Maximisykkeeni yli 230?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla tänään rankan jalkapuntin jälkeen maksimisyke näytti lukemaa 226. Oon 16v tyttö, voiko olla mahdollista? Treenissä syke tuntu olevan tosi korkealla ja hengitys oli raskasta ja yhtä puuskuttamista.
Veikkaan, että käytössäsi on joku "halpismittari", jotka antavat helposti vääriä lukemia maksimisykkeillä. Aika harva terve ihminen pääsee yli 200, eli jos pidät mittariasi luotettavana, niin kannattaa toki tarkistuttaa. Tiedän tapauksia, joissa esim. sählyssä syke on näyttänyt halpismittareilla 220, mikä on niissä tilanteissa ollut täysin mahdotonta.

Veikkaan, että käytössäsi on joku "halpismittari", jotka antavat helposti vääriä lukemia maksimisykkeillä. Aika harva terve ihminen pääsee yli 200, eli jos pidät mittariasi luotettavana, niin kannattaa toki tarkistuttaa. Tiedän tapauksia, joissa esim. sählyssä syke on näyttänyt halpismittareilla 220, mikä on niissä tilanteissa ollut täysin mahdotonta.

No mulla on tällänen Polarin 80€ perus sykemittari. Kyllä mulla on ennenkin menny hieman yli 200 mutta rupesin vaan epäilemään että voiko kuitenkaan olla noin korkea.

Jos jälkikäteen katsoo mittarista maksimisykelukemaa, siihen ei voi tosiaan luottaa. Kytkentä-/signaalihäiriöitä tulee. Mullakin aikanaan halpamittari sai kohtauksen ja hilpaisi hetkeksi 220+ vieläpä tilanteessa, jossa ihan vain valmistauduin pelaamaan sulkapalloa kotipihalla.

Sinänsähän jo ihan perinteisellä teoreettisella maksimisykekaavalla voi kuitenkin päätellä, että yli 200 maksimit ovat aivan mahdollisia ja teini-ikäisillä melko isollekin joukolle. Iän kasvaessa harvinaistuu, mutta juoksufoorumilla 200+-ihmisille löytyy ihan verrokkiryhmää. Itselläni on mitattu noin 210 useammallakin mittarilla, vaikka ikää on 30+.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom