Max-ot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jasd
  • Aloitettu Aloitettu
eihän tota koko tiedostoo jaksa ees lukea ;D mitäs muita näitä heavy duty juttuja on?

kova_luu sanoi:
eihän tota koko tiedostoo jaksa ees lukea
Nyt on kyllä pakko sanoa että toivottavasti sulla on helvetin hyvä valmentaja tai paljon rahaa sellaisen palkkaamiseen. Jos et nimittäin itse jaksa edes tuollaista 165 sivun täysin valmiiksi pureskeltua ja äärimmäisen helppolukuista (= jenkeille tarkoitettua) tekstiä läpi lukea, voi omin avuin treenistä, ruokavaliosta ja ylipäätänsä kehonrakennuksen eri osa-alueista selvää ottamisesta ja oppimisesta tulla hiukan vaikeaa.

Tässä lajissa itseoppiminen vaatii lukemista, lukemista, lukemista. Itse olen treeniurani alusta lähtien (syksy 1997) lukenut enemmän materiaalia treenimenetelmistä, lajin historiasta, ravinto-opista, erilaisista ruokaohjelmista ja siinä taustalla vielä biokemiasta, että kokonaissivumäärissä laskettuna olen opiskellut kehonrakennusta helposti monta kertaa enemmän kuin mitään mitä olen koulun puolesta joutunut pänttäämään (ja olen sentään koulunkin puolesta viettänyt aikaa nenä kirjassa kohtalaisen paljon). Siltikään en voisi väittää tietäväni kehonrakennuksesta melkein mitään, vaikka jonkin verran alan jo ymmärtää miten hommat kannattaisi tehdä.

Jottei nyt menisi turhaksi saarnaamiseksi, pointtini on: jos tässä lajissa haluaa pitkällä tähtäimellä kehittyä - ilman ylivertaisia geenejä - on paras totutella lukemaan. Tieto nimittäin on valtaa, erityisesti tässä lajissa.

Eikä tuon pdf:n läpi kahlaamisessa todellakaan kauaa mene. Siinä on paljon asioiden toistoa, itsestäänselvyyksiä ja muuta, mitkä voi hypätä yli.

Jos haluaapi tutustua suht samanlaiseen suomalaisen K.P.Ouramaan "treenisysteemiin" kannattaa ostaa kirja Mega duty. Ei mene rahat hukkaan, sisältää paljon perustietoa voimailusta ja eteenkin kehonrakennuksesta.

Hulkki sanoi:
Siltikään en voisi väittää tietäväni kehonrakennuksesta melkein mitään

Juu, mä oon ihan samaa mieltä. Ethän sä tiedä treenauksesta yhtään mitään. Toi yli 1500 postiakin on tullu pelkästään turhasta paskan jauhamisesta kun ei kukaan sun treenivinkkejä kuitenkaan kuuntelis.

;)

Powerhousu sanoi:
Juu, mä oon ihan samaa mieltä. Ethän sä tiedä treenauksesta yhtään mitään. Toi yli 1500 postiakin on tullu pelkästään turhasta paskan jauhamisesta kun ei kukaan sun treenivinkkejä kuitenkaan kuuntelis. ;)
Yritin highlightata tuolla lähinnä sitä faktaa, että jos kymmenien tuhansien luettujen asiasivujen (alan lehtiä en mielelläni laske asiaksi) jälkeenkin on oppinut vasta tärkeimmät perusasiat, ei paria beekoota ja kirjaston Mega Dutya läpi selaamalla tulla kaikkitietäväksi bodyguruksi vaikka useat luulevatkin asian näin olevan.

Back
Ylös Bottom