Originally posted by kekexx
_Minun mielestä_ nimenomaan asia on tärkeämpi, kuin toteutustapa, ainakin pitäisi olla(no, kieltämättä riippuu tilanteesta, olet varmasti puoliksi oikeassa).
"Et voi tehdä munakasta rikkomatta vähän munia."
Selitys: kun kansa saa poliittisen syntipukin, jolle nauraa(kosto=rangaistus annetaan), muut poliitikot saa olla rauhassa.
Et ehkä ymmärtänyt täysin, mitä tarkoitin sillä, että tämän kyseisen casen detaljit ovat juuri niitä tärkeitä juttuja.
Kyynisenä henkilönä olen varma siitä, että nämä kiinnijäävät rötöstelijäpoliitikot ovat vain murto-osa oikeasti rötöstelevistä poliitikoista. Samaten kyseiset kiinnijääneet eivät toki ole ensimmäistä kertaa taivuttamassa sääntöjä ja valehtelemassa kansalle päin naamaa. Kyynikkona olen myös sitä mieltä, että koska ihminen on pohjimmiltaan oman edun tavoittelija, niin pääosin altruistinen ja puhdas politiikka on käsitteellinen mahdottomuus.
Kun siis kuitenkin voi pitää enemmän kuin todennäköisenä, että (lähes) kaikki huippupoliitikot ovat jossain vaiheessa valehdelleet/rötöstelleet/jne päästäkseen sinne missä ovat, niin nämä paskanpuhujien lynkkaussessiot ovat ainoa ilo, mitä koko politiikka tarjoaa.
Joka kerta kun poliitikko sanoo yhtään mitään, niin pitäisi miettiä taustoja, että miksi se nyt noin sanoo, onko se edes totta, ja ajaako se poikkeuksellisesti muutakin kuin omaa etuaan tällä kertaa jne.
Vaikka tanssinkin Annelin haudalla, niin olen varma, että hallituksessa/eduskunnassa on sata kertaa pahempia/parempia rötöstelijöitä. Parempia ihan siitä yksinkertaisesta syystä että Anneli on jäänyt kiinni ja he eivät.
Kyynikoilla ei ole paljon ilonaiheita, mutta aina kun kyynikon kanta "todistetaan" julkisuudessa oikeaksi, niin silloin nousee kyynikonkin toinen suupieli häivähtävän hymyn merkiksi.
Sitäpaitsi, Annelin virhe oli yksinkertaisesti Lipposen varpaille astuminen. Ehkä hän oli astellut aikaisemmin joidenkin pikkupelureiden varpaille, ja luuli pystyvänsä hoitamaan Lipposenkin. Bzzzt! Väärin!