA" leimaa. Ainakin Anneli näin kertoi ja sitä ei ole todistettu valheeksi. Aivan hyvin manninenkin voi valehdella...

"Briefing paperit" :lol2: Löytyhän täältäkin joku herkkäuskonen. Kuka täysjärkinen käyttäisi vaalitaistelussa papereita, jotka on epämääräisesti saanut faksiinsa?

Toivottavasti juttu menee oikeuteen, jolloin taas nähdään, että Anneli on valehdellut, kun väitti, ettei ole ottanut yhteyttä Manniseen. Oikeudessa Anneli sitten pää painuksissa kertoo, että en minä sille Manniselle soittanut, vaikka puhelutiedoista se käy ilmi. Tämän jälkeen Annelin puolustusasianajaja kutsuu paikalle Annelin talonmiehen, joka kertoo soittaneensa puhelut Annelin tietämättä.

Eihän Anneli ole mitään mokannut. Lipposen Paavohan se mokasi luvatessaan Bushille, että Suomi on koalitiossa mukana... Totuushan vain tuli ilmi ennen vaaleja ja sehän sosialisteja hiertää!

Paavo Lipponen ei luvannut mitään muuta kuin että Suomi voi olla mukana Irakin jälleenrakentemaisessa. Mistään koalitioista ei ollut puhetta. Ihme, miten kepulaiset ja kepumieliset vääristelee juttua edelleen. Niin ja miten tuo voisi sosialisteja hiertää? Koska sosialistit ovat olleet USA-mielisiä? Vai oliko tuokin sitä kuuluisaa sarkasmia? :D

Originally posted by enforcer
Mitä Halme sanoi?

42. KESKIVIIKKONA 18. KESÄKUUTA 2003 kello 10 (10.06)

2) Pääministerin ilmoitus Irak-keskustelun taustoista

Pääministerin ilmoitus PI 2/2003 vp

Tony Halme /ps: Arvoisa herra puhemies! En ole pyytänyt puheenvuoroa, mutta voin sen kyllä pitää.

Olisi kiinnostavaa tietää pääministeriltä, missä vaiheessa tasavallan presidentti on saanut tämän tietää. Minullekin tulee fakseja päivittäin, vaikkei niissä luekaan salaisia tietoja, mutta jos presidentin kansliasta minä saisin faksin, niin kyllä kysyisin muilta, mitä tämä koskee. Tosiaankin olisi kiva tietää, missä vaiheessa presidentti sai tämän tiedon vai tuliko se vasta sitten poliisilta, pääministeri Jäätteenmäeltä. Minun mielestäni, niin kuin täällä salissa on puhuttu, tämän hetkinen pääministeri ei ansaitse eduskunnan luottamusta ja hänen pitäisi erota virastaan.

Näin :thumbs:

I drink alone, täytyy myöntää, etten ole katsonut uutisia kahteen viikkoon/vuoteen(EVVK, pommi-iskuja ja nälänhätiä on nähty tarpeeksi, missä ovat HYVÄT uutiset). "ota selvää", puolustukseksi voin sanoa, että tätä on liikkeellä. Minun mielestä politiikka ei ole sen arvoista, että siitä kannattaisi ottaa selvää.

Originally posted by igf1bp3
Eihän sekään ole tärkeää, että kansa sai tietää vuodosta, vaan miten vuoto lähti liikkeelle ja kenen toimesta.

_Minun mielestä_ nimenomaan asia on tärkeämpi, kuin toteutustapa, ainakin pitäisi olla(no, kieltämättä riippuu tilanteesta, olet varmasti puoliksi oikeassa).
"Et voi tehdä munakasta rikkomatta vähän munia." :)

Yleisesti, on helppoa sanoa: "vittu, Anneli/(kuka tahansa) mokas, pois vaa tommoset" aivan niinkuin tämä ratkaisisi koko poliittisen järjestelmän kaikki ongelmat. Minun mielestä tämä ruokkii vain Systeemiä, jonka tehtävä on pitää ihmiset kyykyssä. Selitys: kun kansa saa poliittisen syntipukin, jolle nauraa(kosto=rangaistus annetaan), muut poliitikot saa olla rauhassa.

Minun mielestä on järjen köyhyyttä tyytyä tämänkaltaisiin armopaloihin.

PS. tuo theinf.minist.-linkki on (melkein) hauska :)

PSs57. Hyvät jussit!!:)

Originally posted by kekexx

_Minun mielestä_ nimenomaan asia on tärkeämpi, kuin toteutustapa, ainakin pitäisi olla(no, kieltämättä riippuu tilanteesta, olet varmasti puoliksi oikeassa).
"Et voi tehdä munakasta rikkomatta vähän munia." :)

Selitys: kun kansa saa poliittisen syntipukin, jolle nauraa(kosto=rangaistus annetaan), muut poliitikot saa olla rauhassa.

Et ehkä ymmärtänyt täysin, mitä tarkoitin sillä, että tämän kyseisen casen detaljit ovat juuri niitä tärkeitä juttuja.

Kyynisenä henkilönä olen varma siitä, että nämä kiinnijäävät rötöstelijäpoliitikot ovat vain murto-osa oikeasti rötöstelevistä poliitikoista. Samaten kyseiset kiinnijääneet eivät toki ole ensimmäistä kertaa taivuttamassa sääntöjä ja valehtelemassa kansalle päin naamaa. Kyynikkona olen myös sitä mieltä, että koska ihminen on pohjimmiltaan oman edun tavoittelija, niin pääosin altruistinen ja puhdas politiikka on käsitteellinen mahdottomuus.

Kun siis kuitenkin voi pitää enemmän kuin todennäköisenä, että (lähes) kaikki huippupoliitikot ovat jossain vaiheessa valehdelleet/rötöstelleet/jne päästäkseen sinne missä ovat, niin nämä paskanpuhujien lynkkaussessiot ovat ainoa ilo, mitä koko politiikka tarjoaa.

Joka kerta kun poliitikko sanoo yhtään mitään, niin pitäisi miettiä taustoja, että miksi se nyt noin sanoo, onko se edes totta, ja ajaako se poikkeuksellisesti muutakin kuin omaa etuaan tällä kertaa jne.

Vaikka tanssinkin Annelin haudalla, niin olen varma, että hallituksessa/eduskunnassa on sata kertaa pahempia/parempia rötöstelijöitä. Parempia ihan siitä yksinkertaisesta syystä että Anneli on jäänyt kiinni ja he eivät.

Kyynikoilla ei ole paljon ilonaiheita, mutta aina kun kyynikon kanta "todistetaan" julkisuudessa oikeaksi, niin silloin nousee kyynikonkin toinen suupieli häivähtävän hymyn merkiksi.

Sitäpaitsi, Annelin virhe oli yksinkertaisesti Lipposen varpaille astuminen. Ehkä hän oli astellut aikaisemmin joidenkin pikkupelureiden varpaille, ja luuli pystyvänsä hoitamaan Lipposenkin. Bzzzt! Väärin! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom